Google Shopping Greece
Πως αλλάζει τα δεδομένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο το δωρεάν google shopping για Ελλάδα
Google Shopping Greece / Google shopping Ελλαδα : Σε λίγο θα είναι και στην χώρα μας (στις ΗΠΑ είναι ήδη ) είναι δωρεάν να πουλάτε μέσω του Google Shopping.
Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει τον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των e-shop , σε μια εποχή που η πανδημία έχει εκτινάξει ήδη στα ύψη το ηλεκτρονικό εμπόριο .
Ας εξετάσουμε λοιπόν τι σημαίνει αυτό για τους κατόχους ηλεκτρονικών καταστημάτων και πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις κριτικές για να ξεχωρίσετε σε αυτό .
Προτού όμως αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το κύριο θέμα μας ας δούμε μια σύντομη ανάλυση του τι είναι το google shopping , τι απαιτείται για να ασχοληθείτε με αυτό και συνοδευτικές έννοιες όπως τα google ads, merchant accounts, google shopping feed και άλλους.
Το Google Shopping , στηριζόμενο στην δυναμική της πιο δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο παγκοσμίως της Google, είναι ένας προϊόντοκεντρικός τρόπος για να βρίσκει να βρουν εύκολα και γρήγορα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας οι υποψήφιοι πελάτες του e-shop σας στην δημοφιλή μηχανή αναζήτησης της
Κάποια από τα πλεονεκτήματα του Google Shopping είναι τα ακόλουθα:
- Μπορείτε μέσω αυτής να απευθυνθείτε στο πλήθος υποψηφίων πελατών που αναζητούν στην Google
- Έχει εύκολο μηχανισμό ανανέωσης των προϊόντων σας
- Έχετε τον έλεγχο των προϊόντων και των σχετικών με αυτά πληροφοριών τους.
- Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις στο google που να οδηγούν απευθείας στα προϊόντα σας
Σας δίνει την δυνατότητα να εμφανίζεστε σε ένα προνομιακό σημείο στην google όπως είναι η δεξιά στήλη της αναζήτησης.(έχετε αναρωτηθεί γιατί οι διαφημίσεις στον έντυπο τύπο όσες βρίσκονται στα δεξιά κοστίζουν περισσότερο από όσες βρίσκονται αριστερά; Γιατί εκεί πέφτει πάντα πρώτο το μάτι )
Τεχνικές λεπτομέρειες που θα χρειαστείτε να ξέρετε για το google shopping
Για να το χρησιμοποιήσετε θα χρειαστείτε ένα λογαριασμό Google Merchant Center. Αυτό είναι ένα εργαλείο που σας βοηθά να ανεβάσετε τα προϊόντα σας στο Google και να τα χρησιμοποιήσετε στο Google Shopping και άλλες υπηρεσίες της Google όπως οι διαφημίσεις ads.
Πρέπει να έχετε ένα λογαριασμό στο Google Merchant Center και ένα λογαριασμό google ads προκειμένου να τους συνδέσετε. Όταν επιβεβαιώσετε το e-shop σας μέσα από μια σειρά μεθόδων και εργαλείων που σας παρέχει η google για τον σκοπό αυτό θα χρειαστεί να καταχωρήσετε κάποιες πληροφορίες για το brand και το e-shop σας όπως π.χ. κόστη μεταφορικών , φόρο προϊόντων κ.α.
Ακολουθούν καθαρά τεχνικά ζητήματα όπως το να δημιουργήσετε ένα feed με τα προϊόντα σας και εκεί σίγουρα θα πρέπει να αποταθείτε στον κατασκευαστή του e-shop σας και να ζητήσετε την συνδρομή του ή να προμηθευτείτε ένα addon / πρόσθετο ανάλογα με την πλατφόρμα που έχετε
Το επόμενο ζήτημα είναι διαφημιστικής υφής αφού θα χρειαστεί να δημιουργήσετε μια google shipping based καμπάνια μέσα από το περιβάλλον διαχείρισης του google ads ορίζοντας παραμέτρους όπως κόστος προσφοράς και το μπάτζετ σας και ενδεχομένως προϊοντικά υποσύνολα με τις όποιες διαφοροποιήσεις στη στόχευση.
Ας προσπαθήσουμε όμως να εξηγήσουμε λίγο τι είναι το Google Shopping Feed.
Πριν μπούμε στην ουσία του άρθρου, ας πούμε δυο λόγια για το τι είναι το Google Shopping Feed. Είναι διαφημιστικές καμπάνιες που στοχεύουν σε προϊόντα και οι οποίες δεν εμφανίζονται σε λέξεις-κλειδιά αλλά με άλλους όρους αναζήτησης. Είναι ένας συνδυασμός των Google Ads και Google Merchant Center και αυτό που παράγει είναι η εμφάνιση προϊόντων έτοιμων προς πώληση, κατόπιν σχετικής αναζήτησης από τους χρήστες.
Ανάλογα με το google shopping feed που θα εισάγετε και τις διαφημίσεις που θα συσχετίσετε και φυσικά τις προσφορές/ bid σας θα ενεργοποιηθούν και οι σχετικές εμφανίσεις των διαφημίσεων σας.
Γιατί είναι κάτι που δεν μπορείτε να παραβλέψετε και να παραμείνετε στις κλασικές διαφημίσεις της Google ; Απλά είναι πολύ πιο αποτελεσματικές. Τα αποτελέσματα από την χρήση τους σε σχέση με τις κλασικές διαφημίσεις του google ads είναι ξεκάθαρα και μπορείτε να διαβάσετε εδώ μια σχετική έρευνα.
Το google shopping feed ουσιαστικά είναι ένα υπολογιστικό φύλλο που περιγράφει και οργανώνει τον κατάλογο των προϊόντων σας κατά τέτοιο τρόπο ώστε η Google να μπορεί να «διαβάσει» και να ευρετηριάσει όλες τις πληροφορίες που αυτή χρειάζεται.
Η τακτική αυτή μας φέρνει αναπόφευκτα στο μυαλό τις seo τεχνικές προώθησης μιας ιστοσελίδας αφού η παροχή σχετικών πληροφοριών για κάθε προϊόν καθορίζει την εμφάνιση στις σχετικές αναζητήσεις. Αν ο αριθμός των προιόντων σας είναι μικρός μπορείτε να δοκιμάσετε να κάνετε χειροκίνητα την καταχώρηση τους. Αν όμως έχετε τριψήφιο και άνω αριθμό κωδικών τότε απαραίτητα θα χρειαστείτε ειδικό λογισμικό για τον σκοπό αυτό.
Πάμε λοιπόν να δούμε πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε υπέρ μας το Google Shipping
Με τα φυσικά καταστήματα να κλείνουν λόγω της πανδημίας και τις επιχειρήσεις να αναγκάζονται να μετακινούνται στο διαδίκτυο, η Google αποφάσισε να παρέχει δωρεάν την δυνατότητα να πουλάς μέσω του Google Shopping . Καθώς οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις του Amazon συνεχίζουν να αυξάνονται, οι μάρκες D2C έχουν μια μοναδική ευκαιρία να μετακινηθούν σε αυτή την λύση .
Πάνω από το 40,55% των καταναλωτών στρέφονται σε λιγότερο γνωστές εταιρείες για να βρουν τα προϊόντα που χρειάζονται. Άρα αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό για τις εταιρείες σήμερα να καταφέρουν να αξιοποιήσουν αυτά τα εργαλεία της Google προκειμένου να αυξήσουν την πελατειακή τους βάσης .
Οι αλλαγές στα Google Shopping θα ξεκινήσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες στο τέλος του Απριλίου , με στόχο την παροχή σε όλο τον κόσμο πριν το τέλος του χρόνου.
“Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με πολλούς από τους υπάρχοντες συνεργάτες μας που βοηθούν τους εμπόρους να διαχειρίζονται τα προϊόντα και τα αποθέματά τους, συμπεριλαμβανομένων των Shopify, WooCommerce και BigCommerce, για να καταστήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο πιο προσιτό για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών », λέει ο Bill Ready, President of Commerce στο Google.
Πόσο σημαντικά είναι τα Google Product Listings για ένα eshop και μια επιχείρηση
Καθώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο για τις αγορές τους , υπάρχει ακόμη ένα σαφές κενό μεταξύ των προϊόντων που αναζητούν οι άνθρωποι και των προϊόντων που είναι ανιχνεύσιμα στο διαδίκτυο. Επιτρέποντας στις εταιρείες να παραθέσουν τα προϊόντα τους δωρεάν στις Αγορές Google, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν νέα έκθεση στα εκατομμύρια αγοραστών που θέλουν να αγοράσουν στο διαδίκτυο.
Σήμερα, το 82% των σχετικών αναζητήσεων σε καταστήματα λιανικής ,μεταξύ αυτών που δεν έχουν αναγνωρίσιμο brand name, περνούν μέσα από το Google Shopping. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε γενική αναζήτηση, όπως «κόκκινα παπούτσια» ή «δερμάτινος καναπές», τα e-shops και οι εταιρείες έχουν τώρα μια τεράστια ευκαιρία να έρθουν μπροστά σε νέους αγοραστές και να αποκτήσουν πελάτες υψηλής πρόθεσης αγοράς που αναζητούν ένα συγκεκριμένο προϊόν.
The impact on Google Shopping Ads
Τα δωρεάν Google Product Listings δεν θα αντικαταστήσουν τα Google Shopping Ads. Αντί αυτού, θα βοηθήσουν στην ενίσχυση αυτών των καμπανιών. Οι υπάρχοντες πελάτες που ενδέχεται να πληρώνουν για να προωθήσουν μόνο ένα μέρος των προϊόντων τους στην πλατφόρμα θα μπορούν πλέον να προωθούν διαφημιστικά τα πλήρη αποθέματά τους χωρίς επιπλέον κόστος σε αρκετές περιπτώσεις και σίγουρα αυτά θα αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών τους προσπαθειών.
Πως να ξεχωρίσετε στο Google Search
Με χαμηλότερα εμπόδια στην είσοδο για εταιρείες – eshops που θέλουν να καταχωρίσουν τα προϊόντα τους στο Google, είναι σημαντικό οι εταιρείες να αξιοποιήσουν κριτικές και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, ώστε να ξεχωρίζουν από το πλήθος και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών κατά τη διάρκεια του σημαντικού σταδίου της ανακάλυψης των προϊόντων τους.
Οι εταιρείες / eshops που έχουν θετικές κριτικές στα Google Shopping Ads έχουν αύξηση CTR έως και 24%. Και, έχοντας μόλις 100 κριτικές σε μια σελίδα προϊόντος στον ιστότοπό σας, μπορεί να υπερδιπλασιαστούν τα ποσοστά μετατροπής σε αυτό το προϊόν.
Παρέχοντας στους αγοραστές σημαντικές κοινωνικές αποδείξεις της αξίας της επιχείρησης σας και των προϊόντων σας , όπως κριτικές, αξιολογήσεις με αστέρια, φωτογραφίες που δημιουργούνται από χρήστες και άλλα, οι επωνυμίες μπορούν:
- Ξεχωρίστε στην αναζήτηση και οδηγήστε περισσότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα τους
- Μεγιστοποιήστε την απόδοση επένδυσης σε κάθε λίστα προϊόντων
- Μειώστε το CPA αυξάνοντας τις μετατροπές από την επισκεψιμότητα αναζήτησης
- Για να μπορέσετε να αναφέρετε την αξιολόγηση με αστέρια, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 3 δημοσιευμένες κριτικές για το προϊόν και τουλάχιστον 50 κατάλληλες κριτικές για όλα τα προϊόντα της επωνυμίας σας.
Επομένως, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι δημιουργείτε επαρκείς κριτικές και αξιοποιείτε τα οφέλη των αξιολογήσεων εμπόρων του Google Shopping
Εάν δεν ξέρετε πως να διαχειριστείτε αυτή την διαδικασία εμείς έχουμε τόσο την τεχνογνωσία να το κάνουμε , την εμπειρία σε θέματα διαφήμισης στο διαδίκτυο και ομάδα συνεργατών influencers για θέματα ψηφιακού marketing μέσα από δίκτυο συνεργατών της DreamWeaverMediaGroup.Gr
Πως μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερες κριτικές.
Με περισσότερες βαθμολογίες Google Star Ratings, η εταιρεία / eshop σας μπορεί να αναδείξει αμέσως το πλήθος των πελατών που έχουν αγοράσει και αγαπήσει το προϊόν σας. Είναι μια ουσιαστική κοινωνική απόδειξη / μαρτυρία που μετατρέπει τις επισκέψεις σε πωλήσεις.
Ακολουθούν μερικοί γρήγοροι τρόποι με τους οποίους η επωνυμία σας μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες κριτικές:
- Στείλτε email στους πελάτες με υπενθυμίσεις για να προβούν σε θετικές κριτικές αν έμειναν ικανοποιημένοι
- Συλλέξτε έως και 80% περισσότερες κριτικές με email υπενθύμισης μέσω για να ολοκληρώσετε τις κριτικές μετά την αγορά
- Αξιοποιήστε πολλαπλά αιτήματα ελέγχου προϊόντων
- Διευκολύνετε τους πελάτες σας να αφήνουν σχόλια. Τα πολλαπλά αιτήματά μας για έλεγχο προϊόντων διευκολύνουν τους πελάτες να ελέγχουν πολλά προϊόντα σε ένα email, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε περισσότερες κριτικές, γρηγορότερα – αυξάνοντας τη δημιουργία κριτικών έως και 45%.
- Δημιουργήστε εμπιστοσύνη με φωτογραφίες και βίντεο πραγματικών πελατών που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας
- Ενθαρρύνετε την υψηλή πρόθεση επισκεψιμότητας στο eshop σας και μειώστε το CPA (κόστος ανά απόκτηση πελάτη) προβάλλοντας αυθεντικές φωτογραφίες που δημιουργούνται από τον χρήστη μαζί με αξιολογήσεις και κριτικές στα Google Shopping Product Listings
- Μεγιστοποιήστε το ποσοστό απόκρισης σε ερωτήματα των πελατών σας για να αυξήσετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές
- Απαντήστε σε όσο το δυνατόν περισσότερες κριτικές για να επικοινωνήσετε απευθείας με τους αγοραστές και να δημιουργήσετε σχέσεις που διαρκούν.
- Επιβραβεύστε τίμια σχόλια με προνόμια προγράμματος επιβράβευσης
- Δοκιμάστε να αποδώσετε κουπόνια ή πόντους επιβράβευσης για να γράψετε κριτικές ή να υποβάλετε φωτογραφίες και βίντεο για να προσελκύσετε ξανά τους πελάτες και να τους επιστρέψετε στο eshop σας
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Google Shopping μην διστάσετε να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 ή να μας στείλετε email στο s at dreamweaver dot gr ενώ στο blog μας κάνοντας κλικ εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για τις τελευταίες τεχνολογικές και άλλες εξελίξεις στον κόσμο του διαδικτύου