Το Google θέλει να ικανοποιήσει το σκοπό του χωρίς συμβιβασμούς. Σκοπός του είναι να δώσει στους χρήστες του πρόσβαση σε ακριβείς πληροφορίες, σε μοναδικό περιεχόμενο και το πιο καλογραμμένο περιεχόμενο. Συνεχώς βελτιώνει τους αλγορίθμους έτσι ώστε οι καλύτερες σελίδες στο διαδίκτυο να παίρνουν τη θέση που τους αξίζει .
Η ποινή (penalty) είναι η απάντηση της Google όταν διαπιστώσει κάποιο ύποπτο θέμα σε μια ιστοσελίδα.
Τι είναι το penalty από τη Google;
Η google φροντίζει ώστε να βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Προσπαθεί να υποβιβάζει την κακή ποιότητα του περιεχομένου και να ανεβάζει στις πρώτες σελίδες το καλό περιεχόμενο.
Όταν μια ιστοσελίδα δεν ικανοποιεί τους κανόνες ποιότητας που ορίζει η google, τότε η google τιμωρεί αυτή τη σελίδα υποβιβάζοντάς την στα αποτελέσματα της αναζήτησης.
Πως θα αναγνωρίσετε ένα penalty από τη google;
Όταν η ιστοσελίδα μας σας κατατάσσεται καλά για καμία λέξη κλειδί. Ακόμα και αν η ιστοσελίδα έχει πτώση στο google, θα έπρεπε να κατατάσσεται καλά για τουλάχιστον μια λέξη.
Σε κάθε λέξη με την οποία η ιστοσελίδα σας έβγαινε στην πρώτη σελίδα, έχει υποχωρήσει στη δεύτερη ή στην τρίτη σελίδα των αποτελεσμάτων.
Το Page Rank της ιστοσελίδας σας έπεσε ανεξήγητα στο μηδέν.
Το σύνολο του δικτυακού τόπου έχει αφαιρεθεί από τα cached search results.
Εάν κάνετε μια αναζήτηση με τη φράση:
site:yourdomain.com keyword
δεν θα βγάλει κανένα αποτέλεσμα
Όταν τελικά, ψάχνοντας μέχρι πολύ πίσω τα αποτελέσματα αναζήτησης της google, τελικά βρείτε την ιστοσελίδα σας, τότε δεν βρίσκετε την αρχική σελίδα, αλλά μια εσωτερική σελίδα.
Όταν αναγνωρίσετε ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω, τότε πιθανότατα η ιστοσελίδα σας τιμωρήθηκε με penalty από τη google.
Πιθανές αιτίες που προκάλεσαν το penalty:
1. Αγορά link. Η αγορά link θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια χειραγώγησης του PageRank.
2. Υπερβολική χρησιμοποίηση αμοιβαίων link (ανταλλαγή συνδέσμων). Η χρησιμοποίηση των αμοιβαίων link ήταν κάποτε μια αθώο τακτική προώθησης ιστοσελίδων, μέχρι που κάποιου άρχισαν να κάνουν κατάχρηση. Εάν έχετε χρησιμοποιήσει σε μεγάλο βαθμό την ανταλλαγή συνδέσμων, τότε αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απόπειρα χειραγώγησης των μηχανών αναζήτησης.
3. Διπλότυπο περιεχόμενο. Κάθε αντιγραφή περιεχομένου από άλλη ιστοσελίδα προς τη δική σας ιστοσελίδα καθιστά λιγότερο χρήσιμη τη δική σας ιστοσελίδα κατά την άποψη της Google. Συνεπώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ποινή. Καλό είναι να είστε σίγουροι ότι το περιεχόμενό σας είναι μοναδικό και καλογραμμένο. Για το σκοπό αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Copyscape και πολύ CopyGator
4. Η υπερβολική χρήση της ετικέτας H1. Η σωστή δομή του περιεχομένου βοηθά το SEO. Η ετικέτα H1 βοηθά την Google να καταλάβει τι περίπου είναι η σελίδα. Η υπερβολική χρήση της ετικέτας H1 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια εξαπάτησης της google.
5. Εσωτερικά λάθη 404. Η Google θέλει να ξέρει ότι προσέχετε το περιεχόμενό σας και φροντίζετε να διορθώνετε τυχόν λάθη και προβλήματα. Εάν ανακαλύψει λάθη 404 μέσα στην ιστοσελίδα σας, τότε θα καταλάβει οτι οι χρήστες δεν μπορούν να πάρουν τις πληροφορίες που ζητούν.
6. Σύνδεσμοι από ιστοσελίδες άλλης γλώσσας. Αυτό με μια πρώτη ματιά δείχνει παράλογο, όμως η λογική της Google είναι η εξής: Οι χρήστες τείνουν γενικά να προτιμούν μία γλώσσα, οπότε σύνδεση με δικτυακούς τόπους και σε άλλη γλώσσα δεν είναι τόσο χρήσιμη για αυτούς.
7. Περιεχόμενο παραγεμισμένο με τη λέξη κλειδί. Όταν συμβεί αυτό τότε το google το βλέπει ως μια ένδειξη για κακή σύνταξη ή για μη ποιοτικό περιεχόμενο. Εάν η Google ανιχνεύει μια ασυνήθιστα υψηλό αριθμό λέξεων-κλειδιών σε μια σελίδα, τότε μπορεί να σας τιμωρήσει.
8. Αφύσικα footer links. Κάποιοι σχεδιαστές ιστοσελίδων χρησιμοποιούν τα footer links ως βοηθητική πλοήγηση. κάποιοι άλλοι όμως προσπαθούν να χειραγωγήσουν το PageRank χρησιμοποιώντας το υποσέλιδο ως ένα μέρος για να περάσουν αφύσικα link προς άλλες ιστοσελίδες με σκοπό να αυξήσουν το Page rank.
9. Λείπουν δεδομένα sitemap. Η Google χρησιμοποιεί το XML sitemap για να αναλύσει τη δομή του δικτυακού σας τόπου και να μάθει τη σύνδεση μεταξύ των σελίδων σας. Καλό είναι να βεβαιωθείτε ότι το XML sitemap σας είναι διαθέσιμο και ενημερωμένο, και στη συνέχεια να το υποβάλετε χρησιμοποιώντας το λογαριασμό σας στο υποβάλετε στον λογαριασμό σας στο Webmaster Tools.
10. Κρυφές συνδέσεις. Όλες οι συνδέσεις στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι ορατές και χρήσιμες για τους χρήστες. Οποιαδήποτε σύνδεση είναι κρυμμένη θεωρείται ύποπτη. Αυτό που είναι ιδιαίτερα ύποπτο είναι να έχετε σε μια σύνδεση το ίδιο χρώμα με το φόντο της σελίδας.
11. Εξωτερικά link προς σελίδες που δεν υφίστανται. Η google υποθέτει ότι αν κρατάτε ενημερωμένα τα εξωτερικά link τότε δεν ενδιαφέρεστε για την εμπειρία του χρήστη και δεν σας ενδιαφέρει μήπως οφηγηθούν σε σελίδες λάθους 404.
12. Αντιγραφή κομματιών περιεχομένου. Μερικές φορές οι διαχειριστές ιστοσελίδων παίρνουν μικρά κομματάκια από άλλες ιστοσελίδες, προκειμένου να γεμίσουν τις δικές τους σελίδες. Το Google το βλέπει αυτό ως άσκοπη επανάληψη περιεχομένου. Καλό είναι να χρησιμοποιείτε πάντα δικό σας πρωτότυπο περιεχόμενο.
13. Κρυφό περιεχόμενο. Πολλοί φαντάζονται ότι αν γράψουν κείμενο στο χρώμα του φόντου και χρησιμοποιήσουν εκεί τη λέξη-κλειδί, τότε θα ξεγελάσουν το google. Αυτή η ενέργεια θα οδηγήσει σε σίγουρο penalty.
14. Κατάχρηση στο κείμενο που χρησιμοποιείτε ως anchor text. Από το 2012 λόγω του Penguin η υπερβολική χρήση της λέξης κλειδί ως anchor text δεν συνιστάται. Καλό είναι να υπάρχει εναλλαγή.
15. Όταν παραμελείτε να βάλετε το hreflang. Το hreflang χρησιμοποιείται για να ενημερώσουμε το google ότι η ιστοσελίδα μας έχει αντίγραφα περιεχομένου (duplicate content) δημοσιευμένα σε διαφορετική γλώσσα το καθένα. Εάν δεν το βάλουμε, τότε το google θα νομίσει ότι έχουμε αντιγραφή περιεχομένου
16. Όταν η ιστοσελίδα για μεγάλο διάστημα είναι πεσμένη (έχει πέσει ο server). Όταν μια σελίδα είναι πεσμένη, τότε αυτό ενοχλεί τους επισκέπτες. Όταν το google δεν βγει τη σελίδα (επειδή είναι πεσμένη) τότε θα την τιμωρήσει.
17. Χρήση της λέξης κλειδί ως domain. Όταν η google βλέπει πολλά link προς αυτό το domain, και στα περισσότερα link το anchor text ταυτίζεται με το domain, τότε αυτό το θεωρεί ύποπτο. Παύει να είναι ύποπτο όταν υπάρχει ποικιλία περιεχομένου και ποικιλία στα anchor text.
19. Νοικιασμένα link. Και αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια χειραγώγησης των μηχανών αναζήτησης, ειδικά αν γίνεται σε μεγάλο βαθμό. Καλό είναι τα link να είναι αυθόρμητα.
19. Χρήση δικτύων blog. Για τη Google οποιοδήποτε είδος δικτύου αποτελεί ένδειξη πιθανής χειραγώγησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εάν έχετε χρησιμοποιήσει τέτοια σχήματα στο παρελθόν, θα πρέπει να τα διαγράψετε.
20. Affiliate link. Η Google δεν αντίθετη με affiliate websites, όμως όταν αυξηθεί πολύ το πλήθος των affiliate links τότε υποψιάζεται ότι κάτι δεν πάει καλά.
21. Υπερβολική χρήση συνδέσμων (links). Σίγουρα είναι καλό να έχουμε συνδέσμους ανάμεσα στις σελίδες μας. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν παρατηρούνται μη φυσιολογικές αιτίες αυτών των link. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το link προς τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας στο footer της ιστοσελίδας. Καλό είναι να διαγραφεί εντελώς.
22. Κατάχρηση στα meta keywords. καλό είναι να μη χρησιμοποιείτε περισσότερες από πέντε keywords ανά σελίδα.
23. Χαμηλές ταχύτητες. Αν η ιστοσελίδα σας είναι αργή και καθυστερεί να φορτώσει, τότε οι χρήστες θα απογοητευτούν. .
24. Νηματοποίηση περιεχομένου. Η νηματοποίηση περιεχομένου συμβαίνει όταν αντικαθιστούμε φράσεις σε ένα άρθρο για να δημιουργήσουμε πολλά δήθεν διαφορετικά άρθρα. Αυτή την τεχνική χρησιμοποιούν οι αρθρογράφοι που πωλούν άρθρα σε πάρα πολύ χαμηλή τιμή. Το google το αναγνωρίζει εύκολα και επιβάλλει ποινή (penalty).
25. Σχόλια spam. Τα περισσότερα συστήματα σχολιασμού έχουν αυτοματοποιημένα συστήματα ανίχνευσης spam σχολίων, αλλά κάποια spam σχόλια καταφέρνουν να περάσουν. Καλό είναι να τα διαγράψετε, διότι αλλιώς το google θα θεωρήσει ότι δεν ενδιαφέρεστε για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Εάν δεν έχετε το χρόνο να διαγράφετε τα spam σχόλια, τότε είναι καλύτερο να απενεργοποιήσετε εντελώς τη δυνατότητα σχολιασμού.
26. Χρήση μεθόδων black hat. Κάθε χρήση μεθόδων black hat προκαλεί penalty.
27. Hacked website. Αν το site σας περάσει στα χέρια κάποιων hacker, τότε γρήγορα η Google θα το καταργήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν έχετε δεχθεί επίθεση, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι αν απενεργοποιήσετε το πιο πρόσφατο υγιές αντίγραφο ασφαλείας (backup).
28. Γρήγορη αύξηση των backlink (απότομη ανάπτυξη link building). Είναι φυσικό να θέλετε τη νέα ιστοσελίδα σας να την κατατάξει γρήγορα το google. Μην το παρακάνετε. Πολλά παρόμοια link που δείχνουν στο ίδιο σημείο είναι ένα σημάδι της αυτοματοποιημένης δημιουργίας backlink.
29. Αναφορές ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Η Google έχει δημοσιεύσει την ηλεκτρονική φόρμα “Penguin Spam Report” για την υποβολή αναφοράς για ιστοσελίδες που κάνουν spam. Αν κάποιος υποβάλλει αναφορά για την ιστοσελίδα σας, είναι πιθανό να τιμωρηθείτε.
30. Υπερβολική χρήση links μέσω forum. Η δημιουργία απαντήσεων σε forum με σκοπό τη δημιουργία signature links δεν αποτελεί αιτία ποινής, αρκεί να είναι πραγματικές απαντήσεις σε πραγματικά προβλήματα. Η υπερβολική χρήση αυτής της τεχνικής, για παράδειγμα οι ανούσιες απαντήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε penalty.
31. Όταν κρύβετε τους χορηγούς σας. Το να έχετε έναν χορηγό δεν είναι κακό πράγμα. Πολλές ιστοσελίδες δεν θα υπήρχαν χωρίς αυτούς. Μην προσπαθείτε να κρύψετε τους χορηγούς σας, αλλά βάλτε nofollow links προς τους χορηγούς .
32. Ατέλειες στο Robots.txt. Το αρχείο robots.txt θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να πει τις μηχανές αναζήτησης πώς να διατρέξουν με το site σας. Πολλές φορές υπάρχουν νόμιμοι λόγοι για την εξαίρεση σελίδων από το αρχείο robots.txt. όμως αυτό πρέπει να γίνεται με φειδώ. Η υπερβολική χρήση θα μπορούσε να προκαλέσει ποινής.
33. Σύνδεσμοι προς ύποπτες ιστοσελίδες. Ποτέ δεν πρέπει να τοποθετείτε στην ιστοσελίδα σας σύνδεσμο προς ιστοσελίδα που κάνει κάτι ηθικά ή νομικά αμφίβολη. Ιδιαίτερα πρέπει να αποφεύγετε συνδέσμους προς ιστοσελίδες που περιέχουν πορνό ή malware. Επίσης πρέπει να αφαιρέσετε τις συνδέσεις με άλλες ιστοσελίδες που έχουν τιμωρηθεί στο παρελθόν.
34. Landing pages. Συνήθως οι επιχειρήσεις προσπαθούν μερικές φορές να χρησιμοποιούν πολλαπλές σελίδες προορισμού, προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση τους στιs μηχανές αναζήτησης. Όμως ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να βελτιώσουν τη θέση τους δημιουργώντας πολλές μονοσέλιδες ιστοσελίδες βελτιστοποιημένες για μια λέξη-κλειδί η καθεμία, και στη συνέχεια διοχετεύουν στους χρήστες μέσω της landing page σε άλλη τοποθεσία. Η Google θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι κακή πρακτική.
35. Υπερβολική βελτιστοποίηση. Η Google δεν θέλει να βλέπει υπερβολικά βελτιστοποιημένες ιστοσελίδες. Επιβάλλει ποινή όταν ανιχνεύσει υπερβολική βελτιστοποίηση διότι θεωρεί ότι αυτό δεν είναι φυσιολογικό, ούτε αυθόρμητο. Θεωρεί ότι φτιάχτηκε για να χειραγωγήσει τις μηχανές αναζήτησης.
36. Έμμεση διαφήμιση. Μια συγκαλυμμένη διαφήμιση είναι βασικά μια σελίδα γεμάτη με διαφημιστικούς συνδέσμους κρυμμένους μέσα στο κείμενο.
37. Πάρα πολλά εξερχόμενα link. Η σύνδεση με άλλους δικτυακούς τόπους είναι κάτι φυσιολογικό. Ένα μεγάλο πλήθος συνδέσεων είναι ένα σημάδι ότι έχετε εμπλακεί σε σχήμα ανταλλαγής συνδέσμων με άλλες ιστοσελίδες με στόχο το αμοιβαίο όφελος στο SEO.
38. Ανακατεύθυνση (redirection). Αν η ιστοσελίδα σας έχει υποστεί ποινή, τότε η χρήση ανακατεύθυνσης 301 θα μπορούσε να μεταφέρει την ποινή στη νέα θέση.
39. Κωδικοί σφάλματος. Εκτός από το προφανές σφάλμα 404, υπάρχουν μια σειρά από άλλους κωδικούς σφαλμάτων που το Google μισεί πραγματικά να δει. Η χρήση του 302 (μεταφέρθηκε προσωρινά) δεν είναι η καταλληλότερη επιλογή. Αν πραγματικά πρέπει να κάνετε ανακατεύθυνση, τότε χρησιμοποιήστε το 301. Επίσης, τα σφάλματα 500 πρέπει να τα διορθώνετε όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παρακάτω εργαλείο για να ανακαλύψετε λάθη που ακόμα δεν έχουν πέσει στην αντίληψή σας: http://www.webconfs.com/http-header-check.php
40. Αντιγραφή στα μεταδεδομένα. Κάποια εργαλεία blogging και κάποιες πλατφόρμες CMS είναι εύκολο να σας οδηγήσουν στη χρήση των ίδιων metadata σε όλες τις σελίδες του ιστότοπου. Η αντιγραφή γενικά δεν αρέσει στη google.
41. Κακόβουλα backlinks (Malicious backlinks). Όταν ένας κακόβουλος ιστότοπος έχει backlink προς την ιστοσελίδα σας, τότε η ιστοσελίδα σας θα τιμωρηθεί. Αυτή είναι μια ενέργεια που συνηθίζεται από ανταγωνιστές ενός ιστότοπου.
42. Όταν χρησιμοποιείτε keywords που έχουν καταγραφεί σε λίστες με ύποπτα keywords
43. Δημιουργία links με χρήση script (για παράδειγμα javascript). Η google αναγνωρίζει εύκολα αυτούς τους συνδέσμους και επιβάλλει ποινή σε όσους τους χρησιμοποιούν
44. Φτωχό mobile website. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε mobile website, τότε πρέπει να υπάρχει αντιστοίχιση ανάμεσα στο περιεχόμενό του και στο περιεχόμενο της κανονικής ιστοσελίδας. Εάν το mobile website είναι πολύ πιο φτωχό από την ιστοσελίδα, τότε το google θεωρεί ότι πάνε να το κοροϊδέψουν.
45. Υπερβολικά λίγες εξερχόμενες συνδέσεις. Η Google θέλει να βλέπει περιεχόμενο που παραπέμπει σε άλλο περιεχόμενο με παρόμοιο νόημα. Θέλει η μια ιστοσελίδα να παραπέμπει σε άλλη με συναφές περιεχόμενο.
46. Κακό ιστορικό του domain. Όταν αγοράζετε ένα domain θα πρέπει να ψάξετε για το ιστορικό του. Τυχόν παραπτώματα θα τα φορτωθείτε εσείς
47. Κλοπή περιεχομένου. Όταν χρησιμοποιείτε περιεχόμενο του οποίου δεν έχετε δικαιώματα χρήσης, τότε το google θα σας τιμωρήσει
48. Υπερβολική προβολή διαφημίσεων . Οι διαφημίσεις είναι καλές όταν αντιμετωπίζονται ως δευτερεύων περιεχόμενο. Όταν όμως οι διαφημίσεις κυριαρχούν σε μια σελίδα και βάζουν σε δεύτερη μοίρα το περιεχόμενο, τότε αυτό ενδέχεται να προκαλέσει penalty.
49. Χρήση content farm. Ως content farm θεωρούνται κάποιοι ιστότοποι με χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο το οποίο πωλούν. Το ζήτημα το αντιμετωπίζει ο αλγόριθμος panda
50. Προσοχή στις γρήγορες λύσεις. Μην εμπιστεύεστε κάποιον που ισχυρίζεται ότι έχει μαγικό τρόπο για να φέρει γρήγορα την ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.
Μάθετε περισσότερα για το google penalty, αλλά και για την προώθηση ιστοσελίδων ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
Για την dreamweaver.gr
Athanassios Davalas
Δημιουργήστε το δικό σας διακριτικό