Κατασκευή ιστοσελίδων 2019.
Τι προβλέπεται να κυριαρχήσει στην κατασκευή ιστοσελίδων το 2019
Το να είστε ενημερωμένοι σχετικά με τις τάσεις στην κατασκευή ιστοσελίδων είναι κρίσιμο για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Πολλά αλλάζουν κάθε δώδεκα μήνες όσον αφορά τη δημοτικότητα των οπτικών εφέ, τις ενημερώσεις αλγορίθμων και τις βέλτιστες πρακτικές. Μια ιστοσελίδα που φαίνεται κομψή και μοντέρνα σήμερα θα μπορούσε να φαίνεται ξεπερασμένη και παλιομοδίτικη σε λίγους μήνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η γνώση της διαφοράς μεταξύ μιας τάσης στη βιομηχανία και μιας μανίας που θα περάσει σύντομα είναι τόσο σημαντική κατά το σχεδιασμό του ιστοτόπου σας – θέλετε να εξασφαλίσετε ότι το σχέδιό σας θα φαίνεται ωραίο για αρκετά χρόνια και δεν θα θυμίζει κάτι από το 1996.
Το 2019 θα έχει να κάνει τα πάντα με την εμπειρία των χρηστών: οι τάσεις στην κατασκευή ιστοσελίδων θα δώσουν προτεραιότητα στην ταχύτητα και στο σχεδιασμό για κινητά, τα ελκυστικά απλά σχέδια με ασύμμετρες διατάξεις, τα επιβλητικά φόντο με βίντεο και πολλά άλλα.
Ταχύτητα
Πόσο χρόνο νομίζετε ότι έχετε για να κάνετε μια καλή εντύπωση σε έναν πιθανό πελάτη; Αν μιλάμε για την διαδικτυακή αλληλεπίδραση μαζί τους, έχετε λιγότερα από τρία δευτερόλεπτα.
Οι άνθρωποι τείνουν να είναι πεινασμένοι και ανυπόμονοι. Αν το διαδίκτυο είναι πραγματικά μια εξωγήινη συνωμοσία που παρατηρεί την ανθρώπινη φύση, οι μελέτες τους θα τους δείξουν ότι δεν μας αρέσει να περιμένουμε. Σε μελέτες που έγιναν από το Akamai και το Gomez.com, το 50% των χρηστών αναμένουν ότι όταν κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο, θα πρέπει να φορτώσει σε δύο δευτερόλεπτα ή λιγότερο και ότι θα εγκαταλείψουν έναν ιστότοπο αν χρειαστούν τρία ή περισσότερα δευτερόλεπτα για φόρτωση.
Όπως καταλαβαίνεται, μια όμορφη σελίδα παραμένει πάντα μια όμορφη σελίδα, αλλά αν ο σχεδιασμός είναι τόσο βαρύς και τα δεδομένα χρειάζονται πολύ χρόνο για να κατεβούν, θα μπορούσατε να χάσετε πολλά έσοδα γιατί κανείς δεν θα περιμένει ούτε καν να δει το site σας. Ακόμη χειρότερα, με το Google Speed Update που τέθηκε σε ισχύ τον Ιούλιο του 2018, η Google έχει αρχίσει να δίνει προτεραιότητα στις ταξινομήσεις για ιστότοπους που φορτώνουν ταχύτερα από άλλους και είναι πιθανό ότι σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες μηχανές αναζήτησης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι στους παράγοντες που προσβλέπουμε να επηρεάσουμε στην διαδικασία προώθησης μιας ιστοσελίδας η ταχύτητα φόρτωσης έχει αναβαθμιστεί το ειδικό της βάρος και οι όποιες seo ενέργειες μας πρέπει να συγχρονίζονται πάντα με τον στόχο της πιο γρήγορης φόρτωσης μιας ιστοσελίδας.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι όλοι οι ιστότοποι πρέπει να φορτώνουν γρηγορότερα, οπότε η κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην ταχύτητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού. Οι σχεδιαστές ιστοσελίδων δεν μπορούν απλώς να βασίζονται στον προγραμματιστή για να μετατρέψει τη δουλειά τους σε κάτι που θα φαίνεται ωραίο και θα τρέχει γρήγορα – η ταχύτητα πρέπει να είναι μια παράμετρος του σχεδιασμού.
Οι μέρες των γιγάντιων φωτογραφιών, των μη συμπιεσμένων βίντεο και του φουσκωμένου Javascript έχουν τελειώσει. Ενώ οι μεγάλες εικόνες και τα βίντεο δεν έχουν φύγει εντελώς από το σχεδιασμό ιστοσελίδων, το 2019 θα ενσωματωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης.
Επίπεδος σχεδιασμός
Το 2017, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές άρχισαν να δημιουργούν καθαρές και απλές ιστοσελίδες για καλύτερη απόδοση στα κινητά. Έκτοτε, ο αριθμός των αναζητήσεων στα κινητά αυξάνεται συνεχώς και ο σχεδιασμός για κινητές συσκευές αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα, όχι μόνο μια επιλογή για τους ιστοτόπους. Οι ιστοσελίδες με βαριά εικόνα φορτώνουν αργά και αποθαρρύνουν τους χρήστες κινητών συσκευών, όπως συζητήσαμε προηγουμένως.
Τα καθαρά, μινιμαλιστικά σχέδια ή τα επίπεδα σχέδια χαρακτηρίζονται από γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης και είναι σήμερα μοντέρνα και επιθυμητά για δύο σημαντικούς λόγους. Πρώτον, τόσο οι χρήστες κινητών όσο και προγραμμάτων περιήγησης στον υπολογιστή μπορούν να βιώσουν ιστοσελίδες με γρήγορη φόρτωση. Δεύτερον, μπορούν να διατηρούν υψηλή αξία SEO.
Η επίπεδη σχεδίαση βοηθά μια τοποθεσία να εκπληρώσει πολλές από τις απαιτήσεις ταχύτητας που οι μηχανές αναζήτησης αρχίζουν να απαιτούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η επίπεδη σχεδίαση έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής και θα συνεχίσει να είναι μοντέρνα το 2019.
Επίπεδη σχεδίαση δεν σημαίνει ότι όλα μειώνονται στις δύο διαστάσεις – όλα σχετίζονται με τον μινιμαλισμό και τη χρηστικότητα. Είναι μια αισθητική του σχεδιασμού που ξεφορτώνεται την ακαταστασία και επικεντρώνεται στα σημαντικά μέρη της ιστοσελίδας σας. Χρησιμοποιώντας φωτεινά χρώματα, καθαρές και σκληρές άκρες και πολλούς ανοιχτούς χώρους, ο επίπεδος σχεδιασμός είναι μια αναζωογονητική αλλαγή από τα μέρη που αποσπούν την προσοχή και την αργή φόρτωση των εικόνων υψηλής ανάλυσης.
Παρά το γεγονός ότι είναι μινιμαλιστικός, αυτό δεν σημαίνει ότι ο επίπεδος σχεδιασμός είναι βαρετός. Σε αντίθεση με τα φωτεινά χρώματα και την απεικόνιση με απλές εικόνες και sans-serif γραμματοσειρές, το άθροισμα των τμημάτων του επίπεδου σχεδίου έρχεται από κοινού για να παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη που είναι ελκυστική και συναρπαστική.
Δεδομένου ότι ο επίπεδος σχεδιασμός δεν βασίζεται σε εικόνες για να γοητεύει, δεν έχει μεγάλα ποσά πρόσθετων δεδομένων για φόρτωση όταν ένας χρήστης πλοηγείται στη σελίδα. Αυτό σημαίνει δύο πραγματικά σπουδαία πράγματα για τους κατόχους ιστότοπων: το πρώτο είναι ότι οι πελάτες και οι χρήστες, ανεξάρτητα από το αν κάνουν περιήγηση στο κινητό ή αλλιώς, θα έχουν μια ευχάριστη εμπειρία γρήγορης φόρτωσης στον ιστότοπο.
Δεύτερον, αυτοί οι σχεδιασμοί με λίγα δεδομένα και γρήγορη φόρτωση κάνουν την ταχύτητα και τη βελτιστοποίηση της σελίδας πολύ, πολύ πιο γρήγορες – πράγμα που μοιάζει πραγματικά επιθυμητό με το Google, το Bing και σχεδόν με κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης. Όπως συζητήσαμε στο θέμα της ταχύτητας, οι γρηγορότεροι χρόνοι φόρτωσης σημαίνουν ότι ο ιστότοπός σας έχει περισσότερες πιθανότητες να ταξινομηθεί καλά, και με έναν συναρπαστικό επίπεδο σχεδιασμό οι χρήστες είναι ικανοί να παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπό σας και είναι πιο πιθανό να πειστούν.
Η ταχύτητα φόρτωσης ήταν πάντα ένας σημαντικός παράγοντας στην κατασκευή ενός eshop για τον απλούστατο λόγο ότι σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι προιόντοκεντρικό και όχι πελατοκεντρικό (υπό την έννοια ότι το eshop στοχεύει στην ανάδειξη του προιόντος με σκοπό την άμεση πώληση ενώ μια ιστοσελίδα που δεν έχει ως στόχο την άμεση πώληση σκοπεύει στην δημιουργία θετικών εντυπώσεων στο μυαλό του επισκέπτη)
Κινητό πρώτα
Η ταχύτητα δεν είναι μόνο η μόνη παράμετρος που χρησιμοποιεί η Google για τη μέτρηση ιστότοπων. Το 2015, οι αναζητήσεις κινητών τηλεφώνων ξεπέρασαν συνολικά τις αναζητήσεις υπολογιστών, καθιστώντας την αναζήτηση από κινητό την υψηλότερη μορφή αναζήτησης παγκοσμίως. Σύμφωνα με αυτό, η Google άλλαξε τους ιστότοπους που εμφανίζει πρώτα – τώρα δίνει προτεραιότητα στους ιστότοπους για κινητά σε σχέση με ιστότοπους που δεν είναι φιλικοί προς κινητά.
Με τις ιστοσελίδες για κινητά να έχουν πλέον προτεραιότητα αντί αυτών των υπολογιστών, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι η κατασκευή ιστοσελίδων για βέλτιστη εμφάνιση στο κινητό έχει γίνει μια τάση. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων ειδικά για βέλτιστη θέαση της από το κινητό σχετίζεται με την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο οι ιστοτόποι σχεδιάζονται θεμελιωδώς. Το πρότυπο μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν ότι ένας ιστότοπος θα σχεδιάζεται μόνο για επιτραπέζιους ή φορητούς υπολογιστές και θα μπορούσε επίσης να προστεθεί μια σχεδίαση φιλική προς κινητά.
Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας εστιασμένη στο κινητό πρώτα κάνει ακριβώς το αντίθετο: αρχίζει με το σχεδιασμό του ιστότοπου για τον χρήστη κινητού πριν από τη δημιουργία μιας έκδοσης που θα λειτουργεί και για έναν χρήστη υπολογιστή.
Και πάλι, αυτή η ώθηση προς την κατεύθυνση του κινητο πρώτα σχεδιασμού δεν βασίζεται μόνο σε παράγοντες κατάταξης ή SEO. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι κάτι που θα ενισχύσει πρώτα απ’ όλα την εμπειρία του χρήστη με τον ιστότοπο στη συσκευή από την οποίο πιθανότατα θα τον αναζητήσει. Αυτή η τάση σχεδιασμού ικανοποιεί τη ζήτηση που απαιτούν οι χρήστες κινητών τηλεφώνων και θα είναι πιθανώς η τάση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σπασμένο πλέγμα / Ασύμμετρες Διατάξεις
Το 2019, οι τάσεις στην κατασκευή ιστοσελίδων αφορούν στη σκέψη εκτός του κουτιού ή μάλλον του πλέγματος. Το σπασμένο πλέγμα και τα ασύμμετρα σχέδια αφήνουν το σημάδι τους σε ολόκληρο τον κλάδο του σχεδιασμού ιστοσελίδων σε μεγάλο βαθμό. Παρά την ώθηση από πολλούς σχεδιαστές ιστοσελίδων προς τον επίπεδο, γρήγορο, μινιμαλιστικό σχεδιασμό, υπάρχει επίσης ένα μεγάλο μέρος των σχεδιαστών που υποστηρίζουν τη φρέσκια, εντυπωσιακή εμφάνιση των σπασμένων διατάξεων.
Όταν μιλάμε για σπασμένα πλέγματα ή ασύμμετρη διάταξη, αυτό αναφέρεται στο σύστημα πλέγματος που έχει χρησιμοποιηθεί για δεκαετίες σε όλα τα είδη διατάξεων, από ιστοσελίδες έως εφημερίδες έως εκτυπώσεις και υπαίθριες διαφημίσεις. Ένα σύστημα πλέγματος βοηθά έναν σχεδιαστή να διατηρεί με ευκολία την ευθυγράμμιση και τη συνέπεια όταν προσθέτει περιεχόμενο – εικόνες, τίτλους, αντιγραφή, κλήσεις προς δράση – σε οποιοδήποτε μέσο εργάζεται, διατηρώντας τη δομή του δικτύου στην υποκείμενη διάταξη, διατηρώντας γενικά επίσης τη συμμετρία.
Ιστορικά, η μη χρήση ενός πλέγματος ή η η χρήση “στο περίπου” έχει οδηγήσει σε αυτό που πολλοί θεωρούν απρόσεχτα ή σχέδια που αποσπούν την προσοχή, τα οποία εμποδίζουν τον χρήστη να επικεντρωθεί στα πιο σημαντικά μέρη της σελίδας. Ωστόσο, η ασυμμετρία και τα σπασμένα πλέγματα κερδίζουν ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα, πιθανώς λόγω του ότι έχουν βρει έναν τρόπο να μην μοιάζουν με τα περισσότερα άλλα σχέδια ιστοσελίδας, ενώ παράλληλα δεν θα αποσπούν την προσοχή ή θα δείχνουν πρόχειρα.
Οι σχεδιαστές είναι σε θέση να το επιτύχουν αυτό με τη προσεκτική και σκεπτόμενη θραύση του πλέγματος και τη δημιουργία ιεραρχίας με προγραμματισμένη ασυμμετρία. Η χρήση ασυνήθιστων τοποθετήσεων, η διαστρωμάτωση με διαφορετικά χρώματα και υφές, η επανάληψη των ακανόνιστων σχεδίων, η χρήση του λευκού χώρου και η δημιουργική χρήση της τυπογραφίας δημιουργούν μια αίσθηση βάθους που δεν απαντάται κανονικά στις διατάξεις του πλέγματος.
Αυτά τα σχέδια είναι εντυπωσιακά, βοηθώντας τους χρήστες να τους προσεγγίσουν και να τους κατευθύνουν προς τα πιο σημαντικά μέρη του ιστότοπου, αλλά όχι λόγω καθιερωμένων προτύπων σχεδιασμού. Αντ’ αυτού, η δημιουργική χρήση της οπτικής ιεραρχίας κατευθύνει το μάτι για το πού να κοιτάξει. Χρησιμοποιώντας χρώματα, σχήματα, υφές, εκφραστική χρήση του τύπου και δυναμικές εικόνες, ο σχεδιαστής μπορεί να κατευθύνει την προσοχή του χρήστη με ένα νέο, συναρπαστικό τρόπο προς το περιεχόμενο ή τα CTA που θέλει να βρουν οι χρήστες.
Σχήματα
Ως μια τάση μέσης λύσης μεταξύ του μινιμαλισμού του επίπεδου σχεδιασμού και του ελεγχόμενου χάους του σπασμένου πλέγματος βρίσκεται η τάση των γεωμετρικών σχημάτων. Αν νομίζετε ότι αυτή αναφέρεται στα απλά, ευκλείδεια γεωμετρικά σχήματα που μάθατε στο γυμνάσιο, όπως τρίγωνα, εξάγωνα και κύκλοι, τότε έχετε απόλυτο δίκιο.
Τα σχήματα μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ του επίπεδου και του σπασμένου πλέγματος, λόγω του πόσο εύκολα μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα σχέδιο. Απλά γεωμετρικά σχήματα με φωτεινά χρώματα μπορούν να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες άκρες και να φορτώσουν γρήγορα, ενώ εξακολουθούν να είναι ενδιαφέροντα. Σχεδιασμοί που σχηματοποιούν σχήματα με φωτογραφία και τύπο ή που χρησιμοποιούν σχήματα για τη δημιουργία επαναλαμβανόμενων σχεδίων μπορούν να οδηγήσουν στη δυναμική και το βάθος που υπάρχει σε σπασμένα πλέγματα ή ασύμμετρες διατάξεις.
Αυτή η ευελιξία είναι ένα μεγάλο μέρος του γιατί τα σχήματα έχουν γίνει μια τάση το 2019. Τα υποκείμενα μαθηματικά της γεωμετρίας βοηθούν να δημιουργηθεί μια αίσθηση ισορροπίας σε μια ιστοσελίδα, ακόμα και όταν τα οπτικά μπορούν να περιέχουν ασυμμετρία. Συχνά, τα γεωμετρικά σχήματα μπορούν εύκολα να εναρμονιστούν μέσα ή δίπλα σε άλλα, δημιουργώντας γρήγορα την οργάνωση ή την ιεραρχία.
Τα σχήματα είναι σαν τα χρώματα, καθώς υπάρχουν σκέψεις και συναισθήματα που οι άνθρωποι συσχετίζουν φυσικά με το καθένα.
Τα ορθογώνια αντιπροσωπεύουν σταθερότητα, οι κύκλοι είναι ενότητα και τα τρίγωνα και οι ρομβοί είναι δυναμικοί. Η δημιουργική χρήση συγκεκριμένων σχημάτων ή συνδυασμών σχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διαμορφώσει τα συναισθήματα ή τις σκέψεις που θα θέλατε να αισθάνονται οι επισκέπτες του ιστότοπού σας.
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν δραματικά ή με φειδώ – εξαρτάται απλώς από την αισθητική της εταιρείας σας. Τα σχήματα μπορούν εύκολα να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε οπτική ιεραρχία και να επιστήσετε την προσοχή σε τμήματα μιας σελίδας που θέλετε να παρατηρούν οι επισκέπτες σας, ακόμα και όταν ο ιστότοπός σας έχει απομακρυνθεί από ένα παραδοσιακό σχέδιο πλέγματος. Αυτός είναι ο λόγος που θα συνεχίσουμε να βλέπουμε γεωμετρικά σχήματα στην κατασκευή ιστοσελίδων για το 2019
Σχεδιασμός Μοναδικής Σελίδας (One page)
Η ταχύτητα και ο μινιμαλισμός είναι οι τάσεις που εμφανίζονται ξανά και ξανά όταν μιλάμε για κατασκευή ιστοσελίδων το 2019, γεγονός που είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο ο σχεδιασμός μοναδικών σελίδων, γνωστός και ως σχεδιασμός χωρίς σελίδες, έχει γίνει επίσης μια τάση στην κατασκευή ιστοσελίδων για το 2019. Ο σχεδιασμός μοναδικής σελίδας (one page) είναι ένας πολύ περιγραφικός τίτλος – αναφέρεται σε ιστότοπους που έχουν μόνο μία μοναδική σελίδα αντί για πολλαπλές σελίδες υπηρεσιών ή άρθρα ιστολογίου που είναι όλα τακτοποιημένα κάτω από μια ιεραρχία.
Από μια παραδοσιακή άποψη ψηφιακού μάρκετινγκ SEO, αυτό φαίνεται να είναι λάθος – θα είναι πολύ πιο δύσκολο να ταξινομηθεί για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά χωρίς τις σελίδες και το περιεχόμενο που κανονικά θα είχε, ούτε θα είναι εύκολο να πετύχετε άλλες προηγμένες SEO τεχνικές. Ναι, ενώ μπορεί να είναι πιο δύσκολο να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένες τακτικές SEO για ιστοσελίδες χωρίς σελίδες, εδώ είναι και όπου τελειώνουν τα μειονεκτήματα τους.
Όπως συζητήθηκε στο θέμα της ταχύτητας και του επίπεδου σχεδιασμού, οι εύχρηστες, καθαρές και απλές ιστοσελίδες ευνοούνται από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς μπορούν εύκολα και γρήγορα να μεταφορτωθούν σε κινητές συσκευές. Ο σχεδιασμός χωρίς σελίδες επιτυγχάνει αυτό, έχοντας λιγότερα από όλα αυτά που μπορούν να επιβραδύνουν έναν ιστότοπο. Τα HTML, CSS, Javascript και οι εικόνες δεν βαραίνουν τον ιστότοπο με δεδομένα που πρέπει να ληφθούν, καθιστώντας την καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη και δίνοντας προτεραιότητα στις μηχανές αναζήτησης.
Αυτή η απλότητα είναι διπλά καλή για τους ιστότοπους μοναδικής σελίδας, καθώς φαίνονται εξαιρετικοί σε κάθε συσκευή περιήγησης και αυτομάτως εμπίπτουν σε έναν ιστότοπο κινητού-πρώτα στιλ. Το να είναι κάτι τόσο απλό σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να το διαχειριστείς. Οι ενημερώσεις στον ιστότοπο επιτυγχάνονται συχνά γρήγορα, επειδή υπάρχουν λίγα πράγματα για να αλλάξετε ή να ενημερώσετε, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ευκολότερο για την επιχείρησή σας να παραμείνει τρέχουσα στον ιστότοπό σας.
Οι επιχειρήσεις αγαπούν τις ασέλιδες ιστοσελίδες για περισσότερα πέρα από την απλή ευκολία χρήσης: τείνουν επίσης να έχουν υψηλά ποσοστά μετατροπής. Σε έναν παραδοσιακό ιεραρχικό ιστότοπο, συνήθως γίνεται η απόκτηση ενός χρήστη με μια αναζήτηση λέξης-κλειδιού, η προσέλκυση του στο site σας και στη συνέχεια η διοχέτευσή του προς μια φόρμα επικοινωνίας, μια σελίδα ή έναν αριθμό τηλεφώνου. Με τους ιστότοπους μίας σελίδας, δεν υπάρχει χώρος για να αποστασιοποιηθεί ο χρήστης – κάθε τμήμα της σελίδας τον οδηγεί προς ένα σημείο μετατροπής, πράγμα που οδηγεί σε περισσότερη αλληλεπίδραση με τις επιχειρήσεις. Αν και ο σχεδιασμός μοναδικής σελίδας πιθανότατα δεν θα κυριαρχήσει το μέλλον του σχεδιασμού ιστοσελίδων, σίγουρα θα συνεχίσει να αφήνει το σημάδι του μέσα στο 2019.
Φόντο Βίντεο
Παρά τις μινιμαλιστικές, γρήγορες και επίπεδες τάσεις σχεδιασμού, τα βίντεο φόντα εξακολουθούν να είναι απίστευτα δημοφιλή, ως τάση οδεύοντας προς το 2019. Μπορεί να σκέφτεστε ότι με την ταχύτητα να είναι ένας τόσο τεράστιος παράγοντας φέτος, τα βίντεο θα βαρύνουν υπερβολικά μια ιστοσελίδα, αλλά , είναι ενδιαφέρον ότι τα υπόβαθρα με βίντεο έχουν δείξει ότι αυξάνουν τις μετατροπές.
Τα βίντεο είναι απλά πιο συναρπαστικά από ότι θα μπορέσει να είναι ποτέ το κείμενο ή οι εικόνες. Πιθανότατα θα έχετε δει αυτή την τάση να εμφανίζεται στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook τα τελευταία δύο χρόνια. Οι αναρτήσεις βίντεο έχουν προτεραιότητα από άλλα είδη δημοσιεύσεων. Μάλιστα, διευκόλυναν την παρακολούθηση βίντεο με αυτόματη αναπαραγωγή σε σίγαση ενώ περιηγείστε στον τοίχο σας.
Όταν ένας χρήστης προσγειώνεται στον ιστότοπό σας και ένα βίντεο παίζει στο υπόβαθρο, είναι πιθανό να παραμείνει για να το παρακολουθήσει, επειδή τα βίντεο τραβάνε την προσοχή. Όσο περισσότερο μένει ο χρήστης στον ιστότοπό σας, τόσο πιο πιθανό είναι να πειστεί. Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει το χρόνο σας στη μέτρηση ιστοσελίδων, και όσο μεγαλύτερος είναι ο μέσος χρόνος στο site σας, τόσο καλύτερο είναι το SEO σας.
Η ισχύς του βίντεο κυριολεκτικά δεν μπορεί να αποδωθεί με λόγια – μεταφέρει το μήνυμά σας γρήγορα και αποτελεσματικά, κάτι που θα μπορούσε να πάρει αρκετές παραγράφους κειμένου για να γίνει. Το βίντεο το κάνει σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν έχετε ένα σύνθετο μήνυμα για να εξηγήσετε στους χρήστες σας στο σύντομο χρονικό διάστημα που θα έχετε την προσοχή τους.
Τέλος, υπάρχει κάτι κομψό και μοντέρνο για ένα φόντο βίντεο σε έναν ιστότοπο. Εφόσον το βίντεο είναι σύντομο, έχει σίγαση και έχει ωραία, υψηλής ποιότητας εμφάνιση, ένα φόντο βίντεο μπορεί να κάνει πολλά για την επωνυμία σας.
Ας μην ξεχνούμε ότι σε κάθε προσπάθεια προβολής και διαφήμισης της ιστοσελίδας σας στο internet το βίντεο διαδραματίζει βασικό ρόλο. Οπότε είναι νομίζουμε έξυπνη ενέργεια εκ μέρους σας να χρησιμοποιήσετε βίντεο κατά την διαδικασία κατασκευής της ιστοσελίδας σας.
Μικρά animations
Μια διακριτική αλλά αξιοσημείωτη τάση του 2019 στην κατασκευή ιστοσελίδων είναι τα μικρά animations. Τα μικρά animations είναι ένας ισχυρός τρόπος για να παρέχετε μια διαισθητική και ικανοποιητική εμπειρία στον χρήστη σας καθώς περιηγείται τον ιστότοπό σας.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μικρών κινούμενων εικόνων που βοηθούν τον χρήστη να κατανοήσει τον ιστότοπο και να τον επικυρώσει όταν πάει το ποντίκι πάνω από ένα στοιχείο ή κάνει κλικ σε αυτό, όπως η αλλαγή χρώματος ενός κουμπιού όταν ο κέρσορας μετακινείται πάνω του ή ένα μενού που επεκτείνεται όταν κάνετε κλικ στο χάμπουργκερ.
Οι περισσότεροι χρήστες βιώνουν αυτές τις μικρές κινήσεις συνεχώς, τόσο στις πλατφόρμες περιήγησης για υπολογιστές όσο και στα κινητά. Είναι τόσο διαδεδομένα στην περιήγηση πλέον που είναι πιο περίεργο να μην τα δοκιμάσετε. Αυτά τα animations βοηθούν τον χρήστη να γνωρίζει ότι κάνει τις σωστές ενέργειες καθώς προχωρά στον ιστότοπό σας. Πατήσατε το κουμπί υποβολής στη φόρμα; Αλλάζει το χρώμα όταν κάνετε κλικ σε αυτό. Πώς ανανεώνετε γρήγορα τη σελίδα; Η μετακίνηση προς τα κάτω δημιουργεί μια κίνηση έλξης για να σας ενημερώσει ότι ενεργοποιήσατε σωστά τη λειτουργία ανανέωσης.
Θυμάστε ότι τα κινούμενα αντικείμενα όπως τα βίντεο βοηθούν στη διατήρηση και την προσοχή των χρηστών; Αυτές οι κινήσεις, αν και είναι μικρά animations, βοηθούν να τραβήξουν το μάτι του χρήστη και να δημιουργήσουν μια εμπλουτισμένη εμπειρία γι’ αυτόν καθώς περιηγείται έναν ιστότοπο. Με τη σειρά τους, η σωστή χρήση των μικρών animation δημιουργεί οπτική ιεραρχία σε μια ιστοσελίδα, οδηγώντας τους επισκέπτες προς τα σημεία μετατροπής και στη συνέχεια επιβραβεύοντας τους για την πλήρωσή τους.
Μπορεί να φαίνεται πολύ απλό ή ανόητο να πιστεύετε ότι ένα μικρο κινούμενο σχέδιο μπορεί να “επιβραβεύσει” έναν χρήστη για να κάνει κλικ σε μια φόρμα, αλλά σκεφτείτε αυτό το κουραστικό Captcha που χρησιμοποιούν τόσες πολλές φόρμες. Εάν είστε τυχεροί, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κάνετε κλικ στο πλαίσιο ελέγχου, αλλά εάν πρέπει να περάσετε τη διαδικασία επιλογής εικόνων ή να πληκτρολογήσετε μια ακολουθία συμβολοσειρών με αριθμούς και γράμματα, δεν υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό από το να βλέπετε τον κύκλο να στροβιλίζει και να γίνεται ένα τικ. Με το 2019 στον ορίζοντα, τα μικρά animations είναι εδώ για να παραμείνουν στη βιομηχανία κατασκευής ιστοσελίδων.
Chatbots / Machine Learning
Τα τελευταία χρόνια, η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία με τα bots έχει γίνει όλο και πιο φυσιολογική. Τα bots, ή chatbots, γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένα σε ιστότοπους και μικροδιαδρασμούς σε ψηφιακά μέσα. Είναι πολύ πιθανό να μιλήσατε με ένα την τελευταία φορά που καλέσατε τον παροχέα υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας σας.
Όταν άρχισαν να κυκλοφορούν για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια, αυτά τα bots φαίνονταν να δυσκολεύουν τη λύση προβλημάτων (θυμάστε που έπρεπε να προφέρετε τις εντολές σας με έναν δυναμικό και σταθερό τόνο;) αλλά με την πάροδο των ετών, έχουν γίνει ευφυέστερα χάρη στη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και την εκμάθηση μηχανών(machine learning). Αυτά είναι που βοηθούν το Google να δημιουργήσει αυτόματες προτάσεις όταν αρχίσετε να πληκτρολογείτε κάτι στη γραμμή αναζήτησης.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το Facebook μας γνωρίζει τόσο καλά. Βοήθησε το Facebook να μάθει πως μοιάζουμε εμφανισιακά και μας ρωτάει αν θέλουμε να επισημάνουμε τον εαυτό μας σε μια φωτογραφία. Χρησιμοποιεί επίσης δεδομένα θέσης και έχει μάθει τις συνήθειες ανάγνωσής μας, έτσι ώστε να γνωρίζει ακριβώς ποιες διαφημίσεις, συμβάντα και πληροφορίες θα μας δείξει για να μας κάνει να πατήσουμε το like.
Τα chatbots και η εκμάθηση μηχανών θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με τους ιστότοπους, ειδικά επειδή η λειτουργικότητα αυτόματης απάντησης που είναι εγγενής στα περισσότερα chatbots μπορεί να αλληλεπιδράσει άψογα με τους χρήστες για εσάς και να παρέχει άψογη εξυπηρέτηση πελατών εκ των προτέρων. Κάτι τέτοιο ξεκινά σωστά τη σχέση σας με τους πιθανούς πελάτες ενώ ταυτόχρονα συλλέγει πληροφορίες για την ομάδα πωλήσεών σας προτού αυτή αρχίσει να αλληλεπιδρά πραγματικά με την προοπτική.
Το 2019, αυτή η τεχνολογία θα συνεχίσει να τελειοποιείται και να ενσωματώνεται στις ιστοσελίδες εταιρειών.
Σύντομα, οι αλληλεπιδράσεις ιστού θα γίνουν απρόσκοπτες. Φανταστείτε έναν ιστότοπο που ήδη γνωρίζει ακριβώς τι αναζητά ο πελάτης σας απλά αναλύοντας τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του με την εταιρεία σας. Η εξυπηρέτηση πελατών μέσω του διαδικτύου γίνεται όλο και πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική καθημερινά, χάρη σε αυτές τις νέες τεχνολογίες. Μην τις παραβλέπετε στο σχεδιασμό των ιστοσελίδων σας.
Επειδή όμως στην διαδικασία αυτή εμπλέκονται προσωπικά δεδομένα υποψηφίων πελατών σας και επειδή η περίοδος χάριτος για την υιοθέτηση των απαιτούμενων μέτρων για την διαφύλαξη αυτών που απαιτεί ο νέος κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων – GDPR δείχνει να τελειώνει εντός του 2018 φροντίστε ώστε οι όποιοι μηχανισμοί απαιτούνται να εισαχθούν για την τήρηση του κανονισμού εκ μέρους σας ( pop up παράθυρα, control panel για τους χρήστες που ελέγχουν / ορίζουν τα προσωπικά τους δεδομένα κ.α.) οι προβλέψεις αυτές θα πάρουν μόνιμη θέση στην κατασκευή ιστοσελίδων από το 2019 και μετά.
Web Design 2019 – Ελκυστικός Μινιμαλισμός ή Οπτικά Που Τραβάνε Την Προσοχή;
Το 2019 μπορεί να φαίνεται σαν τον Ιανό των ετών για την κατασκευή ιστοσελίδων: από τη μια πλευρά είναι οι δελεαστικές οπτικές απολαύσεις των σχεδίων σπασμένου πλέγματος και των υπόβαθρων βίντεο. Από την άλλη πλευρά είναι τα όμορφα αλλά πρακτικά δόγματα του επίπεδου σχεδιασμού και των διατάξεων μοναδικής σελίδας. Καθώς αλλάζουν οι τάσεις, το ίδιο συμβαίνει και με τη βιομηχανία. Η ενημέρωσή σας και η αξιοποίηση αυτών των τάσεων θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ιστοσελίδα σας φρέσκια, όμορφη και να κάνετε μετατροπές.