Helpful Content Update Google. Τι να περιμένουμε το 2023
Ας ξεκινήσουμε εξετάζοντας πρώτα τι είναι το helpful content update της google προτού δούμε τι αλλαγές θα επιφέρει στο κομμάτι της προώθησης ιστοσελίδων εντός του 2023 , όπου και προβλέπεται να αρχίσουμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα του στο ελληνόφωνο google.gr και πως μπορούμε αφενός να αντιμετωπίσουμε τις πιθανές συνέπειες του και αφετέρου να ανακαλύψουμε ευκαιρίες ανέλιξης του ιστοτόπου μας στην μηχανή αναζήτησης της google γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε όπου υπάρχει μια κρίση συνυπάρχουν εντός της και ευκαιρίες.
Τι είναι το Helpful Content Update της Google ;
Tο “Google helpful content update” είναι μέρος ενός πιο σημαντικού έργου της Google με στόχο να αποκτήσει μεγαλύτερη ποικιλομορφία στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η Google το περιγράφει ως αποκάλυψη πιο πρωτότυπου, χρήσιμου περιεχομένου για ανθρώπους, γραμμένο από ανθρώπους.
Ο Ντάνι Σάλιβαν της Google είπε:
«Οι δοκιμές μας διαπίστωσαν ότι θα βελτιώσουν ιδιαίτερα τα αποτελέσματα που σχετίζονται με την ηλεκτρονική εκπαίδευση, καθώς και με τις τέχνες και την ψυχαγωγία, τις αγορές και το περιεχόμενο που σχετίζεται με την τεχνολογία».
Η αναβάθμιση χρήσιμου περιεχομένου σκοπεύει να ανταμείψει ευνοϊκότερα το υλικό όπου οι χρήστες πιστεύουν ότι είχαν μια ευχάριστη εμπειρία, ενώ το
περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες ενός χρήστη δεν θα κάνει το ίδιο καλά.
Η Google θέλει να προωθήσει υλικό που παρέχει στους χρήστες μια ευχάριστη εμπειρία και να υποβαθμίσει περιεχόμενο που δημιουργήθηκε μόνο για να επικεντρώσει στις μηχανές αναζήτησης.
Για αυτό, η Google λαμβάνει υπόψη τις συνολικές δραστηριότητες του ισότοπου σας εκτός από την ποιότητα ενός συγκεκριμένου περιεχομένου για να αποφασίσει την αξία του και την ποιότητα του.
“Το νέο σήμα σε ολόκληρο τον ισότοπου που εισάγεται από αυτήν την αναβάθμιση είναι ένα από τα πολλά που λαμβάνουμε υπόψη κατά την κατάταξη ιστοσελίδων. Οι μέθοδοί μας εντοπίζουν υλικό που φαίνεται να έχει ελάχιστη αξία, μικρή πρόσθετη αξία ή απλά δεν είναι πολύ χρήσιμο σε άτομα που πραγματοποιούν αυτόματα αναζητήσεις.”
Αναφέρει η Google
Επιπλέον, «Οποιοδήποτε περιεχόμενο ,όχι απλώς μη χρήσιμο περιεχόμενο, σε ισότοπους που προσδιορίζεται ότι έχουν σχετικά υψηλές ποσότητες μη χρήσιμου περιεχομένου συνολικά είναι λιγότερο πιθανό να έχει καλή απόδοση στην Αναζήτηση, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει άλλο περιεχόμενο αλλού από τον ιστό που είναι καλύτερο να εμφανίζεται. Για αυτόν τον λόγο, η κατάργηση μη χρήσιμου περιεχομένου θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατάταξη του άλλου περιεχομένου σας.”
Helpful Content Update της Google. Τι σημαίνει αυτό για σας;
Αυτή η ενημέρωση προσθέτει ένα νέο σήμα σε ολόκληρο τον ισότοπο στη μακρά λίστα σημάτων που χρησιμοποιούμε για την ταξινόμηση ιστοσελίδων. Οι υπολογιστές μας εντοπίζουν περιεχόμενο που φαίνεται να έχει ελάχιστη αξία, μικρή προστιθέμενη αξία ή απλά δεν είναι πολύ χρήσιμο για τους χρήστες που πραγματοποιούν αυτόματα αναζητήσεις.
Ενδέχεται να αντιμετωπίζετε προβλήματα εάν έχετε επίσης αντλήσει περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας για να αποκτήσετε υψηλές βαθμολογίες. Η συμβουλή μας ήταν πάντα να γράφετε υψηλής ποιότητας, μοναδικό περιεχόμενο που κάνει τη διαφορά για όσους αναζητούν, όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, δεν θα είναι αρκετά καλό αν γράφετε αυτό που έχουν γράψει όλοι οι άλλοι.
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζεται σε αυτήν την Ενημέρωση Χρήσιμου περιεχομένου είναι ότι είναι “πλάγια”. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα κι αν έχετε ένα τέλειο άρθρο για το κύριο θέμα σας, το περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας σε άλλα μέρη του ισότοπου σας μπορεί να το εμποδίσει από την υψηλή κατάταξη.
Αυτό μπορεί να καταστήσει απαραίτητη τη βελτίωση του υπόλοιπου ισότοπου σας βελτιώνοντας την ποιότητα του περιεχομένου σας ή αφαιρώντας περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας. Φυσικά, η διαδρομή σας εξαρτάται από το τι θέλετε να πετύχετε.
Η Google μοίρασε μια εύχρηστη λίστα ερωτήσεων που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας για να επικυρώσετε τη στρατηγική σας:
• Έχετε ένα υπάρχον ή προβλεπόμενο κοινό για την επιχείρηση ή τον ισότοπο σας που θα έβρισκε χρήσιμο το περιεχόμενο εάν ερχόταν απευθείας σε εσάς;
• Αποδεικνύει ξεκάθαρα το περιεχόμενό σας εμπειρία από πρώτο χέρι και βάθος γνώσης (για παράδειγμα, τεχνογνωσία που προέρχεται από την πραγματική χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ή από την επίσκεψη σε ένα μέρος);
• Ο ισότοπος σας έχει πρωταρχικό σκοπό ή εστίαση;
• Αφού διαβάσει το περιεχόμενό σας, θα αφήσει κάποιος να νιώθει ότι έχει μάθει αρκετά για ένα θέμα για να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του;
• Θα αφήσει κάποιος που διαβάζει το περιεχόμενό σας την αίσθηση ότι είχε μια ικανοποιητική εμπειρία;
Helpful Content Update της Google – Πώς θα σας επηρεάσει η ενημέρωση;
Με την αρχική κυκλοφορία να ξεκινά την περασμένη εβδομάδα και η ολοκλήρωση να αναμένεται να διαρκέσει μερικές εβδομάδες, ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να δούμε τις πραγματικές επιπτώσεις αυτής της ενημέρωσης. Τελικά, η ενημέρωση θα πρέπει να έχει πολύ μικρό αντίκτυπο σε μια στρατηγική περιεχομένου/SEO. Η εποχή των παλιών στρατηγικών SEO έχει παρέλθει και θεωρητικά, όλο το περιεχόμενο θα πρέπει να έχει λόγο παραγωγής, ακόμη και πριν από αυτήν την ενημέρωση.
Επιπλέον, τώρα είναι η καλύτερη στιγμή από οποιαδήποτε άλλη για να πραγματοποιήσετε μια ανασκόπηση του περιεχομένου στον ισότοπο σας ή στους ισότοπους του πελάτη, για να διασφαλίσετε ότι όλα είναι σύμφωνα με την ενημέρωση. Εάν υπάρχει οποιοδήποτε περιεχόμενο που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για λόγους SEO, θα πρέπει είτε να αφαιρεθεί είτε να επεξεργαστεί εκ νέου για να διασφαλιστεί ότι είναι χρήσιμο και εστιασμένο στον χρήστη.
Δεν υπάρχει καθορισμένο χρονικό πλαίσιο για το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να δει ο ισότοπος σας τα οφέλη από την κατάργηση απαρχαιωμένου περιεχομένου, η Google αναφέρει ότι μπορεί να χρειαστούν μερικοί μήνες για να εφαρμοστεί το νέο «χρήσιμο» σήμα σε έναν ισότοπο και ο ταξινομητής είναι συνεχώς τρέχει για να παρακολουθεί τακτικά υπάρχοντες και νέους ισότοπους.
Θεωρητικά, ένα «μη χρήσιμο» κομμάτι περιεχομένου θα δει την κατάταξή του να πέφτει, ωστόσο, μόνο εάν το ανταγωνιστικό περιεχόμενο κριθεί χρήσιμο. Επίσης, αυτή η ενημέρωση θα επηρεάσει τους ιστότοπους στο σύνολό τους, σε αντίθεση με μεμονωμένα κομμάτια περιεχομένου.
Εάν ένας ιστότοπος έχει πολύ μη χρήσιμο περιεχόμενο, η κατάταξή του σε όλους τους τομείς θα επηρεαστεί. Επιπλέον, όσο πιο “άχρηστο – χαμηλής ποιότητας” περιεχόμενο έχει ένας ισότοπος, τόσο ισχυρότερα θα γίνουν αισθητά τα αποτελέσματα της ενημέρωσης του Google Helpful Content Update.
Google Helpful Content Update – Ποια θα πρέπει να είναι η μελλοντική σας πορεία δράσης;
Ανεξάρτητα από τον αντίκτυπο αυτής της ενημέρωσης στον ισότοπο σας, πρέπει να συμμορφώνεστε με τις οδηγίες της Google όσον αφορά τη δημιουργία περιεχομένου. Η παραγωγή αυθεντικού και χρήσιμου περιεχομένου είναι το ασφαλέστερο στοίχημά σας. Συνεχίστε να δημιουργείτε ή ξεκινήστε να δημιουργείτε, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, πρωτότυπο περιεχόμενο που προσθέτει αξία στο κοινό σας.
Μην γράφετε για μηχανές αναζήτησης. Αντίθετα, δημιουργήστε περιεχόμενο που απαντά στις ερωτήσεις του κοινού σας και το αφήνει ικανοποιημένο.
Στην πραγματικότητα, η δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου είναι κάτι που πρέπει να ενσωματωθεί στη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου σας. Το πολύτιμο περιεχόμενο δεν ξεφεύγει ποτέ από τη μόδα. Η δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου που εστιάζει στους ανθρώπους είναι ένας χρυσός κανόνας που πρέπει να τηρεί κάθε επιχείρηση.
Η Google ανέφερε ξεκάθαρα όλα όσα πρέπει να αποφύγετε κατά τη δημιουργία περιεχομένου στον ισότοπο σας. Περιλαμβάνει γράψιμο για κάποιο εξειδικευμένο θέμα χωρίς πραγματική εξειδίκευση, χρήση εκτεταμένου αυτοματισμού για τη δημιουργία περιεχομένου, απλή περίληψη των πληροφοριών άλλων ανθρώπων κ.λπ.
Helpful Content Update της Google – Τι να περιμένουμε;
Η Google μάς έδωσε μια λίστα ερωτήσεων που πρέπει να εξετάσουμε για να προσδιορίσουμε εάν οι ισότοποι μας έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους ανθρώπους ή μάλλον έχουν δημιουργηθεί για να έχουν καλή απόδοση στις μηχανές αναζήτησης.
Εάν ισχύει, μπορεί να βρεθείτε να χτυπηθεί με ένα σήμα σε ολόκληρο τον ιστότοπο που δυσκολεύει την κατάταξη.
Εάν η ενημέρωση του Google Helpful Content Update έχει ισχυρό αντίκτυπο, κάτι που πιστεύω ότι θα έχει, μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε μια άλλη ανανέωση στον κόσμο του SEO όπως είχαμε μετά την κυκλοφορία του Penguin πριν από 10 χρόνια. Εάν εστιάζετε στις προσπάθειές σας στο SEO αντί να δημιουργείτε περιεχόμενο από το οποίο θα επωφελούνται οι άνθρωποι, μπορεί να επιβαρύνετε τον ισότοπο σας. Μένει να δούμε πόσο ισχυρό είναι αυτό το σήμα κατάταξης.
Google Helpful Content Update – Πώς μπορώ να ξέρω αν το περιεχόμενό μου έχει κατασκευαστεί πρώτα για τις μηχανές αναζήτησης;
Για άλλη μια φορά, η Google μας έδωσε μερικές ερωτήσεις. Εάν αυτές οι ερωτήσεις ισχύουν για το περιεχόμενό σας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι ο ισότοπος σας έχει ταξινομηθεί σε ολόκληρο τον ισότοπο ως δημιουργημένος κυρίως για μηχανές αναζήτησης.
• “Είναι το περιεχόμενο κυρίως για να προσελκύει άτομα από τις μηχανές αναζήτησης και όχι για ανθρώπους;”
Νομίζω ότι κάποιο περιεχόμενο μπορεί να είναι στο φάσμα. Σύμφωνα με την Google, τα σήματα είναι σταθμισμένα και “οι ιστότοποι με περισσότερο μη χρήσιμο περιεχόμενο ενδέχεται να παρατηρήσουν ισχυρότερο αντίκτυπο”.
Ιστότοποι με εξαιρετικά ανεπιθύμητο περιεχόμενο με μικρό πραγματικό όφελος για όσους αναζητούν αναμένεται να επηρεαστούν έντονα.
• “Αποφασίσατε να εισέλθετε σε κάποια εξειδικευμένη θεματική περιοχή χωρίς πραγματική εξειδίκευση, αλλά κυρίως επειδή νομίζατε ότι θα αποκτούσατε επισκεψιμότητας αναζήτησης;”
Πιστεύω ότι μερικά από αυτά θα επιβιώσουν, υπό την προϋπόθεση ότι ο συγγραφέας είναι πραγματικά ενήμερος για το θεματικό του αντικείμενο και μπορεί να γράψει για σχετικά θέματα από μια προσωπική εμπειρία.
Αλλά αν έχετε επιλέξει μια θέση κυρίως με βάση την ικανότητά σας να ταξινομείτε για αυτό το περιεχόμενο, και όχι από το πάθος να καλύψετε αυτό το θέμα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η Google δεν σας ανταμείβει ή ακόμη και να σας αγνοεί.
Google Helpful Content Update – Πώς μπορείτε να ανακάμψετε εάν επηρεαστείτε;
Η Google απάντησε αρκετά άμεσα σχετικά με το πόσο χρόνο μπορεί να χρειαστεί για να ανακτήσει ένας ιστότοπος εάν επηρεαστεί από αυτήν την ενημέρωση αλγορίθμου του Google Helpful Content Update, είτε αμέσως είτε οποιαδήποτε στιγμή τους επόμενους μήνες. Έχουν δηλώσει σχετικά:
«Μια φυσική ερώτηση που θα έχουν μερικοί είναι πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να γίνει καλύτερος ένας ιστότοπος, εάν αφαιρεί μη χρήσιμο περιεχόμενο; Οι ιστότοποι που
προσδιορίζονται από αυτήν την ενημέρωση ενδέχεται να βρουν το σήμα που εφαρμόζεται σε αυτούς για μια περίοδο μηνών. Ο ταξινομητής μας για αυτήν την ενημέρωση εκτελείται συνεχώς, επιτρέποντάς του να παρακολουθεί ιστοτόπους που κυκλοφόρησαν πρόσφατα και υπάρχοντες.
Καθώς καθορίζει ότι το μη χρήσιμο περιεχόμενο δεν έχει επιστρέψει μακροπρόθεσμα, η ταξινόμηση δεν θα ισχύει πλέον. Αυτή η διαδικασία ταξινομητή είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης. Δεν είναι μια μη αυτόματη ενέργεια ούτε ενέργεια ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Αντίθετα, είναι απλώς ένα νέο σήμα και ένα από τα πολλά σήματα που αξιολογεί η Google για την κατάταξη του περιεχομένου.
Αυτό σημαίνει ότι κάποιο περιεχόμενο πρώτου χρήστη σε ισότοπους που ταξινομούνται ως με μη χρήσιμο περιεχόμενο θα μπορούσε να εξακολουθήσει να έχει καλή κατάταξη, εάν υπάρχουν άλλα σημάδια που προσδιορίζουν αυτό το περιεχόμενο πρώτου χρήστη ως χρήσιμο και σχετικό με ένα ερώτημα. Το σήμα είναι επίσης σταθμισμένο. ισότοποι με πολύ μη χρήσιμο περιεχόμενο ενδέχεται να παρατηρήσουν ισχυρότερο αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, για την καλύτερη επιτυχία, βεβαιωθείτε ότι έχετε αφαιρέσει μη χρήσιμο περιεχόμενο και επίσης ότι ακολουθείτε όλες τις οδηγίες μας.”
Αυτές οι ενημερώσεις δημιουργούνται για να βοηθήσουν τους χρήστες να ανακαλύψουν τις πιο χρήσιμες και ακριβείς πληροφορίες στο διαδίκτυο. Με αυτή την ενημέρωση, η Google στοχεύει να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν τις πιο χρήσιμες και ακριβείς πληροφορίες στον ιστό.
Το Google Helpful Content Update ευνοεί πλέον το “αειθαλές” περιεχόμενο – περιεχόμενο που αντέχει στο χρόνο και παραμένει σχετικό. Αυτή η ενημέρωση επιβραβεύει επίσης τους ιστότοπους που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και αποθαρρύνει τους ιστότοπους που παρέχουν ανακριβείς ή ξεπερασμένες πληροφορίες.
Ως επαγγελματίας στον χώρο της προώθησης ιστοσελίδων ή στον χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και δημιουργίας eshop, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι αειθαλές, φροντίζοντας οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο, το περιεχόμενο του ιστότοπου ,ακόμα και οι περιγραφές των προιόντων όταν αφορά ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ,όπως και κάθε άλλο γραπτό υλικό να είναι σχετικά και ακριβή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στην dreamweaver.gr πάντα υποστηρίζαμε ότι το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς . Καταλαβαίνουμε όλοι ότι πλέον το Google όπως επέβαλλε μέσω παλαιότερων αλγορίθμων του την κατάργηση κακής ποιότητας περιεχομένου που παράγοταν στα πλαίσια black hat seo τακτικών ήρθε ή ώρα να εξαφανίσει και όλους αυτούς που παράγουν ελάχιστης αξίας για τον αναγνώστη ενημερωτικό υλικό.
Κάτι που τονίζαμε στα εργαστήρια σπουδών web design του Πανεπιστήμιου Αιγαίου όσο και φυσικά με μεγαλύτερη ένταση στα σεμινάρια seo από το Εργαστήριο ΤΠΕ Ήρων και του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Να τονίσουμε μόνο απλά ότι το συγκεκριμένο άρθρο , Google Helpful Content Update τι να περιμένουμε το 2023, έγινε από τον σπουδαστή Γιάννη Σούνα υπό την επίβλεψη του δικού μας Θανάση Δαβαλά που είναι και ακαδημαικά υπεύθυνος των προαναφερθέντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.