Google διαφήμιση
Google Ads: Τι είναι και Πώς λειτουργούν (Ένας απλός οδηγός)
Προγραμματίζετε να χρησιμοποιήσετε τις διαφημίσεις της Google στην ιστοσελίδα σας αλλά δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε;
Οι διαφημίσεις της Google είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσετε εκατομμύρια κόσμου σε όλη τη γη και να επεκτείνετε την επιχείρησή σας. Είναι η πιο γνωστή πλατφόρμα για να τρέξετε διαδικτυακές διαφημίσεις.
Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξουμε τι είναι οι διαφημίσεις της Google και πώς λειτουργούν. Επίσης, θα σας καθοδηγήσουμε βήμα – βήμα στο αρχικό σετάρισμα και την πρώτη καμπάνια σας.
Τι είναι οι διαφημίσεις της Google;
Οι διαφημίσεις της Google, παλαιότερα γνωστές και ως Google Adwords, είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα διαφημίσεων της Google. Είναι η πλατφόρμα διαδικτυακής διαφήμισης που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι στον κόσμο.
Χρησιμοποιώντας τα Google Ads, μπορείτε να τρέξετε πληρωμένη αναζήτηση ή PPC (Pay-per-click) για να εμφανίσετε διαφημίσεις σε αποτελέσματα αναζήτησης (στην κορυφή και στο κάτω μέρος), στο δίκτυο εμφανίσεων (display network) και στο YouTube.
Υπάρχουν πολλά οφέλη στο να χρησιμοποιείτε τα Google Ads. Για αρχή, είναι ικανά να σας αποδώσουν μια άμεση προώθηση στον όγκο επισκεπτών, να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προσέγγιση σε κοινό και να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σε ένα κοινό υψηλότερης στόχευσης.
Σε αντίθεση με το SEO ( η διαδικασία προώθησης μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα της Google) , μπορείτε να δείτε πιο γρήγορα αποτελέσματα στο Merketing μηχανής αναζήτησης (SEM). Καθώς ο αγώνας για την απόκτηση της πρώτης θέσης στην Google μπορεί να αποβεί δύσκολος, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου της σελίδας σας για τα οργανικά αποτελέσματα μπορεί να πάρει από μήνες έως και χρόνια.
Σε αυτό το σημείο οι Διαφημίσεις της Google εξυπηρετούν στο να «αρπάξετε» την πρώτη θέση, πιο πάνω και από τα οργανικά αποτελέσματα. Ας δούμε λοιπόν πώς δουλεύει.
Πώς λειτουργούν οι Διαφημίσεις της Google / τα Google Ads
Οι διαφημίσεις της Google λειτουργούν σαν ένας πλειστηριασμός, αλλά αντίθετα με τους κοινούς πλειστηριασμούς όπου μπορεί κανείς να δει ανθρώπους να στέκονται και να φωνάζουν την προσφορά τους, αυτό συμβαίνει διαδικτυακά. Θα κάνετε προσφορές για να βρεθείτε στην πρώτη θέση των διαφημίσεων.
Δεν αφορά μόνο το ποιος ξοδεύει τα περισσότερα, υπάρχουν περισσότερα κριτήρια που υπολογίζει ο αλγόριθμος της Google όταν τοποθετεί μια διαφήμιση. Αυτά περιλαμβάνουν την ποιότητα της διαφήμισής σας και την σχετικότητα.
Όταν εσείς (ο διαφημιστής) υποβάλετε μια προσφορά για μια λέξη κλειδί, ενημερώνει την Google για το πόσα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε όταν ένας χρήστης κάνει κλικ στις διαφημίσεις σας.
Στη συνέχεια, υπολογίζει το ποσό της προσφοράς σας, τη βαθμολογία ποιότητας της διαφήμισής σας και τη σχετική λέξη κλειδί στην οποία θα εμφανίζεται η διαφήμιση, για να σας αναθέσει μια βαθμολογία διαφήμισης (AdRank).
Το AdRank είναι μια θέση που ορίζει η Google στη διαφήμισή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και μετριέται εύκολα πολλαπλασιάζοντας τη μέγιστη προσφορά σας με τη βαθμολογία ποιότητας της διαφήμισής σας.
Όσο υψηλότερη είναι αυτή η βαθμολογία, τόσο ψηλότερα θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι έχετε περισσότερες πιθανότητες το κοινό να δει τις διαφημίσεις σας.
Όσον αφορά στην ποιότητα των διαφημίσεων, η Google θα σας ορίσει βαθμολογία βασισμένη στη σχετικότητα των λέξεων κλειδιών, το λεγόμενο Click-Through-Rate και την εμπειρία του χρήστη στις σελίδες που κατευθύνουν οι διαφημίσεις σας.
Οπότε, είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να πετύχετε υψηλή βαθμολογία ποιότητας στις διαφημίσεις της Google.
Τώρα που εξετάσαμε τα βασικά, είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε μια καμπάνια διαφήμισης και να τρέξετε Google Ads;
Πώς να διαφημιστώ στη Google;
Απλώς ακολουθήστε αυτά τα βήματα και θα διαφημίζεστε στη Google άμεσα. Μην ξεχνάτε όμως ότι όπως για όλα τα πράγματα την εργασία που θα κάνει ένας επαγγελματίας δεν θα μπορέσετε να την κάνετε ποτέ εσείς τόσο αποτελεσματικά. Μια δεύτερη παράμετρος είναι το κόστος.
Η google με το πλήθος των αναζητήσεων των χρηστών και των συνεργαζόμενων με αυτήν sites και τις παραλλαγές στους όρους – λέξεις / φράσεις κλειδιά που θα ορίσετε το καθιστούν τόσο περίπλοκη διαδικασία που κάλλιστα μπορεί να πετάξετε χρήματα σε κοινό και όρους που δεν έχουν να σας προσφέρουν κάτι.
Αν όμως θέλετε να πάρετε μια εικόνα ακολουθήστε τα βήματα αυτά
Βήμα 1: Δημιουργήστε έναν λογαριασμό στα Google Ads
Μπορείτε να ξεκινήσετε δημιουργώντας έναν λογαριασμό στα Google Ads. Επισκεφθείτε την αρχική σελίδα των Google Ads και κάντε κλικ στο Start Now. Εάν έχετε ήδη έναν λογαριασμό στη Google, μπορείτε επίσης να τον χρησιμοποιήσετε για να τρέξετε διαφημίσεις.
Εάν κάνετε χρήση των διαφημίσεων για πρώτη φορά, τότε η Google θα σας θέσει ένα σωρό ερωτήσεις σχετικά με την ιστοσελίδα σας. Μπορείτε να προσπεράσετε αυτό το στάδιο για τώρα.
Άπαξ και έχετε κάνει είσοδο στον λογαριασμό, θα μεταφερθείτε στην σελίδα Google Ads Overview. Τώρα, ας δούμε πως θα δημιουργήσετε την πρώτη σας καμπάνια.
Βήμα 2: Επιλέξτε τον Στόχο (Goal) της καμπάνιας σας
Από τον πίνακα διαχείρισης του Google Ads, κάντε κλικ στο Campaigns, που βρίσκεται στο αριστερό σας χέρι. Στη συνέχεια, επιλέξτε το εικονίδιο (+) και κάντε κλικ στο New Campaign από το ανοιγόμενο μενού.
Τώρα, θα πρέπει να επιλέξετε τον στόχο της καμπάνια σας στο Google Ads. Ορίστε οι επιλογές σας:
- Sales – Εάν επιθυμείτε να κατευθύνετε πωλήσεις στην ιστοσελίδα σας μέσω μιας εφαρμογής, εντός του καταστήματος ή από το τηλέφωνο.
- Leads – Δημιουργήστε πιθανούς αγοραστές, μετατρέποντας τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, κάνοντας μια ενέργεια.
- Website Traffic – Προσελκύστε κοινό για να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας και να ανεβεί η κίνησή της.
- Product and Brand Consideration – Κατευθύνετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να ανακαλύψουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Brand Awareness and Reach – Αυξήστε την απήχηση και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας σε νέο κοινό.
- App Promotion – Ωθήστε τις μεταφορτώσεις (downloads), τις εγκαταστάσεις και τις αλληλεπιδράσεις με την εφαρμογή σας.
- Create a Campaign without a Goal’s Recommendation – Χρησιμοποιήστε αυτή την επιλογή εάν δεν έχετε κάποιο συγκεκριμένο στόχο και σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε οποιονδήποτε τύπο καμπάνιας για να ξεκινήσετε.
Βήμα 3: Επιλέξτε έναν Τύπο Καμπάνιας
Αφού επιλέξατε τον στόχο της καμπάνιας σας, κυλήστε προς τα κάτω και επιλέξτε τον τύπο της καμπάνιας Google Ads.
Μπορείτε να επιλέξετε Search, που θα εμφανίζει τις διαφημίσεις σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Ο τύπος καμπάνιας Display, θα εμφανίζει τις διαφημίσεις σας στο διαδίκτυο σε συνεργαζόμενες ιστοσελίδες και πλατφόρμες.
Η επιλογή Shopping θα ενσωματώσει τις διαφημίσεις σας σαν προτάσεις προϊόντων στη Google. Η τελευταία επιλογή είναι Video, που θα προβάλλει τη διαφήμισή σας στο Youtube.
Καθώς μόλις ξεκινάτε, προτείνουμε να επιλέξετε διαφημίσεις Search. Αλλά μπορείτε να αλλάξετε τον τύπο της καμπάνιας ανάλογα με τον στόχο σας.
Βήμα 4: Παραμετροποίηση των Ρυθμίσεων της Καμπάνιας
Το επόμενο βήμα είναι να αλλάξετε τις ρυθμίσεις της καμπάνιας σας. Ξεκινήστε με το να δώσετε ένα όνομα στην καμπάνια σας.
Τώρα, κυλίστε προς τα κάτω για να δείτε περισσότερες επιλογές όπως το Network.
Επαγγελματική Συμβουλή: Εάν επιθυμείτε να κάνετε οικονομία στα χρήματά σας, τότε αποεπιλέξτε το “Include Google Display Network”. Με τον τρόπο αυτό, οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται αποκλειστικά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google κι θα σας βοηθήσει να γλιτώσετε χρήματα από τον προϋπολογισμό σας.
Στο «Targeting and Audience», μπορείτε να επιλέξετε τις περιοχές που θέλετε να καλύψουν οι διαφημίσεις σας. Μπορείτε να επιλέξετε όλες τις χώρες, τους νομούς ή κάποια συγκεκριμένη περιοχή.
Έχετε δημιουργήσει ένα eshop που μπορεί να πουλά σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος; Αν ναι μήπως για κάποιους λόγους (π.χ. μεταφορικά κόστη κ.α. ) θα θέλατε να εστιάσετε τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε κάποιες περιοχές μόνο; Βέβαια υπάρχει και η εκδοχή του να μην έχετε κάποιο eshop και να θέλετε να εστιάσετε στις πωλήσεις στο φυσικό σας κατάστημα οπότε να ορίσετε π.χ. την έδρα του καταστήματος σας και τις γύρω κοντινές περιοχές.
Μπορείτε επίσης να επιλέξετε την γλώσσα που ομιλεί το κοινό σας και στη συνέχεια, να στοχεύσετε την διαφήμισή σας. Για παράδειγμα, εάν επιθυμείτε να εμφανίζετε την διαφήμισή σας σε κοινό που μιλάει Ελληνικά, τότε επιλέξτε σαν γλώσσα τα Ελληνικά.
Συμβουλή. Πρέπει πάντα να ορίζετε και τα Αγγλικά ακόμα και αν η διαδικτυακή σας διαφήμιση στοχεύει μόνο στην χώρα μας. Ο λόγος είναι ότι το Google προκειμένου να εξακριβώσει την γλώσσα του χρήστη – επισκέπτη κοιτά να δει ποια γλώσσα χρησιμοποιεί ως πρωτεύουσα στον υπολογιστή του. Οι περισσότεροι όμως από εμάς έχουμε ορίσει τα Αγγλικά ως πρώτη επιλογή αφού οι αναζητήσεις μας στο internet βασίζονται στην αγγλική γλώσσα.
Άπαξ και έχετε στοχεύσει την διαφήμισή σας στο σωστό κοινό, ήρθε η στιγμή να ορίσετε τον προϋπολογισμό σας και το ποσό προσφοράς για την καμπάνια σας στον τομέα Budget and bidding.
Με το να ορίσετε ένα ημερήσιο όριο στον προϋπολογισμό, οι διαφημίσεις της Google δεν θα ξοδέψουν περισσότερο από το ορισμένο από εσάς ποσό, βοηθώντας σας να μην υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας.
Ένας απλός τρόπος για να υπολογίσετε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας, είναι να ελέγχετε τον μέσο όρο του conversion rate της αγοράς για τον τομέα που δραστηριοποιήστε και πόσα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε για κάθε επισκέπτη.
Μετά, ορίστε το ποσό προσφοράς για τις διαφημίσεις σας. Σαν προκαθορισμένη επιλογή είναι τα Clicks επιλεγμένα, αλλά μπορείτε να αλλάξετε την επιλογή πατώντας στο πτυσσόμενο μενού.
Μπορείτε επίσης να αλλάξετε την στρατηγική προσφορών για την καμπάνια σας. Δίνονται δύο ευρείες επιλογές, Automated bid και Manual bid.
Στην επιλογή Automated, η Google θα ορίζει αυτόματα τις προσφορές για να στοχεύσετε όποια επιλογή διαλέξετε, όπως για παράδειγμα το cost-per-acquisition (CPA), return on ad spend (ROAS), maximize clicks, conversions και άλλα. Αντίθετα, στην επιλογή Manual, έχετε τον έλεγχο για κάθε μια από τις επιλογές.
Αφού ορίσετε τον προϋπολογισμό και τις προσφορές, μπορείτε να επιλέξετε επιπλέον ρυθμίσεις ώστε να καθορίσετε το πρόγραμμα προβολής, τις εναλλαγές διαφημίσεων, είτε να χρησιμοποιήσετε επεκτάσεις ώστε να αυξήσετε το CTR.
Άπαξ και είστε ικανοποιημένοι με τις ρυθμίσεις, κάντε κλικ στο Save and Continue.
Βήμα 5: Δημιουργήστε Ομάδες Διαφημίσεων
Για να ορίσετε ομάδες διαφημίσεων, θα χρειαστεί να ορίσετε λέξεις κλειδιά για τις διαφημίσεις σας. Οι λέξεις κλειδιά είναι όροι αναζήτησης που τα χρησιμοποιεί το κοινό σας στην Google για να βρει την ιστοσελίδα σας ή τα προϊόντα που προσφέρετε.
Στις διαφημίσεις της Google, μπορείτε να δοκιμάσετε λέξεις κλειδιά στον τομέα Get keyword ideas και το εργαλείο θα σας δώσει ένα σωρό προτάσεις. Απλώς πατήστε στο σύμβολο της πρόσθεσης ώστε να προσθέσετε όρους αναζήτησης στην ομάδα διαφημίσεών σας.
Εδώ είναι το σημείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το Google Keyword Planner για να προσθέσετε περισσότερες λέξεις κλειδιά στην ομάδα διαφημίσεων. Θα σας εμφανίζει μέσο όρο μηνιαίων αναζητήσεων, τον ανταγωνισμό και τα ποσά προσφοράς για κάθε λέξη κλειδί.
Μια ακόμα επιλογή θα ήταν να χρησιμοποιήσετε εργαλεία SEO, όπως για παράδειγμα το SEMrush, ώστε να δείτε τις επί πληρωμή λέξεις κλειδιά του ανταγωνισμού σας.
Αφού δημιουργήσετε την ομάδα διαφήμισης, πατήστε Save and continue.
Βήμα 6: Δημιουργήστε μια Διαφήμιση
Τώρα, είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε την διαφήμιση κειμένου σας; Οι διαφημίσεις της Google, σας παρέχουν μια ζωντανή προεπισκόπηση του πως θα μοιάζουν οι διαφημίσεις σας.
Ορίστε τον τελικό σύνδεσμο της ιστοσελίδας σας και τους τίτλους. Η Google τώρα σας επιτρέπει να προσθέσετε 3 τίτλους (Headlines) για την διαφήμισή σας και κάθε τίτλος έχει ένα όριο 30 χαρακτήρων. Μπορείτε επίσης να συγκεκριμενοποιήσετε το path που θα εμφανίζεται στη διαφήμισή σας.
Τέλος, προσθέστε 2 περιγραφές για την διαφήμισή σας (κάθε περιγραφή έχει ένα όριο 90 χαρακτήρων) και μετά επιλέξτε Done and Create Text Ad.
Βήμα 7: Επιβεβαιώστε την Διαφήμιση
Το τελευταίο βήμα στη διαφήμιση μέσω Google είναι να ρίξετε μια τελευταία ματιά και στη συνέχεια να επιβεβαιώσετε τις ρυθμίσεις σας.
Η διαφήμισή σας τώρα θα εμφανίζεται στη σύνοψη των Google Ads, όπου μπορείτε να χειριστείτε και να τροποποιήσετε όλες τις ρυθμίσεις. Μπορείτε να προσθέτετε και να αφαιρείτε λέξεις κλειδιά από ομάδες διαφημίσεων, να κάνετε παύση σε μια καμπάνια, να αλλάξετε τις δημογραφικές ρυθμίσεις και άλλα.
Μετά τα παραπάνω, η διαφήμισή σας είναι πλέον διαθέσιμη και τρέχει στην Google. Αλλά πώς μπορείτε να μετρήσετε την απόδοσή της;
Πώς να Παρακολουθώ την Απόδοση των Διαφημίσεών μου στη Google;
Όσον αφορά στον έλεγχο της απόδοσης των διαφημίσεων, μπορείτε να συνδέσετε τα Google Ads με τα Google Analytics, ώστε να μπορείτε να παρατηρείτε την απόδοσή τους.
Με τον παραπάνω τρόπο, μπορείτε να λαμβάνετε αποφάσεις για τη βελτιστοποίηση της καμπάνιας σας. Βοηθάει στον εντοπισμό των λέξεων κλειδιών, των ομάδων διαφημίσεων και των διαφημίσεων που φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.
Και το πιο σημαντικό είναι πως οι αναφορές από τα analytics βοηθούν στη μελέτη του ROI (Return on investment) από τις διαφημιστικές σας καμπάνιες.
Θα χαρούμε να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 για να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες σας και να καταρτίσουμε μαζί το κατάλληλο διαφημιστικό πλάνο για την επιχείρηση σας
Για την dreamweaver.gr