Φειςμπουκ – Facebook. Νέο design για την πασίγνωστη ιστοσελίδα

Φειςμπουκ – Facebook. Εκ νέου σχεδιασμός της ιστοσελίδας που άλλαξε το ρου του διαδικτύου

 

Και όμως το facebook αποφάσισε να αλλάξει το design του εντός του έτους αυτού. Ένα δύσκολο εγχείρημα τόσο σε αισθητικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο. Οι εικόνες που θα δείτε ακολούθως είναι μια πρόγευση από την beta έκδοση (δοκιμαστική έκδοση) του νέου περιβάλλοντος για το facebook – φειςμπουκ

 

Η ακόλουθη εικόνα δίνει μια γενική εικόνα του νέου περιβάλλοντος και το πως θα βλέπει ο χρήστης την αρχική σελίδα του facebook – φειςμπουκ

 

Φειςμπουκ

Στην επόμενη εικόνα βλέπουμε τις προσπάθειες του facebook να βελτιώσει την αναζήτηση εντός του. Ένα νέο streamlined way (ροή) για να μπορεί ο χρήστης να βρίσκει γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα αυτό που αναζητά. Βλέπετε τα notifications στα δεξιά που επιτρέπουν στον χρήστη να έχει μεγαλύτερο βαθμό διαδραστικότητας με τους άλλους χρήστες

Στην επόμενη εικόνα βλέπουμε πως το facebook – φειςμπουκ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μεγαλύτερες γραμματοσειρές και ένα ιδιαίτερα απλοποιημένο περιβάλλον εργασίας για να διευκολύνει τους χρήστες του. Στις ΗΠΑ αυτή την τάση / μεθοδολογία που χρησιμοποιείται ευρέως τόσο στην κατασκευή ιστοσελίδων όσο και στην κατασκευή eshop την ονομάζουν με τα αρχικά KISS ( Keep It Simple Stupid – Κράτησε το απλό ανόητε).

Είναι μια πάγια τακτική την οποία ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια στην dreamweaver.gr όλα τα χρόνια της λειτουργίας μας. Στόχος της ιστοσελίδας δεν είναι να κερδίσει κάποιο βραβείο σε κάποιον διαγωνισμό web design. Στόχος είναι να είναι ελκυστικός και ευκολόχρηστος για τον πελάτη (αν αφορά ηλεκτρονικό κατάστημα – eshop) ή τον απλό επισκέπτη (αν αφορά ιστοσελίδα)

Στην ακόλουθη εικόνα βλέπουμε μια αλλαγή που εκ πρώτης όψεως θα θεωρηθεί αποκλειστικά σχεδιαστικά με την προσθήκη ενός dark mode . Η απόχρωση αυτής της οθόνης όμως έχει επίσης ως στόχο σαν ένα  AntiGlare Filter για την διευκόλυνση του χρήστη επισκέπτη.

Στην ακόλουθη εικόνα βλέπουμε ότι το facebook – φειςμπουκ δίνει ιδιαίτερο βάρος στην προβολή υλικού video . Ήταν πριν από 6 χρόνια περίπου όταν το facebook είχε ανακοινώσει ότι ξεπέρασε σε αριθμό των videos που είδαν οι χρήστες το YouTube. Βέβαια σε αυτό συνέβαλαν και τακτικές όπως το autoplay, ο αλγόριθμος του facebook έδινε προτεραιότητα στην εμφάνιση των βίντεο ενώ οι κακές γλώσσες  ανέφεραν ότι τα post που περιείχαν βίντεο με link από το youtube έτειναν να εξαφανίζονται και να μην εμφανίζονται.

Ας μην ξεχνούμε ότι τόσο η διαφήμιση στο facebook όσο και η διαφήμιση στο Google ( που συμπεριλαμβάνει το Youtube) είναι τα μέσα που προτιμούν τόσο οι διαφημιστές στο διαδίκτυο όσο και οι απλοί χρήστες του σαν τους αποδοτικότερους τρόπους online διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Βλέπουμε λοιπόν full screen προβολή για τα βίντεο , γεγονός που παρέχει μια πληρέστερη εμπειρία στην παρακολούθηση ενός βίντεο ενώ το commenting / σχολιασμός στις ιστορίες του facebook (facebook stories) καθώς και στα albums έχουν ένα νέο βελτιωμένο layout.

 

Πολλά θα ειπωθούν για αυτή την σχεδιαστική και λειτουργική αλλαγή που επιχειρεί το facebook. Είναι αλήθεια ότι ο επανασχεδιασμός μιας τόσο επιτυχημένης ιστοσελίδας όπως το facebook κρύβει πολλούς κινδύνους γιατί το κοινό είναι εξοικειωμένο με το υπάρχον περιβάλλον εργασίας. Από την άλλη υπάρχει ο αντίλογος ότι η δημοφιλία του τα τελευταία χρόνια έχει πάρει την κάτω βόλτα.

Που κρύβεται η αλήθεια; Όπως πάντα μάλλον κάπου στην μέση. Αν δούμε την ακόλουθη εικόνα με τα στατιστικά χρήσης του από την χώρα μας για το 2019 βλέπουμε πάνω από 5 εκ. χρήστες μόνο στην χώρα μας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2020 θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τα social media αφού η αλλαγή αυτή θα πυροδοτήσει παντού εξελίξεις

 

 

Για την dreamweaver.gr

Θανάσης Δαβαλάς

 

Rate this post
Close Popup