101 βήματα για ψηφιακό marketing- Μέρος 11ο – Διαχείριση Φήμης

Διαχείριση Φήμης

reputation-management-resultsΑν και πολλοί υποθέτουν ότι η διαχείριση φήμης είναι μόνο για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν καλή διαδικτυακή φήμη, η διαχείριση φήμης είναι πραγματικά πολύτιμη για κάθε εταιρεία. Η πραγματικότητα είναι, όμως, ότι η εταιρεία σας πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της διαχείρισης φήμης της, πριν το κάνει κάποιος άλλος.

 

95. Αναλύστε τη διαδικτυακή φήμη σας.

Πρώτον, εξακριβώστε ποιά ακριβώς είναι η διαδικτυακή φήμη της εταιρείας σας. Αυτό σημαίνει να ψάξετε για την εταιρεία σας σε διάφορες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιώντας διάφορες λέξεις-κλειδιά, όπως τοποθεσία, τα προϊόντα της εταιρείας σας, ή τις μάρκες των προϊόντων. Εξετάστε τα αποτελέσματα που εμφανίζονται τουλάχιστον στη πρώτη και δεύτερη σελίδα και δημιουργήστε ένα οργανωμένο λογιστικό φύλλο των περιοχών που δίνουν αρνητικά αποτελέσματα, καθώς και εκείνων που έχουν ουδέτερα ή θετικά αποτελέσματα.

96. Αναπτύξτε ένα σχέδιο δράσης.

Καθορίστε ποιες πτυχές της διαχείρισης της φήμης της εταιρεία σας είναι εφικτό να ελέγξετε. Λάβετε υπόψη ότι το να αλλάξεις τη διαδικτυακή σας φήμη δεν θα συμβεί απο τη μιά μέρα στην άλλη·ξεκινήστε στοχεύοντας τα αρνητικά αποτελέσματα που εμφανίζονται στις σελίδες των αποτελεσμάτων με τις πιο συχνές λέξεις-κλειδιά σας, ή που εμφανίζονται στα πρώτα δέκα αποτελέσματα μιας σελίδας.

97. Κατοχυρώστε το όνομα της εταιρείας σας.

Όπως προαναφέραμε, αν δεν αναλάβετε την ευθύνη της διαδικτυακής σας φήμης, θα το κάνει κάποιος άλλος. Θα πρέπει να διεκδικήσετε το όνομα της εταιρείας σας σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Twitter, LinkedIn (και κάθε άλλης πλατφόρμας), όπως και στις τοπικές λίστες, όπως το Google Business. Κατοχυρώνοντας το όνομά σας σε αυτές τις πλατφόρμες θα ενισχύσετε την εταιρεία σας απο άποψη του SEO, αλλά επίσης εγγυάται ότι κανείς άλλος δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα λογαριασμό με το όνομά σας για να διανέμει άσχετο ή μη εξουσιοδοτημένο περιεχόμενο. Σαν dreamweavermediagroup.gr εξειδικευόμαστε σε αυτό το κομμάτι του ψηφιακού marketing και αναλαμβάνουμε να προωθήσουμε τις θετικές γνώμες για την επιχείρηση και τα προιόντα – υπηρεσίες σας καθώς και να τις αναδείξουμε μέσα από διαφημιστική προώθηση στα social media

98. Δημιουργήστε πιο θετικό περιεχόμενο.

Δεν μπορείτε απλά να εξαφανίσετε όλα τα αρνητικά αποτελέσματα, αλλά μπορείτε να τα σπρώξετε στο βάθος μιας σελίδας αποτελεσμάτων, εαν τα αντικαταστήσετε με links για πιο θετικό περιεχόμενο. Αν έχετε μια εκστρατεία ψηφιακού μάρκετινγκ που παράγει αυθεντικά άρθρα, εισερχόμενα links, και posts σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήδη ακολουθάτε τη σωστή πορεία για να βελτιώσετε τη κατάταξη σας. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί να εντείνετε τις προσπάθειές σας προσθέτοντας νέες σελίδες στην ιστοσελίδα σας ή δημιουργώντας καινούργιες ιστοσελίδες. Η προώθηση μιας ιστοσελίδας μέσω θετικών αναφορών που θα επικαλύψουν τις όποιες τυχόν αρνητικές εξοβελίζοντας αυτές από την 1η σελίδα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (ενδεχομένως και βαθύτερα αυτής) είναι ο ενδεικνυόμενος και πρακτικός τρόπος αντιμετώπισης. Καμιά φορά όταν βρούμε μια πέτρα στο δρόμο μας η σωστή αντιμετώπιση δεν είναι να την κλωτσήσουμε αλλά απλά να την προσπεράσουμε με μια κυκλική κίνηση.

99. Μην φοβάστε την αξιολόγηση πελατών.

Αν και το να ενθαρρύνεις τους πελάτες να αφήσουν σχόλια για το προϊόν ή την υπηρεσία σας μπορεί να ακούγεται κάπως τρομακτικό, είναι πάρα πολύ σημαντικό να αφήσετε (και να παροτρύνετε) τους πελάτες να γράψουν κριτικές. Πρώτον, δείχνει ότι η εταιρεία σας εκτιμά την εμπειρία των πελατών της. Δεύτερον, δημιουργεί μια πλατφόρμα στην οποία οι ευχαριστημένοι πελάτες ουσιαστικά κάνουν μάρκετινγκ για σας.  Οι έρευνες έχουν δείξει ότι είναι πιο πιθανό κάποιος να αγοράσει ένα προϊόν αν προωθείται από άλλους πελάτες. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα ότι κάποιος θα αφήσει μια αρνητική κριτική· ωστόσο, τώρα έχετε τη δυνατότητα να απαντήσετε σ’αυτά τα σχόλια και να αποδείξετε ότι η εταιρεία σας απολογείται για την συγκεκριμένη κακή εμπειρία του πελάτη, εξηγώντας ταυτόχρονα πώς δεν θα ξανασυμβεί στο μέλλον. Τόσο όσο αφορά την κατασκευή eshop αλλά και όσο αφορά την κατασκευή ιστοσελίδων στην dreamweaver.gr το κομμάτι των κριτικών – reviews είναι κάτι που θεωρούμε προαπαιτούμενο αφού μέσω αυτών μπορούμε όχι μόνο να μετρούμε την πορεία μας αλλά να το αξιοποιήσουμε και ως ένα πολύτιμο εργαλείο προώθησης.

Κλείνουμε το αφιερώμα μας στο ψηφιακό marketing με το 12ο και τελευταίο μέρος συνοψίζοντας κάποια βασικά σημεία επ’ αυτού που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Για την dreamweaver.gr

Θανάσης Δαβαλάς