Αλληλεπίδραση και αύξηση κερδών στο eshop σας μέσω email marketing
Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 10ο
” Το παρόν άρθρο αποτελεί μέρος μιας σειράς άρθρων για συμβουλές για όσους σκέφτονται να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και μπορείτε να βρείτε το πρώτο του μέρος κάνοντας κλικ εδώ. ”
“Οι πωλήσεις σε ένα eshop βρίσκονται στο email marketing”.
Το έχετε ακούσει εκατό φορές μέχρι τώρα, αλλά αυτό το πρόβλημα είναι μόνο ημιαληθές. Δεν είναι αρκετή μια σημαντική λίστα email, η καλλιέργεια και η αλληλεπίδραση με τη λίστα σας – αυτό είναι το κλειδί για το επιτυχές μάρκετινγκ μέσω email. Ο βομβαρδισμός των συνδρομητών με μηνύματα πωλήσεων είναι εξίσου αποτελεσματικός με το να φωνάζεις σε ανθρώπους απρόκλητα να “αγοράσουν πράγματα”!
Για να αντλήσουν τις περισσότερες αποδόσεις από τις λίστες email τους, τα ηλεκτρονικά καταστήματα / eshop και οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής πρέπει να ταξινομήσουν, να στοχεύσουν και να παρακολουθήσουν τους ενδιαφερόμενους σε διάφορα επίπεδα.
Με άλλα λόγια, χρειάζεστε μια σωστή διοχέτευση πωλήσεων.Τώρα, μια διοχέτευση πωλήσεων μπορεί να είναι όσο περίπλοκη και σχολαστική θέλετε να είναι. Αλλά εδώ είναι μια απλή καταγραφή των 3 κύριων σταδίων που περνάνε οι ενδιαφερόμενοι από τη διοχέτευσή σας:
Στάδιο 1: Ενδιαφέρον
Το στάδιο πρώιμης απόκτησης, όπου ο ενδιαφερόμενός σας έχει εγγραφεί για ένα κουπόνι, οδηγό, μπόνους κ.λπ. αλλά δεν έχει αγοράσει τίποτα ακόμα. Ο πρωταρχικός στόχος της πρώτης φάσης; Κάντε τον πελάτη να εγγραφεί. Φροντίστε κατά την διάρκεια κατασκευής του eshop σας να έχετε κάνει τις απαραίτητες προβλέψεις έτσι ώστε η φόρμα εγγραφής στο eshop να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην πρώτη σελίδα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και φυσικά η διαδικασία να είναι απλή και σύντομη.
Στάδιο 2: Αλληλεπίδραση
Μετά την αρχική αγορά/αγορές, ο ενδιαφερόμενός σας είναι τώρα στο στάδιο 2, αλληλεπιδρά. Ο στόχος αυτού του σταδίου ;
Επιστροφή πελατών, με στόχο υψηλότερο όγκο πωλήσεων ανά πελάτη. Εδώ είναι που η ταξινόμηση, οι προωθήσεις και τα ενεργοποιημένα email αρχίζουν να αποκομίζουν ανταμοιβές που αυξάνουν τα έσοδα.
Η δουλειά σας δεν τελειώνει όταν οι επισκέπτες σας μετατραπούν σε πελάτες. Ένα email που πρέπει να στείλετε στους πληρωμένους πελάτες είναι το email συναλλαγής. Είναι ζωτικής σημασίας για τους εμπόρους eCommerce να αξιοποιήσουν τη δυναμική του μάρκετινγκ των email συναλλαγών, συμπεριλαμβάνοντας περιεχόμενο για ειδικές προσφορές, προγράμματα αφοσίωσης ή γενική επωνυμία, όπως συνδέσμους για τις σελίδες κοινωνικών μέσων σας.
Πολλοί έμποροι κάνουν το λάθος να στέλνουν γενικά email συναλλαγών, όπου απλά συμπεριλαμβάνουν τις πληροφορίες αγοράς και να το θέμα κλείνει εκεί. Αυτό θα ήταν μεγάλη χαμένη ευκαιρία δεδομένου ότι τα email συναλλαγών τείνουν να έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος και αλληλεπίδρασης από άλλες διαφημιστικές εκστρατείες (ναι, ακόμη και όταν χρησιμοποιείτε σταθερές κατατμήσεις σε αυτές τις καμπάνιες).
Στάδιο 3: Αποσύνδεση
Εάν οι ενδιαφερόμενοι δεν ανοίγουν τα email και δεν ανταποκρίνονται – έχουν αποσυνδεθεί. Ο στόχος της τρίτης φάσης είναι να επανενεργοποιηθούν οι αποσυνδεδεμένοι για αγορά. Είτε μέσω μιας εξατομικευμένης σειράς μηνυμάτων εγκατάλειψης, ειδικών προσφορών ή απλών ηλεκτρονικών μηνυμάτων ικανοποίησης που στοχεύουν να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον τους. Είτε αφορά την δημιουργία μιας ιστοσελίδας είτε την δημιουργία ενός eshop το newsletter σας και τα συλλεχθέντα emails πρέπει να διαχειρίζονται από μια βάση δεδομένων , είτε κάποιον εσωτερικό μηχανισμό εντός της ιστοσελίδας ή του eshop, είτε ενός εξωτερικού συνδεδεμένου μηχανισμού όπως π.χ. το MailChimp για να μπορείτε αφενός να έχετε οργανωμένα στατιστικά στοιχεία και αφετέρου να μετατρέπετε αυτούς τους επισκέπτες / παρ\’ ολίγον πελάτες σε πελάτες του eshop σας.
Εντυπωσιάστε τους Πελάτες με Κριτικές Χρηστών
Οι φίλοι σας σας σέρνουν έξω για γεύμα το βράδυ του Σαββάτου στην πόλη, επιλέγετε που θα φάτε. Αποφασίζετε “κινέζικο”. Έτσι, με το στομάχι να γουργουρίζει, σαρώνετε την πληθώρα των γύρω εστιατορίων, η μυρωδιά του φαγητού κάνει το γουργουρητό, βρυχηθμό. Εκεί!
Πέφτουν τα μάτια σας σε δύο κινέζικα εστιατόρια (δίπλα-δίπλα για κάποιο περίεργο λόγο), αλλά παρατηρείτε κάτι περίεργο:
- Εκτός από ένα σερβιτόρο που κοιτάζει με προσμονή το δρόμο μπροστά, το αριστερό εστιατόριο είναι άδειο. Οι άδειες καρέκλες του στοιχισμένες γύρω από κενά τραπέζια γεμάτα με τέλεια διατεταγμένα μαχαιροπίρουνα.
- Το εστιατόριο στα δεξιά είναι γεμάτο κόσμο. Μια παρέα χαχανίζει βγαίνοντας από αυτό, ο χαρούμενος κρότος των πιατικών τους ακολουθεί καθώς η πόρτα κλείνει.
Ποιο εστιατόριο κερδίζει την εμπιστοσύνη σας; Το γεμάτο με κόσμο , προφανώς.
Χωρίς σχόλια χρηστών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημά , είστε αυτό το έρημο εστιατόριο μια γεμάτη μέρα σε ένα πολυσύχναστο μέρος της πόλης. Η έλλειψη κοινωνικών αποδείξεων είναι από μόνη της αρνητική κοινωνική απόδειξη. Και η αρνητική κοινωνική απόδειξη καταστρέφει την αξιοπιστία σας και διώχνει τους πιθανούς πελάτες μακριά από το κατάστημά σας.
Επειδή αν και προέρχονται από πλήρως ξένους, οι online κριτικές συγκεντρώνουν ένα σημαντικό βαθμό εμπιστοσύνης. Το 84% των ανθρώπων εμπιστεύονται online κριτικές το ίδιο με προσωπικές συστάσεις. Και το 61% των πελατών διαβάζουν τις online κριτικές πριν αγοράσουν.
Άρα, πώς προσελκύετε υψηλές σε ποιότητα και αριθμό κριτικές που εδραιώνουν την αξιοπιστία του eshop σας; Φυσικά μην ξεχνάτε ότι κάθε κριτική είναι και μια δημοσίευση για το eshop σας. Δηλαδή ένα χρήσιμο backlink που έχει να προσφέρει πολλά στην διαδικασία προώθησης της ιστοσελίδας σας.
- Στείλτε φιλικά email
Οι πελάτες δεν πρόκειται να ψάξουν το μονοπάτι για στην πόρτα σας για να αφήσουν σχόλια. Η προσπάθεια συλλογής τους είναι το πρώτο βήμα για την αύξηση της κοινωνικής απόδειξης και της αξιοπιστίας σας. Αλλά πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να ρωτήσετε;
Αφού ο πελάτης σας διερεύνησε το προϊόν σας αρκετά ώστε να επωφεληθεί από αυτό.
Ορίστε μια καμπάνια email να ενεργοποιηθεί 1-2 εβδομάδες μετά την αγορά. Ένα απλό μήνυμα τύπου “δώσε μου μια κριτική” δεν αρκεί. Εξηγήστε πως εκτιμάτε το ενδιαφέρον τους, να είστε ευγενικοί και ρωτήστε πως μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα.
- Κάντε το εύκολο να γίνει κριτική
Χρειάζεστε πραγματικά την τοποθεσία του πελάτη σας; Το φύλο; Την ηλικία;
Αυτά τα φίλτρα μπορεί να σχετίζονται με την κριτική σας – πιθανότατα όχι. Αλλά, είναι αποδεδειγμένο πως όσο λιγότερες λεπτομέρειες έχουν να συμπληρώσουν οι άνθρωποι, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να συμπληρώσουν λεπτομερώς τα στοιχεία. Θέλετε να συγκεντρώσετε έναν τοίχο από πλούσιες μαρτυρίες και κριτικές;
Διατηρήστε τη διαδικασία κριτικής απλή, προσανατολισμένη στον πελάτη και χωρίς πόνο.
- Δώστε στους πελάτες ένα κίνητρο
Παρά τις πολύ λίγες δαπάνες για τη διαφήμιση, το Dropbox αξίζει δισεκατομμύρια.Το κάνουν πραγματικά εύκολο για τους χρήστες να λένε ο ένας στον άλλον για το προϊόν, ακόμη και δίνοντάς τους κίνητρα. Για παράδειγμα, όταν ένα άτομο που έχει Dropbox παραπέμπει ένα άλλο, και οι δύο έχουν μια αύξηση 500MB, εν αναμονή της εγγραφής. Αυτός ο τύπος συστήματος παραπομπής αύξησε τις εγγραφές στο Dropbox κατά 60%. Και διδάσκει ένα σημαντικό μάθημα όταν ζητάμε από τους ανθρώπους να αφήσουν σχόλια:
Οι ανταμοιβές και τα κίνητρα είναι ισχυρά εργαλεία για την παρακίνηση δράσης. Τα αιτήματα κριτικών ενδέχεται να σας δώσουν μερικές απαντήσεις, αλλά η ζήτηση σχολίων με δώρο που έχει το όνομα του κριτικού σας πάνω θα απογειώσει το ποσοστό απάντησης.
Για πιο αυθεντικές και αξιόπιστες κριτικές, εστιάστε σε κίνητρα μετά την αγορά – ή πολλαπλές αγορές. Αυτό εξασφαλίζει ότι δεν λαμβάνετε σχόλια από τυχαίους ή ανταγωνιστικές. Και αφαιρεί την υποψία ότι περάσατε το όριο “δωροδοκίας”.
Φυσικά το email marketing είναι μια διαδικασία στην οποία δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε τις απαιτήσεις του νέου κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων ( GDPR ). Για να μάθετε το τι απαιτεί αυτός μπορείτε να δείτε σχετική αρθρογραφία μας εδώ .
Για την dreamweaver.gr
Άννα Αγγελάκη – Θανάσης Δαβαλάς