Τι είναι τα Δομημένα Δεδομένα ( structured data ) και γιατί είναι σημαντικά στην προώθηση ιστοσελίδων (seo) ;
Τα δομημένα δεδομένα όχι μόνο επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να εισέλθουν στον ιστότοπο σας, αλλά και να τον κατανοήσουν πλήρως.
Ναι, ακόμα και οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να δυσκολευτούν να αποκρυπτογραφήσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Μερικά στοιχεία τα οποία φαίνονται απόλυτα προφανή στους ανθρώπους, είναι ασήμαντα στους ιχνηλάτες του ιστοχώρου.
Εδώ είναι που τα δομημένα δεδομένα μπαίνουν στο παιχνίδι. Τα δομημένα δεδομένα προστίθενται απευθείας στην Γλώσσα Σήμανσης Υπερκειμένου (HTML) της σελίδας.
Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν δομημένα δεδομένα για να παράγουν rich snippets, τα οποία είναι επιπρόσθετες πληροφορίες που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Επομένως, πως ακριβώς φαίνονται τα δομημένα δεδομένα στις λίστες των μηχανών αναζήτησης;
Τα δομημένα δεδομένα είναι οι “έξτρα” πληροφορίες, τις οποίες βλέπετε δίπλα σε έναν ιστότοπο και μια Μέτα περιγραφή. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε ένα εστιατόριο, δεν θα δείτε μόνο το όνομα του εστιατορίου, αλλά και επιπλέον πληροφορίες όπως ωράριο, τιμές και αστέρια τα οποία δείχνουν τις θετικές κριτικές.
Αν ο ιστότοπος σας δεν χρησιμοποιεί δομημένα δεδομένα σαν μέρος της στρατηγικής σας, για την βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, τότε η επιχείρηση σας δεν θα έχει την σημαντική δυνατότητα για υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Αναρωτιέστε πως μπορεί να ξεκινήσει η επιχείρηση σας να χρησιμοποιεί δομημένα δεδομένα; Παρακάτω, απαντήσαμε σε τέσσερις από τις πιο συχνές ερωτήσεις που αφορούν τα δομημένα δεδομένα:
#1: Τι είναι τα δομημένα δεδομένα;
Πολλοί ιστότοποι παράγονται από δεδομένα που αποθηκεύονται σε βάσεις δεδομένων. Όταν αυτά τα δεδομένα διαμορφώνονται σε κώδικα HTML, και μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο για τους ιχνηλάτες του ιστοχώρου να ερμηνεύσουν αποτελεσματικά αυτές τις πληροφορίες. Τα δομημένα δεδομένα είναι μια επισήμανση στην σελίδα, η οποία επιτρέπει στις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα τις τρέχουσες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της επιχείρησης σας, και στην συνέχεια να βελτιώσουν την θέση της στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για παράδειγμα, τα δομημένα δεδομένα διευκολύνουν τους ιχνηλάτες του ιστοχώρου να προσδιορίσουν τα βασικά στοιχεία μιας εταιρείας, όπως το όνομα, η διεύθυνση και η τοποθεσία της, όπως και πιο πολύπλοκες πληροφορίες όπως άρθρα, γεγονότα, προϊόντα, συνταγές κ.α. τα οποία βρίσκονται στον ιστότοπο σας.
#2: Πώς να ξεκινήσει η επιχείρηση μου να χρησιμοποιεί δομημένα δεδομένα και βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης;
Ο Βοηθός Επισήμανσης Δομημένων Δεδομένων της Google (Google’s Structured Data Markup Helper) είναι ένα από τα πιο χρήσιμα δωρεάν εργαλεία για να βοηθήσετε την επιχείρηση σας να ξεκινήσει με τα δομημένα δεδομένα. Αυτό το εργαλείο επισήμανσης βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση από την Google του περιεχομένου του ιστότοπου σας.
Αυτό το περιεχόμενο χρησιμοποιείται στην συνέχεια, όχι μόνο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, αλλά μπορεί να ενσωματωθεί επίσης στα πάνελ των Γραφημάτων Γνώσης (Knowledge Graph) ή στις κάρτες Google Now, αυξάνοντας την διαδικτυακή επικοινωνία της επιχείρησης σας. Η ενσωμάτωση δομημένων δεδομένων απευθείας στον ιστότοπο σας διασφαλίζει ότι αυτές οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε όλους.
Για να γίνει αυτό με τον Βοηθό Επισήμανσης Δομημένων Δεδομένων της Google, υποβάλετε μια ιστοσελίδα στον βοηθό και χρησιμοποιείστε το ποντίκι σας για να “χαρακτηρίσετε” τα διαφορετικά στοιχεία της σελίδας.
Όταν τελειώσετε με τον χαρακτηρισμό, ο Βοηθός Επισήμανσης Δεδομένων θα δημιουργήσει απλούς κώδικες HTML με επισημασμένα μικρο – δεδομένα. Στην συνέχεια μπορείτε να κατεβάσετε αυτό τον κώδικα και να τον ενσωματώσετε στον ιστότοπο σας.
#3: Χρειάζομαι την βοήθεια ενός web designer , ο οποίος να διαχειρίζεται τα δομημένα δεδομένα και την βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης για λογαριασμό μου;
Καταρχήν, τα άσχημα νέα: τα δομημένα δεδομένα χρησιμοποιούν κώδικα HTML, επομένως μια εξοικείωση με την κωδικοποίηση μπορεί να είναι χρήσιμη. Τώρα, τα καλά νέα: χάρη σε υπηρεσίες τρίτων όπως το “schema.org” αλλά και τα εργαλεία διαχειριστών ιστοσελίδων της Bing και της Google (όπως ο Βοηθός Δομημένων Δεδομένων της Google, ο οποίος αναφέρθηκε παραπάνω), δεν χρειάζεται να είστε ειδικός κωδικοποίησης – ή να εξαρτάστε απόλυτα από έναν διαδικτυακό προγραμματιστή – για να ενσωματώσετε δομημένα δεδομένα στον ιστότοπο σας.
Το “Schema.org” παρέχει μια συλλογή από ετικέτες html τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι διαχειριστές ιστοσελίδων για να επισημάνουν τις σελίδες τους έτσι ώστε να έχουν εύκολη αναγνώριση από τις μηχανές αναζήτησης.
Ο Βοηθός Δομημένων Αναζήτησης της Google παρέχει επίσης επισήμανση μικρο-δεδομένων για την εύκολη ενσωμάτωση τους στον ιστότοπο σας.
Παρόλα αυτά, αν έχετε περιορισμένη εμπειρία στο διαδίκτυο, η επιχείρηση σας μπορεί να επωφεληθεί από την βοήθεια ενός web designer.
Μεγαλύτερες πιθανότητες θα έχετε αν ξοδέψετε τον χρόνο σας προσπαθώντας να αναπτύξετε την επιχείρηση σας αντί να προσπαθείτε να καταλάβετε την πολυπλοκότητα της εφαρμογής των μικρο-δεδομένων.
#4: Τι γίνεται με τις λέξεις κλειδιά; – είναι σημαντικές;
Καθώς η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης υφαίνουν όλο και πιο πολύπλοκες στρώσεις έμμεσης πρόθεσης στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι λέξεις κλειδιά χάνουν την αξία του. Για παράδειγμα, σκεφτείτε την νέα λειτουργία “οικείας αναζήτησης” της Google, η οποία αυτόματα υφαίνει πληροφορίες όπως
(1) που είστε
(2) τι αναζητήσατε στο παρελθόν
(3) και ποιος είστε στα ερωτήματα αναζήτησης.
Η τοπικοποίηση και η εξατομίκευση των αποτελεσμάτων αναζήτησης κάνουν την σημασιολογική βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης και τα δομημένα δεδομένα όλο και πιο σημαντικά. Ταυτόχρονα, η κινητή τηλεφωνία οδηγεί την σημασιολογική επανάσταση. Καθώς οι χρήστες μεταφέρονται από αναζητήσεις σε υπολογιστές σε αναζητήσεις σε κινητά τηλέφωνα, τα δομημένα δεδομένα και η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, αντί για λέξεις κλειδιά, θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Μην ξεχνάμε επίσης τι σημαίνει τοπικοποίηση για το ηλεκτρονικό εμπόριο . Η κατασκευή ενός eshop αφορά πελάτες από όλον τον κόσμο αλλά αν αυτό συνοδεύεται και από ένα φυσικό κατάστημα – σημείο πώλησης τότε η προσέλκυση πελατών σε επίπεδο γειτονιάς -συνοικίας – δήμου – πόλης είναι ιδιαίτερα σημαντική υπόθεση.
Οι λέξεις κλειδιά μπορεί ποτέ να μην πεθάνουν εντελώς, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία στατιστικών αναλύσεων μάρκετινγκ, Moz, οι ημέρες που κυριαρχούσαν οι λέξεις κλειδιά τελείωσαν. Εδώ είναι ένα παράδειγμα επισήμανσης δομημένων δεδομένων από τα Εργαλεία Διαχειριστή Ιστοσελίδας της Google (Google\’s Webmaster Tools) για ένα από τα πρόσφατα μας άρθρα ιστολογίου:
Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης στα δομημένα δεδομένα της google
Συμβουλές για την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης στα δομημένα δεδομένα της google
Τελική Ανάλυση
Τα δομημένα δεδομένα είναι το μέλλον στο μάρκετινγκ των μηχανών αναζήτησης. Οι μέρες, που οι μαγικές λέξεις κλειδιά ή οι backlinks εξασφάλιζαν επιτυχία στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, είναι περασμένες. Όπως αντιλαμβάνεστε η διαδικασία της προώθησης μιας ιστοσελίδας είναι στενά συνυφασμένη με την κατασκευή μιας ιστοσελίδας ακόμα και με την διαφήμιση της στο internet
Αντί για αυτό, η δυνατότητα μιας επιχείρησης να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά δομημένα δεδομένα θα υπαγορεύει όλο και περισσότερο αν ο ιστότοπος σας θα εμφανίζεται υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Μην αφήσετε ξεπερασμένες τακτικές βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης να κρατούν την επιχείρηση σας πίσω!
Θα χαρούμε να μας καλέσετε στην dreamweaver.gr στο 210 77 13 284 και να συζητήσουμε αναλυτικά τις ιδιαίτερες ανάγκες σας.
Για την dreamweaver.gr
Θανάσης Δαβαλάς