Προώθηση ιστοσελίδων στο Google. Τι πρέπει να προσέχετε.

Προώθηση ιστοσελίδων στο Google. Τι πρέπει να προσέχετε.Πως να διασφαλιστείτε έτσι ώστε να μην επιβληθεί ποτέ ποινή στην ιστοσελίδας σας από την Google

Η Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (προώθηση ιστοσελίδων) είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική για την προσέλκυση επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης. Το να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα του Google με κάποιες λέξεις κλειδιά του ενδιαφέροντος σας, μπορεί να ανοίξει πύλες μεγάλης κίνησης προς τον ιστότοπο σας.

Παρόλα αυτά, ενώ προσπαθείτε να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπο σας, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλες οι δραστηριότητες σας, που αφορούν  την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης συμβαδίζουν με  τις οδηγίες και τις προτάσεις της Google. Αυτό γίνεται επειδή η παραβίαση των οδηγιών της Google για τις μηχανές αναζήτησης μπορεί να επιφέρει ποινή στον ιστότοπο σας και σε μερικές ακραίες περιπτώσεις ακόμα και να αποκλειστεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ευτυχώς, το να μείνετε μακριά από ποινές που προέρχονται από την Google, μένοντας ταυτόχρονα ψηλά στις αξιολογήσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, είναι ευκολότερο από ότι νομίζετε.

Εδώ είναι κάποιες συμβουλές για το τι πρέπει να κάνετε και τι να μην κάνετε κατά την προσπάθεια σας.

Δημιουργήστε Αυθεντικό, Λεπτομερές και Αξιόπιστο Περιεχόμενο

Αν θέλετε να μείνετε μακριά από τις ποινές Google, μην χρησιμοποιείτε ποτέ ίδιο ή αντιγραμμένο περιεχόμενο στον ιστότοπο ή στο ιστολόγιο σας. Αυτό γίνεται επειδή το αναπαραγμένο περιεχόμενο θα σας βάλει άμεσα σε μπελάδες με τους αλγόριθμους της Google.

Η δημιουργία αυθεντικού και υψηλής ποιότητας περιεχομένου είναι ο καλύτερος τρόπος έτσι ώστε, όχι μόνο να προσελκύετε ομαλή κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και να έχετε την εύνοια της Google.

Παρόλα αυτά, η δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Δεν υπάρχει σύντομος δρόμος για αυτό.

  • Βεβαιωθείτε ότι κάθε ανάρτηση που γράφετε είναι τόσο κατανοητή έτσι ώστε να μην χρειάζεται οι αναγνώστες σας να διαβάσουν τίποτα άλλο που να σχετίζεται με το θέμα.
  • Δημιουργήστε μεγάλο και σε βάθος περιεχόμενο επειδή η Google κατατάσσει υψηλότερα περιεχόμενα που έχουν μεγάλο όγκο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης μια έρευνα της SerpIQ.
  • Συμπεριλάβετε πολλές αναφορές για πληροφορίες και συνδέσμους προς έγκυρους ιστότοπους.

Η Google λατρεύει τους ιστότοπους που συνεχίζουν να προσθέτουν νέο και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο. Αν το περιεχόμενο σας είναι αυθεντικό, και οι αναγνώστες σας το βρίσκουν χρήσιμο, δεν θα χρειαστεί να ανησυχείτε πια για οποιεσδήποτε αλλαγές στους αλγόριθμους της Google.

Σε αυτό το τμήμα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας και τα κείμενα που θα χρησιμοποιηθούν τα οποία πρέπει να τηρούν κριτήρια SEO ( δηλαδή να είναι κατανοητά από τους αλγόρθμους της google) αλλά και κριτήρια marketing κ.α . αφού αυτά αφορούν την ανθρώπινη αξιολόγηση από τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας.

Υπάρχουν περιπτώσεις που αυτές οι δυο φαινομενικά ανεξάρτητες αξιολογήσεις μηχανής και ανθρώπων εμπλέκονται και αλληλοεπηρεάζονται. Ένα απλό παράδειγμα. Ένα καλογραμμένο κείμενο θα κρατήσει τον επισκέπτη στην ιστοσελίδας σας περισσότερο και ο αυξημένος χρόνος παραμονής του σε αυτήν είναι ένα σημείο που λαμβάνουν υπόψη στην αξιολόγηση τους οι αλγόριθμοι της Google.

Μην κάνετε το λάθος να θεωρήσετε το web design σαν μια διαδικασία καθαρά γραφιστική. Η ολιστική προσέγγιση κατά την διαδικασία δημιουργίας μιας ιστοσελίδας αποτελεί μονόδρομο για εσάς αν φυσικά η επιτυχία του ιστοτόπου σας είναι το ζητούμενο από την πλευρά σας και όχι η στείρα ικανοποίηση αισθητικών κριτηριών.

Μην χρησιμοποιείτε Guest Blogging για Backlinks

Το Guest blogging είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κάνετε έγκυρη την τοποθεσία σας, να γνωστοποιήσετε την εμπορική σας εικόνα και να δημιουργήσετε κοινωνική απόδειξη για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Παρόλα αυτά, δεν είναι και ότι καλύτερο να δημιουργείτε backlinks στον ιστότοπο σας. Τα τελευταία χρόνια, το guest blogging έχει γίνει ανεπιθύμητο (spam) και πηγή άσχετων backlinks.

Αυτός είναι ο λόγος που η Google είναι ιδιαίτερα αυστηρή απέναντι σε οποιαδήποτε ιστολόγια ή ιστοσελίδες, τα οποία χρησιμοποιούν αποκλειστικά guest blogging για την δημιουργία συνδέσμων.

Αλλά το guest blogging δεν έχει πεθάνει ακόμα. Απλά πρέπει να είστε πολύ περισσότερο προσεκτικοί ενώ το κάνετε.

Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να κάνετε τα ακόλουθα.

  • Βεβαιωθείτε ότι ποτέ δεν κάνετε guest blogging από ιστότοπους οι οποίοι είναι εντελώς άσχετοι με την τοποθεσία σας. Για παράδειγμα, αν το ιστολόγιο σας ασχολείται με την υγεία και την φυσική κατάσταση, δεν πρέπει να φιλοξενείτε ιστολόγια που ασχολούνται με τα οικονομικά ή με κτηματομεσιτικά.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα backlinks από τις αναρτήσεις των φιλοξενούμενων σας δεν αποτελούν πάνω από το 20 με 25% του συνολικού συνδεσμικού σας προφίλ.
  • Μην χρησιμοποιείτε συνδέσμους με βιογραφίες συντακτών, αφού η Google δεν τους δίνει ιδιαίτερη αξία. Αντί για αυτό, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε συνδέσμους σχετικούς με τα συμφραζόμενα μέσα στο περιεχόμενο των αναρτήσεων των φιλοξενούμενων σας. Είναι μέχρι και 5 έως 10 φορές πιο σημαντικοί.

Για να είστε σίγουροι, σας συνιστώ να χρησιμοποιείτε guest blogging μόνο για εμπορικούς σκοπούς. Σε διαφορετική περίπτωση, θα είστε πάντα στο ραντάρ της Google για την επόμενη ποινή.

Λάβετε Backlinks από Σχετικούς Τομείς

Τα τελευταία 2-3 χρόνια, η Google έχει αλλάξει τον τρόπο που αξιολογεί την αξία ενός backlink. Δεν δίνει πλέον τόσο μεγάλη σημασία στην κατάταξη της σελίδας (PageRank) όπως παλιά.

Τώρα, η σχετικότητα του συνδεσμικού τομέα σας και της εγκυρότητας του, όσον αφορά τους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την συμμετοχή του χρήστη, είναι πολύ πιο σημαντική.

Έτσι, μπορείτε να πείτε ότι αυτή η σχετικότητα είναι το νέο κριτήριο κατάταξης μιας σελίδας.

Οι ιστότοποι οι οποίοι έχουν πολλά backlinks, τα οποία προέρχονται από άσχετους ιστότοπους φλερτάρουν με τον κίνδυνο, και είναι πολύ πιθανόν να τιμωρηθούν από την Google.

Στην πραγματικότητα, αυτό ακριβώς έκανε η ενημέρωση του Google Penguin. Τιμώρησε οποιοδήποτε ιστότοπο περιείχε ανεπιθύμητους backlinks, και η πλειοψηφία αυτών των συνδέσμων προερχόταν από άσχετους ιστότοπους.

Οπότε την επόμενη φορά που θα σχεδιάσετε μια στρατηγική με backlinks βεβαιωθείτε ότι όλοι οι στοχευόμενοι ιστότοποι αφορούν την δική σας τοποθεσία, ή σχετίζονται στενά με αυτή. Διαφορετικά, μπορείτε εύκολα να τιμωρηθείτε από την Google.

Απαλλαγείτε από Συνδέσμους Χαμηλής Ποιότητας

Αν έχετε πολλούς ανεπιθύμητους συνδέσμους ή χαμηλής ποιότητας, οι οποίοι δείχνουν προς τον ιστότοπο σας, μπορεί να έχετε προβλήματα με τους αλγόριθμους της Google και να τιμωρηθείτε. Για να το αποφύγετε αυτό, πρέπει να παρακολουθείτε τακτικά και να καθαρίζετε το συνδεσμικό προφίλ σας.

Αυτό μπορείτε να το κάνετε εύκολα από τον πίνακα του Google Webmaster Tools.

Εδώ είναι πως μπορείτε να το κάνετε αυτό.

  • Πηγαίνετε στον λογαριασμό σας στο Google Webmaster Tools
  • Επιλέξτε τον ιστότοπο σας.
  • Στο πλαϊνό μενού, κάντε κλικ στο Αναζήτηση Κίνησης (Search Traffic) –> Σύνδεσμοι στον Ιστότοπο σας (Links to Your Site)
  • Τώρα, κάντε κλικ στο “περισσότερα” κάτω από το “Ποιος συνδέεται καλύτερα”
  • Κάντε κλικ στο “Κατεβάστε τους πιο πρόσφατους συνδέσμους”

Αυτό θα σας δώσει την λίστα με όλους τους συνδέσμους, οι οποίοι δείχνουν τον ιστότοπο σας και τους οποίους χρησιμοποιεί η Google για να σας κατατάξει.

Κατεβάστε αυτήν την λίστα κάθε 2 μήνες και αφαιρέστε οποιουσδήποτε ανεπιθύμητους ή χαμηλής ποιότητας συνδέσμους, χρησιμοποιώντας το εργαλείο αποκήρυξης.

Διαφοροποιήστε το Κείμενο Αγκύρωσης σας

Μέχρι πέρυσι, οι περισσότεροι ειδικοί βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης χρησιμοποιούσαν την λέξη κλειδί, πάντα την ίδια για τα backlinks σας. Αυτή χρησιμοποιείτο σαν τεχνική για υψηλότερη κατάταξη, όσον αφορά τις στοχευόμενες σας λέξεις κλειδιά.

Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει πια.

Η Google τώρα βλέπει την μονότονη χρήση της λέξης κλειδί σαν κάτι που πιθανώς προσπαθεί να εκμεταλλευτεί καταστάσεις, και μπορεί να ξεκινήσει να επιβάλει ποινές στους ιστότοπους που χρησιμοποιούν τέτοια κείμενα αγκύρωσης για τους backlinks τους.

Τώρα πρέπει να κάνετε το κείμενο αγκύρωσης σας να φαίνεται πιο φυσικό. Πρέπει να συμβαδίζει με το συνολικό περιεχόμενο της σελίδας σας, και θα πρέπει να ενσωματώνεται φυσικά.

Για παράδειγμα, αντί να χρησιμοποιήσετε την λέξη κλειδί “προώθηση ιστοσελίδας” συνεχώς για όλους τους backlinks σας, πρέπει να χρησιμοποιείτε διαφορετικούς φυσικούς συνδυασμούς με τις ίδιες λέξεις και συνώνυμα τους όπως

  • προώθηση ιστοσελίδων
  •  προώθηση ιστοσελίδας
  • πως να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας 
  • συμβουλές προώθησης ιστοσελίδας σας
  • προώθηση web site

δηλαδή απλές παραλλαγές της λέξης κλειδί που σας ενδιαφέρει.

 

Προτιμήστε ένα Σχέδιο Ιστοσελίδας με Καλή Ανταπόκριση στις διάφορες συσκευές

Η Google θέλει όλοι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδας να παρέχουν μια εξαιρετική εμπειρία στους χρήστες τους, και τους κατατάσσει υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, ιστοσελίδες με καλύτερη εμπειρία προς τους χρήστες.

Μιας και το 50% όλων των αναζητήσεων της Google, προέρχονται τώρα από τα smartphones, τα tablets και άλλες φορητές συσκευές, η Google συνιστά να έχετε μια έκδοση του ιστότοπου σας για κινητά.

Η Google λανσάρισε πρόσφατα μια νέα αναβάθμιση του αλγόριθμου για τις μηχανές αναζήτησης, η οποία δίνει προτεραιότητα σε ιστότοπους οι οποίοι έχουν και έκδοση για κινητά ή ένα σχέδιο με καλή ανταπόκριση.

Επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος σας υποστηρίζει τους επισκέπτες από κινητά τηλέφωνα. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι χρησιμοποιώντας ένα σχέδιο στον ιστότοπο σας με καλή ανταπόκριση, το οποίο προσαρμόζει τις διαστάσεις του ανάλογα με την συσκευή στην οποία εμφανίζεται.

Για να δείτε αν η ιστοσελίδα σας είναι φιλική προς τα κινητά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αντίστοιχο τεστ της Google (Google’s mobile friendly test).

Ενδυναμώστε την Εμπορική σας Εικόνα

Αν θέλετε να το κάνετε πολύ δύσκολο για την Google να σας τιμωρήσει, δημοσιοποιήστε τον ιστότοπο σας στα μάτια της Google, σαν μια εμπορική μάρκα. Οι εμπορικές μάρκες είναι πιο πιθανό να αποφύγουν τις ποινές των μηχανών αναζήτησης, σε σχέση με άλλους ιστότοπους, ακόμα και αν έχουν χρησιμοποιήσει  “ύποπτα παραθυράκια” στην προσπάθεια τους για προώθηση της ιστοσελίδας τους. Πάντα εντός ενός ορίου φυσικά και καλό θα είναι αμφιλεγόμενες τακτικές να μην χρησιμοποιούνται.

Επομένως, πως ακριβώς μπορείτε να πείτε στην Google ότι είστε μια εμπορική μάρκα;

Εδώ είναι μερικοί τρόποι

  • Δημιουργήστε ένα επαγγελματικό, καλοσχεδιασμένο και με καλή ανταπόκριση ιστότοπο. Πρέπει να έχετε όλα τα εμπορικά στοιχεία, όπως λογότυπο, πραγματική διεύθυνση και έναν τηλεφωνικό αριθμό  στην σελίδα σας μαζί με τα άλλα στοιχεία επικοινωνίας σας.
  • Δημιουργήστε μια ακολουθία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κάντε τους ακόλουθούς σας να συμμετέχουν τακτικά. Όσο περισσότεροι άνθρωποι σας ακολουθούν και συμμετέχουν μαζί σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο πιο ισχυρό γίνεται το εμπορικό σας όνομα. Αλλά βεβαιωθείτε ότι δεν χειραγωγείτε τα κοινωνικά σήματα χρησιμοποιώντας ψεύτικους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Google μπορεί να εντοπίσει εύκολα ψεύτικους ακόλουθους και θα σας επιβάλλει αυστηρές ποινές αν σας πιάσει.

Το κλειδί για να δημοσιοποιήσετε τον ιστότοπο σας σαν μια εμπορική μάρκα είναι να κερδίσετε την εμπιστοσύνη στο διαδίκτυο. Σε αυτό σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι διαφημιστικές σας ενέργειες στο διαδίκτυο.

Συνοψίζοντας

Η Google θέλει να παρέχει στους χρήστες της αποτελέσματα αναζήτησης με μεγάλη σχετικότητα και κορυφαία ποιότητα, τα οποία απαντούν πλήρως σε όλες τις ερωτήσεις τους. Για μια καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, απλά πρέπει να ακολουθείτε τις συνιστώμενες οδηγίες της Google και να δημιουργείτε περιεχόμενο με βάθος και αποκλειστικό σκοπό το να βοηθήσετε τους αναγνώστες σας. Συνδυάστε αυτήν την προσέγγιση με άλλες συμβουλές τις οποίες έχω μοιραστεί σε αυτήν την ανάρτηση και δεν θα χρειαστεί να ανησυχείτε πια για τις ποινές της Google.

Για την dreamweaver.gr

Θανάσης Δαβαλάς

 

 

Rate this post
Close Popup