DreamWeaver.Gr

Δεν βιοπορίζουμε απλά από το διαδίκτυο. Πιστεύουμε σε αυτό

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 7ο November 16, 2018

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 7ο Λογιστική και Φόροι. Παρακολούθηση ανταγωνισμού σε ένα...

περισσότερα...
Κατασκευή ιστοσελίδων 2019. November 14, 2018

Κατασκευή ιστοσελίδων 2019. Τι προβλέπεται να κυριαρχήσει στην κατασκευή ιστοσελίδων το 2019 Το να ε...

περισσότερα...

Blog

November 5, 2018

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 2ο

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 2ο

Οι πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται ένα eshop

(Αν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο μέρος μπορείτε να το κάνετε κάνοντας κλικ εδώ )

Έχετε λοιπόν αποφασίσει να δημιουργήσετε το δικό σας  ηλεκτρονικό κατάστημα / eshop με την ευχή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πολλούς διαδικτυακούς πελάτες και να μην υπόκειστε στους γεωγραφικούς περιορισμούς ενός φυσικού καταστήματος. Πρέπει να το κάνετε , όπως και κάθε σας επιχειρηματική ενέργεια , με σωστό σχεδιασμό και προγραμματισμό και κυρίως χωρίς βιασύνη.

Μια αποτελεσματική κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να εξασφαλίζει  την επίτευξη ευνοϊκών όρων πώλησης του προϊόντος, τη διάθεση / μεταφορά των προϊόντων σας στον κατάλληλο τόπο  χρόνο αλλά και στην  κατάλληλη μορφή (π.χ. ψηφιακά προιόντα και υπηρεσίες προς download κ.α. ) καθώς  και  την  πλήρη οικονομική υποστήριξη της συναλλαγής με όλες τις μεθόδους που επιθυμούν οι πελάτες σας. (π.χ. αντικαταβολή , πληρωμή μέσω κάρτας, κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό , paypal κ.α.)

Ακολουθούν 5 κομβικά σημεία που αφορούν την λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

1) Πώληση / διάθεση του προϊόντος

Όσον αφορά το πωλησιακό σκέλος , ένα eshop πρέπει να προσθέτει προστιθέμενη αξία στις πωλήσεις δηλαδή να υπάρχουν σαφείς λόγοι / κίνητρα για τον καταναλωτή να αγοράσει από εκεί και όχι να αποτανθεί σε ένα φυσικό κατάστημα. Αυτό ισχύει τόσο για τις άμεσες πωλήσεις, δηλαδή στην απευθείας πώληση του προϊόντος στον τελικό καταναλωτή ( Business to Consumer / B2C)   , όσο και στις έμμεσες πωλήσεις ( Business to Business / B2B) , δηλαδή στη διάθεση του προϊόντος σε άλλες επιχειρήσεις / μεταπωλητές σας.

Επίσης, ένα eshop πρέπει να υποστηρίζει – όπου και εφόσον αυτό απαιτείται – περιπτώσεις προπώλησης του προϊόντος, τη διαπραγμάτευση ευνοϊκών όρων πώλησης όπως εκπτωτικά κουπόνια , προσφορές , πελατειακές ομάδες με διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης σε περιπτώσεις B2B κλπ

2) Μεταφορά

Ένα σημείο που πολλοί υποτιμούν αλλά είναι εξίσου κρίσιμο με την πώληση είναι η μεταφορά / διάθεση  του προϊόντος στον καταναλωτή. Το eshop σας πρέπει να έχει φροντίσει αλλά και να επικοινωνήσει στους υποψήφιους πελάτες ότι ακολουθεί συγκεκριμένες πολιτικές που στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των ποσοτικών και ποιοτικών απωλειών κατά τη μεταφορά ττων προιόντων αλλά και  να διασφαλίζει τη μεταφορά τους με το δυνατόν χαμηλότερο κόστος χωρίς όμως να παραβλέπει την έγκαιρη μεταφορά του. Να ξέρετε ότι η προβληματική λειτουργία της courier εταιρείας που θα συνεργαστείτε μπορεί να αποβεί μοιραία για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Τέλος, πρέπει να λαμβάνει μέριμνα , μέσω σαφής και έγγραφης πολιτικής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος για τις περιπτώσεις ευπαθών, φθαρτών ή και απλά  εύθραυστων προϊόντων  που να έχει λάβει υπόψη της τόσο την εθνική και ευρωπαική νομοθεσία αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε προιόντος προς αποστολή μέσω του eshop σας. Μην ξεχάσετε επίσης τον νέο παράγοντα που ακούει στο όνομα GDPR. Τον νέο κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων που μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα και ευκαιρία για την διαφοροποίηση σας από τον ανταγωνισμό στα μάτια του καταναλωτή.

Μπορείτε να διαβάσετε εδώ για το τι είναι το gdpr καθώς και για τον ρόλο του data protection officer τον οποίο θα κληθείτε να αναλάβετε είτε εσείς είτε κάποιος επαγγελματίας για εσάς.

3) Επεξεργασία / Μεταποίηση /  Συσκευασία

Πολλές φορές τα προϊόντα πρέπει να υποστούν κάποιο βαθμό επεξεργασίας , μεταποίησης & συσκευασίας, ώστε  αφενός να ανταποκρίνονται στις ανάγκες πελατών (νέων και παλιών ) ή να ικανοποιούν καλύτερα ειδικές παραγγελίες και αφετέρου σε κάποιες περιπτώσεις να διευρύνεται ο χρόνος ζωής τους

Αυτές οι επιλογές μπορούν να συντελέσουν σε σημαντικό βαθμό σε κάποιες περιπτώσεις στο να μειωθεί ο όγκος , το βάρος ή και τα δύο με ότι εξοικονόμηση συνεπάγεται αυτό ,τόσο για εσάς όσο και για τον καταναλωτή,  αλλά μπορεί και να οδηγήσει σε διεύρυνση του γεωγραφικού  χώρου  στον οποίο θα είναι δυνατόν να διατεθούν τα προιόντα σας.

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πρέπει να μπορεί να υποστηρίζει με ικανοποιητικό τρόπο  όλες αυτές τις διαδικασίες οι οποίες θα αυξήσουν τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών σας αφού τα προιόντας σας  οι οποίες εν τέλει αποσκοπούν στην πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, ώστε να προσφέρεται το προϊόν στη μορφή, την ποσότητα, την ποιότητα, αλλά και τον χρόνο που το χρειάζονται, σύμφωνα με τις οικονομικές τους δυνατότητες.

4) Αποθήκευση / Εφοδιαστικά Αλυσίδα.

Το eshop σας πρέπει να έχει κατασκευαστεί / σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο που να μπορεί να παρακολουθήσει την αποθήκη σας και να ενημερώνεται για ζητήματα όπως αποθέματα προιόντων  κ.α.  Η συνεχής και ορθή λειτουργία της  εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένα ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και θα αναδείξει  θέματα συνλειτουργίας του φυσικού και του ηλεκτρονικού σας καταστήματος αλλά και τις απαραίτητες διασυνδέσεις  με επιχειρήσεις αποθήκευσης και διανομών.

5) Ηλεκτρονική πληρωμή

Η ευκολία στην πληρωμή μέσω της παροχής πολλών εναλλακτικών τρόπων πληρωμής αλλά και η διασφάλιση της αξιοπιστίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στο κομμάτι των πληρωμών είναι κεφαλαιώδους σημασία για το eshop σας. Η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κάρτας, paypal και άλλων μεθόδων αποτελεί μονόδρομο σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους πληρωμής όπως η αντικαταβολή γιατί το ηλεκτρονικό χρήμα συνεχώς κερδίζει έδαφος και η πορεία αυτή δεν μπορεί να αντιστραφεί.

Το επιτυχημένο eCommerce μπορεί να αναλυθεί σε επίσης σε 4 βασικούς πυλώνες. Ο καθένας φυσικά αποτελείται από το δικό του υποσύνολο:

Εμπόριο (ή πωλήσεις)MarketingΤεχνικάΟργάνωση

Διαχείριση αποθεμάτων, Αποστολές, Εκπλήρωση, Εξυπηρέτηση πελατών, Λογιστική και φόροι, Ανταγωνιστές, Πολυκαναλικές.

Analytics ( Google, Skroytz, Facebook κ.α.) , Στρατηγική προϊόντων, Email marketing, Σχόλια χρηστών (comments), Στρατηγική περιεχομένου, Influencer marketing, Στρατηγική κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, Αμειβόμενες καμπάνιες (google ads, facebook ads κ.α.).Πύλες πληρωμής, Πρόληψη απάτης, SSL, Συμμόρφωση με τον GDPR . Υποδομές σε επίπεδο hardware και software.

Υπάρχουσα λειτουργία, Περιθώρια, Άνθρωποι, Μετρητά, Ανάπτυξη προϊόντων, Επιστροφές.

Η συγκέντρωση των προσπαθειών σας για την ενίσχυση ενός πυλώνα αποκλειστικά οδηγεί σε αποτυχία. Οι πυλώνες και οι υπο-πυλώνες είναι αλληλοσυνδεδεμένοι, ενίοτε αλληλεξαρτημένοι. Η παραμέληση ακόμα κι ενός ασήμαντου υπο-πυλώνα μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση τύπου “βαρέλι χωρίς πάτο”, επειδή η αδυναμία σε έναν πυλώνα αποσταθεροποιεί και καταπονεί άλλους.

Για το λόγο αυτό, η διατήρηση μιας ισορροπημένης προσπάθειας ανάμεσα στους προαναφερθεντές πυλώνες του eCommerce σπέρνει τους σπόρους για γρήγορη εξέλιξη και ανάπτυξη.

Για παράδειγμα, η παραμέληση δημιουργίας μιας ορθολογικοποιημένης πολιτικής σχετικά με το λογιστικό τμήμα και τους φόρους αποτελεί την συνταγή για καταστροφή επάνω στα συντρίμια μιας φαινομενικής επιτυχίας. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας πρέπει να έχει οικονομικούς στόχους και όχι απλά αισθητικούς

Δεν είναι λίγες οι φορές που είδαμε πελάτες μας στην προσπάθεια τους να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους και ειδικά μέσω καναλιών, όπως το Σκρουτζ, να ρίχνουν τις τιμές των προιόντων τους χωρίς να έχουν κάνει κάποιο οικονομικό σχεδιασμό πέραν του να βλέπουν το ισοζύγιο του μήνα θετικό και βιώνοντας την ευφορία των πολλών παραγγελιών – πωλήσεων.

Ζώντας στην Ελλάδα όμως δεν μπορείς ποτέ να ξεχνάς τον παράγοντα εφορία. Αφήστε που μια μη μελετημένη πολιτική στο κομμάτι αυτό δεν συνιστά μόνο την απειλή από την εφορία που θα αδειάσει το ταμείο σας αλλά επηρεάζει άμεσα και το marketing σας επειδή οι όποιες αποφάσεις σας βασίζονται σε λανθασμένα δεδομένα πωλήσεων και σε νούμερα εσόδων που σχηματίζουν μια πλασματική , ανακριβή εικόνα για το πως αποδίδει πραγματικά το κατάστημά σας σε οικονομικούς όρους.

Μην απελπίζεστε. Για όλα υπάρχει λύση. Παρότι θα αναφερθούμε σε αυτά εκτενώς μετά θα σας δώσουμε ένα απλό tip . Χαμηλές τιμές μπορείτε να έχετε σε κάποια προιόντα – κράχτες όπως τα αποκαλούμε και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα την περίοδο που πρωτοεμφανίζεται το eshop σας στο καταναλωτικό κοινό.

Έτσι αυξάνεται το πελατολόγιο σας και όταν αυτό αυξηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό τότε ορθολογικοποιείται τις τιμές. Θα χάσετε ένα κομμάτι του πελατολογίου σας. Αυτούς που πάντα αναζητούν στις μηχανές αναζήτησης την χαμηλότερη τιμή. Αυτοί όμως δεν είναι πελάτες σας, όπως και κανενός άλλου.

Θα σας μείνει όμως ένα ποσοστό πελατών που εκτιμούν όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος όπως την συνέπεια και ταχύτητα στην ολοκλήρωση μιας παραγγελίας , το after sales support και πολλούς άλλους παράγοντες.

Η τακτική αυτή ειδικά τον πρώτο καιρό αποτελεί μια έμμεση προώθηση της ιστοσελίδας σας καθώς και μέσο για την διαφήμιση της ιστοσελίδας σας.

Για αυτό μην απελπίζεστε . Το ταξίδι στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τώρα ξεκινά. Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όμως πρέπει να ξεκινά από το να προνοήσετε τις μελλοντικές σας ανάγκες και όχι απλά να τις αντιμετωπίσετε στην πορεία.

Για την dreamweaver.gr

Άννα Αγγελάκη – Θανάσης Δαβαλάς

Κατασκευή eshop , , , , , , ,