Ηλεκτρονικό Εμπόριο
8 τρόποι για να κάνετε το e–shop σας πιο αρεστό και φιλικό για τους χρήστες
[yotuwp type=”videos” id=”DVkzDJq50Lg” ]
Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Βαθιά μέσα μας όλοι θέλουμε να είμαστε αρεστοί. Το ίδιο πράγμα είναι σημαντικό και για τις επιχειρήσεις. Ένα αρχαίο κινέζικο ρητό λέει “Ένας άντρας χωρίς χαμόγελο δεν πρέπει να ανοίξει ένα κατάστημα”. Το ρητό αυτό είναι σοφό και αληθινό, αλλά πώς αυτό μεταφράζεται στην εποχή των ηλεκτρονικών καταστημάτων;
Πίσω από ένα e–shop, δεν μπορείτε να εφαρμόσετε συμβουλές όπως το να χαμογελάτε, να δείξετε ενδιαφέρον για το άλλο άτομο ή να το αποκαλέσετε με το όνομά του. Πώς λοιπόν θα γίνετε αρεστοί στους επισκέπτες του e–shop σας; Εδώ είναι 8 συμβουλές.
1. Κάντε απλή την πλοήγηση
Κάνοντας τα πράγματα περίπλοκα είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να κάνετε τους επισκέπτες σας να σας μισούν. Για να κρατάτε τα πράγματα απλά:
• Κάντε τις σελίδες σας εύκολες στη γρήγορη ανάγνωση. Η ελαχιστοποίηση του κείμενο, τα γραφικά σας, οι τίτλοι και οι αριθμημένες λίστες θα πουν την ιστορία για εσάς.
• Χρησιμοποιήστε εικόνες και βίντεο για να υποστηρίξετε τα λόγια σας. Μου αρέσει να διαβάζω, αλλά όχι από μια οθόνη. Και αυτό ισχύει για τους περισσότερους ανθρώπους. Στις οθόνες, μας αρέσουν τα γραφικά και τα βίντεο. Έτσι, χρησιμοποιήστε τα για να επικοινωνήσετε πιο αποτελεσματικά το μήνυμά σας.
• Ελαχιστοποιήστε τις προσκλήσεις για δράση σε μια σελίδα. Μην εξουθενώσετε τους επισκέπτες σας με πολλές επιλογές για ενέργειες από τη μεριά τους. Έχετε ένα κυρίαρχο CTA (call to action) ανά σελίδα.Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει στόχο την πώληση. Είναι μια προιοντοκεντρική διαδικασία και δεν πρέπει πότε να το ξεχνάτε αυτό.
• Τοποθετήστε το πολύ 7 επιλογές στην πλοήγηση μενού. Το επτά είναι ένας μαγικός αριθμός, όταν πρόκειται για την επεξεργασία πληροφοριών. Διατηρώντας τις επιλογές πλοήγησης κάτω από αυτό το όριο, είναι εγγυημένο ότι οι επισκέπτες σας δεν θα κουραστούν.
• Χρησιμοποιείστε παντού το ίδιο σετ απλών χρωμάτων. Περιορίστε τα κύρια χρώματα σε τρία.
2. Γράψτε καθαρά και απλά
Το σύνθημα της απλότητας έχει σπουδαιότερη σημασία στα λόγια σας απ’ ότι στον σχεδιασμό του e–shop. Στο e–shop σας, στοχεύστε στη συντομία, την απλότητα και τη σαφήνεια. Κάντε συζήτηση. Ίσως να μην μιλάτε απευθείας στον επισκέπτη, αλλά έτσι πρέπει να αισθανθεί.
Ορισμένες συμβουλές γραφής για να κρατήσετε τα πράγματα απλά και κατανοητά:
• Κρατήστε τις προτάσεις σας σύντομες. Μια περίοδος επιτρέπει σε έναν αναγνώστη να ολοκληρώσει τη σκέψη.
• Διατηρείτε τις παραγράφους σας σύντομες. Θα πρέπει να έχετε τρεις – πέντε γραμμές ανά παράγραφο. Μια σκέψη ανά παράγραφο.
• Χρησιμοποιήστε σύντομες λέξεις. “Θα πάρετε” είναι καλύτερη από “Θα λάβετε”. Όσο λιγότερη η πνευματική καταπόνηση, τόσο περισσότερο ο επισκέπτης θα εστιάσει στην προσφορά σας.
• Χρησιμοποιήστε κοινές λέξεις. “Χρήση” είναι καλύτερη από την “αξιοποίηση”. Μείνετε ανθρώπινοι, αποφύγετε την επιδεικτικότητα.
• Κόψτε τις περιττές λέξεις. “Θα θέλαμε πραγματικά να λάβουμε τα σχόλιά σας” μπορεί να αναδιατυπωθεί σε “Εκτιμούμε τα σχόλιά σας!”. Σεβαστείτε τον χρόνο και την ενέργεια του επισκέπτη σας.
Σε αυτό το σημείο θα σας δώσουμε και μια πληροφορία που θα σας τραβήξει την προσοχή. Οι ίδιοι κανόνες γραφής που ισχύουν για τον επισκέπτη του eshop σας ισχύουν και για την google και αποτελεί ένα από τα κριτήρια κατάταξης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στην Google. Πολλές φορές οι ειδικοί στην προώθηση ιστοσελίδων κάνουν το λάθος να νομίζουν ότι συνδιαλέγονται με ένα απρόσωπο bot της Google το οποίο και προσπαθούν να εξαπατήσουν.
Αυτό όμως που παραβλέπουν είναι ότι το bot αυτό παρακολουθεί την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι σε ένα κείμενο. Π.Χ. ο χρόνος παραμονής ενός επισκέπτη σε μια σελίδα είναι βασικός όρος της αξιολόγησης της σελίδας αυτής από τις μηχανές αναζήτησης.Ένα ενδιαφέρον , καλογραμμένο και καλοδιατυπωμένο κείμενο θα τραβήξει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την προσοχή ενός επισκέπτη.
3. Γράψτε με επίκεντρο τον επισκέπτη
Ένας κοινός τρόπος αποξένωσης των επισκεπτών – και γενικά των ανθρώπων για αυτό το θέμα – είναι να εστιάσετε στον εαυτό σας.
“Έχουμε εισαγάγει ένα νέο χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους πελάτες μας να ανεβάσουν ένα avatar …” ή “Θέλαμε να βελτιώσουμε τις διαδικασίες μας ώστε οι χρήστες να μπορούν να φορτώσουν τα αρχεία τους πιο γρήγορα …”
Μάντεψε; Κανείς δεν νοιάζεται για σένα! Οι άνθρωποι νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους. Τουλάχιστον αυτό είναι ένας χρήσιμος αφορισμός για να ζήσει κανείς.
Γι \’αυτό το κάνετε για αυτούς. Γράψτε εστιάζοντας στο δικό τους πρόσωπο.
“Με αυτό το νέο χαρακτηριστικό μπορείτε να ανεβάσετε ένα avatar …”, ή, “Μπορείτε να φορτώσετε τα αρχεία σας πιο γρήγορα τώρα”. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, η γραφή σε δεύτερο πρόσωπο δίνει τη δυνατότητα για κείμενα μικρότερης έκτασης απ’ ότι αν γράφαμε σε πρώτο πρόσωπο.
4. Βάλτε προτεραιότητα στις πιο σημαντικές ερωτήσεις
Οι άνθρωποι έρχονται στον ιστότοπό σας με έναν σκοπό. Όσο πιο εύκολο είναι να φτάσουν στο σκοπό αυτό, τόσο περισσότερο τους αρέσετε.
Για αυτό, είναι σημαντικό να καταλάβετε τους επισκέπτες σας. Χρειάζεστε την συμπάθεια των πελατών και να προσδιορίσετε τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Μερικές συμβουλές:
• Μιλήστε μαζί τους.
• Αναλύστε την διαθέσιμη τεκμηρίωση πληροφόρησης των προϊόντων / υπηρεσιών σας. Οδηγίες χρήσης / εφαρμογής/ σύνδεσης πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα στους επισκέπτες σας.
• Κατηγοριοποιήστε τα σχόλια των πελατών για να εντοπίσετε τα πιο κοινά θέματα.
• Εφαρμογή ορισμένων συστημάτων λήψης αξιολόγησης από τους πελάτες.
Με αυτά τα αποτελέσματα, μπορείτε στη συνέχεια να διαμορφώσετε την υποδομή πληροφοριών του ιστότοπού σας έτσι ώστε να απαντά πρώτα στις πιο σημαντικές ερωτήσεις. Το 20% των ερωτήσεων που σας έχουν υποβάλλει συνήθως προέρχεται από το 80% των επισκεπτών σας. Άλλες συχνές ερωτήσεις που πέφτουν λίγο έξω από το 20% μπορούν να απαντηθούν μέσω μιας ενότητας FAQ.
5. Προσφέρετε εύκολους τρόπους επικοινωνίας
Ανεξάρτητα από το πόσο καλά δομείτε τον ιστότοπό σας, θα υπάρχουν πάντα προβλήματα απόστασης – άτομα με συγκεκριμένες ερωτήσεις των οποίων οι απαντήσεις δεν είναι άμεσα διαθέσιμες στο e–shop σας. Εκεί, οι επιλογές υποστήριξης έρχονται στο προσκήνιο.
Διευκολύνετε τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας να επικοινωνούν με εσάς. Η πιο εύκολη λύση είναι ένα παράθυρο συνομιλίας στις σελίδες (chat). Επιτρέπει στους επισκέπτες σας να στέλνουν και να λαμβάνουν απάντηση στην ερώτησή τους χωρίς να εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας. Μπορείτε ακόμη να το χρησιμοποιήσετε για να καθοδηγήσετε τον επισκέπτη σας σε όλη τη διαδικασία αγοράς.
Μια φόρμα επικοινωνίας είναι το καλύτερο επόμενο πράγμα, ακολουθούμενο από μια εξέχουσα θέση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή του αριθμού τηλεφώνου σας. Συνειδητοποιήστε ότι οι πελάτες σας θα ποικίλουν ανάλογα με την προτίμηση του καναλιού, οπότε είναι καλό να προσφέρετε τουλάχιστον ένα σύνολο επιλογών: υποστήριξη μέσω συζήτησης σε απευθείας σύνδεση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο και υποστήριξη μηνυμάτων.
Και για όλα τα κανάλια υποστήριξης που προσφέρετε, σιγουρευτείτε ότι ακολουθείτε τις 7 αρχές της καλής εξυπηρέτησης των πελατών: ταχύτητα, ακρίβεια, διαφάνεια, προσβασιμότητα, ενδυνάμωση, φιλικότητα και αποτελεσματικότητα.
Το έχουμε πει πολλές φορές και δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε. Το chat και γενικά όλα τα κανάλια επικοινωνίας δεν πρέπει να θεωρούνται πρόσθετα που θα τοποθετηθούν μετά την κατασκευή του eshop αλλά θα αποφασιστούν με βάση όχι μόνο τις σχεδιαστικές αλλά και τις λειτουργικές ανάγκες του ιστοτόπου / ηλεκτρονικού καταστήματος.
Η δημιουργία ενός eshop δεν είναι μια αποσπασματική διαδικασία που αφορά το σχεδιαστικό μέρος. Τουναντίον το σχεδιαστικό μέρος είναι αυτό που εξυπηρετεί το λειτουργικό – πωλησιακό κομμάτι ενός eshop και για αυτό η ολιστική προσέγγιση στην διαδικασία στησίματος ενός eshop είναι ένας βασικός κανόνας επιτυχίας για κάθε προσπάθεια δραστηριοποίησης στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
6. Δείξτε ποιος είστε
Υπάρχει ένα πράγμα που οι ανταγωνιστές σας δεν μπορούν να αντιγράψουν: εσάς.Βασική αρχή για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Εάν καταφέρετε οι επισκέπτες του e–shop σας να δημιουργήσουν μια προσωπική σύνδεση με τους ανθρώπους της ομάδας σας, θα έχετε ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ένας τρόπος για να γίνει αυτό, είναι με μια καλά μελετημένη σελίδα «Σχετικά με εμάς». Καταβάλλετε σημαντικές προσπάθειες στη σελίδα αυτή για να προβάλλετε μια αντικειμενική και ρεαλιστική εικόνα των ανθρώπων της επιχείρησης σας, τα πρόσωπα και την προσωπική κουλτούρα του καθενός.
Τοποθετήστε εμβόλιμα τα πρόσωπα των μελών της ομάδας σας σε όλες τις σελίδες του ιστότοπου – για παράδειγμα στη σελίδα Υπηρεσίες μπορείτε να αναθέσετε κάθε μια υπηρεσία σε ένα πρόσωπο της ομάδας σας. Μην ξεχνάτε πως οι άνθρωποι συνδέονται με άλλους ανθρώπους, όχι με τα πράγματα.
7. Χρησιμοποιήστε αυθεντικές εικόνες
Όποιες και αν είναi οι εικόνες που χρησιμοποιείτε στον ιστότοπό σας, αποφύγετε τις τυποποιημένες φωτογραφίες με κάθε κόστος. Όχι μόνο λένε στους επισκέπτες του e–shop σας ότι είστε ένας μη δημιουργικός άνθρωπος, αλλά είναι κρύες και απρόσωπες.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως δεν θα χρησιμοποιήστε φωτογραφίες από το iStock, για παράδειγμα. Απλά, αποφύγετε τις τόσο «πολυφορεμένες» φωτογραφίες με χαμογελαστούς ανθρώπους. Αναζητήστε λύσεις, όπως το Death to Stock ή το Canva για να πάρετε πιο πρωτότυπες εικόνες. Εναλλακτικά, επιστρατεύστε το ταλέντο της ομάδας σας.
Το brand και η ταυτότητα σας είναι ακόμη μια βασική αρχή για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
8. Δείξτε αξιολογήσεις
Η εμπιστοσύνη εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις κύριες ανησυχίες όσον αφορά την αγορά γενικότερα – αλλά γίνεται ιδιαίτερα σημαντική όταν αγοράζετε ηλεκτρονικά. Σε αντίθεση με ένα φυσικό κατάστημα, στο e–shop δεν μπορείτε πραγματικά να δείτε και να ελέγξετε το προϊόν προτού να πληρώσετε.
Μπορείτε να γεμίσετε το e–shop σας με υποσχέσεις, αλλά είναι πιο αποτελεσματικό να αποδείξετε την επαγγελματική σας καταξίωση: τα στοιχεία των χαρούμενων πελατών σας.
Ακόμα και η Slack ( μια από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες συνεργασίας )δίνει τέτοια έμφαση στους υπάρχοντες χρήστες τους. Η μινιμαλιστική αρχική σελίδα τους έχει μόνο δύο στοιχεία: (I) τα κύρια οφέλη της πλατφόρμας και (II) τους υφιστάμενους πελάτες τους.
Οι θετικές αξιολογήσεις καταργούν ένα μεγάλο μέρος του στρες που υπάρχει με τις ηλεκτρονικές αγορές. Οι άνθρωποι ησυχάζουν με τις θετικές αξιολογήσεις άλλων ανθρώπων. Η αντίληψη είναι τα πάντα. Η εμπιστοσύνη στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο όπως και σε κάθε δραστηριότητα της ζωής εξάλλου είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση
Για την dreamweaver.gr