Mobile Marketing
Οι χρήστες κινητών τηλεφώνων είναι ένας ραγδέα αναπτυσσόμενος τομέας του ψηφιακού μάρκετινγκ, πράγμα που σημαίνει ότι η εμπειρία που θα έχει ο χρήστης κινητού είναι εξαιρετικά σημαντική. Ήδη, αναζητήσεις μέσω κινητών έχουν ξεπεράσει τις αναζητήσεις απο προσωπικούς υπολογιστές. Άρα, αν δεν είστε ήδη στο «παιχνίδι» της κινητής τηλεφωνίας (ή δεν σχεδιάζετε να μπείτε), πιθανότατα θα χάσετε πολύτιμες ευκαιρίες απο ένα αναμφισβήτητα κερδοφόρο τομέα.
90. Responsive Web Design.
Για να σιγουρευτείτε ότι οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ιστοσελίδες που είναι καλά σχεδιασμένες, άριστα διαμορφωμένες, και προσαρμόζονται δυναμικά σε μια κινητή συσκευή, οι εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν Responsive Web Design. Μια ιστοσελίδα που ανταποκρίνεται σωστά επιτρέπει στο περιεχόμενο της να προσαρμόζεται δυναμικά και «on the fly» (δηλαδή άμεσα) σε κάθε διάσταση και προσανατολισμό (orientation) οποιασδήποτε οθόνης, οποιασδήποτε κινητής συσκευής. Στην dreamweaver.gr κατά την διαδικασία κατασκευής μιας ιστοσελίδας το θεωρούμε ως προαπαιτούμενο ακόμα και αν δεν τεθεί από τον πελάτη μας αναγνωρίζοντας την καταλυτική σημασία του responsive web design στην επιτυχία του ιστοτόπου.
91. Γίνετε πιο “mobile-friendly.”
Η Google δείχνει τώρα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης ποιές ιστοσελίδες θεωρούνται φιλικές για κινητές συσκευές. Κερδίζοντας αυτή τη διάκριση μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στο πόση κίνηση έχει το site σας από τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας, και βασίζεται σε κριτήρια όπως αν το κείμενο χρειάζεται μεγένθυνση για να το διαβάσετε, οριζόντια κύλιση, και εύχρηστα links. Αν αναλογιστείτε και μόνο όμως το ποσοστό των χρηστών που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για αγορές στο internet το οποίο συνεχώς αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου καθώς και ότι το γυναικείο φύλο , με το σημαντικό μερίδιο που κατέχει στο καταναλωτικό – αγοραστικό κοινό είναι μια παράμετρος που απλά δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Για αυτό στην dreamweaver.gr κατά την κατασκευή ενός eshop δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην mobile / tablet version του ηλεκτρονικού καταστήματος
92. Προσαρμόστε τις διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας.
Αν και παρόμοια με πολλούς τρόπους με τις παραδοσιακές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, η (clickable) διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να είναι πιο περιεκτική, πιο επιδραστική και να περιλαμβάνει μόνο ένα μήνυμα. Οι διαφημίσεις για κινητά δεν προσφέρουν τόσο χώρο όσο οι διαφημίσεις για τους υπολογιστές, έτσι το κλειδί είναι η συντομία (αλλά και η ελκυστικότητα).
93. Εντοπίστε τις μετατροπές σας.
Σε μια εκστρατεία μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας θα θέλετε να εφαρμόσετε ένα εργαλείο ταυτοποίησης των επισκεπτών σας. Τα εργαλεία αυτά θα επιτρέψουν να αποδωθεί μια μετατροπή στο κινητό στη διαφήμιση σας και, συνεπώς, θα βοηθήσει την εταιρεία σας να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα μιας διαφήμισης. Η διαδικασία προώθησης μιας ιστοσελίδας έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και ποσοτικά έτσι ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε την αποτελεσματικότητα της και να κάνουμε τις απαραίτητες μετατροπές σε αυτήν όποτε κριθεί απαραίτητο.
94. Location-based advertising.
Οι διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας μπορούν τώρα να στοχεύουν συγκεκριμένους χρήστες κινητών που είτε ζούν ή τυχαίνει να είναι κοντά στο κατάστημά σας. Αυτοί οι χρήστες μπορούν να προσδιοριστούν βάση των αναζητήσεων τους (αν αναζητούν όρους με την τοποθεσία σας συχνά), ή από παράγοντες όπως Foursquare check-ins. Το όφελος της γεωγραφικής στόχευσης χρηστών κινητής τηλεφωνίας είναι ότι ο διαφημιστικός προϋπολογισμός σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί πιο αποτελεσματικά, προσελκύωντας εκείνους που βρίσκονται ήδη στην περιοχή, και οι οποίοι, συνεπώς, είναι πιο πιθανό να επισκεφθούν το κατάστημά σας. Για παράδειγμα στο farmakeioaggelidis.gr έχουμε δημιουργήσει δυο σελίδες στο facebook. Μια με στόχευση το ηλεκτρονικό κατάστημα και τις προσφορές του που απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό , οπουδήποτε στην Ελλάδα και την Κύπρο αλλά και μια για το φυσικό κατάστημα και τις προσφορές του για ΜΟΝΟ στον χώρο του φυσικού καταστήματος στο Παλαιό Φάληρο όπου η ιντερνετική διαφήμιση μας στο facebook στοχεύει χρήστες που κατοικούν σε ακτίνα 5 χλμ περιμετρικά του φαρμακείου. Τι νόημα θα είχε εξάλλου μια διαφήμιση στο facebook σε κοινό που δεν θα μπορούσε να έχει πρόσβαση στο φυσικό κατάστημα;
Στο επόμενο μας άρθρο θα αναφερθούμε σε ένα κρίσιμο ζήτημα. Αυτό της διαχείρισης της διαδικτυακής μας φήμης.
Για την dreamweaver.gr
Θανάσης Δαβαλάς