Πως να χειρίζεστε τις επιστροφές προιόντων στο OpenCart
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τις επιστροφές προιόντων στο OpenCart έτσι ώστε να ξέρετε την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί από τον διαχειριστή προκειμένου να διευθετήσει ένα αίτημα επιστροφής από πελάτη του.
Η πρώτη σας ενέργεια είναι να βρείτε το σημείο από το οποίο θα χειριστείτε τις επιστροφές στο διαχειριστικό περιβάλλον του OpenCart . Το τμήμα αυτό είναι στο Sales > Returns και είναι ιδιαίτερα εύκολο να το βρείτε όπως θα διαπιστώσετε από την εικόνα που ακολουθεί.
Όπως βλέπετε το Returns τμήμα είναι προς το παρόν άδειο και το μόνο που βλέπουμε σε αυτό είναι ένα φίλτρο. Ας δημιουργήσουμε μια δοκιμαστική παραγγελία για να κάνουμε την διαδικασία επιστροφής βασιζόμενη σε αυτή και να δούμε πως λειτουργεί το τμήμα αυτό .
Από τα demo προιόντα που έχει το OpenCart κατά το πρώτο στήσιμο του προχωρούμε σε μια δοκιμαστική παραγγελία ενός iMac. Η σελίδα παραγγελίας την επιβεβαιώνει και μας δίνει κάποιες επιλογές. Κάντε κλικ στο History για να δείτε την παραγγελία και τις διαθέσιμες επιλογές όπω δείχνει η ακόλουθη εικόνα.
Αυτές είναι το σύνολο των πληροφοριών που οι πελάτες βλέπουν όταν κάνουν κλικ στο History. Όπως βλέπετε υπάρχουν 2 διαθέσιμες επιλογές αυτές είναι οι – Reorder (επανάληψη της παραγγελίας με το μπλε πλήκτρο και το εικονίδιο του καλαθιού αγορών ) και το Return (επιστροφή με το κόκκινο πλήκτρο και το εικονίδιο με το βελάκι). Ας κάνουμε κλικ στο Return.
Αυτή η ενέργεια μας φέρνει στην φόρμα επιστροφής ( Return form ) όπου οι πελάτες πρέπει να συμπληρώσουν προκειμένου να υποβάλλουν ένα αίτημα επιστροφής προιόντος στο ΟpenCart ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Τα πρώτα πεδία , όπως βλέπετε ακολούθως , είναι με κάποιες πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία του πελάτη και της προ ακύρωσης παραγγελίας. Τα δεύτερα στην σειρά πεδία αφορούν αφορούν την επιστροφή του προιόντος και τους λόγους ακύρωσης της.
Reason for return – Ο λόγος της επιστροφής – Οι διαθέσιμες επιλογές για τους πελάτες είναι Dead On Arrival; Faulty, please supply details; Order Error; Other, please supply details; and Received Wrong Item.
Ακολούθως οι πελάτες πρέπει να δηλώσουν αν έχουν ανοίξει ή όχι την συσκευασία του προιόντος.
Το τελευταίο πεδίο είναι εκείνο στο οποίο οι πελάτες μπορούν να γράψουν τα σχόλια και τους λόγους που ζητούν την την επιστροφή του προιόντος. Φυσικά τα eshop που παραδίδουμε εμείς στους πελάτες μας σαν dreamweaver.gr είναι εξελληνισμένα. Για το παράδειγμα μας όμως αυτό χρησιμοποιήσαμε την default εγκατάσταση ενός OpenCart έτσι ώστε η πληροφορία αυτή να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους. Περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή eshop και τα διαθέσιμα πακέτα μας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας
Back to Sales > Returns
Όταν ένας πελάτης υποβάλλει την φόρμα επιστροφής ενός προιόντος αυτομάτως εμφανίζεται μια ειδοποίηση στο περιβάλλον διαχείρισης του eshop και στον διαχειριστή του.Όπως βλέπετε ακολούθως στην εικόνα το Returns τμήμα δεν είναι πλέον άδειο και βλέπετε το αίτημα επιστροφής προιόντος γα την παραγγελία που κάναμε για το iMac.
Οταν έχετε πολλαπλά αιτήματα επιστροφής χρησιμοποιήστε το φίλτρο για να μπορέσετε να εντοπίσετε ευυκολότερα αυτή που θέλετε.
Προς το παρόν κάντε κλικ στο Action πλήκτρο για να δούμε τι δυνατότητες έχουμε με την επιστροφή ενός προιόντος .
Τώρα βλέπουμε το τμήμα Edit Product Return και όλες τις επιλογές επεξεργασίας που έχουμε στην διάθεση μας. Εδώ υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την επιστροφή του προιόντος. Το πρώτο μισό του τμήματος δείχνει τις βασικές πληροφορίες του πελάτη και της παραγγελίας όπως Ονοματεπώνυμο και τον αριθμό παραγγελία ( Name & Order ID ) .
Το δεύτερο μέρος του τμήματος δείχνει τις πληροφορίες του προιόντος και τους λόγους επιστροφής του πελάτη.
Όπως θα δείτε ακολούθως είχαμε επιλέξει Dead On Arrival σαν λόγο επιστροφής του iMac. Το προιόν είχε ανοιχθεί ενώ στα σχόλια είχα γράψει επίσης Dead On Arrival.
Το πιο σημαντικό κομμάτι σε αυτό το τμήμα είναι το τελευταίο – Return Action η δράση μας για την επιστροφή
Εδώ σαν διαχειριστής του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να πάρετε την τελική απόφαση. Υπάρχουν 3 επιλογές Credit Issued, Refunded, και Replacement Sent που σημαίνει ότι είτε του πιστώνετε το ποσό στον λογαριασμό του να πάρει κάτι άλλο από το eshop σας, ή του επιστρέφετε το ποσό είτε του αντικαθιστάτε το Ιmac στην προκειμένη.(σε περίπτωση φυσικά που σκοπεύετε να ανταποκριθείτε θετικά. Μην ξεχνάτε μόνο ότι η φήμη του e-shop σας είναι σχεδόν πάντα μεγαλύτερη από την αξία που καλείτε να επιστρέψετε)
Συμπέρασμα
Συνοψίζοντας αυτό είναι το περιβάλλον διαχείρισης επιστροφής προιόντων του OpenCart και νομίζω ότι η ευκολία χρήσης του επιβεβαιώνει πλήρως την φήμη που το συνοδεύει ως η πιο εύκολα διαχειρίσιμη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά. Η μόνη μας συμβουλή είναι να εξετάζετε προσεκτικά την κάθε περίπτωση για να μπορείτε να πάρετε την σωστή απόφαση κάθε φορά. Μην ξεχνάτε κανόνες όπως την δυνατότητα επιστροφής εντός 14 ημερών ( εθνική και ευρωπαική πολιτική) την οποία υποχρεούστε να ακολουθείτε. Πέρα όμως των όποιων υποχρεωτικών κανόνων μην ξεχνάτε ότι η αξιοπιστία σας και η αίσθηση ασφάλειας που παρέχετε στον υποψήφιο πελάτη σας δεν είναι ένα θέμα που μπορείτε να πάρετε ελαφρά. Εμείς σαν dreamweaver.gr με γνώμονα αυτό το σκεπτικό έχουμε επιζήσει επί 15 συναπτά έτη στο χώρο της παροχής υπηρεσιών κατασκευής ιστοσελίδων . Ελπίζουμε να βοηθήσαμε κάποιους στην διαχείριση της επιστροφής προιόντων στο OpenCart ενώ θα χαρούμε να μας καλέσετε στα 210 74 82 987 210 74 82 904 για περαιτέρω πληροφορίες και τυχόν απορίες σας.