Eshop με έδρα το σπίτι
Έναρξη eshop | Ηλεκτρονικό Κατάστημα νομοθεσία | Ηλεκτρονικό Κατάστημα Φορολογία
Αν πιστεύετε ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε και εσείς την ιστορία που ακούει στο όνομα Ηλεκτρονικό Εμπόριο οι ακόλουθες συμβουλές θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.
Πριν όμως καταπιαστούμε με διαδικαστικά ζητήματα ένα σημαντικό είναι αυτό της δημιουργίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και της διαχείρισης του. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρέχουμε το μοναδικό πιστοποιημένο πρόγραμμα Ειδικού e-commerce που αποδίδει 9 μονάδες ecvet αλλά το κυριότερο. Είναι ότι χρειάζεστε για να ξεκινήσετε μόνοι σας το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
1) Η έδρα της επιχείρησης
Όπως και για κάθε επιχείρηση απαιτείται η ενοικίαση ενός χώρου για να δηλωθεί ως έδρα της επιχείρησης σας δηλώνοντας μέσω TAXIS το αντίστοιχο μισθωτήριο συμβόλαιο . Αν έχετε κάποιον ιδιόκτητο χώρο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ).
Υπάρχει μία περίπτωση που ενδέχεται να γλιτώσετε την ενοικίαση χώρου. Αυτό είναι η περίπτωση του dropshipping, όπου η αποστολή των παραγγελιών πραγματοποιείται απευθείας στους πελάτες σας από τους προμηθευτές σας .
Αυτό όμως απαιτεί ο προμηθευτής σας να σας παρέχει μια βεβαίωση για την εφορία την οποία ο έφορος ενδέχεται να αρνηθεί
Σε περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών (που δεν απαιτείται αποθήκη για εμπορεύματα) μπορείτε να δηλώσετε ένα μέρος του σπιτιού σας ή συγγενικού προσώπου που να σας το παρέχει.
Φυσικά όμως η ενοικίαση χώρου για ένα eshop είναι μια οικονομική υπόθεση γιατί δεν χρειάζεστε να είστε σε μια δημοφιλή και κατ΄επέκταση ακριβή εμπορική οδό. Μια έδρα οπουδήποτε σας είναι υπεραρκετή.
2) Ορισμός επιχειρηματικής δραστηριότητας
Για να μπορέσετε να ξεκινήσετε ένα eshop πρέπει να προχωρήσετε στην δημιουργία μιας επιχείρησης ορίζοντας τους σωστούς ΚΑΔ.
Αν είστε ήδη ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης επικοινωνήστε με τον λογιστή σας για να ελέγξετε τους ΚΑΔ που μπορεί να χρειαστείτε, αν δεν τους έχετε ήδη ενσωματωμένους. Εάν δεν έχετε ήδη κάποια επιχείρηση της όποιας μορφής (ατομική, ΙΚΕ, ΕΕ, ΟΕ κλπ) ή σύσταση της είναι υποχρεωτική.Φυσικά πάντα υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας μιας εταιρείας στο εξωτερικό . Για αυτά όμως θα πρέπει να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 στα πλαίσια της συμβουλευτικής επιχειρήσεων μας για να δούμε τι λύσεις μπορούμε να εφαρμόσουμε στην περίπτωση σας.
Αν αποφασίσετε να ανοίξετε μια ατομική επιχείρηση να γνωρίζετε ότι τα ελάχιστα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι να ασφαλιστείτε σε ένα ασφαλιστικό ταμείο (ΕΦΚΑ – εκτός αν είστε ήδη ασφαλισμένος ως μισθωτός π.χ.) , να κάνετε την εγγραφή σας στο ΓΕΜΗ και να δηλώσετε την έναρξη δραστηριότητας σας ακολούθως στην αρμόδια ΔΟΥ για να λάβετε ΑΦΜ (σαν ατομική επιχείρηση παραμένει το προσωπικό σας ΑΦΜ)
Ενδεχομένως να χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή κάποιο online πρόγραμμα τιμολόγησης.
3) Προμηθευτές
Μια συνήθης περίπτωση στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η μεταπώληση ειδών που υπάρχουν σε eshop του εξωτερικού. Πολύ σημαντικό σε αυτή την περίπτωση είναι ο προμηθευτής σας και το eshop του να διαθέτει τα προϊόντα / υπηρεσίες του σε ηλεκτρονική μορφή , συνήθως αρχεία csv ή xml, για να τα εισάγετε στο eshop σας αυτόματα. Φυσικά πρέπει ο πάροχος του eshop σας να υποστηρίζει αυτή την δυνατότητα.
4) Εταιρίες ταχυμεταφορών (courier)
Προκειμένου να αποστέλλετε τις παραγγελίες, που υποβάλλονται στο e-shop σας, στους πελάτες σας πρέπει να απευθυνθείτε σε μια εταιρεία ταχυμεταφορών (courier). Θα τους ζητήσετε να σας δώσουν μια οικονομική προσφορά για τις αποστολές των δεμάτων σας και αυτοί θα σας δώσουν έναν τιμοκατάλογο με κόστη αποστολών ανά γεωγραφική περιφέρεια και βάρος παραγγελίας.
Προσοχή! Μην συνεργαστείτε με την εταιρεία courier που θα σας δώσει την οικονομικότερη προσφορά για να κάνετε δελεαστικότερες τις χρεώσεις αποστολής στο e-shop σας. Ελέγξτε στο διαδίκτυο τις κριτικές για κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών στην οποία απευθυνθήκατε.
Εάν διαβάσετε κριτικές που σας προβληματίσουν είναι καλύτερα να προχωρήσετε στην επόμενη εταιρεία. Μην ζημιώσετε την εικόνα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος με έναν οικονομικό μεν, αλλά αφερέγγυο δε διανομέα.
5) Σύμβουλοι Marketing και Σύμβουλοι GDPR
Συμβουλευτική Επιχειρήσεων
Δεν πρέπει να στηριχτείτε μόνο στο ένστικτο σας. Πρέπει να στηριχτείτε σε δεδομένα της αγοράς. Ένα business plan για το eshop σας είναι ένα βήμα που πρέπει να κάνει κάποιος ειδικός για εσάς.
GDPR τι πρέπει να κάνετε / κόστος
Στην περίπτωση του eshop Θα χρειαστεί να συμβουλευτείτε ειδικούς στο GDPR για τους Όρους & τις Προϋποθέσεις που θα ισχύουν για την σελίδα σας καθώς και για την Πολιτική Απορρήτου, μιας και τα προσωπικά δεδομένα και η χρήση τους επισύρουν μεγάλα πρόστιμα αλλά κυρίως είναι το μέσο για να δείξετε στην αγορά ότι είστε ακόμα ένα πρόχειρα στημένο eshop αλλά κάποιος που λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τον πελάτη του.
6) Κατασκευή Eshop
Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχει δυο μέρη. Το σχεδιαστικό και το λειτουργικό. Το σχεδιαστικό είναι αυτό που συνήθως τραβά την προσοχή του ιδιοκτήτη και εναποθέτει μεγάλο μέρος της ενέργειας και της προσοχής του σε αυτό. Αναντίλεκτα είναι ένα σημαντικό τμήμα της διαδικασίας κατασκευής ενός eshop. Το να μην είναι α – σχημο , δηλαδή χωρίς σχήμα θα οδηγήσει σε αποτυχία. Η σχηματική και χρωματική του αρμονία είναι απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας. Η λειτουργικότητα του όμως είναι ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο.
Μια χρήσιμη συμβουλή μέσα από την πολυετή εμπειρία μας. Κρατήστε το απλό στην χρήση, γρήγορο κατά την περιήγηση και να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό στον επισκέπτη – πελάτη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Οι πρωτοπόροι στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου Αμερικανοί χρησιμοποιούν τα αρχικά KISS που στέκει για το Keep It Simple Stupid .
Ένα eshop που δεν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το κοινό του, τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του αλλά μόνο με γνώμονα το δικό σας ένστικτο θα είναι μια αποτυχία. Δεν έχει κάτι το κακό η κρίση του ΕΓΩ σας. Απλά διαφέρει από τα ΕΓΩ όλων των άλλων και μόνο μέσω έρευνας και αξιολόγησης μπορεί να επιτευχθεί η μορφή το σχήμα και η λειτουργικότητα του eshop που θα ικανοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ανάγκες αυτού του κοινού. Αυτού που θα αποφασίσει την επιτυχία ή μη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
7) Προώθηση ιστοσελίδας
Προώθηση στα οργανικά αποτελέσματα της Google
Η πρώτη σελίδα στην Google. Ένας δύσκολος στόχος αναντίλεκτα. Ένας απαραίτητος στόχος όμως. Η απόδειξη απλή. Πόσες φορές αναζητήσατε κάτι πέραν της 1ης σελίδας που περιλαμβάνει 10 αποτελέσματα και φυσικά τις επι πληρωμή διαφημιστικές καταχωρήσεις της Google; Αν περάσατε ποτέ στην 2η σελίδα , μάλλον είναι επαγγελματική διαστροφή μελετώντας τον ανταγωνισμό σας. Ο πελάτης όμως έχοντας μπροστά του τόσους ιστοτόπους – ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πολύ δύσκολο να μην βρει αυτό που ψάχνει.
Από μελέτες το πρώτο αποτέλεσμα στην 1η σελίδα της Google λαμβάνει περίπου το 95% της συνολικής επισκεψιμότητας στην φράση / λέξη κλειδί ενώ το τελευταίο 10ο αποτέλεσμα στην πρώτη σελίδα λαμβάνει περίπου ένα 10% αυτής. Η τεράστια διαφορά τους νομίζω καταδεικνύει με τον πιο εμφαντικό τρόπο την σημασία της πρώτης σελίδας στην google.
Το ότι το site σας είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης δεν λέει απολύτως τίποτα. Είναι αναγκαία προϋπόθεση αλλά όχι ικανή συνθήκη για να σας βγάλει στην πρώτη σελίδα της Google. Κάντε μια οποιαδήποτε αναζήτηση και διαβάστε πόσα αποτελέσματα επιστρέφει η google. Από δεκάδες χιλιάδες μέχρι εκατοντάδες χιλιάδες αποτελεσμάτων – σχετικών με το ερώτημα σας ιστοσελίδων.
Το πως ακόμα και οι βασικές αρχές αποτελούν αντικείμενο ενός σεμιναρίου για την προώθηση ιστοσελίδων και σίγουρα δεν αρκούν αυτές οι γραμμές. Ελπίζουμε να μην θεωρηθεί αλαζονική η επόμενη δήλωση μας. Είναι απλά προιόν πολυετούς ενασχόλησης με το αντικείμενο της προώθησης ιστοσελίδων. Ξέρουμε το ΠΩΣ. Το έχουμε κάνει ΠΡΑΞΗ για εκατοντάδες πελάτες μας. Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν μας δώσετε την ευκαιρία να το κάνουμε και για ΕΣΑΣ.
Marketplaces (skroutz, bestprice κ.α.)
Η σύνδεση με το πλατφόρμες όπως skroutz, bestprice αλλά και με marketplaces του εξωτερικού όπως ebay, amazon έχουν να σας δώσουν πολλές πωλήσεις. Ποιο είναι το πρόβλημα όμως; Μόνο σε αυτούς που είναι πολύ φθηνοί στα προιόντα και τις υπηρεσίες τους. Πιστέψτε μας έχουμε δει να κλείνουν eshop που σημείωναν και πάνω από 100 πωλήσεις ημερησίως. Κατέληξαν να δουλεύουν για το κράτος και για τρίτους. Για αυτό πρέπει απαραιτήτως να κάνετε μια έρευνα αγοράς προτού ξεκινήσετε .
Διαφήμιση στην Google
H διαφήμιση στην Google μέσω του συστήματος διαφήμισης Google Ads (παλαιότερα Google AdWords) είναι η δημιουργία διαφημίσεων μέσω της προαναφερθείσας πλατφόρμας οι οποίες προβάλλονται σύμφωνα με λέξεις / φράσεις κλειδιά τις οποίες έχουμε επιλέξει. Το ύψος της πληρωμής που υπολογίζεται στην βάση των κλικ εξαρτάται από τις επιλεγμένες λέξεις / φράσεις κλειδιά και τον ανταγωνισμό που υπάρχει σε αυτές αλλά το θετικό είναι ότι μπορείτε εσείς να καθορίσετε τον ημερήσιο προυπολογισμό σας . Για να μάθετε περισσότερα παρακαλούμε κάντε κλικ στην ιστοσελίδα μας εδώ
Διαφήμιση στο facebook / Διαφήμιση στο InstaGram
Τα social media και ειδικότερα για την χώρα μας το facebook και το instagram είναι τα κύρια μέσα για τις όποιες διαφημιστικές σας προσπάθειες στο internet. Υπάρχουν πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων που η μεγάλη πλειοψηφία των πωλήσεων τους γίνεται μέσω των κοινοτήτων που έχουν αναπτύξει σε αυτά τα social media .
Σίγουρα όμως δεν αρκεί το όποιο δίκτυο γνωστών σας. Ακόμα και αν το προφίλ σας έχει 5000 φίλους (το ανώτατο όριο φίλων για έναν λογαριασμό) σε μια κλήση προς αυτούς για να κάνουν like στην σελίδα σας το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό (εξαρτάται από το περιεχόμενο της σελίδας) που θα ανταποκριθεί θετικά ανέρχεται στο 10%, δηλαδή περίπου 500 άτομα, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται στο 1% – 5% που σημαίνει από 50 – 250 άτομα. Νούμερα που πραγματικά δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα για ένα νέο eshop που φιλοδοξεί να μπει σε μια αγορά με κοινότητες που έχουν πενταψήφιες και εξαψήφιες κοινότητες από πίσω τους.
Για να μάθετε περισσότερα για την διαφήμιση στο facebook κάντε κλικ εδώ ενώ για την διαφήμιση στο instagram κάντε κλικ εδώ
Κλείνοντας
Ηλεκτρονικό Κατάστημα νομοθεσία
.Νομοθεσία eshop . Στο επισυναπτόμενο pdf μπορείτε να διαβάσετε τον Νόμο ΓΕΜΗ και τις διατάξεις για ηλεκτρονικά καταστήματα / eshops
Ηλεκτρονικό Κατάστημα Φορολογία / Φορολογία eshop
Παρότι η φορολογία για ένα eshop είναι αυτή της νομικής μορφής της επιχείρησης που βρίσκεται πίσω από αυτό πρέπει να τονιστεί στο σημείο αυτό ότι σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου. ( ειδική έκθεση αριθ. 12/2019 ) , με τίτλο «Ηλεκτρονικό εμπόριο: πολλές από τις προκλήσεις που σχετίζονται με την είσπραξη του ΦΠΑ και των τελωνειακών δεσμών δεν έχουν αντιμετωπιστεί»,και η οποία διαπιστώνει ότι η είσπραξη των ορθών ποσών ΦΠΑ και τελωνειακών δασμών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει προβληματική από πολλές απόψεις το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται πολλές φορές ως μέσο φοροδιαφυγής .
Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης για την φορολογία ή έδρα του eshop που μπορεί να είναι τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις τις οποίες το άρθρο αυτό δεν μπορεί να καλύψει.
Θα χαρούμε όμως αν μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 για να συζητήσουμε τις απορίες σας και να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση για εσάς.
Για την DreamWeaver.Gr
Θανάσης Δαβαλάς