Γιατί τα Social Media θα είναι ζωτικής σημασίας για το Οργανικό SEO & τις Επιχειρήσεις το 2016
Το 2012 στο συνέδριο SES στο Σαν Φρανσίσκο, ο Matt Cutts από την Google είπε “Η Google έχει σχέδιο να βασίζεται στους παράγοντες κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος του αλγορίθμου…” Τότε, ακόμα και το 2014, η επιρροή του περιεχομένου από τα social media ήταν ελάχιστη στις κατατάξεις SERP (Search Engine Result Page– σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζήτησης) της Google. Τα bots και οι αλγόριθμοι της Google περιορίστηκαν σκόπιμα στο να είναι επιλεκτικοί σε τί ανιχνεύουν και κατά πόσο αυτό σχετίζεται με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Παραδοσιακά, το ενδιαφέρον της Google για την δραστηριότητα στα social media ήταν ελάχιστο, αλλά με τόσο πολύ UGC (User generated content– περιεχόμενο δημιουργημένο από τον χρήστη), συμμετοχή και δραστηριότητα στα forums των social media, πλέον η Google δεν μπορεί να περιορίζει τον τρόπο που βλέπει τα social media και την επιρροή τους στο Internet. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως, στην πραγματικότητα, η Google θα αυξήσει την επιρροή των σημάτων των social media στους αλγορίθμους της για να βοηθήσει στην αναγνώριση αυθεντικών brand, το 2016.
Με πάνω από το 71% των καταναλωτών να είναι πιο πιθανόν να αγοράσουν κάτι βασισμένοι σε συστάσεις από τα social media (σύμφωνα με το Hubspot) και το ποσοστό περιεχομένου που δημιουργείται σε φόρουμ των social media, τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα, καθιστώντας σχεδόν αδύνατο να μην χρησιμοποιεί η Google κανάλια κοινωνικής δικτύωσης πιο πολύ στις αναλύσεις των αλγορίθμων της και στην επιρροή SERP με οργανικά αποτελέσματα.
Όπως πέρασε ο παλιός χρόνος και είμαστε στο 2016, συμβαίνουν πολλές καινούριες αλλαγές και αυτό θα συνεχίσει και στον κόσμο του ψηφιακού marketing. Από εφαρμογές κινητών μέχρι UGC marketing, το 2016 θα χρειαστεί νέα στρατηγική ειδικά για οργανικό SEO και σχεδιαστές στρατηγικής για τα social media με περισσότερο συνοχή και συνεργασία περιεχομένου.
Σύμφωνα με το Statista.com, ο προβλεπόμενος αριθμός χρηστών κινητών τηλεφώνων στις Η.Π.Α για το 2016 εκτιμάται να φτάσει τους 198,5 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες. Αν σκεφτείτε ότι το 2015, σχεδόν το 52% των χρηστών ξόδεψε τον περισσότερο χρόνο του στην χρήση εφαρμογών όπως Facebook, Twitter, καθώς και εφαρμογών βασισμένες στα social media και στις επιχειρήσεις, αυτοί οι αριθμοί θα αυξηθούν το 2016. Δισεκατομμύρια διαδικτυακής δραστηριότητας και σημάτων προκύπτουν με ρυθμό που η Google απορροφά, αναλύει και τοποθετεί σε κατατάξεις και αυθεντικότητα.
Η Google ήδη εργάζεται σε συνεργασία με κολοσσούς των social media όπως Twitter και Facebook/Instagram, όπου το περιεχόμενο από αυτές τις πλατφόρμες θα αρχίσει να εμφανίζεται πιο συχνά στις SERPs των κινητών. Μαζί με αυτές τις πλατφόρμες, θα καταχωρηθούν και άλλες, το 2016. Καθώς συνεχίζεται η χρονιά, η διαχωριστική γραμμή μεταξύ του περιεχομένου του Ίντερνετ και του περιεχομένου των social media σταδιακά θα διαγραφεί και θα συγχωνευτεί σε μια συμπληρωματική προσπάθεια.
Το Facebook έχει κάνει ήδη αρκετά βήματα παρόμοια με της Google My Business προσθέτοντας ένα βήμα επικύρωσης στις σελίδες επιχειρησιακών προφίλ, το οποίο περιέχει ένα μπλε ή γκρι σήμα (ανάλογα το είδος της σελίδας) για να δώσει στην σελίδα περισσότερη αυθεντικότητα.
Σελίδες επιχειρήσεων στα Social Media, οι οποίες είναι επικυρωμένες θα αρχίσουν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα SERP με μεγαλύτερη συχνότητα το 2016. Όταν οι χρήστες, καταναλωτές ή το πολλά υποσχόμενο κοινό κάνει αναζήτηση για ένα brand, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, θα είναι σημαντικό η κατάταξη αποτελεσμάτων των καναλιών σας κοινωνικής δικτύωσης να οδηγεί τα άτομα στην επιχείρησή σας.
Αυτό το κλικ μέσω της κίνησης με βάση τις συστάσεις (από συγκεκριμένα posts) θα περιέχει εντοπισμό UTM ώστε οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να μπορούν να δουν πόσο κίνηση (και ευκαιρία) παράγουν τέτοια posts.
Από την πλεονεκτική σκοπιά του οργανικού SEO, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, δίνουν στους ιδιοκτήτες την δυνατότητα να ποστάρουν περιεχόμενο με στρατηγική που να οδηγεί σε συγκεκριμένες σελίδες στην ιστοσελίδα τους, blog ή άλλα φόρουμ στα social media που βοηθούν τον χρήστη να φτάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο (ιδανικά σε κάποιο που να ευνοείται η συνομιλία).
Κίνηση που προέρχεται από τέτοια σήματα από τα social media είναι τί συνδέει η Google με το για τί μιλάνε οι άνθρωποι, μετρώντας την συχνότητα όρων περιεχομένου. Η συμμετοχή είναι ένας βασικός παράγοντας σε αυτό, καθώς να έχετε likes στο περιεχόμενο σας και να γίνεται share αυξάνει τις πιθανότητες άλλοι χρήστες να συνδεθούν ίσως στο περιεχόμενό σας, να το κάνουν share, να σχολιάσουν και με τον καιρό, χτίζεται έτσι η ποικιλία links της επιχείρησής σας και η αυθεντικότητας της σελίδα/domain σας.
Αυτή η μελέτη από τον Topsy δείχνει μεγάλη συσχέτιση μεταξύ σελίδων επιχειρήσεων στο Facebook, τα post των οποίων είχαν πολλά share και υψηλές θέσεις στην SERP της Google στις Η.Π.Α.
Μια πιο νέα (ή πιο γνωστή) προσέγγιση στις επιρροές των social media περιέχει αυτό που είναι η γνωστό ως Graph Search, η οποία είναι μια μορφή τεχνολογίας σημασιολογικής αναζήτησης που ανταποκρίνεται σε περίπλοκα ερωτήματα χρηστών και αναλύει την φυσική γλώσσα και δεν περιορίζεται μονάχα στο να αναζητά τις ίδιες ακριβώς λέξεις κλειδιά ή τα ίδια ακριβώς domain.
Συλλέγοντας την συμμετοχή των χρηστών με την διασυνδεσιμότητα των φίλων, των φίλων τους και όλων των πληροφοριών του Facebook τους, η Graph Search προσφέρει κάτι που καμία άλλη μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί. Πηγαίνει πιο μακριά από την δυνατότητα αυτόνομων μηχανών αναζήτησης για να προσθέσουν σήματα των social media στις αλγοριθμικές τους λειτουργίες. Για το αν θα αρχίσουν να την χρησιμοποιούν αρκετά ώστε να προκαλέσει την Google είναι κάτι που περιμένουμε να δούμε αν θα γίνει, αλλά σίγουρα αξίζει την προσοχή σας. Με την προσθήκη της Open Graph Data το 2016 θα είναι στα 10 καλύτερα πράγματα στην λίστα βελτιστοποίησης για τον χρόνο.
Ακολουθεί παράδειγμα Open Graph Data για απόδοση άρθρου:
Περαιτέρω αξιολόγηση από τον Δρ. Peter Meyers από την Moz δείχνει τα καλύτερα domains στην SERP της Google που απέκτησαν κατάταξη αυθεντικότητας:
Παρατηρείστε ότι το Instagram βελτιώθηκε κατά 123% στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google το 2015 με βάση αυτή την μελέτη.
Η Moz εντόπισε περίπου 10.000 λέξεις κλειδιά σε καθημερινή βάση. Ως την 1η Δεκεμβρίου 2015, παρακάτω βρίσκονται τα δέκα καλύτερα domains που έχουν την μεγαλύτερη προβολή με αυτές τις 10.000 λέξεις κλειδιά. Στα 10 καλύτερα είναι το Facebook που σταδιακά κάνει όλο και μεγαλύτερη πρόοδο στις SERPs της Google.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κίνηση με βάση τις συστάσεις είναι ένας παράγοντας που έχει σημασία στην αυθεντικότητα του domain σας. Βασικά, το 2015, πάνω από το 30% της κίνησης με βάση τις συστάσεις σε ιστοσελίδες προήλθε από αξιόπιστα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το Pinterest, το Facebook και το Instagram. Όσο περισσότερη κίνηση οδηγείται στην ιστοσελίδα σας από αξιόπιστα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, τόσο θα ενισχυθεί η αξία και η αυθεντικότητα της ιστοσελίδας σας στα μάτια της Google. Η Google αναγνωρίζει αυτά τα σήματα και τα υπολογίζει περισσότερο στις SERP της.
Συνοψίζοντας, εδώ βρίσκονται μερικά πράγματα για να θυμάστε σχετικά με την ενσωμάτωση κοινωνικών δικτύων και οργανικού SEO:
1. Τα Links στα social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να βοηθήσουν στην βελτίωση της κατάταξής σας στην αναζήτηση
Τα κοινωνικά σήματα που σχετίζονται με την αυθεντικότητα ενός προφίλ είναι εκτός, αλλά φαίνεται πως η Google ολοένα και περισσότερο θεωρεί το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης να είναι αξιόπιστα backlinks (όταν γίνεται σωστά – π.χ. δεν γίνεται stuffing). Όταν ένα blog post γίνεται viral στο Twitter/Facebook, συνήθως βλέπουμε αυτά τα καινούρια links να βελτιώνουν την κατάταξη του post στην αναζήτηση.
2. Τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης και μηχανές αναζήτησης
Την σήμερον ημέρα, οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν μόνο την Google και το Bing για να κάνουν αναζήτηση, επίσης χρησιμοποιούν και τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για να βρουν ότι ψάχνουν. Ο ειδικός του χώρου Neil Patel μιλάει για αυτό στο άρθρο του πάνω στο γιατί τα social media είναι το νέο SEO: “Χρειάζεται να καταλάβουμε πως η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης περιλαμβάνει την αναζήτηση που λαμβάνει χώρα στις μηχανές αναζήτησης των social media.”
Αυτό δουλεύει με κάποιους τρόπους. Πρώτον, αν είστε ενεργοί στο Twitter, είναι εντελώς πιθανόν να ανακαλύψουν την εφαρμογή διανομής νέου περιεχομένου της εταιρίας σας όταν ψάχνουν tweets για περιεχόμενο σχετικό με το marketing με την μηχανή αναζήτησης του Twitter. Δεύτερον, brands που έχουν ωραίο οπτικό περιεχόμενο μπορούν να επωφεληθούν κάνοντας το περιεχόμενό τους ορατό στο Pinterest και στο Instagram χρησιμοποιώντας hashtags και βάζοντας σε σωστές κατηγορίες τις pins τους.
3. Τα προφίλ στα Social Media κατατάσσονται πιο συχνά στις μηχανές αναζήτησης
Ενώ τα shares στα social media μπορεί να επηρεάζουν ή όχι την θέση μιας ιστοσελίδας στις λίστες αναζήτησης, τα προφίλ των πελατών σας επηρεάζουν σίγουρα το περιεχόμενο των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Στην πραγματικότητα, τα προφίλ στα social media είναι συχνά μέσα στα πρώτα αποτελέσματα στις λίστες αναζήτησης για ονόματα brand. Όταν έκανα αναζήτηση “Taylormade Golf” στην Google, τα προφίλ της εταιρίας στο Twitter και στο Facebook εμφανίστηκαν στα πρώτα 5 αποτελέσματα. Θα γίνεται το ίδιο για όλους τους πελάτες σας; Αν δεν έχουν προφίλ στα social media και δεν αυξάνουν την αυθεντικότητα του brand τους, τότε μάλλον όχι. Ένας πρωταρχικός στόχος των κοινωνικών υπηρεσιών μας είναι η αύξηση του brand επιχειρήσεων για τους πελάτες μας. Η Google το βλέπει αυτό και το βάζει στον αλγόριθμο αυθεντικότητάς της. Βγάζει κάποιο νόημα;
Επιπλέον, η Google εμφάνισε τα στοιχεία του προφίλ της εταιρίας Google+ στην δεξιά στήλη στην αρχή της σελίδας αποτελεσμάτων της.
Τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι πιο προσωπικά από τις ιστοσελίδες και είναι ένας καλός τρόπος να καταλάβετε την προσωπικότητα της εταιρίας από την αρχή. Όταν κάνω αναζήτηση για μια εταιρία για την οποία δεν γνωρίζω πολλά, συνήθως μπαίνω αμέσως στην σελίδα τους στο Twitter ή στο Facebook. Οπότε, αν ένας λογαριασμός στα social media εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα, είναι τόσο πιθανό να μπω όσο πιθανό είναι να μπω στην ιστοσελίδα τους.
Τι μάθαμε:
- Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα προφίλ των πελατών σας στα social media έχουν αξία στην Google και ειδικά για τους ανθρώπους που τους αναζητούν online. Μερικά ενεργά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να κάνουν πιο διασκεδαστική, καθηλωτική και προσωπική την εμπειρία να γνωρίσει ο κόσμος το brand σας.
- Πρέπει και θα επεκτείνουμε την έννοια του SEO για να συμπεριλαμβάνει όχι μόνο τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης – Google και Bing – αλλά επίσης μηχανές αναζήτησης κοινωνικών δικτύων όπως Facebook, Twitter κτλ.
- Έχετε στο νου σας την ενσωμάτωση hashtag πιθανόν στο onsite τμήμα META των ιστοσελίδων.
Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η Google θα χρησιμοποιήσει site–wide σήματα στα social media για να αυξήσει την αυθεντικότητα της ιστοσελίδας. Αυτό με την σειρά του θα αυξήσει την ορατότητα αναζήτησης για όλες ή μερικές σελίδες της. Χρησιμοποιήστε το Facebook σαν έναν μικρό παράγοντας κατάταξης αλλά όχι σαν τον κύριο οδηγό της SEO στρατηγικής σας. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες με συνάφεια από shares στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο και το κείμενο γύρω από τα links στις ιστοσελίδες από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν στην γενική SEO στρατηγική σας.
Εμείς σαν dreamweaver.gr θεωρούσαμε την διαφήμιση στα social media ουσιώδες παράγοντα των προωθητικών μας ενεργειών για λόγους που δεν αφορούσαν μόνο το οργανικό seo και την επίτευξη του στόχου της 1ης σελίδα στο google αλλά επιδιώκοντας μια ολιστική προσέγγιση στην προώθηση μιας ιστοσελίδας. Απόρροια αυτών των προσπαθειών μας είναι η δημιουργία του DreamWeaver Media Group στο οποίο πιστεύουμε ότι αξίζει να ρίξετε μια ματιά.
Για την dreamweaver.gr
Θανάσης Δαβαλάς
Αρχή φόρμας