Facebook eshop vs Instagram eshop
Τι λειτουργεί καλύτερα για το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Facebook eshop ή Instagram eshop. Ποιο από τα δυο είναι το καταλληλότερο πεδίο για να ξεδιπλώσει κάποιος τις πωλησιακές του προσπάθειες στο διαδίκτυο; Πέρασαν πια οι ημέρες που μια διαφήμιση στα social media ήταν αρκετή για να ενδιαφερθεί ο κόσμος και το e-shop σας να αποκτήσει αγοραστές.
Σε έναν κόσμο σε απευθείας σύνδεση με θέματα που τείνουν να ταιριάζουν, διασημότητες και συνεχή διαμοιρασμό ειδήσεων και τάσεων, οι επιχειρήσεις πρέπει να αγκαλιάσουν την αφήγηση για να ανοίξουν συζητήσεις, να προσελκύσουν τους αγοραστές τους και να μετατρέψουν τα Like και Share σε πωλήσεις.
Αλλά ποια κανάλια κοινωνικών μέσων ενημέρωσης είναι τα καλύτερα για να προσελκύσετε τους πελάτες σας και πώς ξέρετε ποιο είναι το σωστό για την επιχείρησή σας; Εδώ, θέσαμε σε δοκιμασία τους γίγαντες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης Facebook και Instagram .
Γιατί αγαπάμε μια καλή ιστορία
Από τα κλασσικά μυθιστορήματα μέχρι την επόμενη μεγάλη ταινία δράσης-περιπέτειας, οι άνθρωποι πάντα έχουν την τάση να ελκύονται από μια καλή ιστορία.Στον σύγχρονο κόσμο, αυτή η τάση παραμένει και καθώς συμμετέχουμε σε όλο και περισσότερες δράσεις κοινωνικών δικτύων (και επικοινωνούμε με φίλους, οικογένειες και ξένους σε όλες τις γωνιές του πλανήτη), μας αρέσει να μαθαίνουμε για περίεργα και υπέροχα πράγματα και να τα μοιραζόμαστε με τις πολύτιμες διαδικτυακές μας κοινότητες.
Μεταξύ των κορυφαίων δημοσιεύσεων στο Facebook το 2017 ήταν οι γεμάτες ζωντάνια ιστορίες μεξικανών αρτοποιών που υποστήριζαν τα θύματα του τυφώνα Harvey μετά τις πλημμύρες. Σε έναν κόσμο ψεύτικων ειδήσεων και τρομερών τραγωδιών, οι χρήστες του διαδικτύου κοιτάζουν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για να βρουν ιστορίες για να κάνουν τον κόσμο τους λίγο πιο φωτεινό. Και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πιο επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ τώρα χρησιμοποιούν επίσης την αφήγηση για να ελκύσουν πελάτες στις επιχειρήσεις που θα κοινοποιήσουν τα προϊόντα τους και θα ανοίξουν διάλογο μαζί τους.
Λοιπόν, πώς μπορείτε να κάνετε την επιχείρησή σας να γίνει μία από τις πιο συζητημένες στα κοινωνικά μέσα, και ποιο κανάλι είναι καλύτερο για σας;
Τι μπορεί να κάνει το e-shop μου στο Instagram και το Facebook;
Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές, ας δούμε τις ομοιότητες μάρκετινγκ μεταξύ των δύο.
Τόσο το Facebook όσο και το Instagram διοικούνται από τους ίδιους ανθρώπους, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι προσφέρουν παρόμοιες ευκαιρίες μάρκετινγκ. Αυτοί οι στόχοι μπορούν να καλυφθούν σε Facebook και Instagram:
• Γνωστοποίηση της επιχείρησης
• Προβολή
• Επισκεψιμότητα
• Δέσμευση
• Δυναμικές διαφημίσεις προϊόντων
• Μετατροπές
• Καθοδήγηση
• Βίντεο
Και τα 2 δίκτυα είναι συνδεδεμένα, επιτρέποντας σας να προσαρμόσετε και να μοιράσετε τις καμπάνιες και στα δύο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες λεπτές διαφορές μεταξύ των δύο που πρέπει να εξετάσετε πριν εφαρμόσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ.
Διαφήμιση στο Facebook
Με 2 δισεκατομμύρια χρήστες το μήνα (τουλάχιστον) το Facebook είναι ο κολοσσός των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης. Με την εξατομικευμένη ροή ειδήσεων, οι χρήστες μπορούν να συνδεθούν με φίλους και οικογένειες από όλο τον κόσμο και να σχολιάσουν και να μοιραστούν ενημερώσεις κατάστασης, συνδέσμους, φωτογραφίες και βίντεο.Η επιχείρηση σας πιθανώς ήδη έχει κάποιο είδος παρουσίας στο Facebook, αλλά αξιοποιείτε πλήρως τις ευκαιρίες μάρκετινγκ που έχει να προσφέρει;
Ποιοι το χρησιμοποιούν
Ως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Facebook χρησιμοποιείται από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη:
• Το 88% των ατόμων ηλικίας 18-29 ετών χρησιμοποιεί το Facebook
• Το 84% των ατόμων ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιούν το Facebook
• Το 72% των ατόμων ηλικίας 50-64 ετών χρησιμοποιούν το Facebook
• Το 62% των 65+ ετών χρησιμοποιούν το Facebook
Στην πραγματικότητα, περίπου το 79% των χρηστών του διαδικτύου συνδέονται στο Facebook παγκοσμίως, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να στοχεύσετε μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων σε ένα μόνο μέρος.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης στο Facebook;
Ο Mark Zuckerberg ενημέρωσε ότι στο εξής, το Facebook θα κάνει τις δημοσιεύσεις από τις επιχειρήσεις και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης λιγότερο εμφανή στις ειδήσεις των χρηστών του.
Αντ \’αυτού, το δίκτυο θα επικεντρωθεί σε δημοσιεύσεις που “ανοίγουν συζητήσεις και ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων”. Ουσιαστικά, δεν έχει σημασία αν η σελίδα της επιχείρησής σας έχει 2.000 ή 2 εκατομμύρια ακόλουθους. Αν το περιεχόμενό σας δεν είναι ενδιαφέρον, το κοινό σας δεν θα το δει. Έτσι τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να πετύχουν στο Facebook; Ακολουθούν μερικές εύκολες ιδέες για να ξεκινήσετε:
1. Να είστε πιο ανθρώπινοι
Ζούμε σε μια εποχή υπερφόρτωσης του μυαλού με πληροφορίες. Με μια γρήγορη αναζήτηση στη Google, μπορούμε να ανακαλύψουμε οτιδήποτε από το μήκος του Σινικού Τείχους της Κίνας μέχρι το μέγεθός του σουτιέν της Kim Kardashian, και ως εκ τούτου, το κοινό θέλει να λαμβάνει πληροφορίες περισσότερο από ποτέ.
Θέλουν να μάθουν από πού προέρχονται τα προϊόντα που αγοράζουν, ποιος τα κάνει και την ιστορία πίσω από το εμπορικό σήμα σας. Ωστόσο, με τόσα πολλά αναδυόμενα παράθυρα και διαφημίσεις online, το κοινό απενεργοποιείται με την συνεχή προβολή διαφημίσεων στo news feed τους, επομένως οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν στο ακροατήριό τους ένα οπτικό μάρκετινγκ, το οποίο αγγίζει βαθιά αυτά που κάνουν ενδιαφέρουν το ακροατήριο και το κάνουν μοναδικό.
Συστήστε στους πελάτες σας τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από την επιχείρηση σας και δημιουργήστε περιεχόμενο που το κοινό-στόχος σας δεν μπορεί παρά να του αρέσει, να το διαμοιράσει και να το σχολιάσει. Ασχοληθείτε με τα ενδιαφέροντά τους, απαντήστε στα σχόλιά τους και δημιουργήστε τη δική σας δυναμική online κοινότητα.
2. Φώτα, κάμερα, πάμε!
Μετά από μια γρήγορη κύλιση στη ροή ειδήσεων στο Facebook, ένα πράγμα γίνεται προφανές – το βίντεο είναι σίγουρα μια μεγάλη υπόθεση. Το πιο συζητημένο και κοινόχρηστο περιεχόμενό του στο Facebook είναι συχνά βίντεο, με τον μέσο χρήστη σύμφωνα με πληροφορίες να σπαταλά δύο ώρες την ημέρα παρακολουθώντας βίντεο online.
Αυτός είναι ένας τομέας όπου το Facebook έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι του Instagram. Στο Instagram, μπορείτε να δημοσιεύσετε μόνο βίντεο μέγιστου χρόνου 60 δευτερολέπτων, ενώ το Facebook επιτρέπει βίντεο έως και 240 λεπτά, δίνοντας σας αρκετό χρόνο για να δημιουργήσετε ένα εκπληκτικό περιεχόμενο.
3. Πειραματιστείτε με τη ζωντανή μετάδοση
Δεν έχετε τον προϋπολογισμό για μια εκπληκτική εκστρατεία βίντεο; Μην απελπίζεστε! Η ζωντανή μετάδοση είναι άλλος ένας τομέας που βρίσκεται σε άνοδο, ενώ λαμβάνουν κατά μέσο όρο έξι φορές περισσότερες αλληλεπιδράσεις με τα τυπικά βίντεο.
Κατά γενικό κανόνα, το κοινό δεν περιμένει γυαλιστερή τελειότητα από ζωντανά βίντεο. Αυτό που εκτιμούν είναι η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα της εκπομπής και η διορατικότητας που παρέχει. Έτσι, εάν η επιχείρηση σας συμβαίνει να είναι πίσω από ένα μεγάλο γεγονός ή αποκαλύπτετε ένα συναρπαστικό νέο λανσάρισμα, βγείτε στον αέρα χρησιμοποιώντας μόνο το τηλέφωνό σας – το ακροατήριό σας θα αγαπήσει μια εικόνα της επιχείρησης σας ‘πίσω απ’ την κουρτίνα’.
Ας δούμε για το instagram και ένα eshop
Ήταν το 2010 όταν αυτό το κυρίως για κινητά, εργαλείο κοινής χρήσης φωτογραφιών βγήκε στη σκηνή. Το Instagram επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν τα δικά τους προφίλ και να ανεβάζουν τις φωτογραφίες ή τα στιγμιότυπα βίντεο από την καθημερινότητά τους. Μπορείτε επίσης να ακολουθήσετε φίλους, οικογένειες, διασημότητες και influencers και να πατήσετε «Μου αρέσει» ή να σχολιάσετε τις φωτογραφίες τους, τις οποίες βλέπετε στο δικό σας feed.
Το 2016, το Instagram παρουσίασε τη δυνατότητα για «ιστορίες», η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο που παραμένουν σε απευθείας σύνδεση για 24 ώρες και τείνουν να χαρακτηρίζονται από πιο απλό και λιγότερο επιμελημένο περιεχόμενο.
Ποιοι χρησιμοποιούν το Instagram;
Με έμφαση στην αισθητική, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Instagram έχει ένα νεότερο, πιο καθοδηγούμενο από τάσεις κοινό από το Facebook:
• Το 59% των ατόμων ηλικίας 18-29 ετών χρησιμοποιεί το Instagram
• Το 33% των ατόμων ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιεί το Instagram
• Το 18% των ατόμων ηλικίας 50-64 ετών χρησιμοποιεί το Instagram
• Το 8% των ατόμων 65+ χρησιμοποιεί το Instagram
Ωστόσο, με ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό των 800 εκατομμυρίων χρηστών το μήνα και αυτό το δίκτυο απαιτεί επίσης μια πάρα πολύ καλά σχεδιασμένη στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου ειδικά σχεδιασμένη για το instagram.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης στο Instagram;
Ως εργαλείο κοινής χρήσης φωτογραφιών, το Instagram έχει να κάνει με όμορφα γραφικά. Στην πραγματικότητα, αν δεν έχετε υπέροχες εικόνες για να μοιραστείτε, τότε θα πρέπει να αγωνιστείτε για να γίνεται αντιληπτοί.
Σε αντίθεση με το Facebook, δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε απευθείας συνδέσμους από τον ιστότοπό σας στη ροή (εκτός από ιστορίες), ωστόσο το Instagram διαθέτει μια μορφή διαφήμισης για αγορές, η οποία σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα μίνι κατάλογο προϊόντων για το κοινό σας.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να χρησιμοποιήσετε το Instagram για το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου; Ακολουθούν ορισμένες κορυφαίες συμβουλές:
1. Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις
Ολόκληρα Brands έχουν κατασκευαστεί πάνω σε μια εντυπωσιακή οπτική απεικόνιση στο Instagram. Σκεφτείτε τι κάνει την επιχείρησή σας μοναδική και δημιουργήστε υπέροχες εικόνες που ταιριάζουν με τα ιδανικά της εταιρείας σας.
2. Πηγαίνετε πίσω απ’ τη σκηνή
Ωστόσο, το Instagram δεν αφορά μόνο τις φωτογραφίες. Όπως και με το Facebook, το Instagram επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στο βίντεο, ενώ τα σύντομα βίντεο στιγμιότυπων αποτελούν έναν χρήσιμο τρόπο για να μοιραστείτε νέες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας.Επιλέξτε αν θα μοιράζεστε φωτογραφίες, βίντεο ή βίντεο ζωντανής μετάδοσης στο κοινό σας. Και πάλι, οι χρήστες αναμένουν ότι η ζωντανή μετάδοση δεν θα είναι τόσο εντυπωσιακή, οπότε πειραματιστείτε με βίντεο πίσω από τη σκηνή, ζωντανές συνεντεύξεις και συστήστε στους πελάτες σας το ανθρώπινο πρόσωπο πίσω απ’ την επιχείρηση σας.
3. Τα προϊόντα σας σε δράση
Το Instagram είναι το τέλειο μέρος για να μοιραστείτε παραδείγματα των προϊόντων σας σε χρήση ή ακόμη και να βάλετε το ακροατήριό σας στο παιχνίδι να κάνει κάποια εργασία για εσάς. Δημιουργώντας ένα hashtag με γνώμονα το χρήστη, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους πελάτες να δημοσιεύουν τις δικές τους εικόνες και στη συνέχεια να επιλέγουν με το hashtag τα πιο κατάλληλα για να τα μοιράζονται στο feed σας – εύκολο περιεχόμενο που όλοι θα αγαπήσουν!
Μπορείτε να διαβάσετε και παλαιότερο άρθρο μας για το ζήτημα αυτό. Ξεχώρισε, Απόκτησε γνώση και βρες νέους πελάτες. Instagram για επιχειρήσεις
Facebook eshop vs Instagram eshop – ποιος νικάει;
Τόσο το Facebook όσο και το Instagram έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όταν πρόκειται για το ηλεκτρονικό εμπόριο και σε ποιο από αυτά επιλέγετε να δώσετε προτεραιότητα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιχείρηση σας.
Το Facebook είναι το κορυφαίο των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης που σας επιτρέπει να μοιράζεστε μια μεγάλη ποικιλία περιεχομένου προς αφήγηση σε ολόκληρο φάσμα ανθρώπων, αλλά αυξάνει τους περιορισμούς στην προωθητική προσέγγιση. Το Instagram έχει ένα νεότερο κοινό, αλλά με έμφαση σε πανέμορφα γραφικά, πρέπει να έχετε στο μυαλό σας μια υψηλή αισθητική πριν αρχίσετε να λέτε την ιστορία σας.
Τελικά, πρέπει να αποφασίσετε τους δικούς σας επιχειρηματικούς στόχους και να επεξεργαστείτε πώς να χρησιμοποιήσετε τα δυνατά σημεία κάθε πλατφόρμας για να πετύχετε τους στόχους σας. Θυμηθείτε, οι θεατές αγαπούν ιστορίες που είναι δημιουργικές, παθιασμένες και αυθεντικές και θα ασχολούνται μόνο με περιεχόμενο που δεν μπορούν παρά να μοιραστούν. Όπως ορθά λέει ο Seth Godin, επιχειρηματίας και συγγραφέας 35 best-sellers πάνω στο μάρκετινγκ “το μάρκετινγκ δεν αφορά πλέον τα πράγματα που κάνετε, αλλά τις ιστορίες που λέτε“.
Δείτε εδώ oμιλία στα πλαίσια του Money Show 2018 στο Hilton από τον υπεύθυνο παραγωγής της ομάδας μας , Θανάση Δαβαλά για το πως η ιστορία διαδραματίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην επιτυχία μιας ιστοσελίδας.[yotuwp type=”videos” id=”tOBV-4LCkR0″ ]
Το άρθρο αυτό αφορά τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ενός eshop ή τους φιλόδοξους ιδιοκτήτες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Ακόμα όμως και οι τελευταίοι που ενδεχομένως βρίσκονται ακόμα στο στάδιο κατασκευής του eshop τους πρέπει να τους απασχολήσει το ζήτημα αυτό ακόμα και σε αυτό το φαινομενικά πρώιμο στάδιο και εξηγούμαστε. Η διασύνδεση ενός eshop με το facebook ή με το instagram δεν μπορεί να αναλώνεται στο να υπάρχει ένα link που να οδηγεί από το eshop στα social media και από τα social media στο eshop.
Στην dreamweaver.gr έχουμε πρόσθετο που επιτρέπει να προσθέτουμε στο instagram ram shoppable posts (δημοσιεύσεις με δυνατότητα αγοράς) και να οδηγούμε μέσω αυτού πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. To αυτό έχουμε πράξει και για το facebook όπου έχουμε δημιουργήσει σε όλα μας τα πακέτα κατασκευής eshop ένα FacebookStore που συνδέει το eshop σας με την σελίδα / κατάστημα σας στο facebook και το οποίο σας επιτρέπει να πουλάτε τα προιόντα σας εντός της σελίδας σας στο facebook. Δεν εννοούμε με την μορφή post και link ή μέσω των δυνατοτήτων ecommerce εφαρμογής που παρέχει το facebook στις σελίδες του. Μιλάμε για ένα facebook eshop Facebook που τραβάει αυτόματα όλα σας τα προϊόντα, τα δεδομένα τους τις κατηγορίες και τα αποθέματα δημιουργώντας ένα πλήρες facebook eshop
Θα χαρούμε να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 και να μας στείλετε email στο s @ dreamweaver.gr για να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες σας. Φυσικά μπορείτε να δείτε και τις προτάσεις μας για facebook eshop πιο πριν ώστε να έχουμε μια βάση συζήτησης
Για την dreamweaver.gr