Λογιστική και Φόροι. Παρακολούθηση ανταγωνισμού σε ένα eshop
Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέρος 7ο
” Το παρόν άρθρο αποτελεί μέρος μιας σειράς άρθρων για συμβουλές για όσους σκέφτονται να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και μπορείτε να βρείτε το πρώτο του μέρος κάνοντας κλικ εδώ. ”
Λογιστική και Φόροι σε ένα eshop
Ιστορίες επιτυχίας που αναθεωρήθηκαν όταν ήρθε η ώρα της εφορίας. Ειδικά σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να γίνει πιο εύκολα από ότι σε ένα φυσικό κατάστημα γιατί απλά δεν βλέπεις τους ανθρώπους και τις πωλήσεις μπροστά σου αλλά πίσω από μια οθόνη.
Πιθανώς το λιγότερο γοητευτικό θέμα στο eCommerce, αλλά αναντίλεκτα ένα από τα πιο σημαντικά. Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις που προσπαθούν να μεγαλώσουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα ενώ με το άλλο πολλές φορές μάχονται με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Το ΦΠΑ και οι φόροι.Μιλήστε απαραιτήτως με τον λογιστή σας για να βεβαιωθείτε ότι χρεώνετε τους πελάτες σας με τους σωστούς συντελεστές φόρου και ΦΠΑ επί των πωλήσεων και για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρχειοθετήσει και καταβάλετε τους φόρους σωστά ειδικά όταν έχετε πελάτες από το εξωτερικό.
Βλέπετε κάθε χώρα (ακόμα και κάθε περιφέρεια σε κάποιες χώρες) έχει τη δική της νομοθεσία σχετικά με τους φόρους και τη λογιστική, αλλά ακολουθούν κάποιες γενικές συμβουλές για να σας καθοδηγήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση:
• Ενσωματώστε το λογιστικό λογισμικό στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα (η πλατφόρμα OpenCart που συνήθως χρησιμοποιούμε για την κατασκευή eshop σαν dreamweaver.gr έχει ένα mini σύστημα το οποίο όμως υπερκαλύπτει τις πρώτες ανάγκες μιας μικρομεσαίας επιχείρησης ) Το eshop σας ενδεχομένως είναι σε θεση να συνδεθεί με το όποιο εμπορικό σας πρόγραμμα προκειμένου όχι μόνο να ανανεώνει αυτόματα το απόθεμα όπως αναφέραμε σε προηγούμενο μέρος αλλά και να κάνει τις τιμολογήσεις απευθείας. Το ποια πρακτική θα επιλέξετε εξαρτάται από το πλήθος των αγορών που έχετε , γιατί μια τέτοια σύνδεση έχει ένα σημαντικό κόστος . Μια έρευνα αγοράς για το ποιες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου συνεργάζονται με ποια προγράμματα είναι απαραίτητη. Θα σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα αντί να απευθυνθείτε εκ των υστέρων για μια custom made σχεδίαση μιας γέφυρας μεταξύ τους.
• Καταγράφετε έξοδα και έσοδα καθώς και αφορολόγητα επιχειρηματικά έσοδα. Όπως σε ένα φυσικό κατάστημα.
• Ελέγχετε τακτικά τους λογαριασμούς σας για να διασφαλίσετε ότι όλα είναι σωστά. Ένα eshop δεν διαφέρει σε κάτι από ένα φυσικό κατάστημα.
Κατασκοπεία στον Aνταγωνισμό (σε άλλα eshops)
Σε έναν υγιή ποταμό, πιθανόν να βρείτε αρκετά φρέσκα ψάρια. Όμως, σε έναν μολυσμένο, εγγυημένα θα έχει λιγότερα. Ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι παρόμοιος, οι ιδιαίτερα κερδοφόρες αγορές/ιδέες οδηγούν σε έντονο ανταγωνισμό, κάτι που είναι καλό.
Ο ανταγωνισμός δηλώνει το δυναμικό κέρδους και τη σταθερότητα μιας αγοράς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κατώφλι για την ενδυνάμωση και την ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματός σας. Αλλά η απλή ανάγνωση του ιστολογίου του ανταγωνιστή σας ή το σερφάρισμα στη σελίδα κοινωνικών μέσων του δεν θεωρείται ανταγωνιστική κατασκοπεία που ενισχύει την κερδοφορία του καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου σας.
Εξάλλου όταν ξεκινήσατε την διαδικασία κατασκευής της ιστοσελίδας σας δεν επισκεφτήκατε τον ανταγωνισμό για να πάρετε κάποιες σχεδιαστικές ιδέες; Πλοηγηθήκατε λοιπόν στις ιστοσελίδες / ηλεκτρονικά καταστήματα των ανταγωνιστών σας. Είναι δυνατόν να μην καταγράψετε τις τιμές , τις προσφορές τους καθώς και τις συνοδευτικές υπηρεσίες που παρέχουν;
Χρησιμοποιώντας πληροφορίες που συλλέγονται από τους ανταγωνιστές σας για να μάθετε, να προσαρμόζεστε και να εξελίσσεστε, σας δίνεται τη δυνατότητα να διαμορφώσετε το ηλεκτρονικό κατάστημα / eshop σας βάζοντας τις βάσεις για σταθερή ανάπτυξη του.
Να σας δώσουμε ένα εξαιρετικό παράδειγμα εκμετάλλευσης ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος . Σε μια επιχείρηση όπου οι άνθρωποι κατασταλάζουν στα γνωστά εμπορικά σήματα έχουμε μια μικρή εταιρεία στον χώρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων που ανταγωνίζεται με μεγάλα ονόματα του χώρου.
Παρά το σχετικά μικρό τους μέγεθος, είχαν ένα σαφές πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους – χαμηλότερη τιμή σε κάποια προιόντα. Γνωρίζοντας πως η τιμή των ανταγωνιστών ήταν υψηλότερη, έβαζαν έναν πίνακα σύγκρισης στην αρχική τους σελίδα, συγκρίνοντας τις τιμές τους με τους ανταγωνιστές τους. Τα αποτελέσματα;
Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 10,67%. Όλα προβάλλοντας απλώς ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Δεν υπάρχουν υπερβολικές προσφορές ή προσεγμένες διαδικτυακές διαφημίσεις. Μόνο ένας πίνακας που δείχνει πως είναι διαφορετικοί/καλύτεροι από τον ανταγωνισμό.
Αλλά για να δείξετε πώς το κατάστημά σας υπερτερεί του ανταγωνισμού ή να μάθετε μυστικά που σας δίνουν ένα πλεονέκτημα, θα πρέπει πρώτα να καταλάβετε τον ανταγωνισμό. Για να γίνει αυτό, πρέπει να:
Προσδιορίστε τις πηγές επισκεψιμότητάς τους
SEO, πληρωμένες διαφημίσεις, διαφημιζόμενο περιεχόμενο και κοινωνικά μέσα είναι μόνο μερικές από τις μεθόδους δημιουργίας επισκεψιμότητας που είναι διαθέσιμες στο eCommerce. Αλλά το μυστικό για την εύρεση αποδεδειγμένων μονοπατιών για την αύξηση της επισκεψιμότητας, αυξημένες μετατροπές, και περισσότερες πωλήσεις;
Μελετήστε τον ανταγωνισμό σας. Στη συνέχεια, αναπαράγετε και αναδημιουργήστε ο, τι λειτουργεί και προσαρμόστε το στο κατάστημά σας. Δείτε πως:
1. Βρείτε το δυνατό σημείο των ανταγωνιστών σας
Ίσως έχετε εξαντλήσει τη λίστα των λέξεων-κλειδιών που προσελκύουν πελάτες, αλλά δεν σημαίνει ότι τις έχετε ανακαλύψει όλες.Η μελέτη της δραστηριότητας λέξεων-κλειδιών του ανταγωνιστή σας εμπνέει λέξεις-κλειδιά για να ανταγωνιστείτε και παρέχει χρήσιμα δεδομένα για την ανησυχία/πρόβλημα του πελάτη σας μέσω των ερωτημάτων αναζήτησης. Επιτρέποντάς σας να εξαγάγετε ώριμες λέξεις-κλειδιά που είναι αρκετά ανταγωνιστικές ώστε να αποφέρουν οργανική κίνηση, αλλά όχι τόσο πολύ που ο αγώνας γι\’ αυτές γίνεται άπιαστος στόχος.
Από προεπιλογή, το Ahrefs ταξινομεί τις λέξεις-κλειδιά με την υψηλότερη επισκεψιμότητα. Θα υπάρχουν μερικές επώνυμες λέξεις-κλειδιά, τις οποίες μπορείτε να εξαιρέσετε μετά την εξαγωγή των δεδομένων.
Στην ιδανική περίπτωση, θα θέλετε να βρείτε θέματα που μπορείτε εύκολα να κυνηγήσετε χωρίς πολλά (αν υπάρχουν) backlinks. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να αναζητήσετε λέξεις-κλειδιά για τα οποία είστε ΗΔΗ στην κορυφαία τριάδα χωρίς backlinks και να μάθετε τη μέση Δυσκολία Λέξεων-κλειδιών (KD) αυτών των θεμάτων ή λέξεων-κλειδιών. Τώρα που έχετε ένα σημείο αναφοράς του μέσου KD σας, μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα στα θέματα που θα ακολουθήσετε.
Προσοχή. Ένα ιδιαίτερα συνηθισμένο λάθος στην προώθηση ιστοσελίδων είναι η επιλογή λέξεων που προκύπτουν μόνο από τις δικές σας αναζητήσεις που είναι ιδιαίτερα πιθανό να διαφέρουν από την πλειοψηφία του κόσμου ή , ακόμη συνηθήστερα, αυτές να μην είναι οι λέξεις κλειδιά με τις περισσότερες αναζητήσεις. Κανόνας. Δεν εμπιστεύεστε ούτε το ένστικτο σας , ούτε την απόφαση της στιγμής. Εμπιστεύεστε δεδομένα από αξιόπιστες πηγές. Το SEO και η προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι μια διαδικασία στην οποία δεν χωρούν προχειρότητες και ερασιτεχνισμοί.
2. Παρακολουθήστε τα backlinks τους
Η έρευνα λέξης-κλειδιού είναι ένα ισχυρό βοήθημα αλλά δεν αρκεί για να κλέψει επισκεψιμότητα.Η παρακολούθηση των backlinks είναι επίσης σημαντική για τη διαμόρφωση ισχυρής αντίληψης της στρατηγικής κυκλοφορίας του ανταγωνιστή σας. Δείχνει ποιος συνδέεται τακτικά με τον ανταγωνισμό σας και αποκαλύπτει με ποιες άλλες εταιρείες/ιστότοπους συνδέονται.
Μπορείτε να το κάνετε αυτό με:
• Δημιουργία ειδοποιήσεων κάθε φορά που λαμβάνουν ένα νέο backlink
• Δημιουργία ειδοποιήσεων κάθε φορά που λαμβάνουν αναφορά μάρκας
• Εύρεση ιστοτόπων που συνδέονται με μερικούς ανταγωνιστές σας
• Έλεγχος από που γίνεται η επιστροφή στην την αρχική σελίδα τους
Κρατώντας καρτέλες στα backlinks των ανταγωνιστών σας, μπορείτε να αναζητήσετε νέες ευκαιρίες για να προσεγγίσετε και να προωθήσετε το περιεχόμενό σας.
Αν ανακαλύψετε ότι οι ανταγωνιστές σας δημιουργούν μεγάλο αριθμό ποιοτικών backlinks δημιουργώντας infographics, και είναι κάτι που εσείς δεν κάνετε – είστε τώρα σε θέση να χαράξετε μια νέα πηγή αναξιοποίητης κίνησης που δεν ήταν διαθέσιμη για εσάς.
Προτεινόμενα εργαλεία για την παρακολούθηση των πηγών επισκεψιμότητας των ανταγωνιστών:
• Ahrefs: Ερευνητικά εργαλεία ανταγωνιστών & ελεγκτής SEO backlink
• Moz: Το κορυφαίο εργαλείο SEO για να παρακολουθείτε τις ταξινομήσεις, τους συνδέσμους και τις λέξεις-κλειδιά
• Similar Web: Αναλύστε οποιαδήποτε εφαρμογή ή ιστοσελίδα
• SEMrush: Βρείτε λέξεις-κλειδιά, backlinks, διαφημιστικό κείμενο των ανταγωνιστών σας
Μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών τους
Αν ο πελάτης σας έχει έναν επίμονο πόνο που ούτε εσείς, ούτε οι ανταγωνιστές σας θεραπεύετε, πώς αυτό θα επηρεάσει την ικανότητά σας να αυξήσετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα; Με τον εντοπισμό κενών στην ικανοποίηση των πελατών/δυσφορίας στην αγορά σας, μπορείτε να ενισχύσετε όλες τις πτυχές του καταστήματος eCommerce σας.
Στοχεύστε καλύτερα τις διαφημίσεις, αναπτύξτε ελκυστικές λέξεις-κλειδιά και στρατηγικές SEO, καθαρίστε το σχετικό ιδανικό περιεχόμενο και ανανεώστε την εφαρμογή σας για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ευτυχώς, υπάρχουν μερικοί τρόποι για να μετρήσετε τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών των ανταγωνιστών σας (εκτός από τις ενδεχομένως μεροληπτικές κριτικές τους φυσικά).
1. Google Alerts
Backlinks, κοινωνικές αναφορές ή λέξεις-κλειδιά, το Google Alerts θα παρακολουθεί πότε αναφέρεται ο ανταγωνιστής σας και θα παραδώσει την αναφορά απευθείας στα εισερχόμενά σας. Είναι τόσο απλό και δωρεάν!
2. Keyhole
Το Keyhole είναι ένα εργαλείο ανάλυσης κοινωνικών μέσων που αναλύει τις δημοσιεύσεις τόσο στο Twitter όσο και στο Instagram. Όχι μόνο σας δίνει μετρήσεις όπως οι αναρτήσεις, οι εμφανίσεις και η απήχηση, είναι επίσης διαθέσιμες λεπτομερείς μετρήσεις όπως δημογραφικά στοιχεία, κοινοποιήσεις δημοσιεύσεων, τοποθεσία.
3. Κριτικές Skroutz
Εάν ο ανταγωνισμός σας είναι στο Skroutz κάτι που στην χώρα μας είναι κάτι περισσότερο από πιθανό η ικανοποίηση του πελάτη θα αντανακλάται στις κριτικές τους. Παρακολουθήστε την επαναλαμβανόμενη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πελάτες. Παραπονούνται συνεχώς για τη συσκευασία; Χρόνους παράδοσης; Μακροζωία προϊόντος; Ψάξτε για ρωγμές στην ικανοποίηση που μπορείτε να γεμίσετε. Όταν τις βρείτε αποκτάτε λόγο ύπαρξης
Παρακολούθηση τιμολόγησης και προσφερόμενης αξίας
Με πάνω από 12 εκατομμύρια καταστήματα παγκοσμίως σε απευθείας σύνδεση, όλοι μάχονται για ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Επειδή όταν έχετε πελάτες που καταλαβαίνουν τις τιμές και αναζητούν την καλύτερη αξία για τα χρήματά τους, το να έχετε το πάνω χέρι είναι απαραίτητο για την επιβίωση.Και αυτό το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι οι πελάτες να φεύγουν από το κατάστημά σας επειδή δεν μπορείτε να προσαρμόσετε και να ενημερώσετε την αξία του προϊόντος σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η παρακολούθηση της τιμολόγησης είναι σημαντική για να παραμείνετε ζωντανοί. Βοηθά να αποκρούσει τις προσπάθειες των ανταγωνιστών σας να σας υποτιμήσουν.
Εργαλεία όπως το Prisync είναι εξαιρετικά χρήσιμα για αυτοματοποιημένη και ακριβή παρακολούθηση των τιμών. Αλλά για να παρακολουθήσετε τις τιμές κατά τρόπο ουσιαστικό:
1. Μην παρακολουθείτε τα πάντα
Επιλέξτε τα προϊόντα που είναι υπεύθυνα για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών σας, προκειμένου να συγκριθείτε με τους ανταγωνιστές.
2. Επιλέξτε τους ανταγωνιστές που θα συγκριθείτε με προσοχή
Πριν τους θεωρήσετε άξιους σύγκρισης, έχετε δεδομένα και έρευνες που αποδεικνύουν ότι ψαρεύουν στην ίδια λίμνη με εσάς.
Για την dreamweaver.gr
Άννα Αγγελάκη – Θανάσης Δαβαλάς