Κατηγορίες προιόντων σε eshop
Παραδοσιακές ή πρωτότυπες σελίδες κατηγορίας προιόντων για ένα eshop;
Τι είναι οι σελίδες κατηγορίας προιόντων;
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα με μεγάλα γκάμα προϊόντων ή σύνθετα προϊόντα παρέχουν συχνά σελίδες κατηγοριών καθώς και σελίδες με λίστα προϊόντων. Οι σελίδες κατηγοριών λειτουργούν σαν αρχικές σελίδες για μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Δεν παρέχουν μια πλήρη λίστα προϊόντων, αν και ενδέχεται να παρουσιάζουν μερικά προϊόντα και να παρέχουν συνδέσμους προς υποκατηγορίες προϊόντων. Αποτελούν, ουσιαστικά, ένα ενδιάμεσο βήμα από το οποίο περνούν οι χρήστες στο δρόμο τους προς μια σελίδα εμφάνισης προϊόντων.
Οι κατηγορίες προιόντων σε eshop είναι ένα κομμάτι στην διαδικασία της κατασκευής ενός eshop που δυστυχώς πολλές φορές οι web designers είτε υποτιμούν είτε περιορίζονται στο αισθητικό μέρος της παρουσίασης τους στο menu του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πως διαμορφώνονται οι σελίδες κατηγορίας προιόντων;
Οι σελίδες κατηγοριών συχνά παρέχουν κάποιο συνδυασμό από:
- Περιγραφή ή επεξήγηση της κατηγορίας και του τι περιέχει
- Ένα μενού υποκατηγοριών, με περιγραφές ή αντιπροσωπευτικές εικόνες
- Προωθήσεις πωλήσεων ή επιλεγμένων προϊόντων εντός αυτής της κατηγορία.
Οι σελίδες αποκλειστικής κατηγορίας δεν είναι απαραίτητες για όλα τα προϊόντα. Μερικές φορές μπορούν να ενοχλήσουν ενεργά τους πελάτες επειδή απαιτούν ένα επιπλέον βήμα για να δουν τις επιλογές προϊόντων.
Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δεν έχουν καθόλου σελίδες κατηγοριών και αντ’ αυτού κατευθύνουν τους χρήστες κατευθείαν σε μια σελίδα εμφάνισης προϊόντων όπου μπορούν να φιλτράρουν και να περιηγηθούν σε προϊόντα αμέσως. Η προσέγγιση αυτή φυσικά συνοδεύεται και από ορισμένα μειονεκτήματα:
- Δυσκολότερη οργάνωση και πλοήγηση: Ξεκινάμε από το προφανές. Η έλλειψη σελίδων κατηγοριών μπορεί να κάνει την πλοήγηση και την αναζήτηση προϊόντων πιο δύσκολη για τους χρήστες, ιδιαίτερα όταν υπάρχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων.
- Απώλεια ευκαιριών για προώθηση προϊόντων: Οι σελίδες κατηγοριών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων ή υποκατηγοριών. Η έλλειψη αυτών των σελίδων μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες ευκαιρίες προώθησης.
- Μειωμένη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO): Οι σελίδες κατηγοριών μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ορατότητας του ηλεκτρονικού καταστήματος στις μηχανές αναζήτησης, καθώς παρέχουν περισσότερο περιεχόμενο και ευκαιρίες για τη χρήση λέξεων-κλειδιά. Η έλλειψη σελίδων κατηγοριών μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.
- Απώλεια προσωπικής εμπειρίας: Οι σελίδες κατηγοριών μπορούν να προσφέρουν μια πιο προσωπική εμπειρία στους χρήστες, καθώς μπορούν να παρουσιάζουν προϊόντα που είναι σχετικά με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα τους. Η έλλειψη αυτών των σελίδων μπορεί να οδηγήσει σε μια λιγότερο προσωπική εμπειρία για τους χρήστες.
Ενώ αυτό το άρθρο εστιάζει σε σελίδες κατηγοριών ηλεκτρονικών καταστημάτων, αυτές οι σελίδες χρησιμοποιούνται επίσης σε άλλους τύπους ιστοσελίδων, ιδιαίτερα σε ειδησεογραφικά και εκπαιδευτικά sites. Αυτά που αναφέρουμε εδώ μπορεί να ισχύουν και για αυτές τις περιπτώσεις και αν διαχειρίζεστε ένα τέτοιο site κάντε μια δοκιμή σε αυτά σε περίπτωση που οι ανάγκες των χρηστών σας διαφέρουν από αυτές των διαδικτυακών αγοραστών.
Παρουσίαση σύνθετων προϊόντων
Οι σελίδες κατηγοριών μπορούν να παίξουν “εκπαιδευτικό” ρόλο για πολύπλοκα προϊόντα, όπως τα ηλεκτρονικά. Οι χρήστες μπορεί να μην είναι έτοιμοι να κάνουν κλικ σε ένα μεμονωμένο προϊόν εάν δεν κατανοούν ακόμη τις επιλογές του προϊόντος. Μια σελίδα κατηγορίας παρέχει μια διαδρομή για να μάθουν για διάφορες σχετικές λειτουργίες προϊόντος πιο αποτελεσματικά από το να κάνουν τυχαία κλικ σε διαφορετικά προϊόντα.
Κατευθύνοντας προς τις υποκατηγορίες
Οι αγοραστές μπορεί να μην χρειάζεται να ενημερωθούν για καθημερινά προϊόντα, όπως ρούχα ή είδη οικιακής χρήσης. Ωστόσο, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με πλούσια γκάμα προϊόντων οργανωμένο σε πολλές υποκατηγορίες μπορεί να εξακολουθεί να επωφελείται από τις σελίδες κατηγοριών — ειδικά εάν οι υποκατηγορίες μπορούν να αναπαρασταθούν με σαφήνεια με διακριτικές εικόνες.
Οι εικόνες μπορούν να σαρωθούν από το ανθρώπινο μάτι πιο γρήγορα από μια μακρά λίστα τίτλων (μερικές φορές ασαφείς). Μπορούν επίσης να είναι χρήσιμες για τους διεθνείς αγοραστές, αν αποστέλλεται τα προϊόντα σας και στο εξωτερικό.
Όμως: Μην αναγκάζετε τους πελάτες να περνούν από σελίδες κατηγοριών
Εάν το e-shop σας παρέχει παραδοσιακές σελίδες κατηγοριών, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε στους αγοραστές εύκολους τρόπους να αποφύγουν αυτές τις σελίδες και να μεταβούν απευθείας στις σελίδες εμφάνισης προϊόντων, αν θέλουν.
Είναι καλή ιδέα το κεντρικό μενού του e-shop σας να παρέχει συνδέσμους προς σελίδες προϊόντων υποκατηγορίας (για παράδειγμα, σε ένα megamenu) καθώς και συνδέσμους προς τις παραδοσιακές σελίδες κατηγορίας.
Μπορεί επίσης να είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης παρέχουν πάντα επιλογές προϊόντων αντί να οδηγούν τους αγοραστές σε μια σελίδα κατηγορίας. Όταν οι χρήστες αναζητούν, περιμένουν να δουν αποτελέσματα αμέσως.
UX Design και κατηγορίες προιόντων σε eshop
Οργανώνοντας τις κατηγορίες προϊόντων σε ένα e-shop με βάση τις αρχές του UX design, μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία των χρηστών και να διευκολύνετε την αναζήτηση και την πλοήγηση. Μερικές βέλτιστες πρακτικές για την οργάνωση κατηγοριών προϊόντων σε ένα e-shop περιλαμβάνουν
- Χρησιμοποιήστε λογικά και κατανοητά ονόματα κατηγοριών: Τα ονόματα των κατηγοριών πρέπει να είναι σαφή και να αντικατοπτρίζουν τα προϊόντα που περιλαμβάνονται σε αυτές.
- Χρησιμοποιήστε πολλαπλά επίπεδα κατηγοριών: Ανάλογα με τον αριθμό των προϊόντων που προσφέρετε, μπορείτε να οργανώσετε τις κατηγορίες σε πρώτο, δεύτερο και τρίτο επίπεδο.
- Χρησιμοποιήστε φασματική/ταξινομημένη πλοήγηση: Η φασματική πλοήγηση επιτρέπει στους χρήστες να φιλτράρουν τα προϊόντα με βάση διάφορα χαρακτηριστικά, όπως τιμή, μέγεθος, χρώμα κ.λπ.
- Χρησιμοποιήστε μεγάλες, ρεαλιστικές εικόνες: Οι μεγάλες και ρεαλιστικές εικόνες των προϊόντων βοηθούν τους χρήστες να φανταστούν πώς θα ήταν το προϊόν στην πραγματικότητα και να κατανοήσουν καλύτερα τις λεπτομέρειές του. Εδώ όμως ελλοχεύει ένα πιθανό πρόβλημα αφού η χρήση μεγάλων ρεαλιστικών εικόνων απαιτεί αρχεία εικόνας με μεγάλο filesize που θα επηρεάσουν αρνητικά την ταχύτητα φόρτωσης του ηλεκτρονικού καταστήματος / eshop. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος σας συνιστούμε να διαβάσετε σχετικό άρθρο μας για τις εικόνες webp που είναι ενδεχομένως η λύση σε αυτό το ζήτημα.
- Αποφύγετε τη χρήση της κατηγορίας “Άλλο”: Η κατηγορία “Άλλο” μπορεί να φαίνεται ως μια εύκολη λύση για την ταξινόμηση προϊόντων που δεν ταιριάζουν εύκολα σε κάποια από τις υπάρχουσες κατηγορίες, αλλά στην πραγματικότητα, μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από ό,τι λύνει. Χρησιμοποιώντας μια τέτοια κατηγορία, κινδυνεύετε να δημιουργήσετε σύγχυση στους χρήστες, καθώς δεν θα μπορούν να έχουν σαφή εικόνα του τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτήν. Κάτι τέτοιο μπορεί να καταστήσει την αναζήτηση προϊόντων πιο δύσκολη και να επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία του χρήστη με την επακόλουθη φυσικά απώλεια πωλήσεων.
Εφαρμόζοντας αυτές τις βέλτιστες πρακτικές και φυσικά , προσαρμόζοντας της στο δικό σας eshop και τις ιδιαίτερες ανάγκες του, μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία των χρηστών στο e-shop σας και να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Μια υβριδική προσέγγιση: Παροχή πληροφοριών κατηγορίας σε σελίδες με λίστα προϊόντων
Για να αποφύγουν τις παραδοσιακές σελίδες κατηγοριών και να παρέχουν γρήγορη πρόσβαση στα προϊόντα, πολλοί ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου συνδυάζουν τώρα έναν μικρό όγκο πληροφοριών κατηγορίας — όπως σύντομες περιγραφικές εξηγήσεις ή ένα σύντομο μενού υποκατηγορίας — στην κύρια σελίδα εμφάνισης προϊόντων.
Αυτή η προσέγγιση λειτουργεί καλά επειδή οι χρήστες που ενδιαφέρονται για την περιγραφή μπορούν να κάνουν παύση και να τη διαβάσουν, ενώ οι μη ενδιαφερόμενοι χρήστες μπορούν απλώς να παρακάμψουν και να προχωρήσουν στα προϊόντα.
Υπομενού
Αντί να χρησιμοποιούν μια σελίδα κατηγορίας, ορισμένοι έμποροι λιανικής παρέχουν συνδέσμους πλοήγησης σε υποκατηγορίες σε σελίδες με λίστα προϊόντων ( συνήθως στη θέση που υπάρχουν τα φίλτρα). Αυτοί οι σύνδεσμοι (οι οποίοι είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους επινοήθηκαν αρχικά οι σελίδες κατηγοριών) επιτρέπουν στους αγοραστές να εξερευνήσουν εύκολα τη λίστα προϊόντων του ιστότοπου.
Συμπέρασμα
Αν και οι σελίδες κατηγοριών μπορούν να παρέχουν χρήσιμο πλαίσιο, δημιουργούν επίσης ένα επιπλέον βήμα για τους χρήστες, οι οποίοι πρέπει να περιηγηθούν σε αυτές για να μπορέσουν να δουν πραγματικά προϊόντα. Όταν το περιεχόμενο στις σελίδες κατηγοριών δεν είναι χρήσιμο ή σχετικό, οι χρήστες μπορούν να αντιδράσουν αρνητικά σε αυτά.
Ως αποτέλεσμα, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε παραδοσιακές σελίδες κατηγοριών μόνο όταν είναι πραγματικά απαραίτητες — συνήθως για σύνθετα προϊόντα ή ηλεκτρονικά καταστήματα με πολλές υποκατηγορίες — και να επιτρέπεται στους χρήστες να τις παραλείπουν συνδέοντας σε υποκατηγορίες προϊόντων στο κεντρικό μενού.
Σκεφτείτε επίσης εάν μια υβριδική προσέγγιση θα μπορούσε να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες προϊόντος ή μάρκετινγκ απευθείας στη σελίδα καταχώρισης προϊόντων.