Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Πώς ξεκίνησε και πού θα μπορούσε να πάει στη συνέχεια;
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης : Η εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τροφοδοτήθηκε από το ανθρώπινο ένστικτο για επικοινωνία και από την πρόοδο της ψηφιακής τεχνολογίας. Είναι μια ιστορία για τη δημιουργία και την ανάπτυξη προσωπικών συνδέσεων σε μεγάλη κλίμακα.
Σύμφωνα με τους Merriam-Webster, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ορίζονται ως «μορφές ηλεκτρονικής επικοινωνίας (όπως ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και μικρο-μπλόγκινγκ) μέσω των οποίων οι χρήστες δημιουργούν διαδικτυακές κοινότητες για να μοιράζονται πληροφορίες, ιδέες, προσωπικά μηνύματα και άλλο περιεχόμενο (όπως βίντεο).»
Υπάρχει άραγε καλύτερο μέσο για την προώθησης μιας ιστοσελίδας;
Μια σύντομη ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Σε λιγότερο από μια γενιά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί από την άμεση ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών, σε εικονικό χώρο συγκέντρωσης, σε πλατφόρμα πωλήσεων, σε ζωτικό εργαλείο του μάρκετινγκ του 21ου αιώνα.
- Πώς ξεκίνησαν;
- Πώς επηρέασαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων;
- Πώς έχουν προσαρμοστεί οι επιχειρήσεις στον ψηφιακό τρόπο ζωής των καταναλωτών;
- Πώς χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Όλα αποτελούν μέρος της ιστορίας της συνεχιζόμενης εξέλιξης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Προ-διαδικτυακές ρίζες
Κατά μία έννοια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησαν στις 24 Μαΐου του 1844, με μια σειρά από ηλεκτρονικές κουκκίδες και παύλες που συντάχθηκαν με το χέρι σε μια συσκευή τηλεγράφου.
Το πρώτο ηλεκτρονικό μήνυμα από τη Βαλτιμόρη προς την Ουάσινγκτον, απέδειξε ότι ο Samuel Morse κατάλαβε τις ιστορικές επιπτώσεις του επιστημονικού του επιτεύγματος: «Τι έπραξε ο Θεός;» έγραψε.
Ένα πρόσφατο άρθρο στην The Washington Post, «Πριν από το Twitter και το Facebook, Υπήρχε ο κώδικας Μορς: Θυμόμαστε τον πραγματικό εφευρέτη των Σόσιαλ Μίντια», περιγράφει λεπτομερώς το ιστορικό και τη συνάφεια του κώδικα Μορς, έχει μέχρι και τις πρώτες εκδόσεις των σημερινών «OMG» και «LOL».
Ενώ οι ρίζες της ψηφιακής επικοινωνίας πάνε πολύ βαθιά, οι περισσότερες πηγές της σύγχρονης προέλευσης του σημερινού διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επισημαίνουν την εμφάνιση, το 1969, του δικτύου Advanced Research Projects Agency Network – του ARPANET.
Αυτό το πρώιμο ψηφιακό δίκτυο, που δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών, επέτρεψε στους επιστήμονες σε τέσσερα διασυνδεδεμένα πανεπιστήμια να μοιραστούν λογισμικό, υλικό και άλλα δεδομένα.
Το 1987, ο άμεσος πρόδρομος του σημερινού διαδικτύου δημιουργήθηκε όταν το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών ξεκίνησε ένα πιο ισχυρό, εθνικό ψηφιακό δίκτυο γνωστό ως NSFNET. Μια δεκαετία αργότερα, το 1997, ξεκίνησε η πρώτη πραγματική πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η Κυκλοφορία των Κοινωνικών Ιστότοπων
Στη δεκαετία του 1980 και του \’90, σύμφωνα με το “Η Ιστορία της Κοινωνικής Δικτύωσης” στην ιστοσελίδα τεχνολογικών ειδήσεων Digital Trends, η ανάπτυξη του διαδικτύου επέτρεψε την εισαγωγή διαδικτυακών υπηρεσιών επικοινωνίας όπως τα CompuServe, America Online και Prodigy.
Εισήγγαν τους χρήστες στην ψηφιακή επικοινωνία μέσω του email, μηνυμάτων σε πίνακα ανακοινώσεων και της διαδικτυακής συνομιλίας σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό δημιούργησε τα πρώτα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξεκινώντας με την σύντομης ζωής υπηρεσία μεταφόρτωσης προφίλ Six Degrees το 1997.
Αυτή η υπηρεσία ακολουθήθηκε το 2001 από το Friendster. Αυτές οι πρώιμες πλατφόρμες προσέλκυσαν εκατομμύρια χρήστες και επέτρεπαν την εγγραφή διευθύνσεων email και τη βασική διαδικτυακή δικτύωση.
Τα ιστολόγια, ή μπλογκς, μια άλλη πρώιμη μορφή ψηφιακής κοινωνικής επικοινωνίας, άρχισαν να κερδίζουν σε δημοτικότητα με την έναρξη του 1999 την ιστοσελίδας δημοσιεύσεων LiveJournal. Αυτό συνέπεσε με την έναρξη της πλατφόρμας δημοσιεύσεων Blogger από την εταιρεία τεχνολογίας Pyra Labs, η οποία αγοράστηκε από την Google το 2003.
Το 2002, το LinkedIn ιδρύθηκε ως ιστότοπος δικτύωσης για επαγγελματίες με γνώμονα την καριέρα. Μέχρι το 2020, είχε φτάσει τους περισσότερους από 675 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
Παραμένει η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που επιλέγουν όσοι αναζητούν εργασία, καθώς και οι διαχειριστές ανθρώπινου δυναμικού που αναζητούν ειδικούς υποψηφίους.
Δύο άλλες σημαντικές εισβολές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατέρρευσαν μετά από την εκρηκτική τους αρχική επιτυχία. Το 2003, βγήκε το Myspace.
Μέχρι το 2006, ήταν η ιστοσελίδα με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον πλανήτη, δίνοντας την ικανότητα στους χρήστες να μοιράζονται νέα μουσική απευθείας στις σελίδες προφίλ τους.
Μέχρι το 2008, επισκιάστηκε από το Facebook. Το 2011, το Myspace αγοράστηκε από τον μουσικό Justin Timberlake για 35 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έκτοτε υπάρχει απλά ως όνομα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η προσπάθεια της Google να μπει στο παιχνίδι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το Google+, κυκλοφόρησε το 2012. Η δύσκολη πορεία του έληξε το 2018, αφού εκτέθηκαν τα προσωπικά δεδομένα σχεδόν 500.000 χρηστών του Google+ μετά από παραβίαση της ασφάλειας δεδομένων.
Οι Κορυφαίες 27 εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης για τη στρατηγική σας το 2021
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 72% των ανθρώπων ανέφεραν αύξηση του χρόνο που περνάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Και δεν σκρολάρουν απλώς.
Το 43% δηλώνει ότι δημοσιεύει και μοιράζεται περισσότερο περιεχόμενο, χωρίς αμφιβολία για να μείνει σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά του.
Γνωρίζετε ήδη ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικά. Δεν είναι αυτό το ερώτημα.
Το πρόβλημα έγκειται στο να βρείτε ποιες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης να χρησιμοποιήσετε, ώστε να γνωρίζετε πού να αφιερώσετε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου και της ενέργειάς σας.
Ας δούμε τις κορυφαίες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης του 2021, ώστε να αποφασίσετε πού θα εστιάσετε τις προσπάθειές σας.
Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης για το 202; Οι κορυφαίες εφαρμογές, τάσεις και ανερχόμενοι αστέρες
Μείνετε μαζί μας. Τα πρώτα είναι τα πιο μεγάλα ονόματα που ξέρετε, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε μια ολοκληρωμένη λίστα χωρίς αυτά!
Συνεχίστε να διαβάζετε και θα βρείτε μερικές εκπληκτικές επιλογές και ανερχόμενα αστέρια.
Με πάνω από 2,7 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες (MAUs), το Facebook είναι απόλυτο μαστ για κάθε εταιρεία. Λάβετε υπόψη ότι οι νεότερες γενιές αποφεύγουν το Facebook και προτιμάνε άλλες πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram, επομένως πάντα έχετε κατά νου ποιο είναι το κοινό σας.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την διαφήμιση στο facebook κάνοντας κλικ εδώ
Το Instagram είναι άλλη μια σημαντική πλατφόρμα για το 2021. Ως μία από τις πιο δημοφιλής εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, το Instagram διαθέτει 1,2 δισεκατομμύρια MAUs.
Νέα χαρακτηριστικά όπως το Instagram Reels υποδηλώνουν ότι η πλατφόρμα εξακολουθεί να έχει πολλά να προσφέρει.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την διαφήμιση στο instagram κάνοντας κλικ εδώ
Ειλικρινά, το Twitter δεν είναι η πιο κερδοφόρα πλατφόρμα. Τα Tweets έχουν πολύ σύντομη διάρκεια ζωής. Αν δεν βρίσκεστε στην βιομηχανία των μίντια ή των ειδήσεων, είναι δύσκολο να τα καταφέρετε.
Αλλά υπάρχει είναι κομμάτι όπου το Twitter εξέχει: η εξυπηρέτηση πελατών. Είναι συχνά το πρώτο σημείο επαφής για πελάτες που χρειάζονται μια γρήγορη απάντηση.
- TikTok
Το TikTok έχει πάνω από 700 εκατομμύρια MAUs παγκοσμίως και εξακολουθεί να έχει αρκετό χώρο για να αναπτυχθεί. Οι δυνατότητες για γρήγορη, οργανική πρόσβαση είναι πολύ καλές για να προσπεραστούν από τις εταιρείες και τους χρήστες.
Επιπλέον, τα βίντεο είναι πολύ διασκεδαστικά. Δεν αμφιβάλλουμε!
- YouTube
Το YouTube στην πραγματικότητα έχει γίνει πιο πολύ μηχανή αναζήτησης παρά πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης – και η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.
Οι φιλικές προς το SEO ετικέτες, οι περιγραφές, οι ουρές και οι τίτλοι του YouTube το καθιστούν μια ιδιαίτερα φιλική πλατφόρμα για επωνυμίες με εξαιρετική στρατηγική.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την διαφήμιση στο youtube , που αποτελεί μέρος της google, κάνοντας κλικ εδώ
Αν σκέφτεστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, βλέπετε το WeChat περισσότερο ως μια εφαρμογή μηνυμάτων παρά ως μια κορυφαία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, αλλά αυτό έχει αλλάξει με την πάροδο των ετών.
Πλέον, το WeChat είναι ένα ολοκληρωμένο κοινωνικό δίκτυο παρόμοιο με το Facebook. Και καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες του Facebook απογοητεύονται με αυτό, αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο το WeChat.
Οι ομάδες του WhatsApp, οι Ιστορίες και οι ροές σε στυλ σελίδας το καθιστούν μια ελκυστική πλατφόρμα για επωνυμίες. Υπάρχει ένα θέμα όμως.
Το WhatsApp υπολείπεται σε σχέση με παρόμοιες κορυφαίες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά την ασφάλεια και με τον Zuckerberg στο τιμόνι, μην περιμένετε να αλλάξει κάτι.
- MeWe
Το MeWe συχνά αναφέρεται ως η πλατφόρμα που μαζεύονται όσοι πιστεύουν στις θεωρίες συνομωσίας και είναι κατά του εμβολίου, αλλά άρχισε να κερδίζει έδαφος επειδή πολλοί έχουν κουραστεί με το Facebook.
Επιπλέον, το MeWe έκανε πρόσφατα μια στροφή για να γίνει μια επιχειρηματική πλατφόρμα που εστιάζει στην προστασία της ιδιωτικότητας, οπότε αξίζει τουλάχιστον να του ρίξετε μια ματιά.
- Tumblr
Οι ενεργοί χρήστες του Tumblr έχουν, επίσης, πέσει τα τελευταία δύο χρόνια αφότου η τότε δημοφιλής εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε ορισμένους περιορισμούς περιεχομένου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Tumblr είναι πιο φιλικό για το νεαρό κοινό σήμερα και για εξειδικευμένες ομάδες οπαδών.
Μην υποτιμάτε το Reddit! Οι ανώνυμες δημοσιεύσεις και οι πολύ συγκεκριμένες κοινότητες κάνουν το Reddit μία από τις καλύτερες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης για την έρευνα και παρακολούθηση του κοινού σας.
Απλώς μην προσπαθήσετε να δημοσιεύσετε προωθητικό περιεχόμενο εδώ, εκτός εάν έχετε ένα ειδικό subreddit επωνυμίας. Αλλιώς θα αποκλειστείτε.
Με τα κοινά B2B να αυξάνονται στο διαδίκτυο και εκατομμύρια ανθρώπους να αναζητούν εργασία, η χρήση του LinkedIn εκτοξεύθηκε στα ύψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η Microsoft αναφέρει ότι τα έσοδα του LinkedIn αυξήθηκαν κατά 21%.
Η φιλική προς τις επιχειρήσεις πλατφόρμα άρχισε ακόμη και να ενσωματώνει περισσότερα χαρακτηριστικά που επικεντρώνονται στον καταναλωτή, όπως τα Stories.
- Snapchat
Το Snapchat παραμένει ένας βασικός παίκτης στο παιχνίδι των κορυφαίων εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και αφότου πολλά νεότερα κοινά μεταφέρθηκαν στο TikTok.
Αλλά το ότι το Snapchat χάνει τον παράγοντα κουλ του είναι στην πραγματικότητα καλό, καθώς τα B2Bs τώρα συρρέουν στην πλατφόρμα. Οι MAUs του Snapchat έχουν όντως αυξηθεί κατά 18% φέτος.
Το Pinterest εργάστηκε σκληρά για να δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για επωνυμίες με πλούσιες καρφίτσες προϊόντων, δυνατότητες αγορών και ελκυστικές διαφημίσεις.
Επιπλέον, είναι εύκολο να κερδίζετε οργανική προσέγγιση χρηστών και επισκεψιμότητα μέσω του Pinterest εάν μπορείτε να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο.
- Telegram
Το Telegram λάμπει ως μια πιο ασφαλής εναλλακτική λύση για το WhatsApp. Η εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης ανταλλαγής μηνυμάτων βελτιώνει συνεχώς τις δυνατότητές της και για τις εταιρικές σελίδες, προσφέροντας ροές και δυνατότητες ομάδας.
Επιπλέον, μπορείτε να μεταφέρετε μεγάλα αρχεία και να επωφεληθείτε από άλλα εργαλεία που δεν βρίσκονται σε άλλες εφαρμογές.
- Meetup
Μπορείτε να περιμένετε πλατφόρμες όπως το Meetup να αναπτύσσονται καθώς ο κόσμος αναζητά νέες κοινότητες και κοινωνικούς κύκλους στην πραγματική ζωή μετά την εξάλειψη των περιορισμών της πανδημίας.
Ανάμεσα στις πολλές εφαρμογές γνωριμιών και κοινωνικής δικτύωσης, το Meetup προσφέρει μία από τις μοναδικές λύσεις για πλατωνικές γνωριμίες βάσει ενδιαφερόντων.
- Medium
Medium: το μέρος όπου μπορείτε πραγματικά να κάνετε τρέλες. Εντάξει, δεν είναι αυτό το επίσημο σύνθημα, αλλά καταλαβαίνετε. Τόσο οι επωνυμίες όσο και οι χρήστες συρρέουν στο Medium για να εκφράσουν τις ιδέες τους για την πρωτοπορία της σκέψης, τον εσωτερικό τους κόσμο και οτιδήποτε άλλο πιστεύουν ότι πρέπει να ακούσει ο κόσμος.
Επιπλέον, είναι εύκολο να βελτιστοποιήσετε τις αναρτήσεις σας στο Medium και να προσελκύσετε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας.
- Twitter Live
Το Periscope πέθανε. Το Twitter Live ζωντάνεψε. Ακριβώς. Το Twitter σταματάει το Periscope από τον Μάρτιο του 2021 υπέρ του δικού του Media Studio για βίντεο και της εφαρμογής του για live streaming.
Εάν βασιζόσασταν στο Periscope, ήρθε η ώρα να εξοικειωθείτε με τις εγγενείς δυνατότητες του Twitter.
- Twitch
Οι περισσότεροι άνθρωποι συσχετίζουν το Twitch με ροές από gamers, αλλά είναι πιο πολύ μια ολοκληρωμένη εφαρμογή live streaming για δημιουργούς περιεχομένου.
Εάν το περιεχόμενό σας δεν ταιριάζει στο Twitch, θα πρέπει τουλάχιστον να το λάβετε υπόψη σας για να διερευνήσετε τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
- Discord
Για όσους δεν ξέρουν, το Discord είναι σαν μια έκδοση του Slack για καταναλωτές. Είναι ένα ολοκληρωμένο εργαλείο επικοινωνίας για ομάδες, φίλους, θέματα και άλλα.
Οι επωνυμίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Discord με παρόμοιο τρόπο όπως το Reddit: Δημιουργήστε το δικό σας διακομιστή Discord και μοιραστείτε εσωτερικές πληροφορίες με το VIP κοινό σας.
20 . Steemit
Το Steemit είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα για ανεξάρτητους δημιουργούς, επειδή η πλατφόρμα πληρώνει τους δημιουργούς σε κρυπτονομίσματα με βάση την αφοσίωσή τους.
Ακολουθεί τη στρατηγική του Reddit για θετικές ή αρνητικές ψήφους του περιεχομένου, αλλά το πάει ένα βήμα παραπέρα με κίνητρα.
- VK
Παρόλο που οι MAUs του δεν ανταγωνίζονται το Facebook, το VK με έδρα τη Ρωσία έχει αφοσιωμένο κοινό – ειδικά μεταξύ όσων έχουν αποκλειστεί από το Facebook είτε με προσωρινούς αποκλεισμούς είτε επ \’αόριστον.
Το VK αναμένεται να επεκταθεί σε ορισμένα είδη κοινού καθώς όλο και περισσότεροι κουράζονται με τους περιορισμούς του Facebook.
- Quora
Όπως το Reddit, το Quora δεν είναι φιλικό μέρος για το διαφημιστικό περιεχόμενο. Αντ\’ αυτού, πρέπει να είστε πονηροί. Επικεντρωθείτε στην παροχή πολύτιμων συνεισφορών σε συνομιλίες ενώ ενισχύετε τα μεμονωμένα βιογραφικά σας.