Διαχείριση eshop | Διαχείριση ιστοσελίδων

Διαχείριση e-shop | Διαχείριση ιστοσελίδων . Τι πρέπει να γνωρίζετε

Διαχειριση eshop | Διαχειριση ιστοσελιδων : Όταν αποπερατωθεί η κατασκευή μιας ιστοσελίδας ή η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος / eshop το αμέσως επόμενο στάδιο είναι η διαχείριση του eshop / website.  Ένα κομμάτι το οποίο δυστυχώς πολλές φορές είναι υποτιμημένο από τους ιδιοκτήτες ενός eshop παρότι είναι το πιο σημαντικό τμήμα αυτού.

Η δημιουργία ενός eshop, η διαφημιστική προβολή του στα social media και στις μηχανές αναζήτησης όλα έχουν γίνει για να υποδεχθούμε τους υποψήφιους πελάτες και να διαχειριστούμε τις παραγγελίες τους.

Μια σειρά θεμάτων ανακύπτουν, που δεν είναι δυνατό να αναλυθούν όλα σε ένα άρθρο. Όμως βασισμένοι στην αρθρογραφία μας έχουμε μια σειρά άρθρων που μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά προτού σας παραθέσουμε κάποιες πολύτιμες , θέλουμε να πιστεύουμε, συμβουλές / tips που αφενός θα σας προετοιμάσουν για το τι πρέπει να περιμένετε και ποια σημεία να προσέξετε και αφετέρου να βελτιώσετε την διαχείριση του eshop ή της ιστοσελίδας σας.

Αλλά και θέματα διαχείρισης ενός eshop / ιστοσελίδας που έχουν να κάνουν με την διαφημιστική του προβολή και προώθηση ή απλά την επικοινωνία με το υπάρχον πελατολόγιο σας όπως

καθώς και ένα πλήθος άλλων άρθρων που μπορείτε να βρείτε στο blog μας. H διαχείριση ενός eshop όμως όπως και μιας ιστοσελίδας έχει και κάποια απλά καθημερινά καθήκοντα tasks τα οποία θα σας αναλύσουμε ακολούθως

Διαχείριση e-shop

H διαχείριση των  προϊόντων είναι ένα καθημερινό task για τον διαχειριστή του eshop. Από την ενημέρωση του αποθέματος που αλλάζει με τις παραγγελίες που γίνονται εντός του eshop online αλλά και μέσω του φυσικού καταστήματος που επηρεάζει εξίσου το e-shop.

Αν έχετε συνδεδεμένο κάποιο erp το οποίο συγχρονίζει αυτόματα αυτό φυσικά θα σας γλιτώσει πολλές εργατοώρες αλλά η επιτήρηση / διαχείριση των προϊόντων σας απαιτεί , όπως και να έχει, κάποιες εργατοώρες

Η προσθήκη όπως και η αφαίρεση προϊόντων που έχουν εξαντληθεί είναι ένα σχετικό με το προηγούμενο task. Τα προϊόντα σε ένα e-shop δεν είναι κάτι στατικό αλλά υπόκειται σε συνεχείς αλλαγές.

Γι’ αυτό, όταν αποφασίσετε να δημιουργήσετε ένα e-shop , η επιλογή της πλατφόρμας e-commerce που θα διαλέξετε απαιτεί προσεκτική επιλογή. Μην βλέπετε μόνο το front-end, αυτό δηλαδή που βλέπει ο πελάτης σας. Δείτε με την ίδια «ζέστη» και το back-end, το διαχειριστικό κομμάτι της πλατφόρμας πάνω στο οποίο θα χειρίζεστε τους πελάτες σας.

Η δημιουργία κατηγοριών , υποκατηγοριών και των εσωτερικών σελίδων για τα προϊόντα σας. Μια καθαρή δενδροειδής δομή θα βοηθήσει τους πελάτες σας, τις πωλήσεις σας και να ξέρετε ότι οι συνεχείς αναπόφευκτες προσθαφαιρέσεις τείνουν να χαλούν το συνήθως άψογο αρχικό μενού σας. Αφήστε που αυτό πρέπει πάντα να αναπροσαρμόζεται από το feedback που λαμβάνετε από τους πελάτες σας.

Η σύνδεση του e-shop σας  με συστήματα πληρωμών όπως Τράπεζες, online χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ο τρόπος σύνδεσης τους με αυτά. Μην ξεχνάτε ότι για κάθε παραγγελία υπάρχει μια πληρωμή που πρέπει να επιβεβαιώσετε. Το πως και πόσο καλά και αποδοτικά γίνεται θα επηρεάσει τον χρόνο που δαπανάτε και την απόκριση στους πελάτες σας.

Η σύνδεση του e-shop σας  με το Skroutz , BestPrice και άλλων feeds όπως  και η διαχείριση των προϊόντων σας εκεί απαιτεί χρόνο και επηρεάζει καθοριστικά τις πωλήσεις σας. Παράγοντες όπως τιμή, διαθεσιμότητα , μεγέθη εικόνων και πολλά άλλα θα καταναλώσουν αρκετό από τον χρόνο και την ενέργεια σας.

Η δημιουργία newsletter με τις προσφορές σας και το αν συνδέεται το e-shop σας αυτόματα με μια υπηρεσία όπως το mailchimp θα επηρεάσει σημαντικά τόσο τον χρόνο που θα καταναλώνετε σε αυτή την διαδικασία .

Θα γίνεται χειροκίνητα ή θα είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία η εισαγωγή των email των πελατών; Τα  emails θα φεύγουν  από ένα κοινόχρηστο mail server ή από ένα εξειδικευμένο mail server ; Αυτοί και άλλοι παράγοντες θα επηρεάσουν αποφασιστικά  σε σημείο που θα σας εκπλήξει, το πόσα emails θα φτάσουν στον προορισμό τους ή θα καταλήξουν σε φακέλους spam.

H ψηφιοποίηση και η  επεξεργασία των φωτογραφιών των προϊόντων απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και λογισμικό, αν ξεφύγει από το επίπεδο μιας απλής φωτογράφησης. Κάτι που μπορεί να γίνει για πολλούς λόγους αναφέρουμε ενδεικτικά ένα. Το skroutz απαιτεί λευκό bgr σε κάθε εικόνα προϊόντος. Αυτό και μόνο απαιτεί είτε ρύθμιση κατά την φωτογράφηση είτε γραφιστική επεξεργασία μετά την φωτογράφηση.

Η ψηφιοποίηση και οργάνωση του κειμένου στην ιστοσελίδα σας (π.χ. όροι χρήσης , πολιτικής επιστροφών)  και άλλων δεδομένων όπως αυτά που υπόκεινται στον gdpr είναι μια διαδικασία που βρίσκεται σε συνεχή αλλαγή. Μην σας φοβίζει αυτό. Η ακινησία είναι χαρακτηριστικό της νεκρής φύσης και δεν θέλετε το e-shop σας να καταλήξει έτσι.

Διαχείριση ιστοσελίδων

Πολλά πράγματα παραμένουν κοινά μεταξύ των ενεργειών που απαιτούνται για την διαχείριση ενός e-shop και την διαχείριση μιας ιστοσελίδας όπως η ψηφιοποίηση κειμένων, φωτογραφιών , γραφιστικά μέρη όπως banners κ.α. ,  διαχείρισης αιτημάτων επικοινωνίας και πολλά άλλα.

Οι αναβαθμίσεις του λογισμικού και της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται είναι ακόμη μια κοινή εργασία. Είτε wordpress – joomla – drupal για ιστοσελίδα είτε opencart, cs-cart , magento για e-shop όλα αυτά θα χρειάζονται την προσεκτική αναβάθμιση τους προκειμένου να είναι ασφαλή και ταυτόχρονα λειτουργικά.

Η σύνδεση με τα social media (facebook, youtube, instagram, linkedin κ.α.)  και το αν αυτή γίνεται αυτοματοποιημένα ή όχι είναι ένα σημαντικό θέμα τόσο για ιστοσελίδες όσο και για ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η επικοινωνία της ιστοσελίδας και η σύνδεση της με στατιστικά στοιχεία, αναφορές και χρήσιμες αναλύσεις έχουν να κάνουν με τα εργαλεία που τοποθετήθηκαν στην ιστοσελίδα σας κατά την διάρκεια της κατασκευής της ιστοσελίδας.

Ακόμα μια φορά η λέξη κλειδί ακούει στο όνομα back-end. Τι εργαλεία και τι προβλέψεις φρόντισε να έχετε στην διάθεση σας η εταιρεία κατασκευής της ιστοσελίδας; Μια συζήτηση που πρέπει να κάνετε απαραιτήτως στην αρχή και όχι στο τέλος όπως συνήθως, δυστυχώς γίνεται από πολλούς στον χώρο αυτό.

Όποια κίνηση και αν θέλετε να κάνετε, είτε αφορά την προώθηση της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα της google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης είτε τις διαφημιστικές σας ενέργειες στο διαδίκτυο (βλέπε διαφήμιση σε google, facebook κ.α.)  όλα αυτά είναι στενά συνδεδεμένα με την διαχείριση της ιστοσελίδας σας.

Η μελέτη  και επεξεργασία των λέξεων κλειδιών (keywords) της ιστοσελίδας σας , δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά της πρώτης σελίδας. Κάθε σελίδα είναι και μια ευκαιρία για να «πλασάρουμε¨ κάποιες λέξεις – φράσεις κλειδιά και να εδραιώσουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι το copywriting. Η ορθή , νοηματικά , συντακτικά αλλά και σε επίπεδο seo (search engine optimization) συγγραφή κειμένων είναι μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία όσο αφορά την διαχείριση μιας ιστοσελίδας.

Μια  μια κομψή, μεστή και αποτελεσματική  διατύπωση των κειμένων της ιστοσελίδας σας , τόσο σε επίπεδο ανθρώπων όσο και σε επίπεδο μηχανών αναζήτησης (τι αναζητούν οι μηχανές αναζήτησης και οι αλγόριθμοι τους για να ξεχωρίσετε σε αυτές ) προσδίδει κύρος στην εταιρεία σας,  προσελκύει επισκεψιμότητα  άρα συμβάλλει άμεσα στην επίτευξη των στόχων της ιστοσελίδα σας.

Δεδομένου ότι για ένα αποτελεσματικό Copywriting απαιτείται αρθρογράφος με πολλές και διαφορετικές ειδικές γνώσεις (π.χ. άριστος γνώστης της ελληνικής γλώσσας που παράλληλα να έχει γνώσεις seo )  αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ένα πολυσύνθετο task κατά την διαδικασία διαχείρισης του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας.

Μην ξεχνάτε ποτέ ότι δεν αρκεί να επενδύσετε  χρόνο και χρήμα για την δημιουργία ενός website στην αρχή και μετά να αφήνετε το περιεχόμενο της στατικό και ανενημέρωτο  με  αποτέλεσμα να υποχωρεί η διαδικτυακή της φήμη (reputation) και η κατάταξη της (Rank)  στους διάφορους  μηχανισμούς αναζήτησης ( google , alexa κ.α.)

Η διαχείριση μιας ιστοσελίδας , όπως ακριβώς και η διαχείριση ενός e-shop δεν είναι ένας αγώνας 100 μέτρων, αλλά μαραθώνιος. Στην dreamweaver.gr τον έχουμε διανύσει από το 2001 μέχρι και σήμερα με επιτυχία πολλές φορές για πολλούς πελάτες μας.

Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν μας καλέσετε στο 210 74 84 84 5 ή μας στείλετε email στο s at dreamweaver . gr για να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες σας.