Πολιτική Διαφήμιση | Εκλογές 2019

Πολιτική διαφήμιση. Εκλογές 2019 και internet

Ήταν 26 Σεπτεμβρίου 1960 Όταν σε ένα μικρό στούντιο του τοπικού τηλεοπτικού σταθμού CBS στο Σικάγο ο τότε αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Ρίτσαρντ νίξον και ο νεαρός γερουσιαστής της μασαχουσέτης Τζον Κένεντι έδιναν την πρώτη πολιτική τηλεμαχία για την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών. συγνώμη
H απωθητική εικόνα που εξέπεμψε ο Νίξον ,όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του “6 κρίσεις” , έκρινε το αποτέλεσμα της τηλεμαχίας εναντίον του.
Μια δημοσκόπηση της επόμενης ημέρας έδειξε τη διαφορά. το 48,7% εκείνων που άκουσαν τη Μονομαχία στο ραδιόφωνο θεώρησαν ότι ο Ρίτσαρντ νίξον είχε κερδίσει έναντι του 21% που πρόκριναν τον Τζων Κέννεντυ.
Εκείνος που την είδε στην τηλεόραση το 30,2% ανακήρυξε νικητή τον Κένεντι έναντι 28,6% που επέλεξαν τον Νίξον. Το πρόβλημα του Νίξον όμως ήταν πόσοι τηλεθεατές ήταν 4,5 φορές περισσότεροι από τους ακροατές του ραδιοφώνου.

Το 44% αυτών δήλωσαν ότι το τηλεοπτικό ντιμπέιτ επηρέασε την ψήφο τους και το 5% ότι ανέτρεψε την αρχική τους πρόθεση ένα ποσοστό που επηρέασε καταλυτικά το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα.
Η τηλεόραση είχε αποδείξει περίτρανα την πρωτοκαθεδρία της σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας και συνεπακόλουθα διαφήμισης. μέχρι τις πρόσφατες εκλογές όπου ηττημένος της τηλεμαχίας σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις Donald Trump κέρδισε τις αμερικανικές εκλογές το 2016 βασίζοντας στη νίκη του όχι μόνο στην παρουσία του στα social media αλλά και στη συλλογή πόρων και στον επηρεασμό των ψηφοφόρων μέσω των social media εστιάζοντας κυρίως στο Facebook και όχι στο Twitter όπως πολλοί θεωρούν λόγω της πλούσιας δράσης του Donald Trump μέσω του προσωπικού του λογαριασμού.
Ήταν λοιπόν το 2016 που τα social media πήραν την πρωτοκαθεδρία από την τηλεόραση. Εξάλλου δεν χρειαζόταν να περιμένουμε την περίπτωση των ΗΠΑ για να το μάθουμε αυτό. Κινήματα όπως οι Αγανακτισμένοι και κόμματα και υποψήφιοι έχτισαν την εικόνα τους μέσω αυτών τα προηγούμενα χρόνια.