Ομάδες πελατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ομάδες πελατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

H

κατανόηση των πελατών OpenCart (ανοιχτό καλάθι) και των Customer Groups (ομάδες πελατών)

Το να κατανοείς τους πελάτες σου σημαίνει το να βρίσκεις τον κατάλληλο τρόπο να τους προσεγγίσεις.

Η διαφορά μεταξύ του να γνωρίζεις απλά τους πελάτες σου και του να τους κατανοείς είναι αρκετά σημαντική. Δε θα πρέπει να νομίζετε πως το να μαζέψετε κάποιες πληροφορίες σημαίνει πως γνωρίζετε ήδη πως να κρατήσετε το κοινό σας.

Για να το διευκρινίσω, σε αυτό το άρθρο δε θα συζητήσουμε πως να κατανοήσετε τη ψυχολογία των πελατών σας 
σε βάθος, παρόλο που αποτελεί πολύ σημαντικό μέρος του να είσαι ιδιοκτήτης καταστήματος. Αποτελεί
θέμα για μια άλλη φορά.

Σε αυτή την ανάρτηση, θα σας δείξουμε πως το Open Cart μπορεί να σας βοηθήσει να μάθετε περισσότερα για τους πελάτες σας συγκεντρώνοντας πληροφορίες και ομαδοποιώντας τες. Ωστόσο, για να τους κατανοήσετε, πρέπει να μάθετε πως να χρησιμοποιείτε αυτές τις πληροφορίες και να τις επεκτείνετε συνεχώς.

Στο πεδίο Πελάτες (Customers), θα μπορείτε να αποθηκεύετε βασικές πληροφορίες για τους OpenCart χρήστες σας. Στις Ομάδες Πελατών (Customer Groups), θα μπορείτε να κατηγοριοποιείτε τους πελάτες σας σε συγκεκριμένες ομάδες της επιλογής σας. Για παράδειγμα – VIP (πολύ σημαντικοί) Πελάτες. Εισέλθετε στις ενότητες πατώντας Customers >Customers ή Customer Groups στο πάνελ του διαχειριστή όπως παρουσιάζεται παρακάτω.

 

oc1

Διαχείριση Πελατών στο OpenCart

Πρώτον, ας γνωριστείτε με το τμήμα Πελατών  και τον τρόπο λειτουργίας του. Εσείς απλώς συγκεντρώνετε βασικές πληροφορίες σχετικές με τους πελάτες που εγγράφηκαν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Εδώ βλέπουμε τα συνήθη πεδία για το όνομα, Email, IP (Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο) και άλλα δεδομένα των πελατών που το OpenCart κατάστημά σας συγκεντρώνει όταν ένας χρήστης δημιουργεί ένα λογαριασμό.

oc2

Εάν ψάχνετε για συγκεκριμένο πελάτη, αυτό το πεδίο σας βοηθάει να τον βρείτε. Απλά συμπληρώστε τα κενά και πατήστε Filter (Φίλτρο). Ένας πολύ πιο γρήγορος τρόπος να βρείτε έναν πελάτη, από το να πρέπει να δείτε όλους τους χρήστες σας.

Το ωραίο με αυτό το τμήμα είναι πως μπορείτε να προσθέσετε νέο πελάτη χειρωνακτικά. Επίσης λειτουργεί και ανάποδαμπορείτε να διαγράψετε έναν πελάτη. Αυτό θα αφαιρέσει όλες τις πληροφορίες και το ιστορικό παραγγελιών που σχετίζονται με το λογαριασμό του πελάτη.

Συνήθως, όλες αυτές οι πληροφορίες δημιουργούνται αυτόματα όταν ένας χρήστης δημιουργεί λογαριασμό στο μαγαζί σας. Ωστόσο, μπορεί να βρεθείτε σε μια κατάσταση όπου χρειάζεται να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό για ένα πελάτη χειρωνακτικά.

Δημιουργώντας έναν Λογαριασμό Πελάτη Χειρωνακτικά

oc3

Εδώ βλέπετε όλα τα πεδία που πρέπει απαιτούνται για να ολοκληρώσετε μια εγγραφή λογαριασμού.

Στη κορυφή αριστερά, θα δείτε ένα κουμπί με την ετικέτα “Add Address (Προσθέστε διεύθυνση).” Αυτή η λειτουργία σας επιτρέπει να προσθέσετε όσες φυσικές διευθύνσεις του πελάτη χρειάζεστε, και επίσης να διαγράψετε αυτές που δε χρειάζεστε.

Ας δημιουργήσουμε έναν πελάτη παράδειγμα για να δούμε όλα τα επιπρόσθετα τμήματα που εμφανίζονται σε αυτή τη σελίδα.

Βλέπουμε τέσσερα νέα πεδία με τους τίτλους History (ιστορικό), Transactions (Συνδιαλλαγές), Reward Points (Πόντοι ανταμοιβής), και IP Addresses (Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Πρωτοκόλλου). Αυτές οι υπό-κατηγορίες σας επιτρέπουν να εντοπίζετε και να διαχειρίζεστε τα αρχεία καταγραφής δραστηριοτήτων που δημιουργήθηκαν από τον κάθε έναν πελάτη σας.

oc4

Ας δούμε ξεχωριστά κάθε ένα από αυτά.

Η κατηγορία History (Ιστορικό) σας επιτρέπει να προσθέσετε σχόλια ως αρχείο καταγραφής ιστορικού που αφορά έναν συγκεκριμένο πελάτη.

oc5

Χρησιμοποιείστε το πλήκτρο Transactions  (Συνδιαλλαγές) εάν θέλετε να προσθέσετε χειρωνακτικά μια συνδιαλλαγή στο λογαριασμό ενός πελάτη. Απλώς εισάγετε μια περιγραφή κι ένα ποσό για τη συνδιαλλαγή ώστε να εμφανίζεται στο αρχείο

oc6.

Οι (Πόντοι ανταμοιβών) Reward Points μπορούν να προστεθούν χειρωνακτικά σε συγκεκριμένα προϊόντα. Οι βαθμοί θα αντιστοιχηθούν με τους πελάτες όταν αγοράσουν αυτό το αντικείμενο. Μπορείτε να προσθέσετε πόντους ανταμοιβής σε πελάτες και να συμπεριλάβετε το λόγο μαζί με το σύνολο των πόντων

oc7

Για να αφαιρέσετε πόντους ανταμοιβής από έναν πελάτη, εισάγετε έναν αρνητικό αριθμό στο πεδίο Amount (Ποσό).

Εφόσον οι επισκέπτες μπορούν να εισέλθουν στο Open Cart κατάστημά σας από διαφορετικές IP διευθύνσεις, αυτό το πλήκτρο σας επιτρέπει να τις εντοπίζετε σε κάθε επίσκεψη που κάνουν οι πελάτες σας. Οι IP διευθύνσεις υποδεικνύουν την τοποθεσία του δικτύου που ο πελάτης χρησιμοποιεί για να εισέλθει στην ιστοσελίδα σας.

oc8

Η Διαχείριση των ομάδων πελατών OpenCart

Και τώρα, το πιο ενδιαφέρον κομμάτι – η ομαδοποίηση των πελατών σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική αυτή η κατηγορία; Για το γεγονός ότι μπορεί να απλοποιήσει την εργασία σας με τους πελάτες, επιτρέποντάς σας να τους οργανώσετε καλύτερα και να τους χωρίσετε σε διαφορετικές ομάδες. Η διαχείριση αυτού του στοιχείου είναι θεμελιώδης για διάφορους λόγους:

Βελτιστοποίηση Marketing

Οι καμπάνιες σας μάρκετινγκ είναι πιο αποτελεσματικές όταν είναι καλά στοχευμένες. Χωρίζοντας τους πελάτες σας, θα γνωρίζετε ποιοί πελάτες είναι κατάλληλοι για κάθε καμπάνια που ξεκινάτε.

Για παράδειγμα, μπορείτε να «τρέξετε» μια προωθητική καμπάνια για συγκεκριμένα προϊόντα για πελάτες υψηλού προφίλ οι οποίοι κάνουν συχνά μεγαλύτερες αγορές. Αυτό θα τους κάνει να νιώσουν πως εκτιμώνται και παράλληλα θα βοηθήσει στην κίνηση των πωλήσεων.

Ικανοποίηση των πελατών

Όταν ανταμείβετε τους πελάτες για αγορές μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες, αυξάνετε την πιθανότητα να νιώσουν ικανοποιημένοι με το κατάστημά σας. Αυτού του είδους οι πελάτες είναι πιο πιθανό να συστήσουν το κατάστημά σας σε κάποιο φίλο ή κάποιο μέλος της οικογένειας, που σημαίνει περισσότερη πιστοποιημένη κίνηση για εσάς.

Μεγιστοποίηση των κερδών

Η βελτιστοποίηση των κερδών σας απαιτεί την κατάλληλη διανομή των πηγών σας. Με το χρόνο να αποτελεί σπάνια πηγή για οποιονδήποτε ιδιοκτήτη καταστήματος, οι ομάδες πελατών κάνουν τη διαχείριση του Open cart καταστήματός σας πολύ πιο απλή. Οι ομάδες πελατών σας επιτρέπουν να αυτοματοποιήσετε κάποιες από τις εργασίες και να επικοινωνήσετε εύκολα με ένα μεγάλο μέρος πελατών ταυτόχρονα.

Πρόσθεση νέας ομάδας πελατών

oc9

Η κατηγορία για τη δημιουργία νέων ομάδων πελατών είναι αρκετά εύκολη, με λίγα πεδία προς συμπλήρωση.

Επιλέξτε ένα όνομα ομάδας που θα αναγνωρίζετε αυτόματα ώστε να ξέρετε ποιόν τύπο πελατών έχετε κατηγοριοποιήσει, για παράδειγμα – “VIP”. Μετά από αυτό, περιγράψτε την ομάδα πελατών με κάτι απλό, όπως «Πελάτες υψηλού προφίλ». Μπορείτε επίσης να χωρίσετε τους πελάτες σας με όλων των ειδών τα κριτήρια, όπως το γένος, η ηλικία, η τοποθεσία κλπ.

oc10

Επιλέξτε εάν θέλετε να εγκρίνετε τους νέους πελάτες κατά τη σύνδεση. Εάν η αρχική εγγραφή ενός νέου πελάτη δεν εγκριθεί, μπορείτε να τον προσθέσετε σε διαφορετική ομάδα πελατών που έχει ενεργοποιημένη αυτή τη λειτουργία.

oc11

Αυτό το μήνυμα θα εμφανίζεται εάν ένας μη εγκεκριμένος πελάτης επιχειρεί να συνδεθεί:

oc12

Οργανώστε πολλές ομάδες πελατών αντιστοιχίζοντας έναν αριθμό στη σειρά κατάταξης, ο οποίος θα τακτοποιήσει τις ομάδες για πιο εύκολη διαχείριση..

Αντιστοίχιση εκπτώσεων σε μια ομάδα πελατών

Ας δούμε πως μπορούμε να προσθέσουμε μια έκπτωση σε ένα προϊόν της επιλογής σας σε μια συγκεκριμένη ομάδα πελατών. Πρώτον, ας πάμε στο Catalog > Products (Κατάλογος > Προϊόντα) και ας επιλέξουμε κάποιο προϊόν. Πατήστε το edit (επεξεργασία) και θα ανοίξετε το τμήμα Edit Product (επεξεργασία προϊόντος), όπου πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο Discount (έκπτωση). Θα σας οδηγήσει εδώ:

oc13

Όπως βλέπετε, μπορείτε να επιλέξετε την ομάδα πελατών που θα λάβει την έκπτωση. Μπορείτε να ορίσετε μια συγκεκριμένη ποσότητα προϊόντων με έκπτωση, προτεραιότητα, τιμή και ένα ορισμένο χρονικό διάστημα όπου θα ισχύει η έκπτωση.

Συμπέρασμα

Το OpenCart είναι γνωστό για τη χρηστικότητα και την απλότητά του ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως βλέπετε, η διαχείριση των πελατών σας δεν είναι δύσκολη και η απλή εγκατάσταση σας προσφέρει αρκετή λειτουργικότητα ώστε να ξεκινήσετε την κατασκευή του κοινού σας και τη φροντίδα των αναγκών τους. Ελπίζουμε τα παραπάνω να σας βοήθησαν και σας ευχόμαστε καλή τύχη!

Θα χαρούμε να απαντήσουμε σε απορίες και ερωτήματα σας στα 210 74 82 987 – 210 74 82 904 ενώ μην παραλείψετε να ρίξετε και μια ματιά στα πακέτα κατασκευής eshop μας

 

Για την dreamweaver.gr

Θανάσης Δαβαλάς

 

Ομάδες πελατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο (χειρισμός ομάδων πελατών στο OpenCart…

Δημοσιεύτηκε από DreamWeaver.Gr στις Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

 

.