Πωλήσεις ηλεκτρονικών φαρμακείων – 2020

Αύξηση των online αγορών στα ηλεκτρονικά φαρμακεία της τάξεως του  16,9% καταγράφθηκε στο πρώτο  εξάμηνο του 2020 με την εκτίμηση για τον συνολικό τους τζίρο να υπολογίζεται στο ποσό των  109,8 εκατ. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το ΑΠΕ και συμπεριλαμβάνονται στην εξαμηνιαία έκθεση της εταιρείας Convert Group.

Ένα τζίρο που ουσιαστικά διαμοιράζονται τα περίπου 70 online ηλεκτρονικά φαρμακεία που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά.

Να σημειωθεί ότι στις πωλήσεις αυτές των online φαρμακείων δεν περιλαμβάνονται τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ) τα οποία ο δρόμος έχει ήδη ανοίξει για την διάθεση τους μέσω αυτών και προβλέπεται να εκτινάξει τον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων και φυσικά να μειώσει τον τζίρο των φαρμακείων που δεν διαθέτουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Λέμε ότι ο δρόμος έχει ανοίξει γιατί όχι μόνο συζητείται εδώ και πολύ καιρό μεταξύ των αρμόδιων και εμπλεκόμενων φορέων το πως θα γίνει δεδομένου ότι η χώρα μας είναι μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 και δεν  έχει εφαρμόσει την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.

Φυσικά η ανάπτυξη του κλάδου των φαρμακείων ήταν δυσανάλογη αφού παρατηρήθηκε τα μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία να απορροφούν μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της ανάπτυξης πάντα σε σχέση με τα μικρότερα σε μέγεθος ενώ εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ο όρος μεγάλο φαρμακείο όσο αφορά ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο δεν έχει να κάνει με το μέγεθος του φυσικού φαρμακείου που βρίσκεται πίσω από το ηλεκτρονικό φαρμακείο αλλά με παράγοντες τεχνικούς (διαδικτυακές υποδομές) όπως π.χ. την πλατφόρμα κατασκευής του e-shop καθώς και το διαφημιστικό – προωθητικό πρόγραμμα που ακολουθεί το κάθε ηλεκτρονικό φαρμακείο  και άλλους όπως την διαθεσιμότητα των προιόντων κ.α.

Ο κορωνοιός εδώ ξεκίνησε τον χορό της ανάπτυξης όπου παρατηρήθηκε να περνούν σε δεύτερη μοιρά  μια σειρά δημοφιλών προιόντων όπως π.χ.  τα προϊόντα που συμβάλλουν στην απώλεια βάρους και να παίρνουν τα πρωτεία στις πωλήσεις προιόντα   υγιεινής των χεριών όπως αντισηπτικά τζελ ,οινόπνευμα κ.α., ενώ ραγδαία ήταν η άνοδος των πωλήσεων των βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, ως απόρροια της προσπάθειας των καταναλωτών να ενισχύσουν την υγεία του οργανισμού τους έναντι της πανδημίας.

Ετσι, σύμφωνα με την προαναφερθείσα έκθεση και για το διάστημα από τις 24 Φεβρουαρίου 2020 έως και τις 31 Μαρτίου 2020, τα στοιχεία της Convert Group τα ηλεκτρονικά φαρμακεία κατέγραψαν μια αύξηση των πωλήσεων στα προϊόντα υγιεινής των χεριών κατά 8.373%.

Στις πρώτες θέσεις είδαμε να φιγουράρουν είδη καθαρισμού (με αύξηση 3.447%), αντιβηχικά σκευάσματα (301%), ενώ στις βιταμίνες καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 163%.

Ενισχυμένες ήταν επίσης οι πωλήσεις διαφόρων συσκευών μέτρησης, κυρίως θερμόμετρων και οξύμετρων, καταγράφοντας αύξηση 131%. ενώ είδαμε και μείωση πωλήσεων 39%, σε κάποιες κατηγορίες προιόντων όπως αυτά που αφορούν την απώλεια βάρους .

Η προετοιμασία για εφοδιασμό και η επιστροφή στην «κανονικότητα» τον Απρίλιο όμως συνέχισαν την εκτόξευση των πωλήσεων των online φαρμακείων με τον φετινό Απρίλιος να αναδεικνύεται ο μήνας με τις υψηλότερες πωλήσεις που έχουν σημειωθεί ποτέ στον κλάδο, με τον συγκλονιστικό ρυθμό ανάπτυξης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και καταγράφοντας δεκαπλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.

Πλέον παρατηρείται άνοδος , πάντα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και σε άλλες κατηγορίες προιόντων όπως  +85% σε προϊόντα ομορφιάς & προσωπικής φροντίδας, +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το ομολογουμένως άκρως εντυπωσιακό +205% σε προϊόντα υγείας.

Το παραπάνω μοτίβο όμως ακολούθησε και το καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα €45 τον Απρίλιο (+4€ συγκριτικά με τον Απρίλιο ’19) εμπεριέχοντας κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά πάντα  με τον Απρίλιο του 2019).

Στον αντίποδα, βρέθηκε ο δείκτης μετατροπής – conversion rate  που  μειώθηκε από το 3,5% που ήταν, κατά μέσο όρο, το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο, λόγω των ελλείψεων προϊόντων, αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.

Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι, η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το 1ο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% σε σχέση με το 37,2%, που ήταν το ίδιο διάστημα το 2019.

Αξιοσημείωτο ήταν ότι η κατηγορία «Υγιεινή Χεριών» είχε φέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.

Ο κορωνοϊός φαίνεται πως επηρέασε και τα κανάλια προώθησης των online φαρμακείων, με τις οργανικές αναζητήσεις στην Google να πρωταγωνιστούν το Μάρτιο και τον Απρίλιο, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των παραγγελιών, που ήρθε από τις διαφημίσεις στην Google , στις διαφημίσεις σε facebook και αλλού καθώς από τις μηχανές σύγκρισης τιμών όπως το skroutz.gr ,bestprice.gr κ.α.

Στην DreamWeaver.Gr έχοντας πολυετή εμπειρία στον κλάδο και με ένα κομμάτι άνω του 10% στον χώρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις προκειμένου η ανάπτυξη του και κυρίως αυτή που προβλέπεται για το 2021 να γίνει κτήμα – κέρδος για το πελατολόγιο μας , παλιό αλλά και το νέο.

Μην διστάσετε να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 και μέσω email στο s at dreamweaver dot gr για να συζητήσουμε το πως θα δημιουργήσουμε για εσάς και το φαρμακείο σας ακόμη μια ιστορία επιτυχίας.

Rate this post
Close Popup