Κατασκευη website
Συμβουλές για κατασκευή website
Κατασκευή website : Μέσα σε 5 δευτερόλεπτα από την στιγμή που θα επισκεφθούν τον ιστότοπό σας μπορούν οι επισκέπτες σας να καθορίσουν τι κάνει και τι παρέχει η εταιρεία σας;
Θα μπορούσαν οι χρήστες – επισκέπτες να πλοηγηθούν εύκολα στο website αν χρειαστεί;
Είναι κατανοητή η διάταξη του περιεχομένου σας ώστε οι επισκέπτες να εντοπίζουν γρήγορα και εύκολα αυτό που αναζητούν ;
Έχετε εξαιρετικά υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης; (φυσικά για αυτό χρειάζεστε την βοήθεια εξειδικευμένων στατιστικών εργαλείων όπως τα google analytics )
Εάν βρίσκεστε να απαντάτε «όχι» σε αυτές τις ερωτήσεις, ίσως είναι καιρός να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζετε και βελτιστοποιείτε τον ιστότοπό σας.
Ένας ιστότοπος δεν μπορεί να επιτύχει στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κόσμο του διαδικτύου ακόμα και επιτυγχάνοντας μια άριστη βαθμολόγηση σε κάποιες πολύ σημαντικές πτυχές όπως το αισθητικό κομμάτι ή το ιδιαίτερα επιτυχημένο και εύστοχο περιεχόμενο του.
Πρέπει να έχει ένα σχέδιο που τροφοδοτεί την εμπειρία χρήστη, τη λειτουργικότητα του ιστότοπού σας και συμπληρώνει κατάλληλα το περιεχόμενό σας.
Ο ιστότοπός σας πρέπει επίσης να επικοινωνεί με το κοινό σας με σαφήνεια τι κάνετε, γιατί το κάνετε και για ποιον το κάνετε.
Είναι σύνηθες λάθος να αρχίσεις να περιγράφεις στην ιστοσελίδα σου πόσο σπουδαία είναι η επιχείρηση και τα προϊόντα / υπηρεσίες της και να ξεχάσετε να βεβαιωθείτε ότι αντιμετωπίζετε τις βασικές ανησυχίες που πρωτίστως το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
Λοιπόν, τι πρέπει να γνωρίζετε για να αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε την έννοια του σχεδιασμού ιστοσελίδων ως μια διαδικασία που δεν είναι μόνο μια δέσμη αισθητικών ενεργειών;
Για να απαντήσουμε σε αυτό, ακολουθούν κάποιες συμβουλές για να βεβαιωθείτε ότι πηγαίνετε στη σωστή κατεύθυνση ειδικά αν απαιτηθεί ο επανασχεδιασμός του website σας και να σιγουρευτείτε ότι αυτό λειτουργεί ως μαγνήτης για τους επισκέπτες και όχι το αντίθετο.
Συμβουλές για τη βελτίωση του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας
1. Έχετε ένα σχέδιο
Μην αρχίσετε να σχεδιάζετε στα τυφλά τον ιστότοπό /eshop σας και με κριτήριο την αισθητική σας.
Για να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας ικανοποιεί αποτελεσματικά τις ανάγκες των επισκεπτών σας, πρέπει να χαρτογραφήσετε το ταξίδι του επισκέπτη σας από την πρώτη φορά που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας μέχρι τη στιγμή που γίνονται πελάτες.
Ποιες σελίδες πρόκειται να δουν και τι περιεχόμενο πρόκειται να διαβάσουν ; Ποιες είναι οι προσφορές που πρόκειται να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες;
Η κατανόηση αυτών των ερωτημάτων και η παροχή ικανοποιητικών απαντήσεων είναι το πρώτο βήμα , ειδικά για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε έναν e-shop / ιστότοπο που θα είναι στοχοπροσηλώμενος στην καλλιέργεια δυνητικών πελατών και της μετατροπής τους σε πωλήσεις
Συλλέξτε στοιχεία μέσα από τις μηχανές αναζήτησης και τα social media για το πως συμπεριφέρονται και τι αναζητούν οι υποψήφιοι πελάτες σας. Αν έχετε ήδη κάποιο πελατολόγιο μην διστάσετε ακόμα και να τους πάρετε μια mini συνέντευξη μέσω ενός ερωτηματολογίου.
Ερευνήστε αναλυτικά πως βρήκαν την ιστοσελίδα / eshop που επισκέπτονται και ποια στοιχεία εκεί τους μετέτρεψαν από επισκέπτες σε πελάτες. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να χαρτογραφήσετε τη στρατηγική σας.
Δεν μπορείτε να το κάνετε; Για αυτό τον λόγο υπάρχει η δυνατότητα να απευθυνθείτε σε ειδικούς για να συντάξετε ένα busines plan για το eshop ή την ιστοσελίδα σας.
Δεν είναι χαμένα λεφτά. Χαμένα θα είναι τα λεφτά και ο χρόνος που δαπανήσατε αν ξεκινήσετε να κατασκευάζετε ένα website χωρίς να ξέρετε ακριβώς που θέλετε να πάτε.
2. Καταργήστε τα ακόλουθα από τον ιστότοπό σας
Ορισμένα στοιχεία στον ιστότοπό σας θα μειώσουν την αξία και το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε. Οι περίπλοκες κινούμενες εικόνες, το περιεχόμενο που είναι υπερβολικά μεγάλο, οι εικόνες του ιστοτόπου είναι απλώς μερικοί παράγοντες στη λίστα.
Με ένα κοινό που έχει διάρκεια προσοχής μόνο τα πρώτα 8 κρίσιμα δευτερόλεπτα, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια πρώτη εντύπωση που ξεπερνά εύκολα τα κύρια σημεία. Αυτό πρέπει να γίνει με σύντομες, ισχυρές ενότητες περιεχομένου και εφαρμόσιμες φωτογραφίες / εικονίδια που χωρίζονται από σαφείς και συνοπτικές κεφαλίδες.
Εάν έχετε τα σωστά, ελέγξτε το και βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχει δυσνόητη ή διφορούμενη ορολογία. Δεν θα κάνετε καμία εντύπωση. Απλά θα μπερδέψετε τους επισκέπτες σας.
Ορισμένες λέξεις που πρέπει να αποφύγετε περιλαμβάνουν κοινότυπες διαρκώς επαναλαμβανόμενες λέξεις στο internet marketing όπως ενδεικτικά “επόμενη γενιά, ευέλικτες, στιβαρές, επεκτάσιμες, εύχρηστες, αιχμής, πρωτοποριακές, κορυφαίας γενιάς, κρίσιμες για την αποστολή, καινοτόμες”
Αυτές είναι λέξεις που έχουν χρησιμοποιήσει πάνω από εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες εταιρείες , απλά κουράζουν και σίγουρα δεν κάνουν το περιεχόμενό σας πιο ελκυστικό.
3. Συμπεριλάβετε τα κουμπιά κοινής χρήσης (social share και follow buttons)
Η παραγωγή εξαιρετικού περιεχομένου και προσφορών λειτουργεί σε επίπεδο προώθησης μόνο αν δίνετε στους χρήστες σας την ευκαιρία να μοιραστούν ό, τι έχετε.
Εάν ο ιστότοπός σας δεν διαθέτει επί του παρόντος κουμπιά κοινής χρήσης, σίγουρα χάνετε επισκεψιμότητα από τα κοινωνικά μέσα (social media) από άτομα που επισκέπτονται ήδη την ιστοσελίδα σας και τα διάφορα social media που έχετε δημιουργήσει για αυτήν.
Εάν όμως αυτό ακούγεται νέο για εσάς, τα κουμπιά κοινής χρήσης είναι τα μικρά κουμπιά (social share και follow buttons)που βρίσκονται στην κορυφή ή στο κάτω μέρος των αναρτήσεων ιστολογίου.
Περιέχουν εικονίδια διαφορετικών ιστότοπων κοινωνικών μέσων και σας επιτρέπουν να μοιράζεστε τη σελίδα απευθείας στο κανάλι κοινωνικών μέσων της επιλογής σας.Αυτά τα κουμπιά λειτουργούν ως ένα μη πιεστικό εργαλείο που ενθαρρύνει την κοινωνική κοινή χρήση από τους επισκέπτες σας.
Αν ψάχνετε για μερικά εργαλεία για να σας οδηγήσουν στο έδαφος, ρίξτε μια ματιά στο Shareaholic.
4. Εφαρμογή παρότρυνσης για δράση / ενημέρωση
Μόλις οι επισκέπτες σας φτάσουν στον ιστότοπό σας, ξέρουν τι να κάνουν στη συνέχεια; Δεν θα ξέρουν ποιες σελίδες θα δουν ή ενέργειες που πρέπει να κάνουν εάν δεν τους δώσετε κάποια κατεύθυνση.
Τα κουμπιά παρότρυνσης για δράση είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που υποδεικνύουν το επόμενο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει ο χρήστης σε μια σελίδα.
Αφιερώστε χρόνο για να προσθέσετε υλικό που θα τους βοηθήσει στην επίλυση αποριών τους. Μόλις αναγνωρίσουν την εταιρεία σας ως εταιρεία που παρέχει βοηθητικό υλικό θα νιώσουν πιο άνετα να ερευνήσουν τις υπηρεσίες σας για να δουν αν μπορείτε να κάνετε αυτές τις λύσεις που προτείνετε πραγματικότητα.
Μερικά παραδείγματα παρότρυνσης για δράση / ενημέρωση είναι link της μορφής κάνετε κλικ εδώ που θα οδηγεί σε περισσότερες πληροφορίες, παρακολούθηση βίντεο, τομέας με ερωτήσεις και απαντήσεις , αγοράστε τώρα κ.α.
5. Χρησιμοποιήστε τις σωστές εικόνες
Δεν ταιριάζει κάθε εικόνα με τον τύπο μηνύματος που προσπαθείτε να περάσετε στο κοινό σας.Δυστυχώς πολλοί ιδιοκτήτες ενός website αποφασίζουν να επιβαρύνουν τον ιστότοπό τους με εξαιρετικά κουραστικές φωτογραφίες.
Χρησιμοποιήσετε , αν μπορείτε φωτογραφίες που απεικονίζουν εικόνες των πραγματικών ανθρώπων που εργάζονται στην εταιρεία σας και το ίδιο το γραφείο σας. Εάν οι πραγματικές φωτογραφίες δεν είναι επιλογή, υπάρχουν τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να επιλέξετε τον σωστό τύπο φωτογραφίας / εικόνας.
Αυτό θα βοηθήσει να προσδώσει ρεαλισμό στην διαδικτυακή εταιρική σας ταυτότητα και να διασφαλίσει ότι οι εικόνες ταιριάζουν με το ποιοι είστε και το περιεχόμενό σας.
6. Πλοήγηση
Κατά το σχεδιασμό του ιστότοπού σας, η πλοήγηση είναι βασική, είναι ουσιαστικά ο χάρτης που εμφανίζει τα βασικά μέρη που μπορούν να επισκεφθούν οι χρήστες.
Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν ιστότοπο με μια αποδιοργανωμένη ή συγκεχυμένη διεπαφή πλοήγησης. Κατά τη βελτίωση της πλοήγησης του ιστότοπού σας, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι επισκέπτες σας μπορούν να βρουν εύκολα αυτό που ψάχνουν.
Πρέπει επίσης η εμπειρία στο desktop και στην έκδοση για κινητά να παρέχουν μια εμπειρία που να μην διαφοροποιείται δραματικά στο κινητό.
Εάν οι χρήστες δεν μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν, δεν έχουν λόγο να παραμείνουν στον ιστότοπό σας. Αντ \’αυτού, σίγουρα θα αναπηδήσουν και θα βρουν έναν ανταγωνιστή που προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία χρήστη. Εσείς δεν θα κάνατε το ίδιο στην θέση τους;
7. Αφήστε τους επισκέπτες σας να κάνουν κύλιση στην αρχική σας σελίδα
Μην φοβάστε τον σχεδιασμό μιας ελαφρώς μεγαλύτερης αρχικής σελίδας. Συμπεριλάβετε 3-5 ενότητες που θα βοηθούν να κατευθύνετε νέους και επαναλαμβανόμενους χρήστες σε κατάλληλες περιοχές του ιστότοπού σας, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη εμπειρία πλοήγησης για τους επισκέπτες σας.
Αλλά ποιες θα πρέπει να είναι αυτές οι ενότητες;
Αυτή η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί για πάντα, αλλά μια γρήγορη λίστα μερικών από τα πιο κρίσιμα στοιχεία περιλαμβάνει:
- Value proposition / Πρόταση αξίας
- Intro Video / Εισαγωγικό βίντεο
- Overview of Services / Επισκόπηση των Υπηρεσιών
- Product Features / Χαρακτηριστικά Προϊόντος
- About Us / Σχετικά με εμάς
- Testimonials / Μαρτυρίες
- Case Studies/Success Stories / Μελέτες περιπτώσεων / ιστορίες επιτυχίας
- Resources / Πόροι
8. Μην φοβάστε τον κενό χώρο
Το κενό διάστημα είναι ένα βασικό στοιχείο σχεδίασης που σας βοηθά να διαλύσετε τη σελίδα και να αυξήσετε την αναγνωσιμότητα. Ο λευκός χώρος αναφέρεται στις περιοχές γύρω από στοιχεία μιας σελίδας που είναι κενές και δεν έχουν περιεχόμενο ή οπτικά στοιχεία.
Παρόλο που ο επιπλέον χώρος μπορεί να φαίνεται περιττός, είναι πραγματικά υπεύθυνος για την αναγνωσιμότητα και την προτεραιότητα περιεχομένου. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη διαδικασία σχεδιασμού και στην τοποθέτηση στοιχείων σχεδίασης ιστότοπου.
Σκεφθείτε το κλασικό τετράδιο. Δεν έχει επιπλέον λευκό χώρο ; Ο σκοπός του είναι ο ίδιος
Εάν γνωρίζετε ότι ορισμένες σελίδες δεν διαθέτουν κενό χώρο, ελέγξτε τη σελίδα και αφαιρέστε στοιχεία ή περιεχόμενο που δεν είναι απαραίτητα για τον σκοπό της σελίδας.
Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι αυτό το περιεχόμενο είναι σωστά ομαδοποιημένο, ώστε οι χρήστες να μπορούν να διακρίνουν πού ανήκουν στη σελίδα.
9. Βελτιστοποίηση για κινητά
Μην ξεχάσετε να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για κινητά. Εάν δεν το γνωρίζετε ήδη, το 80% των χρηστών του Διαδικτύου κατέχουν ένα smartphone και «η Google λέει ότι το 61% των χρηστών είναι απίθανο να επιστρέψουν σε έναν ιστότοπο για κινητά που είχαν πρόβλημα πρόσβασης και 40% επισκέπτονται τον ιστότοπο ενός ανταγωνιστή».
Είναι όπως διαπιστώνετε ένα στοιχείο που δεν μπορείτε να παραβλέψετε. Είναι ανάγκη να προσαρμόσετε τον ιστότοπό σας για να ταιριάζει στις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών σας.
Ίσως θέλετε να αναρωτηθείτε, γιατί κάποιος θα έχει πρόσβαση στον ιστότοπό μου μέσω κινητού;
Τι πράγματα θα έψαχναν;
Μήπως η εμπειρία μου τους επιτρέπει να κάνουν αυτά τα πράγματα εύκολα;
Εάν οι ιστότοποί σας υστερούν στη βελτιστοποίηση για κινητά, ρίξτε μια ματιά εδώ
10. Βρεθείτε στο διαδίκτυο. Δεν είναι δεδομένο
Εάν θέλετε να αναπτύξετε μια σημαντική διαδικτυακή παρουσία, τότε πρέπει να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο που μπορεί να βρεθεί στις μηχανές αναζήτησης και αλλού.
Αυτό ξεκινά με την ανάπτυξη μιας στρατηγικής SEO που λαμβάνει υπόψη τους όρους αναζήτησης που θα αναζητούσαν τα προσωπικά και το κοινό του αγοραστή σας.
Αυτοί οι όροι στρατηγικής πρέπει να περιλαμβάνουν τη δημιουργία περιεχομένου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επισκεπτών σας. Τα βίντεο, τα άρθρα ιστολογίου και τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι μερικά παραδείγματα περιεχομένου που μπορούν να το κάνουν αυτό.
Προσδιορίστε πρώτα τις σωστές λέξεις-κλειδιά που πραγματικά αναζητά το κοινό σας, ώστε να μην προσελκύετε πάρα πολλούς επισκέπτες που δεν θα μετατρέψουν ποτέ στο προϊόν σας, πόσο μάλλον τις προσφορές σας.
Το να εντοπίσετε τις σωστές φράσεις κλειδιά και όχι αυτές που νομίζετε εσείς βάσει ενστικτού ή βάσει της προσωπικής σας εμπειρίας απαιτεί εξειδικευμένα τεχνικά εργαλεία και είναι το πιο βασικό κομμάτι για μια επιτυχημένη προώθηση μιας ιστοσελίδας
Δείτε λίγο την ομιλία του δικού μας Θανάση Δαβαλά στα πλαίσια του Money Show 2018 στο Hilton .Νομίζουμε ότι θα σας βοηθήσει να αποσαφηνίσετε ένα πολύ κρίσιμο τομέα για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας.
[yotuwp type=”videos” id=”tOBV-4LCkR0″ ]
11. Μην σταματήσετε ποτέ τις δοκιμές
Η αξιολόγηση των διαδρομών πλοήγησης / μετατροπής, το τρόπο και την συχνότητα κύλισης των χρηστών από την πρώτη σελίδα στις υπόλοιπες ιστοσελίδες του ιστοτόπου και το πού κάνουν κλικ, κλπ είναι σημαντικές πληροφορίες που μπορούν να αποκαλύψουν εάν οι σελίδες σας αποδίδουν με τον τρόπο που σκοπεύατε.
Απλές αλλαγές, όπως χρώματα κουμπιών, προσθήκη κεφαλίδων ή προσθήκη μερικών προτάσεων στο περιεχόμενο σας θα μπορούσαν να κάνουν απίστευτες διαφορές στην απόδοση της σελίδας.
To έχουμε πει και δεν θα βαρεθούμε ποτέ να το λέμε. Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν είναι μια διαδικασία που στοχεύει σε ένα αισθητικό αποτέλεσμα αλλά κυρίως σε ένα λειτουργικό. Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας πρέπει να προσεγγίζεται ολιστικά και όχι μεμονωμένα.
12. Προσδιορίστε άγνωστους 404 ή σπασμένους συνδέσμους
Ανάλογα με το μέγεθος του ιστότοπού σας ή το χρονικό διάστημα που υπάρχει, μπορεί στην πραγματικότητα να έχετε μερικές σελίδες ή συνδέσμους εδώ και εκεί που δεν λειτουργούν. Και πάνω από όλα αυτά, οι επισκέπτες σας δεν θα σας ενημερώσουν καν.
Αφιερώστε χρόνο για να αξιολογήσετε εάν ο ιστότοπός σας έχει σπασμένες σελίδες. Μπορεί να εκπλαγείτε όταν βρίσκετε σελίδες προορισμού που είχαν προηγουμένως υψηλές επιδόσεις και δεν έχουν δημοσιευτεί ή σελίδες ιστότοπου που δεν είναι σωστά συνδεδεμένες.
Υπάρχουν μια σειρά εργαλείων για αυτά όπως αυτό εδώ
13. Ενημερώστε το περιεχόμενό σας για να ταιριάζει στην εικόνα της επιχείρησης σας
Όταν γράφετε αντίγραφο με το οποίο θέλετε να εντυπωσιάσετε τους επισκέπτες του ιστότοπού σας, πολλοί από εμάς τείνουν να πέφτουν σε μια επικίνδυνη παγίδα.
Το περιεχόμενο εστιάζεται «εμείς» και «δική μας».
«Θα αυξήσουμε τα έσοδα κατά ..», «Τα οφέλη μας περιλαμβάνουν…» είναι απλά παραδείγματα των κεφαλίδων που χρησιμοποιούν πολλές σε όλες τις ιστοσελίδες.
Παρόλο που μπορεί να προβάλλετε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει η επιχείρησή σας τους επισκέπτες στηριζόμενος στο πόσο υπέροχα είναι τα προϊόντα σας, δεν πρόκειται να διεισδύσετε στο μυαλό , την καρδιά τους και άρα στο πορτοφόλι τους με αυτή την προσέγγιση.
Αφαιρέστε τα «είμαστε» και «τα δικά μας» και αντικαταστήστε τα με «εσείς» και «τα δικά σας». Οι πιθανοί πελάτες σας θέλουν να τους απευθυνθείτε προσωπικά. Όχι να τους πείτε πόσο σπουδαίο είστε.
Αυτός ο νοηματικός διακόπτης μπορεί να σας φαίνεται ασήμαντος, αλλά υποσυνείδητα θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες βλέπουν την επιχείρησή σας.