Web Design και Google Core Web Vitals. Είναι συμβατά;

Web Design και Google Core Web Vitals

Αξίζει να θυσιάσουμε κάποια πράγματα στο web design λόγω των Google Core Web Vitals;

 

Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η ανάγκη για ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα και προσφέρουν μια άριστη εμπειρία χρήστη είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Η Google, αναγνωρίζοντας αυτήν την ανάγκη, εισήγαγε τα Core Web Vitals ως μέρος του αλγορίθμου της για την κατάταξη των ιστοσελίδων. Αν δεν γνωρίζεται τι είναι τα google core web vitals παρακαλούμε πριν προχωρήσετε διαβάστε το σχετικό μας άρθρο κάνοντας κλικ εδώ

Τα Core Web Vitals είναι μια σειρά από μετρήσεις που αξιολογούν την ταχύτητα φόρτωσης, την απόκριση και την οπτική σταθερότητα μιας ιστοσελίδας. Ένας από τους βασικούς στόχους τους είναι να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη, καθώς οι ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα και λειτουργούν ομαλά έχουν την τάση να κρατούν τους χρήστες στη σελίδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Αλλά τι σημαίνει αυτό για το web design; Είναι δυνατόν να συνδυάσουμε την αισθητική με την απόδοση;

Στην dreamweaver.gr, αντιμετωπίσαμε αυτό το δίλημμα ενόψει των νέων αλλαγών που επέφεραν τα Core Web Vitals. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι, ενώ το σχεδιαστικό μας όραμα είναι σημαντικό, η εμπειρία του χρήστη και η ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, κρίσιμης σημασίας.

Για αυτό το λόγο, αποφασίσαμε να θυσιάσουμε κάποια σχεδιαστικά στοιχεία, όπως πολύπλοκες εικόνες και animations, προκειμένου να βελτιώσουμε την ταχύτητα φόρτωσης και την απόκριση της ιστοσελίδας μας. Αυτή η απόφαση δεν ήταν εύκολη, αλλά βασιζόμενοι στα δεδομένα και στην εμπειρία μας, πιστεύουμε ότι είναι η σωστή.

Σε τελική ανάλυση, η απόδοση και η εμπειρία του χρήστη πρέπει να είναι στο επίκεντρο του web design. Ενώ η αισθητική είναι σημαντική, δεν πρέπει να θυσιάζεται η λειτουργικότητα και η απόδοση για χάρη της. Στην dreamweaver.gr, είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση για το μέλλον του web design.

Η Σημασία της Συμμόρφωσης με τα Google Core Web Vitals για την Ιστοσελίδα της Dreamweaver.gr

Web Design και Google Core Web Vitals Στον ψηφιακό κόσμο, η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας είναι το κλειδί για την επιτυχία. Η επισκεψιμότητα μπορεί να προέρχεται από δύο βασικές πηγές: τα οργανικά αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησης της Google και την επί πληρωμή διαφήμιση σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το YouTube, το LinkedIn κ.α.

Για την Dreamweaver.gr, η συμμόρφωση με τα Google Core Web Vitals είναι ένας μονόδρομος για τα εξής θετικά αποτελέσματα:

  1. Βελτιωμένη Κατάταξη στη Google: Η Google έχει καταστήσει σαφές ότι οι ιστοσελίδες που συμμορφώνονται με τα Core Web Vitals θα έχουν προτεραιότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι η Dreamweaver.gr θα έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Να τονίσουμε όμως ότι ενώ αποτελούν ένα παράγοντα αξιολόγησης δεν είναι ο καθοριστικός.
  2. Βελτιωμένη Εμπειρία Χρήστη: Οι χρήστες προτιμούν ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα και λειτουργούν ομαλά. Η συμμόρφωση με τα Core Web Vitals εγγυάται μια άριστη εμπειρία χρήστη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα και σε μεγαλύτερη πιθανότητα μετατροπής των επισκεπτών σε πελάτες. Όπως ακριβώς σε ένα φυσικό κατάστημα όσο ο πελάτης παραμένει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα εντός του αυξάνονται οι πιθανότητες αγοράς.
  3. Οικονομία στη Διαφήμιση: Όταν μια ιστοσελίδα είναι οργανικά ισχυρή, η ανάγκη για επί πληρωμή διαφήμιση στο internet μπορεί να περιοριστεί σε ένα σημαντικό σημείο αλλά σε καμία περίπτωση να εξαλειφθεί τελείως. Αυτό σημαίνει ότι η Dreamweaver.gr μπορεί να επενδύσει λιγότερα σε διαφημιστικές καμπάνιες και να επικεντρωθεί σε άλλες πτυχές της επιχείρησης.

Τα google core web vitals όμως και οι στοχεύσεις της google αναδιαμορφώνονται συνεχώς

 

Σε πρόσφατο βίντεο του Google Search Central που μπορείτε να δείτε εδώ ο John Mueller αναφέρει ότι από τον Μάρτιο του 2024, η μέτρηση First Input Delay (FID) θα αντικατασταθεί από τον Interaction to Next Paint (INP) ως μέρος των Core Web Vitals. Επιπλέον, αναφέρεται ότι το mobile friendliness δεν θα λαμβάνεται πλέον υπόψη ως παράγοντας κατάταξης, επομένως η αναφορά για τη φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές και το εργαλείο ελέγχου της φιλικότητας προς τις κινητές συσκευές θα καταργηθούν από το Search Console στο τέλος του έτους. Επιπλέον, η Google τονίζει ότι η καλή εμπειρία σε μια ιστοσελίδα περιλαμβάνει περισσότερα από τα Core Web Vitals και συνηγορεί σε μια ολιστική προσέγγιση.

Συνοψίζοντας, ενώ η αισθητική είναι σημαντική στο web design, η συμμόρφωση με τα Google Core Web Vitals προσφέρει αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα που δεν πρέπει να αγνοηθούν. Για την Dreamweaver.gr, η απόφαση να συμβιβαστούμε με κάποια σχεδιαστικά στοιχεία για το καλό της επισκεψιμότητας και της εμπειρίας χρήστη ήταν μια στρατηγική απόφαση που αναμένουμε να αποδώσει καρπούς στο μέλλον.

 

Επιτυχημένα παραδείγματα web design agencies στο εξωτερικό που αποδεικνύουν ότι το web design και τα google core web vitals είναι συμβατά

 

  • Μια εταιρεία που έχει αναγνωρίσει και αξιοποιήσει αυτήν την αλλαγή είναι η OuterBox. Η OuterBox προσφέρει υπηρεσίες βελτιστοποίησης Google Core Web Vitals, επικεντρώνοντας στη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και της οργανικής ορατότητας στην αναζήτηση. Η φιλοσοφία τους είναι απλή: εάν μια ιστοσελίδα δεν είναι εύχρηστη ή αργεί να φορτώσει, δεν θα πρέπει να προτιμάται από τη Google σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Η OuterBox έχει επιτύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα με την προσέγγισή της.
    Ένα από τα περιστατικά που αναφέρουν στο portfolio τους είναι η βελτίωση της εμπειρίας σελίδας, όπου τα “καλά URLs” αυξήθηκαν από 0% σε πάνω από 90% μέσα σε έναν μήνα. Η επιτυχία τους αυτή είναι ένα παράδειγμα για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσαρμοστούν στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Είναι η απόδειξη ότι με τη σωστή προσέγγιση και τη συμμόρφωση με τα Google Core Web Vitals, μια ιστοσελίδα μπορεί να αυξήσει την ορατότητά της και να προσφέρει μια ανώτερη εμπειρία στους χρήστες της.
  • Η SEO Werkz  τονίζει ότι, εάν κάποιος βασίζεται στην ιστοσελίδα του για τη δημιουργία δυνητικών πελατών, τις πωλήσεις ή την καθοδήγηση της συμπεριφοράς των πελατών, είναι καιρός να ενημερωθεί για το τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο όρος και πώς θα επηρεάσει την ιστοσελίδα του.
  • Η P3 Agency επισημαίνει επίσης τη σημασία του σχεδιασμού ιστοσελίδων για τη βελτίωση των Core Web Vitals, τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός ιστοσελίδων δεν επικεντρώνεται μόνο στην οπτική έλξη, αλλά και στην εμπειρία χρήστη (UX). Η εταιρεία προτείνει να λαμβάνονται υπόψη τα Core Web Vitals κατά τον σχεδιασμό ή την ανασχεδιασμό της διάταξης της ιστοσελίδας.

Ας δούμε κάποια συνηθισμένα λάθη στην προσπάθεια “συμβιβασμού” των web designers με τα google core web vitals

Όπως αναφέρει άρθρο του entrepreneur.com που μπορείτε να διαβάσετε εδώ να κάποια  από τα πιο συνηθισμένα λάθη

Συνηθισμένα Λάθη στη Συμμόρφωση με τα Google Core Web Vitals

  1. Αποτυχία βελτιστοποίησης περιεχομένου στην πρώτη οθόνη*: Το γραφικό περιεχόμενο πρέπει να είναι ορατό γρήγορα στους επισκέπτες. Εντούτοις, πρέπει να διασφαλίζεται ότι το περιεχόμενο στην πρώτη οθόνη φορτώνεται πρώτο και είναι, ιδανικά, μινιμαλιστικό.
  2. Χρήση περισσότερων από δύο custom γραμματοσειρών: Οι custom γραμματοσειρές μπορούν να προσθέσουν επιπλέον βάρος στη σελίδα και να επιβραδύνουν τη φόρτωσή της. Υπάρχει η λύση της φόρτωσης των γραμματοσειρών και της εξυπηρέτησης τους από την ιστοσελίδα.
  3. Εμφάνιση πολλαπλών εικόνων πάνω από το πτυσσόμενο Μέρος: Οι εικόνες και τα βίντεο είναι συνήθως τα “βαρύτερα” στοιχεία που κατεβάζουν οι περιηγητές σε έναν ιστότοπο. Προσπαθήστε να περιορίσετε όσο το δυνατόν τις εικόνες και αν μη τι άλλο σίγουρα τα sliders με πολλές εικόνες να εναλλάσσονται.
  4. Αποτυχία βελτιστοποίησης εικόνων: Πριν ανεβάσετε μια εικόνα σε έναν ιστότοπο, πρέπει να συμπιεστεί και να αλλαχτεί το μέγεθός της. Εργαλεία όπως το imagify που χρησιμοποιούμε, μεταξύ άλλων , στην dreamweaver.gr μπορούν να σας λύσουν το πρόβλημα αυτό. Βέβαια θα επηρεαστεί η εμφάνιση των εικόνων σας όπως θα δείτε και στην ιστοσελίδα μας στις σελίδες παρουσίασης. Αν θέλουμε όμως να είμαστε ακριβείς το πιο πιθανό είναι ότι αν δεν σας αναφέραμε εμείς το ζήτημα το πιο πιθανό είναι ότι θα σερφάρατε στην ιστοσελίδα μας και δεν θα ανακαλύπτατε κάποιο “πρόβλημα”.
  5. Χρήση πολλών διαφορετικών λύσεων παροχής αναλυτικών στατιστικών : Στον σημερινό ιστό, είναι πολύ εύκολο να προσθέσετε δεκάδες τεχνολογίες παρακολούθησης όπως το Google Analytics, Tag Manager, AdRoll scripts και άλλα εργαλεία. Περιορίστε σε ένα και σε αυτά που θα επιβαρύνουν το ελάχιστο δυνατό την φόρτωση της ιστοσελίδας σας.

* Όταν λέμε πρώτη οθόνη, με απλά λόγια εννοούμε το περιεχόμενο που φορτώνει πριν ο χρήστης κυλίσει προς τα κάτω.

Η πρόκληση στη διόρθωση όλων των παραπάνω λαθών είναι ότι τα Google CWV απαιτούν από τους web designers και τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τους τρέχοντες ιστότοπους και τον τρόπο σχεδιασμού τους.

Γιατί τα Αργά Websites Είναι Δολοφόνοι για τις Επιχειρήσεις

Στη σύγχρονη εποχή της άμεσης ικανοποίησης, η ταχύτητα ενός ιστότοπου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Σύμφωνα με μια παγκόσμια έρευνα από την Eggplant που μπορείτε να διαβάσετε εδώ , πάνω από το 80% των καταναλωτών αισθάνονται περισσότερο απογοητευμένοι από ιστοσελίδες που είναι συνεχώς αργές, παρά από ιστοσελίδες που είναι προσωρινά εκτός λειτουργίας. Το αποτέλεσμα; Οι επιχειρήσεις με αργούς ιστότοπους ρισκάρουν να χάσουν το 73% των πελατών τους προς όφελος του ανταγωνισμού.

Τα δεδομένα από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ επιβεβαιώνουν την κρισιμότητα της ταχύτητας του ιστότοπου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 81% των καταναλωτών βρίσκει μια αργή ιστοσελίδα πιο εκνευριστική από μία που δεν λειτουργεί, ενώ το 75% θα προτιμούσε να μεταβεί σε έναν ανταγωνιστή αν ο ιστότοπος που χρησιμοποιούν είναι αργός. Στις ΗΠΑ, το 79% των καταναλωτών συμφωνεί με αυτή την άποψη.

Η αλήθεια είναι ότι, σε μια εποχή όπου η ταχύτητα και η συνδεσιμότητα είναι ζωτικής σημασίας, ένας αργός ιστότοπος μπορεί να είναι ο “σιωπηρός δολοφόνος” μιας επιχείρησης. Όπως επισημαίνει ο Dr. John Bates, CEO της Eggplant, “στην εποχή της άμεσης ικανοποίησης, οι πελάτες δεν θα ανεχτούν έναν ιστότοπο που δεν κινείται με την ταχύτητα που έχουν συνηθίσει”.

Στην dreamweaver.gr, αντιλαμβανόμαστε αυτή την πραγματικότητα και έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να παρέχουμε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται επιτυχώς στον ψηφιακό χώρο, χωρίς την ανάγκη για μεγάλα διαφημιστικά budget, επικεντρώνοντας στην οργανική παρουσία τους στις μηχανές αναζήτησης.

Google Core Web Vitals όμως δεν είναι μόνο η ταχύτητα αλλά κυρίως το User Expierence

Η εμπειρία του χρήστη (User Experience – UX) σε μια ιστοσελίδα αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχία της. Όταν ένας επιχειρηματίας επενδύει χρόνο, πόρους και ενέργεια στην επιχείρησή του, στη μάρκα του, στο μάρκετινγκ, στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, η παράλειψη της παροχής μιας άριστης εμπειρίας χρήστη μπορεί να αποβεί καταστροφική για την εμπιστοσύνη προς τη μάρκα και την επιχείρηση.

Η εμπειρία του χρήστη δεν αφορά μόνο τον οπτικό σχεδιασμό. Είναι η έρευνα και ο σχεδιασμός με στόχο τη συνολική εμπειρία που θα έχει ο χρήστης κατά τη διάρκεια της αλληλεπίδρασής του με την εταιρεία. Αυτό περιλαμβάνει τη χρησιμότητα, την ευχρηστία, την επιθυμητότητα, την αξία, την ευρεσιμότητα, την προσβασιμότητα και την αξιοπιστία της ιστοσελίδας.

Για παράδειγμα, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πρέπει να είναι χρήσιμα, να λύνουν πραγματικά τα προβλήματα των πελατών. Επιπλέον, πρέπει να είναι εύχρηστα, δηλαδή ο χρήστης πρέπει να μπορεί να τα χρησιμοποιεί εύκολα και αποτελεσματικά. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να είναι εύκολα αναγνώσιμο και προσβάσιμο από όλους, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρίες. Τέλος, μια καλή εμπειρία χρήστη αυξάνει την αξιοπιστία της επιχείρησης, βοηθώντας στη δημιουργία εμπιστοσύνης με τους πελάτες και καθιστώντας τους πιθανότερο να γίνουν πρεσβευτές της μάρκας.

Συνολικά, η επένδυση σε μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη δεν είναι μόνο μια καλή πρακτική, αλλά μια απαραίτητη στρατηγική για την επιτυχία της επιχείρησης. Οι επιχειρηματίες που αγνοούν τη σημασία της UX στην διαδικτυακή παρουσία τους ρισκάρουν να απωλέσουν πελάτες, εμπιστοσύνη και τελικά κέρδη.

Επίλογος. Η απόφαση μας είναι προϊόν συνειδητής σκέψης και απόσταγμα της εικοσαετούς εμπειρίας μας

MicroMaster in Web Design Στην dreamweaver.gr, αναγνωρίζουμε την αναδυόμενη σημασία των Google Core Web Vitals στον ψηφιακό κόσμο. Η απόφασή μας να δημιουργούμε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμορφώνονται πλήρως με αυτές τις προδιαγραφές δεν είναι τυχαία. Είναι μια συνειδητή πολιτική που έχουμε υιοθετήσει, με στόχο να επιτρέψουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που εμπιστεύονται την κατασκευή των ψηφιακών τους παρουσιών σε εμάς, να ανταγωνίζονται στον ψηφιακό χώρο με ισότιμους όρους.

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα MicroMaster in Web Design & Development που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Εργαστήριο ΤΠΕ Ήρων γίνεται στα εργαστήρια μας και υπό την επίβλεψη των συντελεστών της σχεδιαστικής μας ομάδας όπου προσπαθούμε να μεταλαμπαδεύσουμε την εμπειρία αυτή στους σπουδαστές και αυριανούς web designers & developers

Κατανοούμε ότι όχι όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν τα μεγάλα διαφημιστικά budget που απαιτούνται για να ανταγωνιστούν στον χώρο της πληρωμένης διαφήμισης. Γι’ αυτό, η στρατηγική μας επικεντρώνεται στην ενίσχυση της οργανικής παρουσίας των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης. Μέσω της συμμόρφωσης με τα Google Core Web Vitals, στοχεύουμε να προσφέρουμε στις επιχειρήσεις μια ισχυρή, αξιόπιστη και βιώσιμη παρουσία στο διαδίκτυο, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτησή τους από τα διαφημιστικά budget.

Στην dreamweaver.gr, πιστεύουμε ότι η ποιότητα, η τεχνολογία και η σωστή στρατηγική μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Και αυτό είναι ακριβώς αυτό που προσφέρουμε στους πελάτες μας.

 

 

 

Rate this post
Close Popup