Κερδοφόρα eshop . Δηλαδή πετυχημένα eshop .
Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 16ο
“Το παρόν άρθρο αποτελεί μέρος μιας σειράς άρθρων με συμβουλές για όσους σκέφτονται να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και μπορείτε να βρείτε το πρώτο του μέρος κάνοντας κλικ εδώ. ”
Η αποτελεσματική οργάνωση σηματοδοτεί τη διαφορά ανάμεσα σε ένα επιτυχημένο κερδοφόρο eshop και ένα στο δρόμο για τη μείωση των πωλήσεων και την επακόλουθη αποτυχία.
Η διατήρηση των πρακτικών εκείνων που εξασφαλίζουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημά την καλή και απρόσκοπτη λειτουργία του είναι ζωτικής σημασίας. Δεν μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις, να εκπληρώσετε τις παραγγελίες σας στη μέγιστη χωρητικότητα και να ενισχύσετε το μάρκετινγκ αν λειτουργείτε από μια αδύναμη, απροσδιόριστη βάση δεδομένων.
Ορισμένες περιοχές εστίασης για ένα κερδοφόρο eshop είναι:
Βελτιστοποίηση Υφιστάμενων Λειτουργιών
Η έκρηξη του eCommerce και του ψηφιακού μάρκετινγκ βάζει βαθιά το μαχαίρι σε οποιαδήποτε επιχείρηση, είτε πρόκειται για B2C είτε για B2B. Πάρτε το ρόλο των πωλητών B2B, για παράδειγμα. Παλιότερα, οι πωλητές B2B ξόδευαν τον χρόνο τους επισκεπτόμενοι τους πελάτες τους, διατηρώντας σχέσεις και συλλέγοντας παραγγελίες. Αλλά το eCommerce το έχει μετατρέψει αυτό σε μια ανεξάρτητη απρόσωπη πολλές φορές διαδικασία.
Για την ακρίβεια, το “Death of a (B2B) Salesman” από τον ηλεκτρονικό επιχειρησιακό αναλυτή της Forrester Andy Hoar, εκτιμά ότι 1 εκατομμύριο αντιπρόσωποι πωλήσεων ή το 22% των 4,5 εκατομμυρίων αντιπροσώπων πωλήσεων B2B τώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες θα χάσουν τις δουλειές τους λόγω του eCommerce έως το 2020. Η Ευρώπη και η χώρα μας θα ακολουθήσουν κατά πόδας ως συνήθως.
Με την ψηφιοποίηση του B2B, το μεγαλύτερο μέρος της αγοραστικής απόφασης πραγματοποιείται εκ των προτέρων.Οι αγοραστές δεν καλούν για να ρωτήσουν για το προϊόν/υπηρεσία, έχουν περιηγηθεί στον ιστότοπό σας, στον ιστότοπο του ανταγωνιστή σας, έχουν ελέγξει πολλές κριτικές – έχουν καλή ιδέα για το αν θέλουν να παραγγείλουν ή όχι πριν προχωρήσουν σε αλληλεπίδραση, μειώνοντας τον ρόλο του παραδοσιακού B2B.
Οι έρευνες δείχνουν ότι σήμερα το 82% των αγοραστών δηλώνουν ότι η απόφασή τους για αγορά έχει επηρεαστεί σημαντικά από το κοινωνικό περιεχόμενο ενός πωλητή και περίπου το 84% χρησιμοποιεί παραπομπές και συστάσεις από γνωστούς για να επαληθεύσει την απόφασή τους.
Φρονίστε λοιπόν κατά την κατασκευή του eshop σας να περιέχει όλα εκείνα τα εργαλεία που θα βοηθήσουν / επιτρέψουν στον χρήστη να αφήσει την γνώμη του , θετική ή αρνητική , προκειμένου όχι μόνο να λάβετε γνώση αλλά να μπορέσετε και να την αντιμετωπίσετε άμεσα και πιο αποτελεσματικά από ότι αν αυτή γίνει σε κάποιον άλλο ιστοτόπο. Ένα κοινό χαρακτηριστικό στοιχεία που θα δείτε σε όλα τα πετυχημένα eshop
Κατανοώντας αυτό, μπορείτε να:
1. Ορίσετε την πρόταση αξίας σας και να την αφήστε να διαπεράσει όλα τα σημεία επαφής των πελατών
Επειδή ακόμα και ο ανταγωνισμός σας θα έχει πληροφορίες που μιλά για αυτό που προσφέρει, είναι το πώς κάνετε τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο που σας ξεχωρίζει από το πλήθος και αντλεί ενδιαφερόμενους.
2. Καταλάβετε καλά τους ενδιαφερόμενούς σας
Οι ακριβείς personas του πελάτη είναι σημαντικές εδώ, διότι είτε σας αρέσει είτε όχι, ο ιστότοπός σας και η εικόνα στο διαδίκτυο είναι αυτό που φέρει το κύριο βάρος της “πώλησης”. Επομένως, πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα αντίγραφα, τα προϊόντα και οι πληροφορίες απευθύνονται σε επιλεγμένους αγοραστές που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς σας. Αλλά για να το κάνετε αυτό αποτελεσματικά, πρέπει να σταματήσετε να βασίζεστε αποκλειστικά σε δημογραφικά στοιχεία.
Αντ \’αυτού, σκάψτε βαθύτερα με τα δημογραφικά στοιχεία που υποστηρίζονται από δεδομένα και το πιο σημαντικό – το ψυχολογικό προφίλ που δημιουργήθηκε από έρευνες, αναλυτικά στοιχεία, συνεντεύξεις και την ομάδα πωλήσεών σας. Γιατί;
Επειδή, όπως αναφέρθηκε στην ανάρτησή μας για την εξατομίκευση του eCommerce, το βαθιά ριζωμένο κίνητρο πίσω από το γιατί ο Γιάννης και ο Δημήτρης επισκέπτονται το ηλεκτρονικό κατάστημά σας είναι πολύ πιο σημαντικό από το γεγονός ότι ο Γιάννης εργάζεται σε γραφείο και ο Δημήτρης οδηγεί ταξί.
Θυμάστε όταν αναθέσατε τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας σε μια εταιρεία Web Design ; Ζητήσατε από τον web designer να ενσκύψει στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της επιχείρησης σας. Το αυτό ακριβώς πρέπει να κάνετε και εσείς με τους δικούς σας πελάτες.
3. Χρησιμοποιήστε Brand-Centric μάρκετινγκ που μαγνητίζει τη μάρκα σας και δημιουργεί ισχυρές σχέσεις
Συλλέξτε κριτικές, λάβετε συστάσεις από Influencers και εδραιώσετε την εξουσία σας, να ενισχύσετε την αξιοπιστία και να δημιουργήσετε μια αίσθηση εμπιστοσύνης και εξοικείωσης με:
• Ενθάρρυνση των πελατών να αφήσουν ανατροφοδότηση
• Δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου που πραγματικά λύνει πόνο και προβλήματα
• Σύνδεση και αλληλοπροώθηση με influencers στην αγορά σας
• Παρέχετε πλήρη εξυπηρέτηση πελατών. Αυτό σημαίνει γρήγορους χρόνους απόκρισης, γρήγορες λύσεις και υπέρ το δέον απόδοση.
Τέτοιες ενέργειες έρχονται να δώσουν προστιθέμενη αξία στις προσπάθειες σας για προώθηση της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσ ματα της Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Είναι όχι μόνο θαυμάσια backlinks αλλά κυρίως μια ευκαιρία για να προκαλέσετε το ενδιαφέρον των υποψηφίων πελατών και επισκεπτών του eshop σας και να το μετατρέψετε την επίσκεψη τους σε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, μεγαλύτερη παραμονή στον ιστοτόπο / ηλεκτρονικό κατάστημα σας και φυσικά σε πωλήσεις.
Μην ξεχνάτε ότι η Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης προσπαθούν με τους αλγόριθμους τους να εκτιμήσουν πόσο ενδιαφέρον είναι ο ιστοτόπος σας και σε τι αριθμούς προκειμένου να σας αξιολογήσουν και να σας κατατάξουν στα αποτελέσματα τους. Θα διαπιστώσετε ότι η εμπλοκή σε αυτό το επίπεδο είναι ακόμη ένα χαρακτηριστικό που διατηρούν όλα τα πετυχημένα eshop
Μεγιστοποίηση των Κερδών με Μέτρηση των Περιθωρίων σας
Η λειτουργία ενός ψηφιακού ηλεκτρονικού καταστήματος είναι (ευλόγως) πιο εύκολη στην οργάνωση και τη μέτρηση. Ειδικά με πληθώρα δεδομένων μερικά κλικ μακριά.Αλλά ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έρχεται με τα δικά του μοναδικά κόστη, φιλοξενία, τεχνική υποστήριξη IT, σχεδίαση ιστοσελίδας και πλήθος άλλων μεταβλητών παραγόντων.
Υπογραμμίζοντας περαιτέρω τη σημασία της σωστής παρακολούθησης των σωστών μετρήσεων (που παρουσιάζονται παρακάτω) για να κατανοήσετε τα περιθώρια:
Απώλεια πελατών
Αυτός είναι ο αριθμός των πελατών που χάνετε σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Με απλά λόγια, είναι πόσοι πελάτες σταματούν να πληρώνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.
Κόστος πωληθέντων αγαθών (COGS)
COGS είναι το σύνολο όλων των δαπανών που καταβλήθηκαν για τη δημιουργία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που πωλήθηκε.
Λειτουργικές δαπάνες
Τα λειτουργικά έξοδα περιλαμβάνουν τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, τα γενικά έξοδα, τα έξοδα μισθοδοσίας, τα ταξιδιωτικά έξοδα όπως φυσικά και τα κόστη κατασκευής της ιστοσελίδα σας κλπ. Βασικά, αυτά είναι τα έξοδα που σχετίζονται με τη λειτουργία της επιχείρησής σας. Αν δεν έχετε σαφή και ξεκάθαρη εικόνα αυτών των εξόδων δεν μπορείτε να κάνετε σωστούς υπολογισμούς κερδοφορίας.
Ακαθάριστο περιθώριο
Το ακαθάριστο περιθώριο είναι το ποσό των χρημάτων που βγάζετε ανά προϊόν που πωλείται. Καθορίζεται με τον υπολογισμό της διαφοράς μεταξύ του κόστους κατασκευής ή αγοράς ενός προϊόντος και της τιμής πώλησης στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, αν πουλήσετε ένα προϊόν για 10,00 ευρώ και σας κοστίσει 10,00 ευρώ για να το φτιάξετε, έχετε μικτό κέρδος ύψους 10,00 ευρώ .
Έτσι, το ακαθάριστο περιθώριο θα είναι 50%.
Ακαθάριστο περιθώριο = Πωλήσεις – Κόστος πωληθέντων αγαθών
Διαχρονική αξία πελατών (LTV)
Η διαχρονική αξία των πελατών μετρά απλώς το κέρδος που βγάζει η επιχείρησή σας από οποιονδήποτε πελάτη. Η γνώση του LTV σας θα σας βοηθήσει να απαντήσετε στις καίριες ερωτήσεις όπως:
• Πόσα χρήματα μπορώ να δαπανήσω για να αποκτήσω έναν νέο πελάτη;
• Πόσα χρήματα μπορώ να ξοδέψω για τη διατήρηση των πελατών και τη μείωση των απωλειών;
• Τι αναβαθμίσεις και διασταυρούμενες πωλήσεις μπορούν να δοθούν στους καλύτερους πελάτες;
Χρειάζεστε τις ακόλουθες τρεις μεταβλητές για να πάρετε τη διαχρονική αξία των πελατών σας:
• ARPA (Μέσο Εισόδημα ανά Πελάτη)
• Ακαθάριστο περιθώριο
• Απώλεια πελατείας (εάν ισχύει)
Πάρτε τα έσοδα που κερδίζετε από έναν πελάτη, αφαιρέστε τα χρήματα που δαπανώνται για την απόκτηση και την εξυπηρέτησή τους και δείτε πόσο καιρό θα δημιουργούν κέρδη πριν την απώλεια.
LTV = ARPA * % Ακαθάριστο Περιθώριο / % Ρυθμός Απώλειας
Κόστος απόκτησης πελατών (CAC)
Η απόκτηση νέων πελατών μπορεί να είναι δαπανηρή και γι\’ αυτό είναι απαραίτητη η παρακολούθηση του CAC. Επειδή η άντληση σκληρά κερδισμένων χρημάτων σε ένα κανάλι μάρκετινγκ με αρνητικές αποδόσεις θα καταστρέψει το κατάστημα eCommerce σας.
Το CAC αναφέρεται στους πόρους που χρησιμοποιεί ένα κατάστημα για να αποκτήσει έναν επιπλέον πελάτη.
Περιλαμβάνει όλες τις προσπάθειες που χρειάζονται για να φτάσουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας στα χέρια των δυνητικών πελατών και στη συνέχεια να πειστούν να τα αγοράσουν.Τα κοινά έξοδα απόκτησης είναι πληρωμένες διαφημίσεις στο internet , μισθοί προσωπικού, CRM, αυτοματοποίηση μάρκετινγκ, άδειες λογισμικού, χορηγίες, μάρκετινγκ περιεχομένου και κοινωνικά μέσα.
Η γνώση του CAC σας θα σας βοηθήσει να:
• Προσδιορίστε τα πραγματικά περιθώρια κέρδους σας
• Βελτιστοποιήστε τη διαχρονική αξία πελάτη
• Προσδιορίστε και μειώστε τα πιο δαπανηρά έξοδα απόκτησης
Για να υπολογίσετε το CAC σας, πάρτε τα συνολικά έξοδα πωλήσεων και μάρκετινγκ για μια δεδομένη χρονική περίοδο. Στη συνέχεια διαιρέστε με τον αριθμό των νέων πελατών που αποκτήθηκαν κατά την ίδια περίοδο.
Για την dreamweaver.gr
Άννα Αγγελάκη – Θανάσης Δαβαλάς