Τι είναι το SEO
SEO (search engine optimization)
Τι είναι το SEO : Τι είναι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης; Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποιες πρώτες σύντομες απαντήσεις και ορισμούς .
Προτού ξεκινήσουμε να πούμε ότι ακόμα και οι βασικές αρχές και γνώσεις απαιτούν ένα κατ΄ελάχιστο τρίμηνο επαγγελματικό πρόγραμμα – σεμινάριο seo σαν αυτό που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (δείτε την προκήρυξη εδώ ) , και το οποίο δέχεται αυτή την περίοδο αιτήσεις μέχρι τις 14/02/2021 με διδάσκων και ακαδημαϊκά υπεύθυνο τον δικό μας Θανάση Δαβαλά.
Σε αυτό το σύντομο άρθρο θα αποπειραθούμε να σας μεταφέρουμε μια πρώτη ιδέα.
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η τέχνη και η επιστήμη της δημιουργίας – προώθησης ιστοσελίδων προκειμένου αυτές να καταστούν “ελκυστικές” στις μηχανές αναζήτησης.
Όσο καλύτερο είναι το SEO ενός ιστότοπου, τόσο πιο πιθανό είναι κάποιος να συναντήσει τον ιστότοπο αυτό όταν αναζητά πληροφορίες στο Διαδίκτυο.
Να τι πρέπει να γνωρίζετε για το SEO για να βελτιώσετε την απόδοση του ιστότοπού σας.
Τι είναι το seo / βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης;
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι η προσπάθεια να ανεβάσουμε έναν ιστότοπο ψηλότερα στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης.
Το SEO επιδιώκει να τροποποιήσει συγκεκριμένους παράγοντες που είναι γνωστό ότι επηρεάζουν τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης.
Το επιτυχημένο SEO μπορεί να κάνει ορισμένες σελίδες πιο ελκυστικές για τις μηχανές αναζήτησης από ό, τι παρόμοιες σελίδες που ανταγωνίζονται για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις λέξεων-κλειδιών.
Όσο καλύτερη είναι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης μιας ιστοσελίδας, τόσο υψηλότερη είναι η κατάταξη που θα επιτύχει στις λίστες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Το SEO μπορεί να βοηθήσει έναν ιστότοπο να ξεπεράσει ανταγωνιστές που προσφέρουν παρόμοιο προϊόν ή υπηρεσία.
Κάποιος που κάνει Googles μια ερώτηση όπως “παπούτσια για μπάσκετ” μπορεί να δοκιμάσει μερικά διαφορετικά αποτελέσματα, αλλά μάλλον δεν θα βυθιστεί σε πολλές σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Χιλιάδες οι σελίδες με τα αποτελέσματα αλλά δυστυχώς η πρώτη σελίδα της Google χωράει μόνο 10 αποτελέσματα εκ των οποίων το 1ο αποτέλεσμα θα πάρει περίπου το 95% της επισκεψιμότητας και το 10 λιγότερο από 5%.
Όπως καταλαβαίνετε ούτε λόγος για την δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων…
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το SEO είναι σημαντικό – όσο νωρίτερα εμφανίζεται ο ιστότοπός σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο πιθανότερο είναι να έχετε υψηλή επισκεψιμότητα.
Πώς λειτουργεί η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης;
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης έχει εξελιχθεί σημαντικά με τα χρόνια.
Στις πρώτες μέρες του SEO, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων «γεμίζουν» λέξεις-κλειδιά σε μετα-ετικέτες λέξεων-κλειδιών ιστοσελίδας για τη βελτίωση της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.
Σε απάντηση, η Google άρχισε να αγνοεί εντελώς τις μετα-ετικέτες λέξεων-κλειδιών από το 2009 και μετά.
Η τρέχουσα βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης επικεντρώνεται σε τεχνικές όπως η διασφάλιση ότι κάθε ιστοσελίδα έχει τις κατάλληλες ετικέτες τίτλου και ότι το περιεχόμενο δεν είναι μικρής έκτασης ή χαμηλής ποιότητας.
Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι πρωτότυπο, αυθεντικό, πραγματικό, γραμματικά σωστό και ελκυστικό για τους χρήστες.
Τα άρθρα με κακή επεξεργασία με ορθογραφία και γραμματικά λάθη θα υποβιβαστούν από τις μηχανές αναζήτησης.
Οι τεχνικές πτυχές του ιστότοπου – ταχύτητα και ποιότητα κωδικοποίησης – επηρεάζουν επίσης την απόδοση του SEO.
Οι λεγόμενες “εκτός σελίδας” στρατηγικές είναι επίσης σημαντικές για το SEO. Αντί να εξετάζουν μόνο την ίδια την ιστοσελίδα, οι σύγχρονες μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη άλλους παράγοντες όπως ο αριθμός των συνδέσμων προς μια σελίδα. (τα λεγόμενα backlinks )
Όσο περισσότεροι εισερχόμενοι σύνδεσμοι προς μια ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερη θα κατατάσσεται στις μηχανές αναζήτησης. Οι πιο πολύτιμοι σύνδεσμοι είναι αυτοί που προέρχονται από ποιοτικούς, σχετικούς ιστότοπους.
Το blogging επισκεπτών (εργασία δημοσίευσης σε ιστότοπους και ιστολόγια άλλων ατόμων) είναι μια μέθοδος δημιουργίας συνδέσμων που είναι ασφαλής και αποτελεσματική.
Η δημιουργία συνδέσμων μπορεί επίσης να επιτευχθεί κοινοποιώντας περιεχόμενο σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το LinkedIn, το Twitter και το YouTube.
Το περιεχόμενο που έχει κοινοποιηθεί εκτενώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λαμβάνεται υπόψη από τις μηχανές αναζήτησης ως ένδειξη ιστότοπων υψηλότερης ποιότητας.
Προσοχή όμως . Μην πληρώνετε για συνδέσμους! Αυτό το είδος πρακτικής μπορεί να απαγορεύσει τον ιστότοπό σας από το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης
Καταλογογράφηση και ευρετηρίαση ιστότοπων
Οι μηχανές αναζήτησης βρίσκουν και καταλογογραφούν ιστοσελίδες μέσω λογισμικού spidering (επίσης γνωστού ως webcrawling).
Το λογισμικό Spidering “ανιχνεύει” μέσω του Διαδικτύου και συλλαμβάνει πληροφορίες από εκατοντάδες δισεκατομμύρια ιστότοπους.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ευρετηρίων μηχανών αναζήτησης.
Δυστυχώς, δεν λειτουργεί το ίδιο το λογισμικό spidering μηχανών αναζήτησης με τον ίδιο τρόπο, επομένως αυτό που δίνει σε μια σελίδα μια υψηλή κατάταξη σε μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να μην είναι απαραίτητα μια υψηλή κατάταξη σε μια άλλη.
Αντί να περιμένουν μια μηχανή αναζήτησης να ανακαλύψει μια νέα σελίδα, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων μπορούν να υποβάλουν τη σελίδα απευθείας στις μηχανές αναζήτησης για καταλογογράφηση.(indexing)
Ειδικοί SEO | SEO Expert | SEO Specialist
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση του ιστότοπού τους ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο πρόσληψης ειδικού σε θέματα SEO.
Αυτοί οι ειδικοί seo παρακολουθούν όλες τις αλλαγές στις λειτουργίες της μηχανής αναζήτησης, ώστε να μπορούν να βελτιστοποιήσουν ανάλογα τις σελίδες.
Επίσης, συμβαδίζουν με τις αλλαγές στις διάφορες πολιτικές υποβολής μηχανών αναζήτησης.
Όταν επιλέγετε έναν σχεδιαστή για να δημιουργήσετε έναν επιχειρηματικό ιστότοπο, θα πρέπει να τους ρωτήσετε για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, καθώς το SEO πρέπει να ενσωματωθεί στις σελίδες σας.
Παρόλο που δεν είναι ποτέ αργά για βελτιστοποίηση ή τροποποίηση σελίδων που έχουν ήδη δημοσιευτεί, είναι πολύ πιο εύκολο να συμπεριλάβετε τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης κατά τη δημιουργία της σελίδας.
Μερίδιο αγοράς μηχανών αναζήτησης
Σύμφωνα με το NetMarketShare, μια ομάδα που παρακολουθεί τη χρήση μηχανών αναζήτησης, η Google είναι μακράν η πιο κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης
Ακολουθεί η πλήρης ανάλυση των πέντε κορυφαίων μηχανών αναζήτησης κατά μερίδιο αγοράς τον Ιούνιο του 2020:
- Google: 83,94%
- Baidu: 6,73%
- Bing: 6,23%
- Yahoo !: 1,45%
- Yandex: 0,89%
Αυτά σε παγκόσμιο επίπεδο όμως. Όσο αφορά την χώρα μας η απάντηση είναι μια και ακούει στο όνομα Google. Απλά σκεφθείτε. Πότε κάνατε αναζήτηση εκτός της Google;
Θα χαρούμε να μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 ή να μας στείλετε email στο s at dreamweaver dot gr για να συζητήσουμε αναλυτικά τις ανάγκες σας και να συντάξουμε το βέλτιστο προωθητικό πλάνο για την ιστοσελίδα και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ( eshop )