Skroutz.
Skroutz Marketplace και Έξυπνο Καλάθι.Πόσο συμφέρει ένα eshop να συμμετέχει σε αυτό;
Skroutz. Με συμφέρει; Ένα ερώτημα που ακούμε διαρκώς από τους πελάτες μας στην DreamWeaver.Gr και στο άρθρο αυτό ερχόμαστε να σας καταθέσουμε την εμπειρία μας από την πολυετή εμπειρία μας στον χώρο της κατασκευής και προώθησης e-shop.
Μια φήμη που κυκλοφόρησε ευρέως στο διαδίκτυο τις τελευταίες ημέρες (τονίζουμε την λέξη φήμη – μπορείτε να διαβάσετε ενδεικτικά εδώ ) αναφέρει ότι υπάρχει σενάριο εξαγοράς του skroutz από τον κολοσσό που ακούει στο όνομα Amazon και το τίμημα φέρεται να αγγίζει τα 80 εκ. ευρώ. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν οι πληροφορίες αυτές ευσταθούν και περιμένουμε τον χρόνο να δείξει.
Το Skroutz για όσους δεν το γνωρίζουν είναι ένα ιστοτόπος σύγκρισης τιμών διαφόρων προϊόντων από eshop της ελληνικής αγοράς τα οποία συμμετέχουν σε αυτό. Είναι , βάσει επισκεψιμότητας, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης τιμών προϊόντων στην χώρα μας με κύριο ανταγωνιστή της το bestprice.gr .
Ας έρθουμε σε αυτά που ξέρουμε . Το skroutz έχει συμπληρώσει αισίως 15 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας και ο ρόλος του στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι αναντίλεκτος. Κάθε eshop / ηλεκτρονικό κατάστημα που θέλει να προβληθεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό επιθυμεί να συμμετέχει σε αυτό και πολύ μεγάλος αριθμός καταστημάτων το κάνει.
Ο τρόπος λειτουργίας του μέχρι πρότινος απλός. Σε κάθε προϊόν εμφανίζονταν πρώτα το eshop με την χαμηλότερη τιμή. Κάνοντας κλικ ο καταναλωτής μεταφερόταν στο ηλεκτρονικό κατάστημα για να προχωρήσει εκεί στην αγορά του προϊόντος και ο έμπορος χρεώνονταν ένα κλικ που ξεκινούσε από τα 0,10 ευρώ και πιο πάνω αναλόγως της κατηγορίας του κάθε προϊόντος.
Αυτό ήταν το βασικό στοιχείο που έκανε τους καταναλωτές να το αγαπήσουν και έγινε το ποιο δημοφιλές ελληνικό site στην χώρα μας όπως θα δείτε από την similarweb
Αυτό φυσικά είχε ένα αποτέλεσμα τα eshop να επιδίδονται σε ένα ανελέητο ανταγωνισμό τιμών μεταξύ τους για να κατακτήσουν την πολυπόθητη πρωτιά που θα εξασφάλιζε τις περισσότερες επισκέψεις και πωλήσεις στο eshop τους. Κάθε έμπορος όμως γνωρίζει ότι το να είσαι ο πιο φθηνός ενώ αυξάνει τις πωλήσεις πολλές φορές αν δεν γίνεται με κάποιο συγκεκριμένο business plan για το eshop σας κάλλιστα μπορεί να μετατραπεί από τον δρόμο των πωλήσεων και της επιτυχίας στον δρόμο της οικονομικής καταστροφής .
Όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας μας προσφέροντας υπηρεσίες κατασκευής e-shop αλλά και διαφημιστικής προώθησης τους στο google, στο facebook, στο instagram , στο youtube και αλλού η κύρια συμβουλή που δίνουμε στους πελάτες μας είναι να έχουν από ένα “κράχτη” ανά κατηγορία. Έτσι μέσω λίγων προϊόντων στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται το κάθε eshop να έχουμε κάποια “ζημιογόνα” από οικονομικής άποψης προϊόντα που τον πρώτο καιρό όμως λειτουργίας ενός eshop , μέχρι αυτό να δημιουργήσει το δικό του πελατολόγιο τουλάχιστον , να μπορέσει να προσελκύσει επισκέπτες / πελάτες.
Εξάλλου όταν ένα super market κατεβάζει τις τιμές σε κάποια προϊόντα του το κάνει με την βάσιμη ελπίδα ότι ο επισκέπτης / πελάτης που θα το επισκεφθεί δεν θα αγοράσει μόνο αυτά τα προϊόντα αλλά θα προσθέσει και άλλα στο καλάθι του. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρονικά καλάθια των eshop .
To έξυπνο καλάθι του skroutz . Μια σημαντική αλλαγή πλεύσης
Ουσιαστικά είναι μετατροπή του skroutz από μεσάζοντα σε έμπορο όπως λένε πολλοί ιδιοκτήτες eshop αφού το skroutz δίνει μια προτεραιότητα στα συνεργαζόμενα eshop του με το έξυπνο καλάθι τουλάχιστον σε επίπεδο σήμανσης μέσα στο site του αφού όπως ισχυρίζονται άλλο είναι το skroutz να κερδίζει ένα κλικ και άλλο να παίρνει προμήθεια από μια πώληση.
Ας δούμε τι είναι και πως λειτουργεί. Συνδέοντας ένα eshop με το έξυπνο καλάθι (είναι απαραίτητη προϋπόθεση να έχετε και εδώ φυσικά ένα πλήρες λειτουργικό eshop ) για κάθε νέα παραγγελία λαμβάνετε ενημερωτικό email γιατί αυτή δεν γίνεται μέσα στο eshop σας αλλά εντός του skroutz. Άρα ΄δη έχετε γλιτώσει την προμήθεια της τράπεζας αν η πληρωμή έγινε μέσω κάρτας.
Μέσα από τον χώρο συνεργατών κάνετε αποδοχή της παραγγελίας (πρέπει να έχετε σοβαρό λόγο για να μην το κάνετε και αυτό να γίνεται σπανίως , με απλά λόγια δεν επιλέγετε παραγγελίες) και ακολούθως επιλέγετε την επιθυμητή ώρα και ημέρα αποστολής της . Εκτυπώνει ο έμπορος το σχετικό voucher, συσκευάζει το δέμα και το παραδίδει στον κούριερ. (με χρεώσεις από την δική του εταιρεία ταχυμεταφορών που όμως πάντα επιβαρύνει τον πελάτη και όχι τον έμπορο)
Ο καταναλωτής , μέσα από το περιβάλλον του Skroutz και όχι μέσα από το eshop σας όπως είπαμε μπορεί να ξεκινήσει την όποια διαδικασία επιστροφής – αντικατάστασης την οποία διαχειρίζεται το skroutz ενώ όλα τα κόστη μεταφορικών τα αναλαμβάνει αυτό . Αυτό κάνει κάθε Παρασκευή εκκαθάριση των παραγγελιών , που το ίδιο εισπράττει κρατά τις προμήθειες του και αποδίδει το υπόλοιπο σε ένα δικό σας τραπεζικό λογαριασμό.
Ποιο είναι το κόστος διεκπεραίωσης κάθε παραγγελίας ; Είναι 3,50% με ΦΠΑ. Δεν είναι όμως μόνο αυτό αλλά και η προμήθεια Πώλησης Καλαθιού
Σε αυτήν προστίθεται και μια προμήθεια πώλησης ( Χ% ) ξεχωριστά για κάθε προϊόν της παραγγελίας, βάσει της κατηγορίας του.
Δείτε την προμήθεια ανά κατηγορία κάποιων ενδεικτικών προϊόντων
- Σαμπουάν 5,40%
- Κραγιόν 7,20%
- Κρέμες Προσώπου 5,40%
- Σκιές Ματιών 7,20%
- Make Up 7,20%
Άρα για ένα κραγιόν έχουμε 3,5 + 7,20 = 10,70 % (τιμές με ΦΠΑ) !!!
Μήπως τελικά ο ιδιοκτήτης ενός eshop μετατρέπεται σε υπάλληλο του skroutz? Εύλογο νομίζουμε το ερώτημα.
Για τον λόγο αυτό πολλά eshops δεν έχουν επιλέξει την λύση του έξυπνου καλαθιού και πληρώνουν βάσει των κλικ που δέχονται με πολλούς όμως να τονίζουν το παράπονο τους ότι δεν έχουν την ίδια προσοχή και προβολή από το skroutz και προτιμούν το όποιο budget τους να το δίνουν στην διαφήμιση τους μέσω facebook ή στην προβολή τους στο google
Το αν αληθεύει ή όχι είναι καθαρά θέμα οπτικής γωνίας που το εξετάζεις αφού είναι δυο διακριτές κατηγορίες / πωλησιακές μέθοδοι στο skroutz και είναι επιλογή του εμπόρου – eshop να συμμετέχει αν το επιθυμεί ή όχι και στα δυο.
Τα καταστήματα του skroutz
Μια συνταγή που απέτυχε στο πρόσφατο παρελθόν με πολλούς να μένουν μετέωροι έχοντας δεχθεί τότε σαν dreamweaver.gr πολλές κλήσεις για κατασκευή e-shop από ανθρώπους που είχαν ενοικιάσει την υπηρεσία του ηλεκτρονικού καταστήματος τότε και βρέθηκαν κάποια στιγμή χωρίς eshop. Φυσικά είχαν προειδοποιήσει πολύ καιρό πιο πριν αλλά και πάλι όλοι μας αντιλαμβανόμαστε το ότι κάποιες εταιρείες περιήλθαν σε δυσχερή θέση, επηρέασε την φήμη της εταιρείας τους και το γεγονός ότι απέτυχε εκείνο το μοντέλο λειτουργίας δεν καθιστά και ευοίωνο το νέο μοντέλο λειτουργίας που δεν είναι κάτι άλλο ουσιαστικά από το παλιό eshop του skroutz σε συνδυασμό με το Έξυπνο Καλάθι.
Πως λειτουργούν τα καταστήματα του skroutz;
Κάνετε την εγγραφή σας στο Skroutz Marketplace, εισάγετε τα προϊόντα σας μαζί με την ποσότητα, την τιμή αλλά και το βάρος αυτών. Αφού γίνει μια παραγγελία ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης ότι έχει νέα παραγγελία και επιλέγει τη μέρα και ώρα παραλαβής από το courier. Συσκευάζει τα προϊόντα της παραγγελίας, εκτυπώνοντας το voucher που έχει ετοιμάσει το skroutz και το παραδίδει στο courier για τα περαιτέρω.
Όπως και στο έξυπνο καλάθι κάθε εβδομάδα ο συνεργαζόμενος έμπορος λαμβάνει το ποσό του συνόλου των παραγγελιών μείον το σύνολο των προμηθειών του skroutz. Η υπηρεσία αυτή δεν έχει χρέωση, όπως τα προηγούμενα καταστήματα του skroutz που αυτή πήγαινε κλιμακωτά αναλόγως του αριθμού των προιόντων κάθε eshop αλλά η χρέωση γίνεται με προμήθεια επί των προϊόντων της παραγγελίας με την συνολική προμήθεια να υπολογίζεται ως εξής:
5%
Κόστος υπηρεσίας
+
%
Προμήθεια κατηγορίας
Όπως βλέπετε εδώ ξεκινούμε από συνολικές προμήθειες που ξεκινούν από το 12% και πάνω στο σύνολο.
Το αν θα επιτύχει αυτή η νέα προσπάθεια μόνο ο χρόνος θα το δείξει. Εμείς ως εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων και eshops που παράλληλα αναλαμβάνουμε και την διαφημιστική τους προώθηση θεωρούμε ότι ένα επιχειρηματικό μοντέλο στο διαδίκτυο , όπως και στον φυσικό κόσμο , πρέπει να έχει ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους αλλιώς είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.
Κάθε eshop μας που έχει επιτύχει πρέπει όχι μόνο να κάνει την απόσβεση των εξόδων κατασκευής , λειτουργίας και η διαφημιστική του προώθησης να επιστρέφει κέρδη που να υπερκαλύπτουν τα κόστη λειτουργίας και προβολής. Ο χρόνος θα δείξει και μόνο τι θα γίνει.
Ας μην ξεχνούμε ότι το skroutz έγινε το πιο δημοφιλές site στην Ελλάδα από τα eshop που συμμετέχουν σε αυτό και έχουν βάλει τα προιόντα τους στις καλύτερες τιμές της αγοράς, προσελκύοντας έτσι το καταναλωτικό κοινό και όχι από τα eshop που χρησιμοποιούν το έξυπνο καλάθι και που εξ ανάγκης δεν είναι αυτά που έχουν τις καλύτερες τιμές.
Για την dreamweaver.gr