Email Marketing τι είναι; Πως κάνω email marketing;
To email marketing στην Ελλάδα και στον κόσμο και οι προβλέψεις για το 2020
Πίσω στο 1971, όταν στάλθηκε το πρώτο email από τον μηχανικό υπολογιστών Ray Tomlinson, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι αυτό θα γινόταν μια αποτελεσματική στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για την αλληλεπίδραση με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες.
Με το συνολικό αριθμό των 2,5 δισεκατομμυρίων χρηστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παγκοσμίως, το email marketing είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, να μεταφέρετε ένα μήνυμα του brand σας, να διατηρείτε επαφή με τους αναγνώστες σας, να αποκτάτε πελάτες και ακόμα και να παρέχετε υποστήριξη πελατών, όποια κι αν είναι η επιχειρηματική σας εξειδίκευση.
Αλλά το θέμα είναι το εξής:
Ένας μέσος επαγγελματίας χρήστης στέλνει και λαμβάνει 126 emails την ημέρα το 2019:
Με ένα μεγάλο αριθμό μαζικών μηνυμάτων και ανεπιθύμητων μηνυμάτων spam, το email σας μπορεί να θαφτεί στα εισερχόμενα ή να ενοχλήσει τους πιθανούς πελάτες σας. Με άλλα λόγια, χρειάζεται γνώση και εμπειρία για να τρέξετε μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.
Γιατί να ασχοληθείτε με το email marketing το 2020;
Πως κάνω email marketing;
Παρόλο που φαίνεται δύσκολο να ακουστεί τε μέσα από το θόρυβο με το email marketing, το 59% των εμπόρων εξακολουθεί να βλέπει το μεγαλύτερο ROI (return of investement ) από το email. Γιατί; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:
- Το 61% των πελατών θέλουν οι εταιρείες να τους παρέχουν πληροφορίες μέσω email
- Το 59% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι τα email επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς τους
- Το 49% των χρηστών λένε ότι θέλουν να λαμβάνουν διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τις αγαπημένες τους εταιρείες σε εβδομαδιαία βάση
Το email έχει κινηθεί πέρα από μια τάση μάρκετινγκ και έχει γίνει μέρος της ζωής – κάτι απαραίτητο όπως το νερό ή ο ηλεκτρισμός. Ένας από τους κύριους λόγους που οι «γκουρού» ισχυρίζονται ότι το email είναι ένα νεκρό εργαλείο μάρκετινγκ είναι επειδή εξετάζουν το πώς οι νέοι επικοινωνούν στο διαδίκτυο. Οι έφηβοι και οι νέοι ενήλικες συχνά επικοινωνούν μέσω των κοινωνικών δικτύων και των chat εφαρμογών, όχι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Ωστόσο, το ότι ο μέσος μαθητής γυμνασίου δεν συντάσσει ένα email για να συνομιλήσει με τους φίλους του δεν σημαίνει ότι αυτή η μορφή επικοινωνίας δεν είναι πολύτιμη στην καθημερινή μας ζωή – ή στην επιχείρησή σας.
Το Optinmonster μοιράστηκε πόσο παγκόσμιο είναι το email marketing, κατηγοριοποιώντας τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά ηλικιακή ομάδα. Περισσότερο από το 90% των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών χρησιμοποιούν το email για να επικοινωνούν και το 75% αυτών των νέων δηλώνει ότι το email είναι ένα «γεγονός της καθημερινής ζωής».
Ακολουθούν κάποια email marketing παραδείγματα που θα σας βοηθήσουν να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις δυνατότητες που αυτό παρέχει
5 Παραδείγματα & Στρατηγικές email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου που βελτιώνουν τις πωλήσεις
Το email marketing είναι απολύτως κρίσιμο για την επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Θα μπορούσαμε να πούμε μέχρι και ότι δεν μπορείτε να έχετε το ένα χωρίς το άλλο. Οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Amazon και πολλοί άλλοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο email marketing ως εργαλείο για να τραβούν τους πελάτες πίσω στις ιστοσελίδες / eshop τους.
Για αυτό και εμείς στην dreamweaver.gr σε όλα μας τα πακέτα κατασκευής eshop όχι μόνο φροντίζουμε να διαθέτει την κατάλληλη υποδομή για την συλλογή και διαχείριση emails των πελατών πάντα με απόλυτο σεβασμό στις απαιτήσεις του gdpr για το email marketing αλλά και την σύνδεση του με μηχανισμούς αποτελεσματικής διαχείρισης και αποστολής email όπως το MailChimp έτσι ώστε να μπορεί ο πελάτης μας να έχει όλα τα σύγχρονα email marketing εργαλεία στην διάθεση του
Παρόλο που χρησιμοποιούμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εδώ και πολλά χρόνια, εξακολουθεί να θεωρείται η πιο αποτελεσματική μορφή μάρκετινγκ. Γιατί; Πέρα από το να πάρεις τηλέφωνο, το email είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην άμεση επαφή με έναν πελάτη.
Βέβαια επειδή το email είναι τόσο διαδεδομένο, χρειάζεται ένα σημαντικό ποσό δημιουργικότητας για να ξεχωρίσετε μέσα στα εισερχόμενα email. Το να κάνεις έναν πελάτη να ανοίξει ένα email είναι αρκετά δύσκολο, πόσο μάλλον να τους κάνεις να κάνουν κλικ σε μια προσφορά. Βοηθά να υπάρχει έμπνευση κατά τη δημιουργία της εκστρατείας.
Σε αυτό το άρθρο θα εξερευνήσουμε 5 παραδείγματα email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου και θα συζητήσουμε τις στρατηγικές και τις συμβουλές πίσω από την εκτέλεσή τους.
Παράδειγμα email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου #1: Email Καλωσορίσματος
Τα email καλωσορίσματος πιστώνονται με την αύξηση των εσόδων κατά 320% σε σχέση με άλλα διαφημιστικά emails.
Και όμως μόνο το 58% των επιχειρήσεων τα στέλνει.
Έτσι, στους 42% από εσάς λείπει ένα σοβαρό βήμα.
Ανάλυση αυτής της στρατηγικής email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου:
Το Ευχαριστούμε: Βεβαιωθείτε ότι το πρώτο πράγμα που οι νέοι συνδρομητές σας βλέπουν από εσάς είναι ένα ευχαριστήριο σημείωμα. Η εμφάνιση της εκτίμησης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε μια σχέση.
Τι Σημαίνει Αυτό: Καθορίστε συνεπάγεται η συνδρομή. Διαχωρίστε τη συχνότητα των μηνυμάτων σας και τι περιέχουν.
Λευκή λίστα: Δεν θέλετε να διακινδυνεύσετε την πιθανότητα τα emails σας να καταλήγουν στα ανεπιθύμητα μηνύματα, οπότε παρακινήστε τους παραλήπτες να βάλουν την “από” διεύθυνσή email σας στη λευκή λίστα.
Κωδικός έκπτωσης: Ξεκινήστε δυναμικά τη συζήτηση με τους συνδρομητές σας, δίνοντάς τους άμεση και συγκεκριμένη αξία. Και, φυσικά, προτρέψτε τους για μια αγορά.
Παράδειγμα email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου #2: Ειδοποίηση Έκπτωσης
Εάν η επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου σας έχει εκπτώσεις, οι συνδρομητές email σας πρέπει να το γνωρίζουν. Εξάλλου, όλος ο λόγος που έχουν εγγραφεί είναι για να λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με το πότε θα έχετε εκπτώσεις και προσφορές. Έτσι δώστε τους αυτό που θέλουν.
Ανάλυση αυτής της στρατηγικής email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου:
Εστιασμένο στην εικόνα: Η αξία αυτού του email δεν είναι μόνο η έκπτωση 30%, αλλά και η προβολή του πόσο επιθυμητά είναι τα πράγματα τα οποία έχουν 30% έκπτωση. Η χρήση εικόνων υψηλής ποιότητας δείχνει στους παραλήπτες σας ότι λαμβάνουν 30% έκπτωση σε κάτι που θέλουν να αγοράσουν. Το 30% έκπτωση σε κάτι που δεν θέλουν εξ’ αρχής αποδίδει 0% αξία.
Πολλαπλές Προσκλήσεις σε Δράση: Διευκολύνετε τους παραλήπτες σας να περιηγηθούν στο τμήμα που ενδιαφέρονται έχοντας ένα μόνο κύριο CTA (που οδηγεί στην αρχική σας σελίδα) και στη συνέχεια πολλαπλά δευτερεύοντα CTA που τους επιτρέπουν να πάνε γρήγορα σε αυτό που θέλουν.
Η Αξία, Μπροστά και στο Κέντρο: Όποια και αν είναι η προώθησή σας – είτε ένα μείον 10%, είτε 1+1 δώρο είτε τα δωρεάν μεταφορικά – αυτή η προώθηση πρέπει να βρίσκεται στη γραμμή θέματος και στον τίτλο του email σας. Είναι ο λόγος που οι άνθρωποι κάνουν κλικ, οπότε μην το κρύβετε. Αναδείξτε το.
Όλα αυτά όμως αποτελούν βήματα – στάδια κατά την διάρκεια της κατασκευής της ιστοσελίδας σας γιατί πρέπει να αποτελούν οργανικά μέρη και όχι πρόσθετα της τελευταίας στιγμής
Παράδειγμα email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου # 3: Προώθηση Διαγωνισμών
Οι διαγωνισμοί στο διαδίκτυο αποτελούν έναν από τους καλύτερους τρόπους για να παράγει αναγνώρισει και να προωθεί τις πωλήσεις της η επιχείρησή σας.
Παρόλο που οι διαγωνισμοί είναι εκπληκτικοί για τη δημιουργία περισσότερων υποψήφιων πελατών, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε την υπάρχουσα λίστα σας για να αρχίσετε το παιχνίδι.
Ο τρόπος με τον οποίο το κάνετε αυτό είναι να παροτρύνετε τους συμμετέχοντες να μοιραστούν τον διαγωνισμό με τα δίκτυά τους: δώστε τους επιπλέον θέσεις όταν το μοιράζονται.
Ανάλυση αυτής της στρατηγικής email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου:
Περιορισμένος Χρόνος: Ενθαρρύνετε τους παραλήπτες να εισέλθουν και να μοιραστούν κάνοντας το διαγωνισμό ανοιχτό μόνο για μερικές εβδομάδες. Οι άνθρωποι μπορεί να ενδιαφέρονται, αλλά είναι επίσης τεμπέληδες. Δώστε τους έναν καλό λόγο για να ενεργήσουν τώρα, και όχι την επόμενη εβδομάδα.
Συνεπείς Εικόνες: Αυτό το email θα στείλει τα άτομα σε μια συγκεκριμένη σελίδα διαγωνισμού. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε την ίδια (ή πολύ παρόμοια) εικόνα και γλώσσα για να διατηρείτε συνεπή την καμπάνια σας. Θα βελτιώσει τα ποσοστά μετατροπής.
Προσφορά Πακέτου: Εάν η επιχείρησή σας πωλεί προϊόντα χαμηλότερης αξίας, εξετάστε ένα πακέτο βραβείων και όχι ένα μόνο προϊόν. Το σύνολο είναι κάτι περισσότερο από το άθροισμα των τμημάτων του.
Παράδειγμα email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου #4: Ειδοποίηση Νέου Προϊόντος
Αυτό είναι το απλούστερο από όλα τα βασικά email ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς πηγαίνει σε όλους (χωρίς τμηματοποίηση) και έχει τον απλούστερο “στόχο” – δείτε τι είναι καινούργιο.
Ανάλυση αυτής της στρατηγικής email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου:
Εστιασμένο στην εικόνα: Το νέο σας προϊόν είναι, εξ ορισμού, νέο και συναρπαστικό. Θέλετε να παρουσιάσετε αυτή την φρεσκάδα (ειδικά σε προηγούμενους αγοραστές) με έναν οπτικό τρόπο. Όπως και με μια εταιρεία λογισμικού, όπου βεβαιωνόμαστε πάντα να παρουσιάσουμε την πλατφόρμα μας που ενημερώθηκε πρόσφατα, μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να αναδείξει τους λαμπερούς νέους τροχούς της.
Σύντομο και στοχευμένο: Μην φλυαρείτε στο email του νέου προϊόντος σας. Κρατήστε τα μηνύματά σας σύντομα και αφήστε την εικόνα και την αντίστοιχη σελίδα του προϊόντος στον ιστότοπό / eshop σας να μιλήσουν από μόνες της.
Κάντε το να Μοιράζεται Εύκολα: Προσθέστε το shareabiilty στο email του νέου προϊόντος σας, για να κάνετε τους πελάτες σας να το μοιραστούν στα δίκτυά τους. Δοκιμάστε κάτι όπως “Ψάχνετε για δώρα αυτά τα Χριστούγεννα; Μόλις τσέκαρα το νεότερο [προϊόν] της [μάρκας] σας και φαίνεται υπέροχο. Μπορείτε να τα δείτε στον [σύνδεσμο].
Προσθέστε μια Πρόσκληση σε Δράση υψηλής αντίθεσης: Κάντε σαφές το πού πρέπει να κάνουν κλικ οι παραλήπτες σας με ένα μεγάλο κουμπί υψηλής αντίθεσης. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθούν τα κλικ στα μηνύματα email που δεν έχουν εξατομικευτεί.
Ουσιαστικά ακολουθείτε τους βασικούς κανόνες στην διαδικασία προώθησης μιας ιστοσελίδας που έχει στόχο να σας ανεβάσει όσο το δυνατόν υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα της Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης αλλά και τους ίδιους κανόνες που ακολουθούμε στην διαφήμιση στο internet είτε αυτή αφορά διαφήμιση στο facebook, διαφήμιση στην Google , διαφήμιση στo Instagram , διαφήμιση στο Youtube και σε άλλα social media
Email marketing παράδειγμα ηλεκτρονικού εμπορίου #5: Email Εγκατάλειψης του Καλαθιού Αγορών
Περίπου 3 από τα 4 προϊόντα που προστίθενται σε ένα καλάθι αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου εγκαταλείπονται – κάτι που μπορεί να είναι ένα από τα πιο απογοητευτικά πράγματα στις online πωλήσεις.
Καταβάλλετε τόση προσπάθεια για να κάνετε κάποιον να πάει στην ιστοσελίδα σας, βελτιστοποιείτε τη σελίδα του προϊόντος, κάνατε ακόμη και τους επισκέπτες σας να πουν “ναι, θέλω να το αγοράσω αυτό, θα το βάλω στο καλάθι μου”, μόνο για να καταλήξουν να το φύγουν και να το αφήσουν.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Λοιπόν, σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε το 2016
Το 61% των καλαθιών εγκαταλείπεται λόγω απρόβλεπτων δαπανών που δεν ήταν στην αρχική προσφορά.
Το 35% εγκαταλείπεται επειδή η ιστοσελίδα ήθελε να δημιουργήσει λογαριασμό ο υποψήφιος αγοραστής
Το 27% εγκαταλείπεται λόγω υπερβολικά πολύπλοκων διαδικασιών πληρωμής
Έτσι, αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να αποφύγετε. Αλλά πώς μπορείτε να πάρετε πίσω το (ας πούμε, τουλάχιστον) 50% των ανθρώπων που εγκατέλειψαν το καλάθι αγορών τους στον ιστοτόπο / eshop σας;
Η απάντηση είναι ένα email εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών.
Τα email εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών είναι απίστευτα αποτελεσματικά και υπάρχουν στοιχεία που το αποδεικνύουν. Σύμφωνα με το Moosend, τα email εγκατάλειψης του καλαθιού έχουν ένα ανοιχτό ποσοστό 45%, ενώ μερικές εταιρείες βλέπουν ποσοστό κλικ 50% και ποσοστό μετατροπής 50% για όσους έκαναν κλικ. Αυτά είναι άνευ προηγουμένου επίπεδα εμπλοκής και υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα κινητοποιηθούν οι πελάτες. Μια συνηθισμένη ερώτηση για το email marketing αφορά το κόστος . Αυτό ποικίλλει από μια σειρά παραγόντων όπως αν υπάρχουν τα emails ή θα συλλεχθούν και με ποιον τρόπο, τον αριθμό των παραληπτών και άλλους. Βλέπετε όμως ότι το κόστος του να μην έχεις μεθόδους email marketing σε ένα eshop είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Ανάλυση αυτής της στρατηγικής email marketing ηλεκτρονικού εμπορίου:
Και πάλι, εστιασμένο στην εικόνα: Θέλετε να δείξετε πόσο όμορφο και επιθυμητό είναι το προϊόν που έβαλαν στο καλάθι αγορών τους.
Προσθήκη Αξίας: Εάν ο #1 λόγος που οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τα καλάθια τους είναι λόγω απρόβλεπτων δαπανών, μειώστε το κόστος με δωρεάν μεταφορικά ή έναν κωδικό κουπονιού.
Έκτακτο: Το «πάρτε το στο σπίτι πριν τελειώσει» προσθέτει αυτό το έκτακτο στην εμπειρία του αγοραστή που παρακινεί τους υποψήφιους πελάτες σας.
Email marketing Ελλάδα
Το email marketing στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την προώθηση των πωλήσεων, αν χρησιμοποιηθεί φυσικά σωστά. Για να είστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας και να διασφαλίσετε ότι οι συνδρομητές σας θα αγαπήσουν τις καμπάνιες email σας, σκεφτείτε τις ανάγκες τους και δοκιμάστε τις τάσεις του email marketing. Εξάλλου, η γνώση των τάσεων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραδώσετε το μήνυμά σας με τον τρόπο που οι συνδρομητές σας θέλουν να το παραλάβουν.
Εταιρείες για Email marketing
Με ποια κριτήρια να επιλέξετε μια εταιρεία για email marketing; Ένα ερώτημα που εύλογα γεννάται μετά την ανάγνωση του άρθρου. Η λέξη κλειδί εδώ είναι πάλι η ολιστική προσέγγιση.
Μια εταιρεία email marketing που διαθέτει τις τεχνικές γνώσεις για να αναλάβει από την αρχή μέχρι το τέλος το τεχνικό κομμάτι της εργασίας θα παρέχει καλύτερα αποτελέσματα από μια εταιρεία που θα χρειαστεί να μιλήσει / ζητήσει / καθοδηγήσει τον web designer / web developer σας.
Μια εταιρεία email marketing δεν πρέπει να έχει μόνο τεχνικούς αλλά κυρίως να έχει τους ανθρώπους που μπορούν να αναλάβουν και το επικοινωνιακό μέρος μιας καμπάνιας που δεν είναι μόνο το γραφιστικό της σκέλος αλλά και η σύνταξη του περιεχομένου.
Τέλος πρέπει να διαθέτει τα κανάλια εκείνα τα οποία θα επιτρέψουν την μαζική αλλά ορθή εισαγωγή emails από στοχευμένο κοινό άρα και να διαθέτει πρόσβαση σε δεδομένα μεγάλης κλίμακας ( big data ) από πηγές όπως το facebook, google και άλλα sites στον κυβερνοχώρο για να κάνετε ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ αποστολή. Τι νόημα έχει να στείλετε 1.000.000 emails σε αδιάφορο προς εσάς κοινό και όχι 100 που να απευθύνονται όμως σε δυνητικούς υποψήφιους πελάτες σας;
Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 ή μας στείλετε email στο s at dreamweaver.gr για να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες σας