Business Plan παραδειγμα

Business Plan παραδειγμα

Πώς να συντάξετε ένα business plan -επιχειρηματικό σχέδιο: Ένας Ολοκληρωμένος Οδηγός

Business Plan παραδειγμα
business plan παραδειγματα

Business Plan παραδειγμα: Ένας περιεκτικός, βήμα-προς-βήμα οδηγός – πλήρης με υπαρκτά business plan παραδείγματα – για τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου κατάλληλο για να τραβήξει την προσοχή ενός επενδυτή και να χρησιμεύσει ως καθοδήγηση για την επιχείρησή σας.

Ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους σκέφτονται να δημιουργήσουν μια startup

Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο την εμπλοκή του δικού μας Θανάση Δαβαλά στο πρωτοποριακό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα των Πανεπιστημίων Αιγαίου και ΕΜΠ.

Εισαγωγή

Έχετε λοιπόν μια εκπληκτική αρχική ιδέα. Τώρα πρέπει να γράψετε ένα εξίσου εκπληκτικό business plan / επιχειρηματικό σχέδιο για να την περιγράψετε.

Ανοίγετε τον υπολογιστή σας, ξεκινάτε ένα έγγραφο GoogleDoc και κοιτάζετε την κενή σελίδα για αρκετά λεπτά ώσπου ξαφνικά, Χμ… ίσως δεν έχετε ιδέα πως να γράψετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο από την αρχή.

Και σίγουρα δεν θα ήσασταν οι πρώτοι!

Πώς να συντάξετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο / business plan

Για τους περισσότερους ιδρυτές, η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου μοιάζει με το αντίστοιχο ξεκίνημα μιας τυπικής καθημερινής ημέρας. Είναι όλα αυτά που ξέρετε ότι πρέπει να κάνετε, αλλά κανείς δεν θέλει πραγματικά να κάνει.

Εδώ είναι τα καλά νέα: η σύνταξη του επιχειρηματικού σας σχεδίου δεν χρειάζεται να είναι αυτή η τρομακτική, βαρετή δουλειά.

Μόλις καταλάβετε τα θεμελιώδη ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει το επιχειρηματικό σας σχέδιο για τους αναγνώστες σας και πώς να τα τοποθετήσετε με τρόπο που τους αναγκάζει να αναλάβουν δράση, η σύνταξη του γίνεται πιο προσιτή

Πριν βάλετε τα δάχτυλά σας στο πληκτρολόγιο, θα σας καθοδηγήσουμε στα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε για να σας βοηθήσουμε να αντιμετωπίσετε την σύνταξη με αυτοπεποίθηση – με πολλά ρεαλιστικά business plan παραδείγματα στην πορεία!

Κρατήστε το σύντομο και απλό.

Υπάρχει αυτή η παλιά αντίληψη ότι τα επιχειρηματικά σχέδια πρέπει να είναι εξαιρετικά πυκνά, περίπλοκα έγγραφα με το μέγεθος μιας πόρτας, γιατί έτσι εκφράζετε πόσο σοβαροί είστε για την εταιρεία σας.

Όχι ακριβώς.

Η πολυπλοκότητα και το μήκος στην προσπάθεια επίτευξης πολυπλοκότητας δεν είναι σχεδόν ποτέ μια καλή ιδέα, ειδικά όταν πρόκειται για τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό.

1. Οι επενδυτές δεν έχουν χρόνο

Εάν ο κύριος στόχος σας είναι να χρησιμοποιήσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο για να εξασφαλίσετε επενδυτικό κεφάλαιο, τότε σημαίνει ότι σκοπεύετε να το προβάλετε μπροστά σε έναν επενδυτή. Και αν υπάρχει ένα πράγμα που είναι οι επενδυτές, είναι απασχολημένοι.

Οι επενδυτές βλέπουν εκατοντάδες σχέδια ετησίως. Δεν υπάρχει καμία εκδοχή που όταν παρουσιάζετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο 80 σελίδων σε έναν επενδυτή ότι θα ενθουσιαστούν και θα σπαταλήσουν ώρες από την ημέρα τους για να το εξετάσουν πλήρως.

Αντ \’αυτού, σας ζητούν να παρουσιάσετε το πλάνο σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα και σαφέστερα, ώστε να μπορούν να παρακάμψουν το σχέδιό σας και να φτάσουν στα πιο εμφανή σημεία ώστε να προσδιορίσουν αν πιστεύουν ότι αξίζει να συνεργαστούν μαζί σας (ή τουλάχιστον να κάνουν περαιτέρω συζητήσεις).

Θα πρέπει να μπορείτε να βελτιώσετε όλα τα βασικά σημεία που αναζητούν οι επενδυτές σε 15-20 σελίδες (χωρίς παραρτήματα όπου θα αναλύσετε τα οικονομικά σας). Εάν βρείτε τον εαυτό σας να γράφει πέρα από αυτό, τότε πιθανότατα να επαναλάβετε πληροφορίες ή να συμπεριλάβετε άσχετες λεπτομέρειες (δεν χρειάζεται να αφιερώσετε 10 σελίδες στον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργήσετε τον ιστότοπό σας, για παράδειγμα) .

Στην τελική: να προσπαθείτε να βρείτε ευκαιρίες να «κόψετε τις πολλές σάλτσες».

2. Πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας

Εάν συμπληρώσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο με λέξεις-κλειδιά, ορολογία ή ακρωνύμια για συγκεκριμένη βιομηχανία και πολύπλοκες προτάσεις, μπορεί να έχει νόημα για μια χούφτα άτομα που είναι εξοικειωμένα με τη θέση σας και εκείνους με ιώβεια υπομονή (όχι πολλοί), αλλά αποξενώνει την πλειοψηφία των αναγνωστών που δεν είναι ειδικοί στον συγκεκριμένο κλάδο σας.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε εδώ είναι να χρησιμοποιήσετε απλή γλώσσα που είναι εύκολα κατανοητή από οποιονδήποτε – από τον πιο έμπειρο επενδυτή έως τη θεία Μαρία που εξακολουθεί να μην χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο.

Πώς να διαμορφώσετε το business plan – επιχειρηματικό σας σχέδιο

Μπορεί να είστε εξαιρετικός σε επιστημονικά πεδία όπως η κβαντική μηχανική, αλλά αν εμφανιστείτε στη συνέντευξή σας με κοντό σορτσάκι και σαγιονάρες, μπορείτε πιθανώς να μαντέψετε τι θα προσέξει πρώτα ο άνθρωπος που καλείται να σας αξιολογήσει.

Με τον ίδιο τρόπο, το πώς παρουσιάζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο στους αναγνώστες σας είναι εξίσου σημαντικό με αυτό που τους παρουσιάζετε.

Εάν το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι γεμάτο με ασυνεπή περιθώρια, πολλούς τύπους και μεγέθη γραμματοσειρών, λείπουν επικεφαλίδες και αριθμός σελίδων και δεν διαθέτει πίνακα περιεχομένων, πρόκειται να δημιουργήσει μια πολύ λιγότερο προσιτή εμπειρία ανάγνωσης.

Αν και δεν υπάρχει κανένας σωστός τρόπος για να μορφοποιήσετε το σχέδιό σας, η ιδέα εδώ είναι να διασφαλίσετε ότι παρουσιάζεται επαγγελματικά. Ακολουθούν μερικές εύκολες συμβουλές μορφοποίησης που θα σας βοηθήσουν να το κάνετε ακριβώς αυτό.

Περιθώρια

Εάν τα περιθώριά σας είναι πολύ στενά, κάνει τη σελίδα να φαίνεται εξαιρετικά γεμάτη και πιο δύσκολη στην ανάγνωση. Ένας καλός κανόνας είναι να κολλάμε στα τυπικά περιθώρια μιας ίντσας παντού.

Επικεφαλίδες

Το επιχειρηματικό σας σχέδιο αποτελείται από πολλές βασικές ενότητες, όπως κεφάλαια σε ένα βιβλίο.

Κάθε φορά που ξεκινάτε μια ενότητα (“Traction”, για παράδειγμα), θα θέλετε να την επισημάνετε χρησιμοποιώντας μια κεφαλίδα, έτσι ώστε ο αναγνώστης σας να γνωρίζει αμέσως τι να περιμένει από το περιεχόμενο που ακολουθεί.

Αυτό βοηθά επίσης να χωρίσετε το περιεχόμενό σας και να διατηρήσετε τα πάντα καλά και οργανωμένα.

Υπότιτλοι

Οι υπότιτλοι είναι μίνι εκδόσεις των επικεφαλίδων που προορίζονται να χωρίσουν το περιεχόμενο σε κάθε μεμονωμένη ενότητα και να τραβήξουν την προσοχή των αναγνωστών σας για να συνεχίσουν να διαβάζουν.
Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούμε υπότιτλους αυτήν τη στιγμή σε αυτήν την ενότητα για τον ίδιο σκοπό!

Τύποι Font

Περιορίστε το σχέδιό σας σε δύο γραμματοσειρές (μία για επικεφαλίδες και μία για το σώμα και τους υπότιτλους, για παράδειγμα) που μπορείτε να βρείτε σε έναν τυπικό επεξεργαστή κειμένου όπως το Microsoft Word ή τα GoogleDocs.

Επιλέξτε μόνο γραμματοσειρές που είναι ευανάγνωστες και περιέχουν κεφαλαία και πεζά γράμματα.
Αποφύγετε τις γραμματοσειρές τύπου σεναρίου ή ταραχών που αποσπούν την προσοχή από το πραγματικό περιεχόμενο.

Οι σύγχρονες γραμματοσειρές sans-serif όπως Helvetica, Arial και Proxima Nova είναι μία καλή επιλογή.

Μέγεθος Font

Διατηρήστε το κυρίως κείμενο σας μεταξύ μεγέθους γραμματοσειράς 11 και 12-point για να εξασφαλίσετε την αναγνωσιμότητα (ορισμένες γραμματοσειρές είναι πιο δυσανάγνωστες από άλλες).

Μπορείτε να αντισταθμίσετε τις επικεφαλίδες σας από το κυρίως σώμα, απλώς αυξάνοντας το μέγεθος της γραμματοσειράς και κάνοντας bold τους υποτιτλους.

Οπτικά Βοηθήματα

Μερικές φορές είναι καλύτερο να δείχνετε κάτι αντί να το πείτε. Η περιβόητη κινέζικη παροιμία ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις.

Να υποθέσετε ότι οι αναγνώστες σας πρόκειται να ξεφυλλίσουν το σχέδιό σας αντί να το διαβάσουν λέξη-προς-λέξη και πάρτε το ως ευκαιρία να τραβήξετε την προσοχή τους με έγχρωμα γραφικά, πίνακες και γραφήματα (ειδικά με οικονομικές προβλέψεις), καθώς και εικόνες προϊόντων, εάν υπάρχουν.

Αυτό θα βοηθήσει επίσης τον αναγνώστη σας να σχηματίσει σαφέστερη αντίληψη του τι είναι και τι πρόκειται να κάνει η επιχείρησή σας.

Σκεφθείτε σε αυτό το σημείο όχι μόνο να κάνετε μια ηλεκτρονική παρουσίαση της ιδέας σας όπως μέσω powerpoint ή του πιο σύγχρονου και εντυπωσιακού sway της Microsoft αλλά ενδεχομένως να κατασκευάσετε μια ιστοσελίδα για τον σκοπό αυτό.

Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας θα αποδείξει την δέσμευση σας προς τον σκοπό αυτό ενώ συνεπικουρικά μπορείτε μέσα από την συμβουλευτική επιχειρήσεων σε επίπεδο διαδικτύου να αντλήσετε δεδομένα για να υποστηρίξετε την θέση μας με αυτά και όχι μόνο με εκτιμήσεις που στηρίζονται στην διαίσθηση σας.

 

Χρειάζεστε βοήθεια σχετικά με αυτό;

Οταν το business plan μας είναι δομημένο με αρθρωτές ενότητες, που μπορείτε να ολοκληρώσετε με οποιαδήποτε σειρά, είναι κάτι που καθιστά μετέπειτα εύκολη τη δημιουργία -προσθήκη οποιασδήποτε οικονομικής αναφοράς που θα μπορούσατε ενδεχομένως να χρειαστείτε.

Εξέλιξη. Πάντα πρέπει να υπάρχει εξέλιξη.

Η επιχείρησή σας δεν είναι στατική, οπότε γιατί πρέπει να είναι το επιχειρηματικό σας σχέδιο;

Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο εξελίσσεται πάντα, και κάθε λεπτομέρεια σπάνια τίθεται μόμιμη. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη έκδοση του σχεδίου σας πιθανότατα δεν θα είναι (και δεν πρέπει να είναι) η τελευταία σας.

Καθώς η επιχείρησή σας εξελίσσεται και οι ιδέες σας σχετικά με αυτήν αλλάζουν, είναι σημαντικό να επανεξετάζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο κατά καιρούς για να βεβαιωθείτε ότι αντικατοπτρίζει αυτές τις αλλαγές, διατηρώντας τα πάντα όσο το δυνατόν πιο ακριβή και ενημερωμένα.

Αυτός ο κανόνας ισχύει ιδιαίτερα όταν κάνετε έρευνα αγοράς και μαθαίνετε κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις αρχικές σας υποθέσεις.

Ταυτόχρονα, προτού αρχίσετε να παρουσιάζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο σε επενδυτές, είναι επιτακτική ανάγκη να πάρετε μία δεύτερη γνώμη για αυτό, πριν το θεωρήσετε τελειωμένο.

Αφού εκτελέσετε τον ορθογραφικό σας έλεγχο, ζητήστε από κάποιον με άριστη γνώση της γλώσσας στην οποία έχει συνταχθεί το επιχειρηματικό σας σχέδιο να το ελέγξει για τυχόν ορθογραφικά, σημεία στίξης και γραμματικά λάθη που ενδέχεται να έχετε αγνοήσει.

Πέρα από αυτό, μπορεί επίσης να σας δώσει πολύτιμα σχόλια σχετικά με το πώς είναι η ανάγνωση στιλιστικά. Ενώ διαφορετικοί επενδυτές προτιμούν διαφορετικά στυλ, το κλειδί εδώ είναι να παραμείνετε συνεπείς με το κοινό και την επιχείρησή σας.

Σύνταξη του Επιχειρηματικού σας Σχεδίου: Ανα Ενότητα

Αφιερώσαμε ένα ολόκληρο άρθρο αναλύοντας προσεκτικά τα βασικά στοιχεία ενός επιχειρηματικού σχεδίου, το οποίο εξετάζει αναλυτικά τι συνεπάγεται κάθε ενότητα και γιατί.
Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, πρέπει να το ελέγξετε, καθώς θα λειτουργήσει ως καθοδήγηση για ότι ακολουθεί.
Για τώρα, θα δούμε μερικά πραγματικά παραδείγματα επιχειρηματικών σχεδίων (καθώς και ένα από τα δικά μας «πλαστά» σχέδια) για να σας δώσουμε μια εσωτερική ματιά στον τρόπο τοποθέτησης βασικών πληροφοριών σε μια ενότητα.

Αρχικά…

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΕΡΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:

Ο υπογεγραμμένος αναγνώστης του ΌνομαΕπιχείρησης Επιχειρηματικού Σχεδίου δια του παρόντος αναγνωρίζει ότι οι παρεχόμενες πληροφορίες είναι απόλυτα εμπιστευτικές και ως εκ τούτου ο αναγνώστης συμφωνεί να μην αποκαλύψει οτιδήποτε υπάρχει στο επιχειρηματικό σχέδιο χωρίς τη ρητή γραπτή συγκατάθεση του ΌνομαΕπιχείρησης.

Αναγνωρίζεται επίσης από τον αναγνώστη ότι οι πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται σε αυτό το επιχειρηματικό σχέδιο είναι σε όλες τις πτυχές εμπιστευτικές από τη φύση τους, εκτός από τις πληροφορίες που βρίσκονται στο δημόσιο τομέα με άλλα μέσα και ότι οποιαδήποτε αποκάλυψη ή χρήση του από τον αναγνώστη μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη ή / και ζημιά στο ΌνομαΕπιχείρησης.

Κατόπιν αιτήματος, αυτό το έγγραφο επιχειρηματικού σχεδίου θα επιστραφεί αμέσως στο ΌνομαΕπιχείρησης.

Αυτό είναι ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Δεν συνεπάγεται προσφορά οποιασδήποτε διασφάλισης.
Αυτή η σύμβαση διέπεται από τους νόμους της ελληνικής πολιτείας και το σχύον δίκαιο.

_____________________                   __________________
Υπογραφή΄                                                      Όνομα

 

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ:

Ορισμένες από τις δηλώσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το Επιχειρηματικό Σχέδιο, περιλαμβάνουν πληροφορίες που ενσωματώνονται με αναφορά, συζητούν μελλοντικές προσδοκίες και προβλεπόμενη οικονομική επιτυχία που συγκεντρώθηκε από τη διοίκηση, η οποία πιστεύεται ότι είναι τελικά σημαντική.

Οι δηλώσεις αυτές υπόκεινται σε γνωστούς και άγνωστους κινδύνους, αβεβαιότητες και άλλους απρόβλεπτους παράγοντες, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι πέρα από τον έλεγχο της διαχείρισης.
Σημαντικοί παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν τη διαφορά των πραγματικών αποτελεσμάτων από εκείνους που εκφράζονται εντός μπορεί να περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:

o Η επιτυχία ή η αποτυχία της προσπάθειας της εταιρείας να προωθήσει επιτυχώς τις υπηρεσίες της όπως έχει προγραμματιστεί.
o Η ικανότητα της εταιρείας να διατηρείται σε βιώσιμα επίπεδα πωλήσεων μέσω των επαναλαμβανόμενων πελατών και της προσθήκης νέων πελατών
o Η επίδραση από αλλαγές στην νομοθεσία και διάφορες κυβερνητικές ρυθμίσεις που δεν μπορούν να προβλεφθούν
Ωστόσο, οι παραδοχές που αποκαλύπτονται εδώ είναι εκείνες που η διοίκηση πιστεύει ότι είναι σημαντικές για την ανάπτυξη της εταιρείας.

Business Plan παραδειγμα

Πίνακας περιεχομένων ενός επιχειρηματικού σχεδίου / 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ:
1.ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
2. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
a. Καθορισμός στόχων
b. Καθορισμός βλέψεων
c. Καθορισμός αξιών
e. Επιχειρηματικό μοντέλο: χρησιμοποιώντας το Canvas μοντέλο.
3. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
a. Υπηρεσίες Εταιρίας
b. Τιμολόγηση Εταιρίας
4. ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ & ΑΓΟΡΑΣ
a. Ανάλυση Βιομηχανίας
1. PESTEL ΑΝΑΛΥΣΗ
2. Στρατιγική Εταιρίας Canvas και αξία canvas
b. Ανάλυση Αγοράς:
l. Ανάλυση πέντε δυνάμεων του Porter.
2. Ευκαιρίες Αγοράς.
c. Ανάλυση Πελατών:
D. Ανάλυση Ανταγωνιστών:
E. SWOT Ανάλυση:
1. SWOT Αναλύση
2. SWOT PREN Ανάλυση.
5. ΠΛΑΝΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
a-Μαρκετινγκ Εταιρίας Mix.
b-Στρατιγική Μάρκετινγκ εταιρίας
c-Σημαντικοί δείκτες απόδοσης
6. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
a. Η ομάδα διαχείρισης.
b. Οργάνωση εταιρείας.
7. ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
a-Οικονομική υπόθεση.
b-Kεφαλαιακές απαιτήσεις
8. ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑΤΩΝ
Index 1: Προβλέψεις εσόδων.
Index 2: Κόστος εσόδων για 5 χρόνια.
Index 3: Λειτουργικά έξοδα για 5 χρόνια.
Index 4: Προσωπικό.
Index 5: Φόροι.
Index 6: Κατάσταση αποτελεσμάτων.
Index 7: Ισολογισμός
Index 8: Κατάσταση Ταμειακών Ροών
Index 9: Ανάλυση Νεκρού Σημείου
Index 10: Περίληψη

 

Σύντομα θα ακολουθήσουν και πρακτικά παραδείγματα από business plan που θα σας δώσουν ιδέες και κατευθύνσεις

 

Rate this post
Close Popup