Email Marketing
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εξακολουθεί να είναι μια πολύ επιτυχημένη μορφή ψηφιακού μάρκετινγκ που εγγυάται μετατροπές επισκέψεων σε πωλήσεις, διότι απαιτεί από τους επισκέπτες να συμμετέχουν· με άλλα λόγια, γνωρίζετε ήδη ότι οι παραλήπτες των e-mail σας ενδιαφέρονται κάπως για την εταιρεία σας και, συνεπώς, είναι πολύ πιθανόν να αγοράσουν κάτι.
73. Δημιουργήστε ένα κατάλογο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσετε μια αποτελεσματική εκστρατεία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι να συγκεντρώσετε μια αρκετά μεγάλη λίστα επαφών. Μπορείτε να προσκαλέσετε απευθείας τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, ή να ζητήσετε την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν οι πελάτες εκπληρώνουν μια αγορά. Όταν ζητάτε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να είστε σαφής για το τι θα κάνει η εταιρεία σας με αυτές τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, θα πρέπει να καθησυχάσετε τους πελάτες που δεν είναι πρόθυμοι να προσφέρουν τη διεύθυνσή τους σε άλλους ότι τα μηνύματα θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την προώθηση αποκλειστικών εκπτώσεων και προσφορών, ή ότι τα άτομα μπορούν να αποσύρουν τη συμμετοχή τους από τον κατάλογο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά πάσα στιγμή.
74. Προσπαθήστε να μπείτε στη λίστα επιτρεπόμενων email.
Το «whitelisting» εγγυάται ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δεν θα τοποθετηθούν στα ανεπιθύμητα μηνύματα του παραλήπτη, και, αντ \’αυτού, πάντα θα φθάνουν στο inbox τους. Αυτό επιτυγχάνεται πιο εύκολα μόνο αν ο παραλήπτης σας προσθέσει στη λίστα επαφών του, κάτι που θα πρέπει να ζητήσετε ρητά στο αρχικό e-mail σας. Ακόμα και αν κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας προνοήσατε να έχετε μια φόρμα συλλογής email και ένα μηχανισμό αποστολής τους προτιμήστε την χρήση μιας υπηρεσίας σαν το mailchimp.com. Αποφεύγετε σε μεγάλο βαθμό να χαρακτηριστεί το domain σας ως spammer και έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες μέσω αυτού τόσο το email σας να φτάσει επιτυχώς στους παραλήπτες του αλλά και πλήθος εργαλείων για να δείτε τα αποτέλεσματα αυτής της προωθητικής σας ενέργειας.
75. Αποστέλλετε τα emails σας στρατηγικά.
Να είστε σαφής σχετικά με τη συχνότητα με την οποία θα σταλούν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και κρατήστε την υπόσχεση σας. Αυτό γίνεται κυρίως για να μην γίνεται ενοχλητικοί με την αποστολή τακτικών μηνυμάτων, πιο συχνά από ό, τι είπατε αρχικά. Η προώθηση της ιστοσελίδας σας χρειάζεται σχεδιασμό και οργάνωση όπως κάθε σοβαή επιχειρηματική ενέργεια.
76. Προσωποποίηση των emails.
Εαν είναι δυνατόν, εφαρμόστε τη μέθοδο προσωποποίησης μηνυμάτων σας προς παραλήπτες, βάση του τι ξέρετε για την αγοραστική συμπεριφορά τους. Αντί να στείλετε μια γενική διαφήμιση σε μια τεράστια λίστα επαφών, μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό να χωρίσετε τον κατάλογο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας σε ομάδες παραληπτών βάση δημογραφικών δεδομένων, ή βάση της αγοραστικής συμπεριφορά τους, και να στέλνετε emails που θα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια και σχετικότητα με αυτά τα χαρακτηριστικά. Για αυτό τον λόγο στην dreamweaver.gr κατά την κατασκευή ενός e-shop μεριμνούμε στην φόρμα newsletter να υπάρχει μια κατηγοριοποίηση είτε σε αρχικό στάδιο από τον επισκέπτη είτε ακολούθως από τον διαχειριστή του ηλεκτρονικού καταστήματος.
77. Ενημερωτικά δελτία.
Τα ενημερωτικά δελτία είναι μια εναλλακτική λύση παρά τα στερεοτυπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα ενημερωτικά δελτία προσφέρουν στους παραλήπτες πιο πολύτιμες πληροφορίες, και ενθαρρύνουν περισσότερους επισκέπτες να δηλώσουν συμμετοχή στο κατάλογο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Τα ενημερωτικά δελτία πρέπει να περιλαμβάνουν ανακοινώσεις, ενημερώσεις, ή ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικές με τον τομέα σας, πέραν των πωλήσεων ή των περιγραφών των προϊόντων.
78. Διατηρήστε επαφή με auto-responders.
Η εγγραφή σε σύστημα αυτόματης απάντησης είναι ένα απο τα πιο αποτελεσματικά μέσα διατήρησης επαφής με τους παραλήπτες στη λίστα e-mail σας, και δεν περιορίζει την επαφή με μόνο διαφημίσεις (το οποίο μπορεί να καταντήσει ενοχλητικό για κάποιους παραλήπτες). Με ένα σύστημα αυτόματης απάντησης, η εταιρεία σας μπορεί να εκδώσει αυτόματα μια σειρά απο σύντομα αλλά ενημερωτικά άρθρα σχετικά με ένα θέμα. Όταν ένας πελάτης δηλώνει συμμετοχή στο κατάλογο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, αυτός ή αυτή θα αρχίσει να λαμβάνει αυτόματες απαντήσεις σε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα αποφασίσετε εσείς ή η εταιρεία σας.
79. Αναλύστε τα analytics.
Πόσοι πελάτες πραγματικά άνοιξαν το email σας; Πόσα άτομα έκαναν κλικ σε ένα link μέσα σ’αυτό; Πόσοι αποφάσισαν να ακυρώσουν τη συμμετοχή τους απο τη λίστα email σας; Τα ερωτήματα αυτά μπορούν να απαντηθούν μέσω των Analytics, τα οποία, όταν αναλυθούν προσεκτικά και συχνά, μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε εύστοχες αλλαγές στη στρατηγική σας. Η αποτίμηση κάθε σας διαφημιστικής σας ενέργειας στο internet και ο επανασχεδιασμός της βάσει των αποτελεσμάτων της αποτελεί τον θεμέλιο λίθο του ψηφιακού marketing
Για την DreamWeaver.Gr
Θανάσης Δαβαλάς