Τι είναι τo SGE και πως αναμένεται να επηρεάσει το SEO το 2024;
Εισαγωγή
Ο ρόλος του SEO (Search Engine Optimization) στον ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πρωταρχικής σημασίας. Στον συναρπαστικό κόσμο των μηχανών αναζήτησης, όμως, υπάρχουν συνεχώς νέες εξελίξεις που επηρεάζουν τον τρόπο που βρίσκουν και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Βλέπουμε ήδη σε πρωτοποριακά εκπαιδευτικά προγράμματα όπως αυτά για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) του Πανεπιστημίου Αιγαίου αλλά και το machine learning είναι καίρια εργαλεία για την εξέλιξη του SEO . Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να κατανοήσουν και να αναλύσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτό συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των αποτελεσμάτων αναζήτησης και στην παροχή πιο συγκεκριμένων απαντήσεων στους χρήστες.
Ένα από τα νέα στοιχεία που αναμένεται να επηρεάσει το μέλλον του SEO είναι τα SGE (Search Generation Experience). Σε αυτό το άρθρο, θα κατανοήσουμε τον ρόλο των SGE και πώς αναμένεται να επηρεάσουν την προώθηση ιστοσελίδων για το 2024.
Η έκθεση της Google για το SGE
Η Google, ως πιο διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης, βρίσκεται στην πρωτοπορία της εφαρμογής τεχνολογίας SGE. Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και machine learning, η Google επιδιώκει να κατανοήσει καλύτερα την πρόθεση του χρήστη και να παρέχει αποτελέσματα που είναι όχι μόνο σχετικά, αλλά και χρήσιμα για τον χρήστη.
Αυτό, σε συνδυασμό με την προσπάθεια της Google να παρουσιάζει πιο δομημένα αποτελέσματα αναζήτησης, όπως οι πληροφορίες σε καρτέλες ή οι λεπτομερείς απαντήσεις σε ερωτήσεις, είναι χαρακτηριστικά των SGE. Αυτές οι εξελίξεις αναμένεται να αλλάξουν δραστικά την SEO στρατηγική στο 2024.
Η έκθεση της Google για το SGE (Search Generative Experience) αναλύει πώς η generative ai μετασχηματίζει την αναζήτηση Google όπως και τόσους άλλους τομείς εξάλλου. Τα SGE επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν πιο περίπλοκες και περιγραφικές ερωτήσεις και να κατανοήσουν γρήγορα ένα θέμα με συνδέσμους για περαιτέρω εξερεύνηση. Ενσωματώνει AI για τη δημιουργία συνόψεων σε θέματα, επιτρέποντας βαθύτερη εξερεύνηση του περιεχομένου.
Τα SGE περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως “ask a follow-up” (όπως θα δούμε στο παράδειγμα της φωτογραφίας ακολούθως) για πιο ειδικές αναζητήσεις και “suggested next steps” για την ανακάλυψη νέων πληροφοριών.
Η έκθεση τονίζει τη σημασία της υπεύθυνης εφαρμογής της AI στα SGE, με έμφαση στην ποιότητα της πληροφορίας και την ασφάλεια του χρήστη. Συζητά επίσης τις μελλοντικές δυνατότητες των SGE στη βελτίωση των εμπειριών αναζήτησης και τις συνεχείς βελτιώσεις βάσει του ανταποκρισής των χρηστών και της έρευνας και μπορείτε να την διαβάσετε εδώ
Τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένη διαδικασία για να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση στα SGE της Google. Η Google δεν έχει ανακοινώσει κάποιο επίσημο πλαίσιο ή εργαλείο για την υποστήριξη της τεχνολογίας SGE. Ωστόσο, με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την αυξανόμενη υιοθέτηση των SGE, είναι πιθανό να δούμε νέες επιλογές και δυνατότητες στο μέλλον.
Τι είναι τo SGE λοιπόν;
Τα SGE (Search Generation Experience) αναφέρονται στην εμπειρία που ζούμε κατά την αναζήτηση πληροφοριών στις μηχανές αναζήτησης. Με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, οι μηχανές αναζήτησης γίνονται ολοένα και πιο έξυπνες και προσφέρουν εξατομικευμένα αποτελέσματα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του χρήστη.
Αυτό επηρεάζει τον τρόπο που αναζητούμε πληροφορίες και υποδεικνύει τη διαδικασία της αναζήτησης σε μια προσωπική και εξατομικευμένη εμπειρία. Οι μηχανές αναζήτησης πλέον δεν επικεντρώνονται απλά στις λέξεις-κλειδιά, αλλά και στο πλαίσιο και την πρόθεση πίσω από την αναζήτηση.
Πλεόν αντί να εμφανίζουν απλά λίστες με συνδέσμους και πληροφορίες, τα SGE παρέχουν στους χρήστες ακριβείς και εξατομικευμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Έτσι, δημιουργούν μια εμπειρία αναζήτησης που είναι πιο φυσική και ανθρώπινη.
Το Search Generative Experience (SGE) της Google αξιοποιεί τη γεννητική AI για να παρέχει μια πιο διαισθητική και εμπλουτισμένη εμπειρία αναζήτησης.
Όπως φαίνεται στις παραπάνω εικόνες, όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί μια ερώτηση, όπως “πώς να φτιάξω ένα υψωμένο κρεβάτι κήπου”, το SGE παρουσιάζει έναν κατάλογο με βήματα και συστάσεις, προσφέροντας έναν σύντομο οδηγό για την ολοκλήρωση της εργασίας.
Το σύστημα παρέχει επίσης εικόνες και συνδέσμους προς αξιόπιστες πηγές, επιτρέποντας στους χρήστες να εμβαθύνουν περαιτέρω στο θέμα. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να κάνουν επακόλουθες ερωτήσεις μέσω της λειτουργίας “Ask a follow up“, που επιτρέπει στους χρήστες να συνεχίσουν τον διάλογο με το σύστημα αναζήτησης και να λάβουν ακόμα πιο εξατομικευμένες πληροφορίες.
Για περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τη λειτουργία του SGE βάσει των εικόνων και της ανάλυσης, μπορείτε να ανατρέξετε στο άρθρο του SE Ranking εδώ.
Η άνοδος των Featured Snippets και των αναζητήσεων μηδενικού κλικ
Τα Featured Snippets ( δείτε το προηγούμενο παράδειγμα μας) αποτελούν έναν ακόμα τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν στους χρήστες αποτελέσματα. Πρόκειται για σύντομα αποσπάσματα που παρουσιάζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και παρέχουν άμεση απάντηση σε μια ερώτηση του χρήστη. Οι επαγγελματίες SEO πρέπει να εστιάσουν αφεξής στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου τους για τα Featured Snippets και να επιδιώξουν να εμφανιστούν σε αυτά για να αυξήσουν την ορατότητά τους.
Επίσης, οι αναζητήσεις μηδενικού κλικ αυξάνονται όλο και περισσότερο, καθώς τα Featured Snippets παρέχουν στους χρήστες απάντηση χωρίς να τους κάνουν να πατήσουν σε κάποιο σύνδεσμο .Από αυτό το γεγονός προκύπτει εξάλλου και η ονομασία μηδενικού κλικ. Γι’ αυτό, οι επαγγελματίες SEO πρέπει να δημιουργούν περιεχόμενο που να απαντά στις συχνές ερωτήσεις των χρηστών και να προσπαθούν να εμφανίζονται σε αυτές τις αναζητήσεις μηδενικού κλικ.
Πώς θα επηρεάσουν τα SGE το SEO το 2024
Προβλέπεται ότι τα SGE θα συνεχίσουν να επηρεάζουν το SEO στο μέλλον. Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα προσαρμοστούν και θα εξελιχθούν για να παρέχουν ακόμα πιο ακριβή και εξατομικευμένα αποτελέσματα. Για να προσαρμοστούν στα SGE, οι επαγγελματίες SEO θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου τους για τις ανάγκες των χρηστών, να προσφέρουν πλούσιo και άκρως εξειδικευμένο περιεχόμενο άρα και να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους.
Επίσης, τα SGE αναμένεται να επικεντρωθούν στην αξιολόγηση του όποιου περιεχομένου και την ποιότητα των συνδέσμων του, γεγονός που θα επηρεάσει , έστω και έμμεσα τις στρατηγικές link building. Για να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές, οι επαγγελματίες SEO θα πρέπει να προσφέρουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και να επιδιώκουν τη δημιουργία ισχυρών συνδέσμων από αξιόπιστες πηγές.
Τα SGE αναμένεται επίσης να συνεχίσουν να εξελίσσονται και να προσθέτουν νέα χαρακτηριστικά, όπως η φωνητική αναζήτηση (voice search) και οι προγραμματισμένες απαντήσεις, γεγονός που θα απαιτήσει ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή και συνεχή εξέλιξη από τους επαγγελματίες SEO.
SGE και ποιότητα περιεχομένου
Στην εποχή των SGE, η ποιότητα του περιεχομένου είναι κρίσιμη. Οι εταιρείες SEO πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στη δημιουργία περιεχομένου που είναι ενημερωτικό, ακριβές αλλά και ελκυστικό στον αναγνώστη ταυτόχρονα. Αυτό περιλαμβάνει λεπτομερή έρευνα, καθαρή και εμπεριστατωμένη γραφή, και εστίαση στην παροχή πραγματικής αξίας στο αναγνωστικό κοινό.
Στόχος είναι να παραχθεί περιεχόμενο που όχι μόνο θα έχει καλή κατάταξη, αλλά και θα συμβαδίζει με τις δυνατότητες σύνοψης της AI. Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά ένα ενδιαφέρον άρθρο από το NetConnectDigital.com κάνοντας κλικ εδώ
Βελτιστοποίηση για Long-Tail Keywords και Ειδικές Ερωτήσεις
Με τα SGE, υπάρχει αυξημένη σημασία στις long-tail keywords και τις ειδικές ερωτήσεις. Καθώς η AI γίνεται ικανότερη στο να χειρίζεται λεπτομερείς ερωτήσεις, οι εταιρείες SEO πρέπει να εστιάσουν σε νισιακές λέξεις-κλειδιά που απευθύνονται σε συγκεκριμένες προθέσεις των χρηστών.Αυτή η προσέγγιση θα βοηθήσει στην αποκόμιση στοχευμένης κυκλοφορίας και στη βελτίωση της σχετικότητας των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Προσαρμογή σε Νέες Μορφές Περιεχομένου
Οι μορφές περιεχομένου ίσως χρειαστεί να προσαρμοστούν για να είναι πιο φιλικές προς την AI. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση δομημένων δεδομένων και σημάτων schema για να βοηθήσουν τους αλγορίθμους AI να κατανοήσουν και να συνοψίσουν καλύτερα το περιεχόμενο. Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη την αναγνωσιμότητα και τη δομή του περιεχομένου τους, φροντίζοντας να είναι εύπεπτο τόσο για την AI όσο και για τους ανθρώπινους αναγνώστες.
Κατανόηση και Προσαρμογή στην Αλλαγή της Συμπεριφοράς Αναζήτησης των Χρηστών
Η εισαγωγή των SGE πιθανόν να αλλάξει τη συμπεριφορά αναζήτησης των χρηστών. Οι εταιρείες SEO πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση για αυτές τις αλλαγές, προσαρμόζοντας το περιεχόμενό τους για να ανταποκρίνεται στις νέες προσδοκίες και μοτίβα αναζήτησης των χρηστών. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μεγαλύτερη εστίαση σε άμεσες απαντήσεις, συχνές ερωτήσεις ( faq ) , και περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα ερωτήματα των χρηστών.
Συνέπειες για την διαφήμιση στο google (paid search)
Το Search Generative Experience (SGE) της Google εισάγει νέες παραμέτρους στην πληρωμένη αναζήτηση και τις διαφημίσεις. Με την ενσωμάτωση της γεννητικής AI, το SGE αναμορφώνει την εμφάνιση και τη λειτουργικότητα των διαφημιστικών θέσεων, προσφέροντας απευθείας απαντήσεις στις αναζητήσεις. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα ποσοστά κλικ μέσω των παραδοσιακών διαφημίσεων, καθώς οι χρήστες ενδέχεται να βρουν αυτό που ψάχνουν απευθείας στη SERP, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση.
Σε αυτό το σημείο όμως θέλουμε να καταθέσουμε την προσωπική μας άποψη ότι θεωρούμε ιδιαίτερα απίθανο η google να προχωρήσει σε αλλαγές που θα της μειώσουν την κερδοφορία της που προέρχεται ακριβώς από την διαφήμιση μέσω του google ads
Τούτο λεχθέντος θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν γνώμες ειδικών που πιστεύουν ότι αναμένεται μείωση της κυκλοφορίας στο διαδίκτυο βάσει του γεγονότος ότι ένα web με λιγότερα κλικς σημαίνει νομοτελειακά λιγότερη κυκλοφορία προς τις ιστοσελίδες. Οι αναλύσεις και οι συζητήσεις με άλλους ειδικούς εκτιμούν ότι η πτώση της κυκλοφορίας θα κυμανθεί μεταξύ 15-25% όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ
Οι διαφημιστές θα χρειαστεί να εξετάσουν τις τρέχουσες στρατηγικές τους και να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, πιθανόν εστιάζοντας περισσότερο στη δημιουργία περιεχομένου που δεν απαντάται εύκολα από την AI. Οι σελίδες αποτελεσμάτων SGE κατά μέσο όρο περιλαμβάνουν λιγότερες διαφημίσεις στο επάνω μέρος από τις παραδοσιακές σελίδες αποτελεσμάτων. Οι διαφημιστές μπορούν να περιμένουν νέες μορφές native διαφημίσεων που θα ενσωματώνονται στις απαντήσεις SGE.
Επίσης, η αξιοποίηση των νέων μορφών διαφημίσεων που προσαρμόζονται στις αναζητήσεις των χρηστών και παρέχουν προστιθέμενη αξία θα γίνει πιο σημαντική από ποτέ.
Αναλυτικότερες πληροφορίες για τις επιπτώσεις του SGE στην πληρωμένη αναζήτηση και πώς οι διαφημιστές μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο περιβάλλον μπορούν να βρεθούν στο άρθρο του PropellerMediaWorks, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Συμπέρασμα
Το SEO παίζει έναν ζωτικό ρόλο στην επιτυχία του ψηφιακού μάρκετινγκ, και η εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης είναι αδιαμφισβήτητη. Αναμένεται ότι τα SGE θα έχουν σημαντική επίδραση στον τρόπο που αναζητούμε και ανακαλύπτουμε πληροφορία.
Είναι σημαντικό να παραμείνουμε ενημερωμένοι, να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας και να προσφέρουμε ποιοτικό περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών. Με αυτήν την προσέγγιση και με συνεχή προσαρμογή, μπορούμε να αναδείξουμε τον ιστότοπό μας και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του SEO στον ψηφιακό κόσμο του 2024.