Καινοτομία και Startups
Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα
Καινοτομία και Startups. Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα : Έχοντας πάρει θέση από νωρίς (από το 2001) σε αυτό που από πολλούς αποκαλείται βιομηχανία κατασκευής ιστοσελίδων βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να συναντήσουμε και να χρησιμοποιήσουμε όλες αυτές τις τεχνολογίες διαδικτύου που θα επέτρεπαν στις επιχειρηματικές ιδέες των πελατών μας να πάρουν σάρκα και οστά.
Ξεκινώντας την διαφήμιση στο internet στην αρχή με την διαφήμιση στην Google το 2003 , αρχικά για εμάς και μετά για τους πελάτες μας και από το 2008 την διαφήμιση στο facebook αρχίσαμε να μην είμαστε μόνοι δημιουργοί ιστοσελίδων αλλά επαγγελματίες που αναλαμβάναμε την “εκπροσώπηση” της επιχειρηματικής ιδέας των πελατών μας στο διαδίκτυο
Αυτή η ολιστική προσέγγιση έγινε το σήμα κατατεθέν μας έκτοτε. Κομμάτια όπως η συμβουλευτική επιχειρήσεων και η ίδρυση startup έγινε πρώτα αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής μας πρακτικής και μετά αντικείμενο παροχής υπηρεσιών από την πλευρά μας όπως μαρτυρά και η παρουσία στο blog μας ειδικού θεματικού τομέα για την καινοτομία
Στην επαγγελματική πορεία αυτή ήρθε να προστεθεί και το ερευνητικό – ακαδημαϊκό σκέλος.
Ακαδημαϊκά με την εμπλοκή του δικού μας Θανάση Δαβαλά με το πρωτοποριακό δι – ιδρυματικό μεταπτυχιακό από το ΕΜΠ και το Παν. Αιγαίου Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα που μπορείτε να δείτε εδώ
https://msc.icsd.aegean.gr/innovation/
Ακολούθως με την ίδρυση της Ελληνικής Ένωσης για την Αξιοποίηση Τεχνολογιών Διαδικτύου – Html που ωριμάζοντας έλαβε την μορφή του Εργαστηρίου ΤΠΕ Ήρων και την συνεργασία με το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και κοινών επαγγελματικών προγραμμάτων κάποια εκ των οποίων μπορείτε να δείτε στο μενού της ιστοσελίδας μας στην κατηγορία Εκπαίδευση
Στα πλαίσια όλων αυτών των ενεργειών σας παραθέτουμε ένα γλωσσάρι καινοτομίας ευχόμενο να σας εισάγει στον πολλά υποσχόμενο κόσμο της καινοτομίας και των startups
ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Το νόημα της καινοτομίας
Η πλοήγηση στο σύνθετο πεδίο της καινοτομίας και η κατανόηση του μεγάλου αριθμού διαφορετικών όρων και ορισμών καινοτομίας μπορεί μερικές φορές να αποτελούν πρόκληση.
Επειδή υπάρχουν άπειρες διαφορετικές λέξεις και περιγραφές που σχετίζονται με την καινοτομία που πρέπει να θυμόμαστε, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες σε ένα μέρος, σ’αυτό το γλωσσάρι, για να εξηγήσουμε τι πραγματικά σημαίνει καθεμία από αυτές.
Ας δούμε λοιπόν κάποιες βασικές έννοιες για την ψηφιακή καινοτομία και τις startups
Ο 70-20-10 κανόνας
Ο κανόνας 70-20-10 (δημιουργήθηκε από τότε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Google Eric Schmidt), είναι ένας κανόνας για την κατανομή πόρων μεταξύ του πυρήνα (70%), της παρακείμενης (20%) και της μετασχηματιστικής (10%) καινοτομίας.
Θεωρείται μια καλή αρχή για την κατανομή πόρων. Ο κανόνας 70-20-10 σχετίζεται στενά με το μοντέλο Οι Τρεις Ορίζοντες της Ανάπτυξης (The Three Horizons of Growth).
Α
Accelerator – Επιταχυντής
Μία μορφή δομημένου προγράμματος καινοτομίας με σκοπό την επιτάχυνση και βελτιστοποίηση της διαδικασίας καινοτομίας για μια νέα επιχείρηση, η οποία δεν έχει απαραίτητα την ανάγκη να στεγαστεί σε έναν συγκεκριμένο χώρο, αλλά χρειάζεται τη σύνδεση με την αγορά.
Adjacent Innovation – Παρακείμενη καινοτομία
Η παρακείμενη καινοτομία είναι μια μορφή καινοτομίας σε ένα χαρτοφυλάκιο καινοτομίας που διαμορφώνεται κατά μήκος των Τριών Ορίζοντων της Ανάπτυξης.
Η παρακείμενη καινοτομία αναφέρεται στη μόχλευση της βασικής επιχείρησης και της αξίας μιας οργάνωσης σε έναν νέο χώρο αγοράς.
ADKAR-Πλαίσιο
Το ADKAR είναι ένα πλαίσιο διαχείρισης αλλαγών που εστιάζει στο πώς συμβαίνει η αλλαγή σε ατομικό επίπεδο.
Περιγράφει τα διάφορα στάδια που πρέπει να ληφθούν υπόψη στη διαδικασία αλλαγής, για παράδειγμα, όπως η ενεργοποίηση των εργαζομένων για συμμετοχή σε ιδεασμό.
Agile – Ευκινησία
Η ευκινησία αναφέρεται στην ικανότητα γρήγορης επανάληψης καθώς και γρήγορης μετακίνησης και προσαρμογής στις αλλαγές.
Τονίζει τη σημασία της συχνής επανεκτίμησης και δοκιμών. Δείτε επίσης: Μεθοδολογία Agile.
Analogy thinking – Αναλογική σκέψη
Εφαρμογή μαθημάτων από παρακείμενες κατηγορίες ή χώρους της αγοράς για να αποκτήσετε έμπνευση για νέες λύσεις. Σκεφτείτε: «έξυπνη αντιγραφή».
Ambidextrous Organization – Αμφιδέξια οργάνωση
Οι αμφίδρομοι οργανισμοί είναι οργανισμοί με δομημένα διαφορετικές ομάδες για υπάρχουσες και αναδυόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες συνδέονται με την υπάρχουσα ιεραρχία διαχείρισης.
Architectural Innovation – Αρχιτεκτονική καινοτομία
Η αρχιτεκτονική καινοτομία είναι μια καινοτομία όπου τα βασικά συστατικά του προϊόντος παραμένουν τα ίδια αλλά αλλάζει η σχέση μεταξύ αυτών των συστατικών. Αυτός ο τύπος καινοτομίας συνεπάγεται τον συνολικό σχεδιασμό, το σύστημα ή τον τρόπο αλληλεπίδρασης των συστατικών.
Β
Ballpark Figures
Οι εκτιμήσεις της νομισματικής αξίας που πιθανόν να δημιουργήσει η λύση σας. Οι φιγούρες του Ballpark δημιουργούνται με βάση την ελάχιστη έρευνα και χρησιμοποιούνται για να εξηγήσουν γρήγορα την πιθανή βιωσιμότητα μιας ιδέας χωρίς να χρειαστεί να δημιουργήσετε μια πλήρη επιχειρηματική υπόθεση στο Excel ως σημείο αναφοράς.
Barriers & Boosters
Ένας τρόπος να σκεφτείτε και να ταξινομήσετε πιθανά εμπόδια και επιταχυντές που μπορούν να βοηθήσουν στην επιτυχία μιας δεδομένης λύσης στον οργανισμό σας.
Brain writing
Το εγκεφαλικό γράψιμο είναι ένα εργαλείο ιδεολογίας που χρησιμοποιείται σε ομάδες για τη δημιουργία ιδεών με βάση τις προτάσεις του άλλου. Ο στόχος είναι να βρούμε πολλές ιδέες με συμβολές από διάφορους συμμετέχοντες που περιλαμβάνουν πολλαπλές προοπτικές σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Brainstorm Cards
Οι κάρτες “brainstorm” λειτουργούν ως ενεργοποιητές για τη δημιουργία ιδεών από εξωτερικές συνήθως πηγές. Ο στόχος είναι να εμπνεύσει δημιουργική, μη προφανή δημιουργικότητα και ιδεολογία.
Brainstorming
Το “Brainstorming” είναι μια τεχνική δημιουργίας νέων ιδεών ή δημιουργικών λύσεων για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα.
Αυτή η τεχνική ομαδικής δημιουργικότητας χρησιμοποιείται συχνά για να ξεφύγει από τα παραδοσιακά πρότυπα σκέψης.
Breakthrough Innovation – Πρωτοποριακή καινοτομία
Η πρωτοποριακή καινοτομία είναι ένας τύπος καινοτομίας που δημιουργεί νέες αγορές. Συνήθως αναφέρεται σε επαναστατικές αλλαγές σε εταιρείες, αγορές και βιομηχανίες, οι οποίες παρέχουν σημαντικά υψηλότερα οφέλη για τους πελάτες σε σχέση με τα τρέχοντα προϊόντα του κλάδου.
Build-Measure-Learn Feedback Loop – Βρόχος ανατροφοδότησης Χτίσε-Μέτρα-Μάθε
Ο Βρόχος Ανατροφοδότησης Χτίσε-Μέτρα-Μάθε είναι το κύριο συστατικό του Lean Startup Model για τη δημιουργία και τη δοκιμή νέων ιδεών.
Η ιδεολογία πίσω από το βρόχο είναι να κυκλοφορήσει μια νέα ιδέα ή σκεπτικό στην αγορά το συντομότερο δυνατό για να αποκτήσει εμπειρία και να συλλέξει σχόλια για περαιτέρω βελτίωση.
Business Case – Επιχειρηματική υπόθεση
Μια επιχειρηματική περίπτωση είναι μια λεπτομερής αξιολόγηση μιας αντιληπτής ευκαιρίας ή προβλήματος, του κόστους, των κινδύνων, των οφελών και των δυνατοτήτων του οργανισμού να επιλύσει αυτό το πρόβλημα. Ο σκοπός μιας επιχειρηματικής υπόθεσης είναι να αποφασίσει εάν το έργο αξίζει να προχωρήσει.
Business Design – Επιχειρησιακός σχεδιασμός
Τι είναι το επιχειρηματικό σχέδιο; Ο σχεδιασμός των επιχειρήσεων είναι ένας τρόπος αποτελεσματικής και αποτελεσματικής μετατροπής ιδεών σε κερδοφόρες επιχειρήσεις. Μέσω αποδεικτικών στοιχείων και διαρκούς πειραματισμού, οι μεθοδολογίες επιχειρηματικού σχεδιασμού διακινδυνεύουν φιλόδοξες νέες λύσεις και τις φέρνουν στην αγορά γρήγορα και με το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο.
Business Model Canvas – Επιχειρηματικό μοντέλο καμβά
Το Business Model Canvas είναι ένα εργαλείο του Strategyzer που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την περιγραφή, το σχεδιασμό, την πρόκληση και την περιστροφή του επιχειρηματικού σας μοντέλου.
Business Model Innovation – Επιχειρηματικό μοντέλο καινοτομίας
Επιχειρηματικό μοντέλο της καινοτομίας είναι για την ανάλυση και και αντιμετώπιση του τρέχοντος επιχειρηματικού σας μοντέλου για να βρείτε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Αναφέρεται στην ικανότητα εύρεσης νέων ροών εσόδων και διατήρησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είτε βελτιώνοντας ένα υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο είτε αναζητώντας νέους τρόπους παροχής αξίας.
C
Chief Innovation Officer – Διευθυντής Καινοτομίας
Ο Διευθυντής Καινοτομίας (CIO) είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των αλλαγών και των διαδικασιών καινοτομίας σε έναν οργανισμό. Μερικές από τις κύριες ευθύνες ενός CIO είναι η οικοδόμηση και η επικοινωνία της στρατηγικής καινοτομίας, η παράδοση και ανάλυση των αποτελεσμάτων της καινοτομίας, η καλλιέργεια της καινοτομίας και η διαχείριση του χαρτοφυλακίου.
Co – Creation – Συνδημιουργία
Μια προσέγγιση ανάπτυξης προϊόντων που φέρνει πολλές οντότητες – συχνά πελάτες, προμηθευτές, νεοσύστατες επιχειρήσεις ή συνεργάτες – για να βρουν λύσεις ή νέες ιδέες τόσο σε B2B όσο και σε B2C. Παρεμφερή με την Collaboration
Collaboration – Συνεργασία
Η συνεργασία αναφέρεται στη συνεργασία με εσωτερικούς ή εξωτερικούς συνεργάτες για την επίλυση ενός προβλήματος ή την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Collaborative Strategy Process – Διαδικασία συνεργατικής στρατηγικής
Η διαδικασία συνεργατικής στρατηγικής περιλαμβάνει τους υπαλλήλους στη στρατηγική. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον καθορισμό ή την αποσαφήνιση της αποστολής και του οράματος του οργανισμού καθώς και άλλων δράσεων που προωθούν τη στρατηγική της εταιρείας.
Commercialization of Innovation – Εμπορευματοποίηση της καινοτομίας
Η εμπορευματοποίηση είναι ένα συστατικό της διαδικασίας καινοτομίας προϊόντων που μετατρέπει ιδέες και πρωτότυπα σε βιώσιμα προϊόντα.
Continuous Improvement – Συνεχής βελτίωση
Η συνεχής βελτίωση αναφέρεται στην προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης διαδικασιών, προϊόντων ή υπηρεσιών.
Χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει στοιχειώδεις αλλαγές που γίνονται προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργική αποδοτικότητα, να μειωθεί το κόστος ή να αυξηθεί η τεχνογνωσία μέσα σε έναν οργανισμό.
Core innovation – Βασική καινοτομία
Η βασική καινοτομία αναφέρεται σε μικρές, σταδιακές βελτιώσεις σε υπάρχοντα προϊόντα ή υπηρεσίες που αποτελούν τις κύριες πηγές εσόδων και είναι κάτι που κάνουν οι εταιρείες καθημερινά.
Crossing the Chasm – Διασχίζοντας το χάσμα
Το Διασχίζοντας το χάσμα (Crossing the Chasm) είναι ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον Geoffrey A. Moore το οποίο διερευνά και επεκτείνει τη διάδοση των καινοτομιών και σχετίζεται στενά με τον κύκλο ζωής της υιοθέτησης της τεχνολογίας.
Το κύριο επιχείρημα του Moore είναι ότι λόγω των πολύ διαφορετικών προσδοκιών των πρώτων οπαδών και της πρώτης πλειοψηφίας, υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ αυτών των δύο που είναι σχετικά δύσκολο να περάσει.
Crowdsourcing – Αναζήτηση στο Πλήθος
Αναζήτηση στο Πλήθος (Crowdsourcing) σημαίνει συλλογή πληροφοριών και νέων ιδεών με τη βοήθεια εξωτερικών δικτύων, συνήθως μέσω διαδικτυακών καναλιών.
Culture – Πολιτισμός
Δείτε: Πολιτισμός καινοτομίας
D
Design Thinking – Σχεδιαστική λογική
Η σχεδιαστική σκέψη είναι μια μεθοδολογία εστιασμένη στα αποτελέσματα που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία καλύτερων λύσεων για τους πελάτες.
Η σχεδιαστική σκέψη εφαρμόζει αρχές σχεδιασμού με δυνατότητα δράσης στη στρατηγική καινοτομίας και στους τρόπους εργασίας.
Desirability – Επιθυμητότητα
Μια επιθυμητή λύση είναι εκείνη που ο πελάτης σας είναι διατεθειμένος να αγοράσει, να αγοράσει ή να χρησιμοποιήσει σε κάποια μορφή καθώς επιλύει τις βασικές ανάγκες και / ή τα προβλήματά τους.
Diffusion of Innovations – Διάδοση καινοτομιών
Η διάδοση των καινοτομιών είναι μια διαδικασία με την οποία μια καινοτομία κοινοποιείται μέσω ορισμένων καναλιών με την πάροδο του χρόνου μεταξύ των μελών ενός κοινωνικού συστήματος. Προσπαθεί να προσδιορίσει ποιες πτυχές επηρεάζουν το ρυθμό υιοθέτησης μιας καινοτομίας.
Disruptive Innovation – Διασπαστική καινοτομία
Η διασπαστική καινοτομία αναφέρεται σε μια νέα τεχνολογία που αλλάζει εντελώς τον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας ή της αγοράς, δημιουργώντας μια νέα πρόταση αξίας σε έναν μη αμφισβητούμενο χώρο αγοράς.
E
Emerging Business – Αναδυόμενες επιχειρήσεις
Μια αναδυόμενη επιχείρηση ή βιομηχανία αποτελείται από μια ομάδα οργανισμών που έχουν μια νέα ιδέα, που συχνά επικεντρώνεται στη νέα τεχνολογία, που βρίσκεται στα πρώτα στάδια της ανάπτυξής της. Στην αρχή, υπάρχει φυσικά λιγότερος ανταγωνισμός στις αναδυόμενες επιχειρήσεις σε σύγκριση με τις υπάρχουσες.
End-user – Τελικός χρήστης
Ο τελικός χρήστης είναι ένα άτομο που τελικά χρησιμοποιεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις λογισμικού, υπάρχει συχνά μια διαφορά μεταξύ του πελάτη και του τελικού χρήστη.
Ο τελικός χρήστης είναι ο υπάλληλος που χρησιμοποιεί το προϊόν ενώ ο πελάτης είναι αυτός που λαμβάνει τις αποφάσεις για την αγορά του λογισμικού.
Evaluation – Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των ιδεών αναφέρεται σε μια συστηματική διαδικασία αξιολόγησης για να μάθετε για την ποιότητα και την επικαιρότητα μιας ιδέας. Η αξιολόγηση γίνεται συχνά με τη χρήση προκαθορισμένων κριτηρίων, μετά από τα οποία η ιδέα δίνει προτεραιότητα βάσει του πόσο καλά τις πληροί.
Evaluation Crtiteria – Κριτήρια Αξιολόγησης
Σημεία αναφοράς ή στόχοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φακός επιλογής μέσω του οποίου οι ιδέες μπορούν να συγκριθούν, να αξιολογηθούν και να δοθούν προτεραιότητες ενώ περιορίζονται οι προσωπικές προκαταλήψεις στη λήψη αποφάσεων.
Existing Business – Υφιστάμενες επιχειρήσεις
Η υφιστάμενη επιχείρηση ή η βιομηχανία είναι μια γνωστή οντότητα που αποτελείται από καθιερωμένους οργανισμούς. Η αγορά υπήρχε για λίγο και έχει σαφείς κατεστημένους ανταγωνιστές για μερίδιο αγοράς.
Experimentation – Πειραματισμός
Ένα πείραμα είναι ένα πρακτικό μέτρο, ένα σύνολο μέτρων ή δοκιμών για τη διερεύνηση ενός φαινομένου ή αιτιώδους συμπεράσματος μεταξύ των μεταβλητών, χειρίζοντας άμεσα τις τιμές των υποκειμένων στην ανεξάρτητη μεταβλητή και μετρώντας τις αλλαγές στις τιμές στην εξαρτημένη μεταβλητή.
F
Facilitator – Διαμεσολαβητής
Ένας διαμεσολαβητής είναι ένα άτομο ή μια ομάδα ανθρώπων που επιτρέπουν σε άλλους να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες ή διαδικασίες καλύτερα και ευκολότερα.
Feedback – Ανατροφοδότηση
Τα σχόλια αναφέρονται σε πληροφορίες ή εμπειρία σχετικά με ένα προϊόν ή υπηρεσία που χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση βελτιώσεων. Για πολλούς, η ανατροφοδότηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων ή ανάπτυξης προϊόντων.
First-mover Advantage – Πλεονέκτημα πρώτης κίνησης
Το πλεονέκτημα First-mover είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αποκτήθηκε από έναν πρώτο συμμετέχοντα σε μια αγορά ή τμήμα. Το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης επιτυγχάνεται συχνά μέσω της προηγμένης τεχνολογίας ή του ελέγχου των σπάνιων πόρων και ισχύει μόνο για ενοχλητικές καινοτομίες.
Fixed Mindset – Αμετάβλητη νοοτροπία
Εταιρείες και άτομα που πιστεύουν ότι οι δυνατότητες είναι στατικές και αμετάβλητες. Σε μια αμετάβλητη νοοτροπία, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι βασικές τους ιδιότητες, όπως η νοημοσύνη ή το ταλέντο τους, είναι απλά σταθερά χαρακτηριστικά. Περνούν το χρόνο τους τεκμηριώνοντας την ευφυΐα ή το ταλέντο τους αντί να τα αναπτύξουν.
G
Growth Mindset – Νοοτροπία ανάπτυξης
Η νοοτροπία ανάπτυξης βρίσκεται σε όσους ξοδεύουν χρόνο και προσπάθεια για συνεχή προσωπική και επαγγελματική βελτίωση.
Η βασική ιδεολογία πίσω από τη νοοτροπία ανάπτυξης είναι ότι η επιτυχία απαιτεί συνεχή προσπάθεια και γίνεται με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων σας. Η νοημοσύνη ή το ταλέντο δεν θεωρούνται σταθερά χαρακτηριστικά αλλά ως αποτελέσματα σκληρής δουλειάς.
H
Hackathon
Το Hackathon είναι μια εκδήλωση στην οποία μια ομάδα ανθρώπων συναντιέται για να λύσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διοργανωτής ή οι ίδιοι.
Herzberg\’s Two Factor Theory – Η θεωρία δύο παραγόντων του Herzberg
Η θεωρία δύο παραγόντων του Herzberg (επίσης γνωστή ως θεωρία υγιεινής κίνησης του Herzberg και θεωρία διπλού παράγοντα) είναι μια θεωρία που εξηγεί το κίνητρο της εργασίας. Σύμφωνα με τη θεωρία, υπάρχουν δύο παράγοντες στο χώρο εργασίας που προκαλούν κίνητρα και ένα ξεχωριστό σύνολο παραγόντων που προκαλούν δυσαρέσκεια στην εργασία.
Hybrid Thinking – Υβριδική σκέψη
Εναλλαγή και συνδυασμός αποτελεσματικής σκέψης αποκλίνουσας (ατομικής) και σύγκλισης (ομαδικής). Ξεκινά σε ατομική βάση για την παραγωγή ιδεών και ακολούθως αυτές μοιράζονται με σκοπό την σύνθεση και την ενεργοποίηση νέων ιδεών
I
Idea – Ιδέα
Η ιδέα είναι μια νέα πρόταση ή λύση σε ένα υπάρχον πρόβλημα ή αντιληπτή ευκαιρία.
Idea Category – Κατηγορία ιδεών
Οι ιδέες μπορούν να χωριστούν σε διαφορετικές κατηγορίες ιδεών με βάση προκαθορισμένα κριτήρια.
Idea Challenge/Campaign – Πρόκληση ιδέας / εκστρατεία
Η ιδέα της πρόκλησης ή η εκστρατεία ιδεών είναι μια εστιασμένη μορφή καινοτομίας για την αύξηση της επιθυμίας, της ανησυχίας ή του χώρου βελτίωσης με την ελπίδα εξεύρεσης δημιουργικών λύσεων.
Idea Evaluation – Αξιολόγηση ιδέας
Βλέπε: Αξιολόγηση.
Idea Generation – Δημιουργία ιδεών
Η δημιουργία ιδεών αναφέρεται σε μια διαδικασία όπου άτομα ή ομάδες υπαλλήλων και άλλοι ενδιαφερόμενοι δημιουργούν νέες ιδέες.
Idea\’s Life-Cycle – Κύκλος ζωής της Ιδέας
Ο κύκλος ζωής της Ιδέας αναφέρεται στο ταξίδι μιας ιδέας από την αρχική σκέψη σε μια εκλεπτυσμένη ιδέα. Αυτή η διαδικασία αποτελείται από τέσσερα στάδια. ιδεολογία, ανάπτυξη, πρωτοτυπία και επικύρωση ιδεών.
Idea Management – Διαχείριση ιδεών
Η διαχείριση ιδεών είναι μια δομημένη διαδικασία συγκέντρωσης, ανάπτυξης και εφαρμογής υποσχόμενων νέων ιδεών για τους σκοπούς της καινοτομίας.
Idea Management Software – Λογισμικό διαχείρισης ιδεών
Το λογισμικό διαχείρισης ιδεών (δείτε επίσης: λογισμικό διαχείρισης καινοτομίας) είναι ένα εργαλείο / πλατφόρμα για τη διαχείριση των νέων ιδεών. Το λογισμικό διαχείρισης ιδεών βοηθά στη δημιουργία, ανάπτυξη και αξιολόγηση νέων ιδεών καθώς και στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων τους.
Idea Pipeline – Αγωγός ιδέας
Ο αγωγός ιδέας / καινοτομίας, ή, διοχέτευση ιδέας / καινοτομίας, είναι μια διαδικασία για τη διαχείριση, τον εξευγενισμό και την εφαρμογή νέων ιδεών και εννοιών. Πρόκειται για ένα δομημένο μοντέλο καινοτομίας που απεικονίζει τον κύκλο ζωής μιας ιδέας ή μιας καινοτομίας.
Ideate – Φαντάζομαι
Το Φαντάζομαι (ρήμα) αναφέρεται στη διαδικασία σχηματισμού νέων ιδεών.
Ideation – Ιδεασμός
Το Ιδεασμός (ουσιαστικό) αναφέρεται στο σχηματισμό νέων ιδεών και εννοιών.
Ideator – Ιδεάτης
ο Ιδεάτης είναι το άτομο που δημιουργεί μια νέα ιδέα.
Incubator
Ένα πρόγραμμα με στόχο να βοηθήσει στη δημιουργία και την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων παρέχοντας στους Intrapreneurs την απαραίτητη υποστήριξη και πόρους που απαιτούνται για να ξεκινήσει μια ιδέα στην αγορά το συντομότερο δυνατό
Incremental Innovation – Αύξηση της καινοτομίας
Η σταδιακή καινοτομία αναφέρεται σε μια σειρά μικρών, σταδιακά κατασκευασμένων βελτιώσεων σε υπάρχοντα προϊόντα, διαδικασίες ή μεθόδους για τη διατήρηση της ανταγωνιστικής θέσης με την πάροδο του χρόνου.
Innovation – Καινοτομία
Η καινοτομία είναι η εισαγωγή κάτι καινούργιου (λεξικό Merriam-Webster). Περιλαμβάνει συχνά την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας νέας ιδέας, σχεδιασμού, μεθόδου, προϊόντος ή υπηρεσίας.
Innovation Culture – Κουλτούρα καινοτομίας
Η κουλτούρα της καινοτομίας είναι ουσιαστικά μια οργανωτική κουλτούρα που πραγματικά εκτιμά και υποστηρίζει την καινοτομία, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν στην πραγματικότητα να κάνουν την καινοτομία πράξη.
Στην ουσία, είναι ο κινητήρας που οδηγεί τον οργανισμό να βελτιώνεται συνεχώς, να προχωρά και να καινοτομεί.
Innovation Funnel – Χωνί Καινοτομίας
Βλέπε: Αγωγός ιδέας
Innovation Management – Διαχείριση καινοτομίας
Η διαχείριση καινοτομίας αναφέρεται στο χειρισμό όλων των δραστηριοτήτων που απαιτούνται για την καινοτομία, όπως η δημιουργία ιδεών, η ανάπτυξη, η ιεράρχηση, καθώς και η εφαρμογή τους.
Innovation Management Software – Λογισμικό Διαχείρισης Καινοτομίας
Το λογισμικό διαχείρισης καινοτομίας είναι μια πλατφόρμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση του κύκλου ζωής των νέων ιδεών.
Ένα λογισμικό διαχείρισης καινοτομίας βοηθά στη δημιουργία, την ανάπτυξη και την εκτέλεση νέων ιδεών καθώς και την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων τους.
Innovation Matrix – Πίνακας καινοτομίας
Ο πίνακας καινοτομίας περιγράφει και απεικονίζει τους τέσσερις βασικούς τύπους καινοτομιών. Περιλαμβάνει: σταδιακή καινοτομία, ριζική καινοτομία, βιώσιμη καινοτομία και αποδιοργανωτική καινοτομία.
Innovation Metrics – Μετρήσεις καινοτομίας
Η μέτρηση καινοτομίας είναι μια μέτρηση που περιγράφει είτε την ποιότητα είτε την ποσότητα της καινοτομίας. Οι μετρήσεις καινοτομίας μπορούν να μετρήσουν τις εισόδους ή τα αποτελέσματα της διαδικασίας καινοτομίας.
Innovation Process – Διαδικασία καινοτομίας
Η διαδικασία καινοτομίας είναι μια συστηματική και δομημένη προσέγγιση για τη δημιουργία, την ιεράρχηση, την αξιολόγηση και την επικύρωση νέων ιδεών, καθώς και για την εφαρμογή τους.
Innovator – Καινοτόμος
Βλέπε: Ιδεατής
Innovator\’s Dilemma – Το δίλημμα του καινοτόμου
Το δίλημμα του καινοτόμου είναι η ιδέα του Clayton Christensen που παρουσιάστηκε στο βιβλίο του με το ίδιο όνομα. Το δίλημμα περιγράφει το φαινόμενο των νέων τεχνολογιών που προκαλούν τις καθιερωμένες εταιρείες να αποτυγχάνουν στην καινοτομία λόγω ορισμένων παγίδων κινήτρων που καθοδηγούν τη λήψη αποφάσεων.
Input metrics – Μετρήσεις εισαγωγής
Οι μετρήσεις εισόδου χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση επενδύσεων καινοτομίας, όπως χρήμα, χρόνος ή ταλέντο αφιερωμένο σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα που σχετίζεται με τη διαχείριση της καινοτομίας.
Intellectual Property – Πνευματική ιδιοκτησία
Η πνευματική ιδιοκτησία αναφέρεται σε εκείνες τις γνώσεις ή δημιουργικές ιδέες που έχουν εμπορική αξία και προστατεύονται βάσει νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων, διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, εμπορικών σημάτων ή εμπορικών μυστικών από απομίμηση, παραβίαση και αραίωση.
Περιλαμβάνει εμπορικά σήματα, ανακαλύψεις, τύπους, εφευρέσεις, γνώσεις, καταχωρημένα σχέδια, λογισμικό και έργα καλλιτεχνικής, λογοτεχνικής ή μουσικής φύσης. (Επιχειρηματικό λεξικό)
Invention – Εφεύρεση
Η εφεύρεση είναι ένα νέο προϊόν ή ιδέα που συνήθως προέρχεται από μια διαδικασία εφεύρεσης.
Interdisciplinary Teams – Διεπιστημονικές ομάδες
Μια συντονισμένη ομάδα εμπειρογνωμόνων από διάφορους τομείς που συγκεντρώνουν συμπληρωματικές δεξιότητες, ενώ ταυτόχρονα επιλύουν ανάγκες και προβλήματα από την οπτική γωνία των πελατών.
Intrapreneur
Ένας υπάλληλος που φέρνει επιχειρηματικές δεξιότητες στη διαδικασία καινοτομίας μιας εταιρείας και δημιουργεί νέες επιχειρήσεις για την επιχείρηση. Ένας εποικοδομητικός δημιουργός προβλημάτων που κάνει τα πάντα χωρίς να αφήσει τη γραφειοκρατία να τον παρεμποδίσει.
Iterate – Επαναλαμβανόμενο
Η επανάληψη ιδεών, σχεδίων και εννοιών είναι μια συνεχής διαδικασία εξευγενισμού και βελτίωσής τους για την επίτευξη της επιθυμητής ποιότητας και αποτελέσματος.
J
Jobs-to-be-done Framework
Το Jobs-To-Be-Done είναι μια θεωρία και μια μεθοδολογία της Strategyn , που εστιάζει στην καινοτομία που βασίζεται στα αποτελέσματα. Η θεμελιώδης ιδέα πίσω από τη θεωρία είναι ότι οι άνθρωποι αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες για να κάνουν δουλειές και ενώ διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες έρχονται και φεύγουν, η υποκείμενη Jobs-To-Be-Done παραμένει το ίδιο.
L
Lean Startup Model – Μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης
Το Lean Startup είναι μια μεθοδολογία για την ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών και προϊόντων. Στόχος του είναι να ανακαλύψει εάν ένα προτεινόμενο επιχειρηματικό μοντέλο είναι βιώσιμο και να συντομεύσει τους κύκλους ανάπτυξης προϊόντων υιοθετώντας έναν συνδυασμό πειραματισμού, επανάληψης και επικυρωμένης μάθησης που βασίζεται στην επιχειρηματική υπόθεση.
LightHouse Project
Ένα έργο που στοχεύει να λειτουργήσει ως ένα επιτυχημένο και υποδειγματικό μοντέλο, στο οποίο οι μελλοντικές ομάδες καινοτομίας μπορούν να μάθουν και να αγωνιστούν
M
Market Pull – Προσέγγιση αγοράς
Η προσέγγιση της αγοράς είναι ένα οργανωτικός προσανατολισμός που δίνει έμφαση στην ικανότητα να μάθετε και να απαντήσετε σε όλους τους πιθανούς πελάτες που θέλουν και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για. (Δείτε επίσης: Technology Push)
Marketing Innovation – Καινοτομία μάρκετινγκ
Η καινοτομία μάρκετινγκ αναφέρεται σε ένα υπάρχον προϊόν που χρησιμοποιείται για έναν εντελώς νέο σκοπό και παρέχει μια διαφορετική πρόταση αξίας για ένα νέο μέρος πελατών.
Minimum Viable Product – Ελάχιστο βιώσιμο προϊόν
Το ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (MVP) είναι η έκδοση ενός νέου προϊόντος που χρησιμοποιεί μια ομάδα για να συλλέξει το μέγιστο ποσό επικυρωμένης μάθησης για τους πελάτες με τη λιγότερη προσπάθεια.
Είναι μια βασική έκδοση με τον μικρότερο αριθμό δυνατοτήτων που θα προσφέρει αρκετή αξία σε δυνητικούς πελάτες που πληρώνουν για να μπορούν να σας δώσουν σχόλια.
Modular Innovation – Αρθρωτή καινοτομία
Η αρθρωτή καινοτομία (ή η καινοτομία συστατικών) αναφέρεται σε καινοτομίες όπου είτε ένα είτε περισσότερα συστατικά ενός συστήματος προϊόντος αλλάζει, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος.
N
Need Seeker – Χρειάζεστε αναζητητή
Το Χρειάζεστε αναζητητή είναι ένας όρος που αναφέρεται σε οργανισμούς με μια προσέγγιση που επικεντρώνεται στην προσέλκυση νέων πελατών και στην πρώτη αγορά.
North Start – Βόρειο Αστέρι
Μακροπρόθεσμοι, υψηλού επιπέδου, φιλόδοξοι στόχοι που παρακινούν ή εμπνέουν ομάδες και χρησιμεύουν ως συνεχιζόμενοι οδηγοί όταν έχει καθοριστεί ένας συγκεκριμένος στρατηγικός στόχος. Ένα είδος επιχειρηματικής πυξίδας
O
Open Collaboration – Ανοιχτή Συνεργασία
Το Open Collaboration αναφέρεται στη συνεργασία και τη συμβολή πολλών ατόμων με ιδέες που μοιράζονται ανοιχτά τις νέες ιδέες τους με άλλους.
Open Innovation – Ανοιχτή καινοτομία
Το Ανοιχτή καινοτομία σημαίνει συνδυασμός και χρήση εσωτερικών και εξωτερικών ιδεών μαζί για την προώθηση της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Οι εξωτερικές ιδέες χρησιμοποιούνται μαζί με τις εσωτερικές.
Η ανοιχτή καινοτομία τονίζει τη σημασία των σχέσεων μεταξύ της εταιρείας και των εξωτερικών συνεργατών της.
Open Innovation 2.0 – Ανοιχτή Καινοτομία 2.0
Το Ανοιχτή καινοτομία 2.0 σημαίνει ότι η καινοτομία συμβαίνει σε οικοσυστήματα ή δίκτυα που υπερβαίνουν τα παραδοσιακά όρια. Είναι μια πιο ανοιχτή έκδοση της ανοιχτής καινοτομίας καθώς διευρύνει το πεδίο εφαρμογής.
Output Metrics – Μετρήσεις εξόδου
Οι μετρήσεις εξόδου μετρούν τα αποτελέσματα που έχουν αποφέρει οι επενδύσεις σας στην καινοτομία. Οι τυπικές μετρήσεις εξόδου είναι για παράδειγμα η απόδοση επένδυσης των δραστηριοτήτων καινοτομίας και η αύξηση των εσόδων από νέα προϊόντα.
P
Patent – Ευρεσιτεχνία
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας είναι παραχωρημένο δικαίωμα στον κάτοχο μιας εφεύρεσης να αποκλείει άλλους από την παραγωγή ή την πώληση της εφεύρεσής τους για περιορισμένο χρονικό διάστημα .
Personas – Φανταστικά πρόσωπα
Φανταστικά προφίλ, που αναπτύχθηκαν ως τρόπος εκπροσώπησης των πελατών με βάση τα κοινά τους ενδιαφέροντα, τις ανάγκες, τα προβλήματα και τις καθημερινές τους συνήθειες. Το Persona επιτρέπει στις ομάδες έργων να αποκτήσουν ενσυναίσθηση και να λάβουν υπόψη τους πελάτες-στόχους τους.
Phase Gate – Πύλη φάσης
Η πύλη φάσης (επίσης γνωστό ως Πύλη φάσης και ο καταρράκτης) είναι μια διαδικασία καινοτομίας προϊόντων που χωρίζεται σε διαφορετικά στάδια και πύλες. Κάθε ιδέα περνά από ένα προκαθορισμένο σύνολο πυλών στην ανάπτυξή τους.
Play-To-Win Strategy Canvas – Καμβάς στρατηγικής Παίξε για να Νικήσεις
Ο καμβάς στρατηγικής Παίξε για να Νικήσεις (δημιουργήθηκε από τον Matthew E. May) είναι ένα πλαίσιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη λήψη στρατηγικών επιλογών.
Ο στρατηγικός καμβάς βοηθά στον προσδιορισμό και την επικύρωση του τι πρέπει να ισχύει για αυτές τις στρατηγικές επιλογές για να είναι πραγματικά καλές.
Portfolio Management – Διαχείριση χαρτοφυλακίου
Η διαχείριση χαρτοφυλακίου καινοτομίας ενσωματώνει στρατηγική και εκτέλεση. Αναφέρεται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τις επενδύσεις και τον τρόπο κατανομής των διαφόρων περιουσιακών στοιχείων.
Process Flow – Διαδικασία ροής
Η διαδικασία ροής είναι ένα διάγραμμα που απεικονίζει και περιγράφει τις διάφορες φάσεις σε μια διαδικασία καινοτομίας για την επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος.
Process Innovation – Διαδικασία καινοτομίας
Η καινοτομία της διαδικασίας αναφέρεται στην εφαρμογή μιας νέας ή σημαντικά βελτιωμένης μεθόδου παραγωγής ή παράδοσης (συμπεριλαμβανομένων σημαντικών αλλαγών σε τεχνικές, εξοπλισμό ή / και λογισμικό).
Product Innovation – Καινοτομία προϊόντων
Η καινοτομία προϊόντων αναφέρεται στην ανάπτυξη και εφαρμογή ενός νέου ή σημαντικά βελτιωμένου προϊόντος.
Prototype – Πρωτότυπο
Το πρωτότυπο είναι η πρώτη έκδοση ενός προϊόντος ή τεχνολογίας που δοκιμάζεται και από την οποία θα αναπτυχθούν νεότερες εκδόσεις.
Q
Qualitative Metrics – Ποιοτικές μετρήσεις
Οι ποιοτικές μετρήσεις καινοτομίας αναφέρονται σε μετρήσεις που παρέχουν βαθύτερη γνώση της ποιότητας των καινοτομιών ή των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την καινοτομία.
Quantitative Metrics – Ποσοτικές μετρήσεις
Οι ποσοτικές μετρήσεις καινοτομίας, όπως υποδηλώνει το όνομα, είναι μετρήσεις που μπορούν να ποσοτικοποιηθούν.
R
R&D – Ε&Α
Η έρευνα & ανάπτυξη αναφέρεται στη σειρά δραστηριοτήτων που ένας οργανισμός κάνει για τη βελτίωση των υπαρχόντων προϊόντων και τρόπων εργασίας του.
Radical Innovation – Ριζοσπαστική καινοτομία
Η ριζοσπαστική καινοτομία συμβαίνει όταν μια νέα τεχνολογία διαταράσσει εντελώς τις υπάρχουσες επιχειρήσεις ή την οικονομία και δημιουργεί ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο.
Revenue Model – Μοντέλο εσόδων
Ένας τύπος καινοτομίας όπου απαιτούνται εντελώς νέες τεχνικές ικανότητες για τη διάθεσή του στην αγορά, αλλά το επιχειρηματικό μοντέλο παραμένει το ίδιο. Απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις Ε & Α για να εμφανιστούν νέες τεχνολογίες ως κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Reverse Innovation – Αντίστροφη καινοτομία
Η αντίστροφη καινοτομία αναφέρεται σε καινοτομίες που εμφανίζονται και χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε αναδυόμενες αγορές και μόνο μετά την εισαγωγή τους στις ανεπτυγμένες αγορές.
S
Social Innovation – Κοινωνική καινοτομία
Οι κοινωνικές καινοτομίες είναι νέες ιδέες ή στρατηγικές καινοτομίας που έχουν σχεδιαστεί για την κάλυψη διαφορετικών κοινωνικών αναγκών, όπως η υγεία ή η εκπαίδευση.
Stage Gate – Στάδιο Πύλη
Δείτε: Πύλη Φάσης.
Scoping – Πεδίο Εφαρμογής
Το πρώτο βήμα στη διαδικασία καινοτομίας που απαιτεί από τις ομάδες να εναρμονιστούν με βασικούς στόχους, ευθύνες, ομαδοποίηση και αποτελέσματα για ένα έργο καινοτομίας για να πάρει την αρχική πρόοδο από τον οργανισμό.
Scrum
Ένα σύνολο πρακτικών διαχείρισης έργων που χρησιμοποιούνται στην ευέλικτη ανάπτυξη έργων που δίνουν έμφαση στην καθημερινή επικοινωνία και την ευέλικτη επανεκτίμηση σχεδίων που πραγματοποιούνται σε σύντομες, επαναλαμβανόμενες φάσεις εργασίας μέσω καθυστέρησης.
Smoke Test – Δοκιμή καπνού
Μια μέθοδος πειραματισμού για την επικύρωση του ενδιαφέροντος των πελατών για μια λύση πριν από την πλήρη κατασκευή, συνήθως χρησιμοποιώντας μια σελίδα προορισμού για να ελέγξετε εάν μια νέα ιδέα είναι επιθυμητή με απτές μετρήσεις επιτυχίας.
Solution Design Sprint – Δοκιμές σχεδιασμού λύσης
Μια σειρά από σύντομες απομακρυσμένες συνεδρίες που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τις ομάδες να ιδεώσουν, να βελτιώσουν και να καθορίσουν τον καλύτερο τρόπο για να λύσουν μια δεδομένη πρόκληση ή ευκαιρία.
Solution Development – Ανάπτυξη λύσης
Ένα βήμα στη διαδικασία καινοτομίας είναι η ανάπτυξη λύσεων που απαιτεί από τις ομάδες να ιδεώσουν και να διερευνήσουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να επιλυθούν ανεκπλήρωτες ανάγκες και προβλήματα.
Solution Validation Script – Σχέδιο επικύρωσης λύσης
Ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να εστιάζει στις βασικές ερωτήσεις που τίθενται σε έναν χρήστη όταν στοχεύει στην επικύρωση μιας λύσης ή μιας υπόθεσης.
SpeedStorming
Ένα εργαλείο ιδεών ανατροφοδότησης που έχει σχεδιαστεί για να λαμβάνει πρώιμα σχόλια από τους συμμετέχοντες σε ένα εργαστήριο καινοτομίας. Οι ομάδες συνδυάζονται και έχουν 3 λεπτά για να εξηγήσουν την ιδέα τους και 3 λεπτά για να συλλέξουν τα σχόλιά τους. Στη συνέχεια, τα ζεύγη ανταλλάσσουν ρόλους για να αποκτήσουν ανατροφοδότηση αντίστροφα.
Stakeholder mapping – Χάρτης συμμετοχών
Προσδιορισμός των εσωτερικών υπευθύνων λήψης αποφάσεων και των εξωτερικών πελατών / χρηστών των οποίων οι ανάγκες και οι απόψεις πρέπει να λαμβάνονται υπόψη καθ \’όλη τη διαδικασία καινοτομίας.
Strategic Thinking – Στρατηγική σκέψη
Η στρατηγική σκέψη είναι μια διαδικασία σχεδιασμού που εφαρμόζει καινοτομία, στρατηγικό σχεδιασμό και επιχειρησιακό σχεδιασμό για την ανάπτυξη επιχειρηματικών στρατηγικών που έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας (Bia.ca).
Strategy Alignment – Ευθυγράμμιση στρατηγικής
Η ευθυγράμμιση στρατηγικής αναφέρεται στις διαδικασίες και τις δραστηριότητες είναι η διαδικασία που συνδέει τη δομή και τους πόρους ενός οργανισμού με τους στρατηγικούς του στόχους.
Sustaining Innovation – Διατήρηση της καινοτομίας
Η διατήρηση της καινοτομίας αναφέρεται στον τύπο της καινοτομίας που υπάρχει στην τρέχουσα αγορά και αντί να δημιουργεί νέα δίκτυα αξίας, μάλλον βελτιώνει και αναπτύσσει τα υπάρχοντα.
T
Technology Innovation – Τεχνολογική καινοτομία
Η τεχνολογική καινοτομία σημαίνει δημιουργία νέων ιδεών βασισμένων σε τεχνολογία, ικανότητα ή γνώση για την παραγωγή μιας νέας τεχνολογικής λύσης σε μια βιώσιμη οντότητα.
Technology Push – Τεχνολογική ώθηση
Η τεχνολογία ώθηση είναι ένας οργανωτικός προσανατολισμός που εκμεταλλεύεται ήδη υπάρχοντα μηχανήματα, κανάλια διανομής και άλλους πόρους. Η πλειονότητα των μεγάλων, καθιερωμένων, προσανατολισμένων προς την ώθηση οργανισμών έχουν τις δικές τους αποκλειστικές μονάδες καινοτομίας που εστιάζουν στην κυκλοφορία νέων προϊόντων και λύσεων. (Δείτε επίσης: Προσέγγιση αγοράς)
Technology Adoption Life Cycle – Κύκλος ζωής τεχνολογικής υιοθέτησης
Ο κύκλος ζωής της τεχνολογικής υιοθέτησης (που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τον Geoffrey Moore στο βιβλίο του Crossing the Chasm), είναι μια θεωρία που εξηγεί γιατί οι εταιρείες με διαταραγμένα προϊόντα και τεχνολογία συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες για την επιτυχία στην αγορά.
Ten Types of Innovation – Δέκα τύποι καινοτομίας
Οι δέκα τύποι καινοτομίας του Doblin είναι ένα πλαίσιο που παρέχει έναν τρόπο εντοπισμού νέων ευκαιριών πέρα από τα προϊόντα και την ανάπτυξη βιώσιμων καινοτομιών.
Το βιβλίο Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs είναι το αποκορύφωμα τριάντα ετών ανάλυσης και έρευνας.
The five whys – Τα πέντε γιατί
Μια επαναληπτική ανακριτική τεχνική που χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση των σχέσεων αιτίου-αποτελέσματος που βασίζονται σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ο πρωταρχικός στόχος της τεχνικής είναι να προσδιορίσει τη βασική αιτία ενός ελαττώματος ή ενός προβλήματος επαναλαμβάνοντας την ερώτηση “Γιατί;” πέντε φορές.
Κάθε απάντηση αποτελεί τη βάση της επόμενης ερώτησης. Μέχρι τη στιγμή που ρωτήσατε «γιατί;» πέντε φορές, θα έπρεπε να έχετε φτάσει στη βασική αιτία μιας διορατικότητας.
Three Horizons of Growth – Τρεις Ορίζοντες Ανάπτυξης
Το Τρεις Ορίζοντες Ανάπτυξης (δημιουργήθηκε από την McKinsey & Company), είναι ένα μοντέλο διαχείρισης χαρτοφυλακίου που βοηθά τους οργανισμούς να διαρθρώσουν τις πρωτοβουλίες τους και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων έργων στο χαρτοφυλάκιό τους. Μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την ανάπτυξη με συντονισμένο τρόπο
Transformational Innovation – Μετασχηματιστική καινοτομία
Η μετασχηματιστική καινοτομία είναι σπάνια και ισχυρή. Μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί δραστηριοποιούνται και προσφέρει εντελώς νέα αξία για πολλές γενιές. Μόνο το 10% των καινοτομιών είναι μετασχηματιστικές.
U
Use Case – Περίπτωση Χρήσης
Η καινοτομία έχει πολλές διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης, οι οποίες έχουν όλες ένα κοινό κοινό: τη φιλοδοξία να συγκεντρώσει εκτεταμένη δημιουργική συμβολή από τους ενδιαφερόμενους και να διοχετεύσει αυτό σε συγκεκριμένες δράσεις για την προώθηση των επιχειρήσεων.
Δείτε επίσης: διαχείριση καινοτομίας, διαχείριση ιδεών, προκλήσεις ιδεών, διαδικασία στρατηγικής συνεργασίας, συνεχής βελτίωση, ανοιχτή καινοτομία και φωνή του πελάτη.
Unit Economics – Οικονομική Μονάδα
Τα άμεσα έσοδα και οι δαπάνες που συνδέονται με ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο εκφράζονται ανά μονάδα. Το Unit Economics είναι βασική μονάδα μέτρησης – αξιολόγησης ενός επιχειρηματικού μοντέλου.
User Journey Map – Χάρτης Ταξιδιού Χρήστη
Ένα εργαλείο που απεικονίζει τα βασικά βήματα ή τις φάσεις του πελάτη που παίρνει ένας χρήστης όταν κινείται σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις ομάδες να εντοπίζουν βασικές στιγμές στην εμπειρία χρήστη και ευκαιρίες για συνεχή βελτίωση. Συχνά μέρος της εργαλειοθήκης που χρησιμοποιείται στο Service Design.
V
Validation – Επικύρωση
Η επικύρωση ιδεών είναι ένα από τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία καινοτομιών. Ο σκοπός της επικύρωσης ιδεών είναι να επαληθεύσει ότι η ιδέα θα επιβιώσει στην αγορά αναγνωρίζοντας και δοκιμάζοντας τις πιο σημαντικές υποθέσεις που σχετίζονται με την ιδέα.
Value Creation – Δημιουργία αξίας
Η δημιουργία αξίας είναι ένας από τους παράγοντες επιτυχίας της διαχείρισης καινοτομίας και αναφέρεται στην ικανότητα ενός οργανισμού να δημιουργεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξία για τον πελάτη.
Αυτό επιτυγχάνεται φέρνοντας νέα αξία για τους πελάτες και άλλους ενδιαφερόμενους που επενδύουν ή αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Value Innovation – Καινοτομία αξίας
Η καινοτομία αξίας (δημιουργήθηκε από τους W. Chan Kim και Renée Mauborgne) είναι μια διαδικασία κατά την οποία ένας οργανισμός βελτιώνει, εξαλείφει ή αλλάζει ορισμένα από τα στοιχεία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας για να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές δημιουργώντας έναν νέο μη αμφισβητούμενο χώρο στην αγορά, ενώ μειώνει επίσης το κόστος του.
Viability – Βιωσιμότητα
Η οικονομική βιωσιμότητα είναι το σημείο στο οποίο ένα βιώσιμο και επαναλαμβανόμενο επιχειρηματικό μοντέλο έχει διαμορφωθεί και επικυρωθεί από μια ομάδα έργου. Είναι η δεύτερη φάση της διαδικασίας καινοτομίας μετά την επιθυμία των πελατών.
Voice of the Customer – Φωνή του Πελάτη
Η φωνή του πελάτη αναφέρεται σε ένα ολοκληρωμένο σύνολο αναγκών και επιθυμιών πελατών, ή απόψεων και ιδεών, που συλλέγονται και οργανώνονται για να καθοδηγήσουν την επιχείρηση προς τη σωστή κατεύθυνση.
W
Wisdom of the Crowd – Σοφία του πλήθους
Δείτε: Crowdsourcing.
Wireframe
Ένας τρόπος δημιουργίας πρωτότυπου ψηφιακής υπηρεσίας σε απλό, δομικό επίπεδο, συνήθως κατά τη διάρκεια των πρώτων σταδίων ανάπτυξης για να περιγράψουμε πώς οι πελάτες ή οι χρήστες θα αλληλεπιδράσουν με μια νέα ιδέα ή λύση.
Wizard of OZ – O Μάγος του ΟΖ
Ένα πείραμα που έχει σχεδιαστεί για να προσομοιώνει με μη αυτόματο τρόπο μια αλληλεπίδραση προκειμένου να δοκιμάζει τις κρίσιμες παραδοχές μέσα σε μια ιδέα. Στόχος οι πελάτες ή χρήστες να είναι πεπεισμένοι ότι αλληλεπιδρούν με την πραγματική και ολοκληρωμένη υπηρεσία.
Η οικονομική βιωσιμότητα ( Economic viability ) είναι το σημείο στο οποίο ένα βιώσιμο και επαναλαμβανόμενο επιχειρηματικό μοντέλο έχει διαμορφωθεί και επικυρωθεί από μια ομάδα έργου. Είναι η δεύτερη φάση της διαδικασίας καινοτομίας μετά την επιθυμία των πελατών.
Source :
https://www.boardofinnovation.com/staff_picks/corporate-innovation-glossary/
https://www.viima.com/innovation-glossary