Amazon Greece
Πώς ο κοροναϊός επηρεάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και όσα ελληνικά eshop δραστηριοποιούνται στην Amazon ή και αυτόνομα
Amazon Greece. Αφορμή στάθηκε τόσο προηγούμενο σχετικό μας άρθρο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ ,όσο και η σημερινή δήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας για το ζήτημα, όπου αναφερόμενος στον ρόλο του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν την κρίση δήλωσε ότι:
” Το Δημόσιο έχει ήδη αναδιατάξει τις δυνάμεις του, υιοθετώντας νέες τεχνολογικές εφαρμογές προς αυτή την κατεύθυνση, για να προστατεύσει τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Το ίδιο κάνουν και οι επιχειρήσεις, χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο.”
Ας αρχίσουμε να πιάνουμε το ζήτημα από την αρχή. Εκτός από τις ανησυχίες για την υγεία, τα σήματα από ολόκληρο τον κόσμο φανερώνουν την έκδηλη ανησυχία για το πώς ο κοροναϊός (COVID-19) θα επηρεάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο σύνολό του.
Σύμφωνα με τη συμβουλευτική και ερευνητική εταιρεία Technomic, το 52% των καταναλωτών αποφεύγουν τα πλήθη και το 32% εγκαταλείπουν το σπίτι τους λιγότερο συχνά λόγω του κοροναϊού. Η χρηματιστηριακή αγορά έχει γίνει όλο και πιο ασταθής και βυθίζεται όσο βαθαίνει και η κρίση του.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο, το B2B, το B2C , όλος ο κύκλος του ηλεκτρονικού εμπορίου δηλαδή, προσπαθεί να προσμετρήσει / προβλέψει την επίδραση που θα έχει ο coronavirus στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα / eshops.
Σε αυτό το άρθρο συλλέξαμε όλα τα στοιχεία, που χρειάζεστε να ξέρετε για τον κοροναϊό και το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε το αντίκτυπο του και γιατί όχι να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες.
Σημείωση: Συνεχίστε να επισκέπτεστε στο blog μας εδώ, καθώς οι ενημερώσεις για τον coronavirus και το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζουν να ανανεώνονται. Θα προσθέτουμε ενημερώσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να σας κρατάμε ενημερωμένους.
Τα γεγονότα
Καθώς οι φόβοι ταξιδεύουν και χώρες ανά τον κόσμο επεκτείνουν τους ταξιδιωτικούς και άλλους περιορισμούς, οι οικονομίες και κοινωνίες ανά τον κόσμο αισθάνονται ήδη τον αντίκτυπο της κρίσης.
Πολλά μεγάλα προσωπικά γεγονότα αναβάλλονται, ακυρώνονται ή εικονικοποιούνται, αφού τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνέστησαν σε όλες τις επιχειρήσεις να ακυρώσουν μη ουσιώδη εταιρικά ταξίδια.
Αυτή η σύσταση λαμβάνεται σοβαρά υπόψη.
- Το Facebook ακυρώσε το F8, το μεγαλύτερο γεγονός του έτους, το οποίο επρόκειτο να πραγματοποιηθεί τον Μάιο.
- Η Google μετέφερε τη διάσκεψη Cloud Next 2020 που θα πραγματοποιηθεί στο διαδίκτυο και η Adobe έκανε το ίδιο με την ετήσια διάσκεψη κορυφής Adobe Summit.
- Πρόσθετα ακυρωμένα συνέδρια περιλαμβάνουν Mobile World Congress, South by Southwest, Shoptalk, Shopify Unite και Google I / O, μεταξύ πολλών άλλων.
Στις αρχές του 2020, το 41% των εμπόρων δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τους προϋπολογισμούς των εκδηλώσεων τους φέτος.
Επιπλέον, το 53% των εμπόρων εξετάζει τις προσωπικές εκδηλώσεις και τις εμπορικές εκθέσεις που είναι ένας δημοφιλής τρόπος για προβολή των υπηρεσιών και των προϊόντων σας.
Πολλοί είναι αυτοί που στρέφονται στην διαφήμιση στο google ή στην διαφήμιση στο facebook καθώς και σε άλλα social media , sites & blogs στο διαδίκτυο ακριβώς γιατί η μαζική επικοινωνία εκ του σύνεγγυς καθίσταται αδύνατη λόγω του coronavirus.
Η στροφή στην διαδικτυακή διαφήμιση είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια πρωτύτερα. Σε πολλές περιπτώσεις όμως πλέον η διαφήμιση στο διαδίκτυο φαντάζει, και ενδεχομένως σε πολλές περιπτώσεις είναι, μονόδρομος.
Από την άποψη των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο κοροναϊός έχει τη δυνατότητα να έχει μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις στους προϋπολογισμούς, τα έσοδα και τις πωλήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το eMarketer, η συνολική απώλεια από ακυρωμένα γεγονότα και μόνο θα ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια δολάρια.
Τούτου λεχθέντος, όλα δεν χάνονται. Αν έχετε εκδηλώσεις , εκθέσεις για αυτή την χρονιά ετοιμαστείτε τώρα για την πιθανότητα να μετατραπούν σε εικονικά γεγονότα.
Προβάλλετε πλέον το συμβάν ως εικονικό και ειδοποιήστε αμέσως τους συμμετέχοντες σας για οποιεσδήποτε αλλαγές και βεβαιωθείτε ότι έχετε όλα τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για τη διεξαγωγή ενός εικονικού συμβάντος.
Να είστε προληπτικοί, όχι αντιδραστικοί, στο πώς αντιδράτε σε ένα ψηφιακό γεγονός.
Επιπλέον, το να αναγκαστείτε να ακυρώσετε κάποιες ενέργειες παρέχει μια ευκαιρία στους ιδιοκτήτες eshop να αναλύσουν πόσο αποτελεσματικές είναι αυτές για την επιχείρησή τους.
Μήπως οι εικονικές εκδηλώσεις έχουν καλύτερες επιδόσεις από τις δια ζώσης συναντήσεις;
Είναι οι προσωπικές εκδηλώσεις που αξίζουν τις μεγάλες επενδύσεις σε χρόνο και χρήμα ή μια εικονική και εξ\’ αποστάσεως εκδήλωση μπορεί κάλλιστα να καλύψει τις ανάγκες σας;
Βεβαιωθείτε ότι μετράτε τα πάντα, ώστε να μπορείτε να αναλύσετε με ακρίβεια τον πραγματικό αντίκτυπο των γεγονότων στην επωνυμία σας και να κάνετε τις ενημερωμένες αποφάσεις να προχωρούν.
Εισροή σε ηλεκτρονικές αγορές
Καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να αποφεύγουν τους πολυσύχναστους δημόσιους χώρους, θα στραφούν όλο και περισσότερο σε ηλεκτρονικές αγορές για να κάνουν τις αγορές τους.
Στην πραγματικότητα, η JD.com, ο μεγαλύτερος διαδικτυακός λιανοπωλητής της Κίνας, έχει δει τις πωλήσεις των κοινών οικιακών συσκευών να τετραπλασιάζεται σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.
Με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κοροναϊός δεν διαταράσσει την οικονομία όσο π.χ. το ξέσπασμα του SARS το 2002 παρότι αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεγέθη είναι τελείως διαφορετικά. Τελείως όμως διαφορετικά είναι και τα μεγέθη του ηλεκτρονικού εμπορίου από το 2002 στο 2020.
Αν δεν είχατε προχωρήσει στην κατασκευή ενός eshop το 2002 απλά εσείς και η επιχείρηση σας θα ήταν μια από τις πολλές. Πλέον το 2020 ανήκετε σε μια μειοψηφία στην αγορά.
Η δημιουργία όμως ενός καναλιού πωλήσεων όπως αυτό ενός eshop από μόνο του δεν αρκεί. Επιχειρήσεις που βασίζονται στο διαδίκτυο και σε ένα eshop θα κληθούν σε αρκετές περιπτώσεις να αντιμετωπίσουν ενδεχομένως καθυστερημένες παραδόσεις ή εκτός αποθέματος λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Ο κύκλος των logistics παγκοσμίως γνωρίζει μεγάλα προβλήματα και μεταπτώσεις που ελάχιστους τομείς έχουν αφήσει ανεπηρέαστους.
Στο Amazon, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην αφήσετε κανένα από τα προϊόντα σας να εξαντληθεί, προκειμένου να αποφευχθεί η τιμωρία από τους οργανικούς αλγόριθμους αναζήτησης και διαφήμισης του Amazon.
Εάν το προϊόν σας είναι εκτός αποθέματος για πάνω από 30 ημέρες, θα αντιμετωπίζεται σαν να μην έχει ιστορικό πωλήσεων όταν επιστρέψει στο απόθεμα.
Με άλλα λόγια, η κατάταξη του προϊόντος σας για τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά πέφτει σημαντικά και θα εμφανιστεί πολύ χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Φυσικά οι τιμές σε κάποια προϊόντα γνωρίζουν αυξημένη ζήτηση και οι τιμές τους ανταποκρίνονται σε αυτήν, δυστυχώς πολλές φορές και με απροκάλυπτη κερδοσκοπική διάθεση.
Συνολικά, οι τιμές για το Amazon αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 50% για τις περισσότερες χειρουργικές μάσκες και τα απολυμαντικά χειρών όταν έφτασε ο κοροναϊός στις Η.Π.Α.
Εκτός από τους gougers των τιμών, πολλοί απατεώνες βρήκαν την ευκαιρία να εμφιλοχωρήσουν εκμεταλλευόμενοι τους φόβους των καταναλωτών, πουλώντας προϊόντα που ισχυρίζονται ότι θεραπεύουν τον ιό ή που απλά δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.
Για παράδειγμα, έπρεπε να αφαιρεθούν τα γάντια χωρίς λατέξ που ισχυρίστηκαν ότι «προλαμβάνουν τους κοροναϊούς, τη γρίπη και την πνευμονία» καθώς και τις πλαστικές μάσκες προσώπου που ισχυρίζονται ότι «απομονώνουν ιούς που περιέχονται στο σάλιο».
Μόνο την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, η Amazon απέσυρε πάνω από ένα εκατομμύριο αντικείμενα για παραβίαση τέτοιων πολιτικών.
Αν το eshop σας πωλεί προϊόντα που σχετίζονται με την υγιεινή και την ασθένεια, έχετε ήδη δει μια αύξηση στις πωλήσεις. Σε σύγκριση με αυτήν την χρονική περίοδο πέρυσι, οι πωλήσεις χειροκίνητων απολυμαντικών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 54%, με πωλήσεις θερμομέτρων 34% και πωλήσεις απολυμαντικών αερολυμάτων 19%.
Επικεντρωθείτε στο να διατηρείτε τα προϊόντα σας σε απόθεμα και να είστε μπροστά με τους πελάτες, εάν υπάρξουν καθυστερήσεις.
Οι ανησυχίες της αλυσίδας εφοδιασμού και εφοδιασμού
Με τον πολλαπλασιασμό των online αγορών και της ζήτησης παράδοσης προκύπτουν αναπόφευκτες καθυστερήσεις.
Οι καταναλωτές που εργάζονται από το σπίτι, σε άδεια ασθενείας ή προσπαθώντας να αποφύγουν την επαφή με άλλους, οδηγούν την παράδοση περισσότερων προϊόντων στο σπίτι τους παρά σε επιλογές όπως παραλαβή από κατάστημα και άλλους χώρους παραλαβής.
Ένας αγοραστής που προσπάθησε να αγοράσει αντικείμενα από το Amazon στις 5 Μαρτίου έλαβε ένα μήνυμα που προειδοποίησε ότι η αυξημένη ζήτηση οδηγούσε σε μικρότερη προσφορά και μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης.
Αυτό έρχεται σε μια εποχή που οι καταναλωτές εκτιμούν τους γρήγορους χρόνους παράδοσης περισσότερο από ποτέ, με την Amazon Prime να υπόσχεται δωρεάν παράδοση δύο ωρών για ορισμένα προϊόντα.
Άλλοι σημαντικοί προμηθευτές, όπως η Walmart και η Target, ανταγωνίζονται για παρόμοιες επιλογές.
Μπορεί το eshop σας να χειριστεί αυτή την υψηλότερη ζήτηση;
Όπως αναφέρθηκε σε μια ενημέρωση του του Ιανουαρίου η Amazon έδειξε έντονες διακυμάνσεις στα νούμερα της .
Το τρίτο τρίμηνο του 2019, τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 26% και τα έξοδα αποστολής αυξήθηκαν κατά 46%.
Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει το Amazon είναι ότι πολλοί έμποροι Amazon βασίζονται σε Κινέζους προμηθευτές.
Μερικοί πωλητές δαπάνησαν κατά 6% λιγότερα φέτος σε σύγκριση με πέρυσι στη διαφήμιση κατά τη διάρκεια των μέσων δύο εβδομάδων του Φεβρουαρίου.
Οι αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρονικού εμπορίου δοκιμάζονται έντονα από το COVID-19 καθώς και από το κλείσιμο εργοστασίων στην Κίνα.
Αυτά τα κλεισίματα των παραγόντων θα επηρεάσουν επίσης τους μαζικούς εμπόρους, όπως το Target και η Walmart, οι οποίοι θα βιώνουν σχεδόν σίγουρα τη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού, την πτώση των ευκαιριακών αγορών και την αύξηση των αγορών ουσιαστικών ειδών καλλωπισμού, παντοπωλείων και ειδών υγείας.
Πρόσφατα ένα eshop μας που παραδίδει φρέσκα προϊόντα μαναβικής στο σπίτι είδε τις παραγγελίες του να γνωρίζουν κατακόρυφη αύξηση.
Όπως είπαμε . Κάθε κρίση κρύβει και ευκαιρίες.
Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση;
Ο καθορισμός του τρόπου διεξαγωγής των εκδηλώσεων και της διατήρησης των αποθεμάτων είναι μόνο δύο στοιχεία της λίστας υποχρεώσεων του εμπόρου, καθώς συνεχίζεται η έκρηξη του coronavirus.
Ποια άλλα βήματα χρειάζεται να λάβει το εμπορικό σήμα ηλεκτρονικού εμπορίου σας για να αναπτυχθεί παρά τη διαταραχή του COVID-19;
Ενώ οι συνολικές δαπάνες διαφημίσεων είναι μειωμένες, οι διαφημίσεις τηλεοπτικής διαφημιστικής προβολής θα μπορούσαν να εμφανίσουν μια αύξηση.
Με περισσότερους καταναλωτές που μένουν στο σπίτι για να εργαστούν και να ενημερώνονται για την καταπολέμηση των κοροναϊών στην τηλεόρασή τους, η εναλλαγή του προϋπολογισμού της διαφήμισης σας σε πλατφόρμες βίντεο, όπως η τηλεόραση και το YouTube μπορεί να είναι μια καλή ιδέα.
Όπως γνωρίζουμε, η διαφάνεια είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που αναζητούν σήμερα οι καταναλωτές σε μια επιχείρηση.
Όταν πρόκειται για το coronavirus, η προορατική αντιμετώπιση των απογοητεύσεων και των φόβων των πελατών (π.χ. καθυστερήσεις παράδοσης, εξαντλημένα προϊόντα, καθαριότητα της αποθήκης σας), θα υποστηρίξει τη φήμη της επιχείρησης σας και θα ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη των πελατών.
Ενημερώστε τους καταναλωτές σχετικά με τις προστασίες από κοροναϊό που εφαρμόζετε. Πέρα από αυτό, σκεφτείτε να παράσχετε στους συνεργάτες σας πρόσθετη εκπαίδευση σχετικά με το χειρισμό οποιωνδήποτε ερωτήσεων με την κατάλληλη ευαισθησία.
Επιπλέον, βεβαιωθείτε ότι το διαφημιστικό παιχνίδι προβολής σας στο διαδίκτυο έχει ανταποκριθεί στον αντίστοιχα μεγαλύτερο χρόνο που οι άνθρωποι δαπανούν όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους μπροστά στην οθόνη ενός pc και του κινητού τους.
Μείνετε συντονισμένοι στο blog μας για συνεχείς ενημερώσεις ενώ θα χαρούμε αν μας καλέσετε στα 21074 84 845 ή μας στείλετε email στο s at dreamweaver dot gr για να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες σας