Προώθηση eshop
Προώθηση e-shop και τεχνικές για αύξηση των πωλήσεων σας.
Προώθηση eshop: Η προώθηση ενός e-shop είναι μια συζήτηση και ένα θέμα που σίγουρα δεν μπορεί να εξαντληθεί σε ένα άρθρο.
Στο άρθρο μας αυτό η φιλοδοξία μας είναι να παρουσιάσουμε κάποια δεδομένα που θα οδηγήσουν αναντίλεκτα σε κάποιες παραδοχές για τους άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθεί ο ιδιοκτήτης ενός eshop / ηλεκτρονικού καταστήματος.
Το πιο σημαντικό κομμάτι πιστεύουμε ότι είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας του eshop σας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποτιμούμε άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά στα οποία θα αναφερθούμε ακολούθως.
Ας τεκμηριώσουμε αρχικά τον ισχυρισμό μας ο οποίος δεν ακολουθεί ομολογουμένως την πεπατημένη πολλών.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα eshop Α ,ή ακόμα και ένα φυσικό κατάστημα, που έχει ένα προϊόν και κρίνεται από την τιμή του και το aftersale service καθώς και άλλους παράγοντες και ένα ανταγωνιστικό eshop Β το οποίο πουλά το ίδιο προϊόν.
Το eshop A έχει ένα ποσοστό πώλησης 2% επί των επισκεπτών του. Αυτό σημαίνει ότι ανά 100 επισκέπτες κάνει 2 πωλήσεις
Το eshop B έχει διπλάσια ποσοστά πώλησης ανά επισκέπτη (4% ήτοι 4 πωλήσεις ανά 100 επισκέπτες) εξαιτίας μιας σειράς λόγων (καλύτερη τιμή, καλύτερο after sales service και διαδικτυακή φήμη κ.α. )
Το eshop Α όμως λόγω εκτεταμένης διαφήμισης στο facebook έχει 1000 επισκέπτες την εβδομάδα σε αντίθεση με το το eshop B που έχει 100 επισκέπτες την εβδομάδα.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το eshop A θα κάνει μέσα στην εβδομάδα 1000 * 2% = 20 πωλήσεις ενώ το eshop B το οποίο έχει διπλάσια ποσοστά πώλησης από το eshop A (μια τέτοια διαφορά είναι πολύ δύσκολη να συμβεί στην αλήθεια αλλά χρησιμοποιούμε την υπερβολή για λόγους καλύτερης εμπέδωσης του παραδείγματος) θα πουλούσε 100 * 4% = 4 πωλήσεις.
Άρα το eshop B θα έπρεπε μέσα από τις 16 επιπλέον πωλήσεις να καλύψει το κόστος της διαφήμισης στο facebook ενώ δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι ένας από τους παράγοντες που πουλάει σε μικρότερο ποσοστό των επισκεπτών του είναι και η ακριβότερη τιμή του προιόντος σε σχέση με το eshop A.
Δυο πολύ σημαντικές διευκρινήσεις επιτρέψτε μας σε αυτό το σημείο.
Στην διαφήμιση στο διαδίκτυο δεν υπάρχει ακριβή και φθηνή διαφήμιση. Υπάρχει αποτελεσματική και μη αποτελεσματική διαφήμιση.
Αν π.χ κάνετε την οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια , π.χ τυπώσετε ένα φυλλάδιο, και αυτό μαζί με τα έξοδα διανομής τους κοστίσουν 100 ευρώ και δεν έχετε παρά μόνο 1 πώληση από αυτό ενώ σε μια άλλη επενδύσετε 1000 ευρώ στην διαφήμιση και από αυτήν προκύψουν πολλές πωλήσεις ποια θεωρείτε ότι είναι η ακριβή και ποια η φθηνή διαφήμιση;
Πως θα το ανακαλύψουμε αυτό; Για να υπολογίσουμε το κέρδος μας από μια διαφημιστική ενέργεια πάντα σε σχέση με το τι δαπανήσαμε για αυτήν , την επονομαζόμενη απόδοση επένδυσης (ROI – Return Of Investement).
Για να το υπολογίσουμε αφαιρούμε το συνολικό κόστος μας από τα έσοδα που έγιναν σαν αποτέλεσμα των διαφημιστικών μας ενεργειών και διαιρούμε το αποτέλεσμα αυτό με το συνολικό κόστος.
Έχουμε λοιπόν την Απόδοση επένδυσης (ROI) να ισούται = με τα (Έσοδα μείον – το Κόστος πωληθέντων αγαθών) δια του / Κόστους των πωληθέντων αγαθών.
Δεύτερη πολύ σημαντική παρατήρηση. Το eshop B επιτυγχάνει την επισκεψιμότητα του μέσω της διαφήμισης που πραγματοποιεί στο facebook και σε άλλα social media. Το 1000 επισκέπτες την εβδομάδα με ένα μέσο κόστος κλικ στα 0,10 λεπτά , ένα υψηλό κόστος που όμως μας επιτρέπει να έχουμε στοχευμένο κοινό για την διαφήμιση μας είναι ο απλός και άμεσος τρόπος επίτευξης του στόχου αυτού.
Το skroutz, το bestprice και άλλα market places έχουν περίπου το ίδιο κόστος ανά κλικ και εκεί για να το επιτύχετε πρέπει να έχετε την καλύτερη τιμή και να είστε ψηλά στον πίνακα αποτελεσμάτων κάτι που σας μεγαλώνει υψηλά το κόστος των πωληθέντων αγαθών.
Όμως αν δεν βρίσκεσαι τις λεωφόρους του διαδικτύου , που είναι το Google, το Facebook, το Instagram , το Youtube τα διάφορα marketplaces τότε πως θα επιτύχεις την ΟΠΟΙΑ επισκεψιμότητα;
Όταν πληρώνουμε ένα ακριβό ενοίκιο σε μια πολυσύχναστη εμπορική οδό ενώ θα μπορούσαμε για τα ίδια τετραγωνικά να πληρώναμε πολύ μικρότερα ποσά σε μια μη εμπορική οδό αυτό δεν είναι έξοδα διαφήμισης σε μηνιαία βάση αφού το κάνουμε προσδοκώντας να δουν περισσότεροι την βιτρίνα μας αυξάνοντας έτσι τα ποσοστά πώλησης μας;
Κανείς δεν θα έρθει απευθείας στο domain name του eshop σας όσο εύηχο και αν αυτό είναι. Ακόμα και στην συνοικιακή όδο έχουμε μια συνοικία. Με ένα domain name δεν έχουμε τίποτα από θέμα επισκεψιμότητας.
Μπορείτε να δείτε ακολούθως την ομιλία του υπεύθυνου παραγωγή μας Θανάση Δαβαλά στο Hilton στο Money Show το 2018 να αναλύει το ζήτημα αυτό
[yotuwp type=”videos” id=”tOBV-4LCkR0″ ]
Φυσικά σε αυτό το σημείο δεν ισχυριζόμαστε ότι η επισκεψιμότητα είναι το ΠΑΝ. Είναι όμως ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τις πωλήσεις σας και πρέπει για κάθε νυν ιδιοκτήτη ενός eshop καθώς και για νέους επιχειρηματίες που επιθυμούν αυτή την περίοδο να κατασκευάσουν ένα eshop να δώσουν μια προτεραιότητα σε αυτό το κομμάτι.
Η δημιουργία ενός business plan για το eshop σας δεν είναι μια περιττή πολυτέλεια. Αν δεν μπορείτε να το αναθέσετε σε έναν επαγγελματία τότε πρέπει μόνοι σας να κάνετε μια ολοκληρωμένη έρευνα της διαδικτυακής αγοράς και να μην εμπιστευτείτε το ένστικτο και την ευφυΐα σας ακόμη.
Τα μεγάλα δεδομένα big data είναι πιο ακριβή από ότι και όλη σας η εμπειρία ζωής ενδεχομένως. Αυτή αφορά το πως εσείς βλέπετε τον κόσμο ενώ τα πρώτα το τι κάνει ο κόσμος.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες μέσω των οποίων μπορεί να γίνει αποτελεσματική προώθηση ενός eshop. Στο άρθρο μας εδώ αναφερόμαστε στο πως η ταχύτητα φόρτωσης μπορεί να επηρεάσει άμεσα τις πωλήσεις στο eshop σας.
Η υποστήριξη πελατών ενός eshop κρύβει επίσης πολλές πωλησιακές ευκαιρίες και φυσικά συμβάλλει στην εδραίωση μιας καλής διαδικτυακής φήμης που με την σειρά της λειτουργεί ευεργετικά στις πωλήσεις σας όπως μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο μας.
Ακόμα και η σωστή ανάγνωση μιας χρονικής περιόδου και η προσαρμογή σας σε αυτήν παίζει σημαντικό ρόλο. Δείτε τις πρόσφατες τάσεις που έχει επιφέρει στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία κάνοντας κλικ εδώ καθώς και τις αλλαγές που παρατηρούνται στο Amazon στην Ελλάδα κάνοντας κλικ εδώ
Μην ξεχνάμε επίσης τον βασικό ρόλο των οργανικών αποτελεσμάτων της Google. Η κατάταξη του eshop σας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google στις φράσεις – λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν μπορεί μόνη της να σας οδηγήσει στο ζητούμενο της μεγάλης επισκεψιμότητας. Μια διαδικασία γνωστή ως προώθηση ιστοσελίδων στην οποία εμπλέκονται τεχνικοί αλλά και άλλοι παράγοντες online marketing
Κλείνουμε το άρθρο επαναλαμβάνοντας την παραδοχή ότι ξύσαμε απλά την επιφάνεια ενός ιδιαίτερα περίπλοκου ζητήματος όπως είναι αυτό της προώθησης ενός eshop.
Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 ή μας στείλετε email στο s at dreamweaver dot gr για να συζητήσουμε αναλυτικά τις ιδιαίτερες ανάγκες σας και να σχεδιάσουμε μαζί ένα επιτυχημένο πλάνο δράσης για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα